Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GrowingP

10 X Super Lemon Haze

Recommended Posts

Wat dacht je van voeding tekort in t algemeen en mischien een verzuurde grond door je pk actie ?

 

Zoals k al zei een paar posts geleden verkleuren ze netjes in de lijn van verwachting.

Grijp je niet in of niet goed heb je straks als er al iets aan komt hooguit een paar luchtige flos topjes aanj e plant.

 

En nu wordt je bodem prutje een probleem want ja wat krijgen ze wel en niet..

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch denk ik liever aan een mogelijke oplossing ipv aan problemen.

 

Wat heeft nog zin in dit stadium? (gelet op mijn budget van 0-20 euro)

Is hier zoveel verstand over kweken op het forum, mensen met zoveel verstand moeten toch wel een goedkopere/alternatieve oplossing kunnen bedenken ipv al dat kant en klare voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik wat buffertabs bestellen en in iedere pot 1 tab per 5 liter (weet niet hoe groot je potten zijn :whistle: ) en een halve tab per pot verkruimelen en topdressen.

Verder alleen water geven en 2 keer per week die bio-bloom van biobizz. Laat die PK maar achterwege.

Kijk dan over een paar dagen hoe ze daar op reageren en pas daar je voedingsgift op aan.

Geen idee hoe dit uitpakt icm met die bananenschillen en cacaopoeder, maar ik kan niks anders bedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mensen met verstand hebben je aangeraden om t anders te doen.. er zit zoveel kennis hier dat je van te vroen is verteld dat dit niet gaat werken.

Een paar posts geleden heb k je verteld dat t verder achter de feiten aanlopen zal zijn want voor een bio oplossing ben je te laat.. moet je toch wel 2 weken van te voren op anticiperen.

 

Onder normale omstandigheden zou k zeggen ga lekker over op mineraal voeding maar aangezien er verder ook niets duidelijk is over het prutje in je potten dus iig de ph blijf k erbij dat dit een mission impossible is.

Voor die 20 euro had je wel een groei voeding gehad hoor paar tientjes erbij had je normale grond gehad en had je met een beetje moeite zeker geoogst.

 

Maar nu kan k niet meer als je suc6 wensen..:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de buffertabs zijn juist voor de gehele kweek.

Is dit dan wel snel genoeg opneembaar?

En heb er dan 32 nodig wat weer vrij prijzig word.

Kan ik het ook met 20 tabs proberen, gewoon iets minder aangezien de groei er ook al op zit?

Klinkt misschien als een zeur, maar ben al over mijn budget heen die ik voor iets anders nodig heb.

 

Agent orange,

 

Er is inderdaad te weinig duidelijk, maar kan beter iets doen dan niets lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang staan ze nou precies op 12/12?

 

Iets minder tabs kan ook wel, maar ik zou ze er sowieso ook mee topdressen.

Maakt niet uit ALS de tabs langer door werken. Als ze al iets voor je betekenen met dit medium, zou het jou alleen meer beter uitkomen.

Des te groter de kans dat je plantjes het tot het einde volhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 dagen nu.

Tegen de tijd dat de tabs dus de grond in kunnen zal je bloei wel bijna of langzaam gaan beginnen.

 

Ga er dan 20 bestellen, bedankt voor het advies!

En zo blijf ik over mijn budget heen gaan, stapje voor stapje... :( :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo gaat dat bij de meesten hier, maar daar hebben we het niet over. ;)

Maakt met die tabs niet uit dat ze al op 12/12 staan.

Ik druk ze er meestal ook pas een paar dagen voor ik om schakel in de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik zou doen is stekken snijden van deze planten zodat je eventueel daarmee overnieuw kan beginnen. Dat de planten nu al geler worden is een slecht teken helaas. Succes gewenst desondanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago,

 

Dan moet ik ook nog stekpoeder kopen :D

Kies voor een gratis oplossing, bidden hahahaha

Zal wel die buffertabs er in knallen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago: Dat is waarschijnlijk nog wel een veel beter idee.

Dan kun je je geld nu beter spenderen aan een paar Eazy Plugs.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ GrowingP, hoeft niet, je kan ze ook in een glas water zetten of honing op de stelen smeren. ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd stekken vind k ook een slimnplan goede aarde halen en opnieuw.

Om stekken te maken heb je niet veel nodig beetje aarde en gewoon zo er in zetten werkt ook meestal duurt alleen een stuk langer als met stekken poeder.

Maar met wilgen takken was er ook een bio oplossing .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha dit bedoel ik dus.

Beaker, jij laat me in nog geen half uur 2 x mijn budget overstijgen als ik dit allemaal koop.

Waardeer het wel en onthoud het ook.

 

Maar nu de tabs en over een paar weken kan ik weer kijken voor extra uitgaven.

Heb heb ik hopelijk ook geen budget probleem meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago: Dat is waarschijnlijk nog wel een veel beter idee.

Dan kun je je geld nu beter spenderen aan een paar Eazy Plugs.

Je had tot 20 euro en de plugs zijn 10,95.

20 tabs zijn 14,95, dus zit je er 6 boven.

Zoals ik al zei, iets anders kan ik niet voor je bedenken.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clonen lijkt mij ook de beste oplossing. Ik zou dan nog die buffertabs achterwege laten omdat de uitwerking niet zeker is met de grond die je nu heb. Het duurt dan ook wel even voordat je stekjes zijn aangeslagen, dus heb je weer wat tijd om te sparen voor goede aarde. Ik zie nu al, dat je ook met buffertabs het heel moeilijk gaat krijgen. Je zit net in de bloei, en meestal pas rond week 5 of 6 (bloei) treden de meeste te korten op. Aan jouw planten te zien hebben ze daar nu al last van. Als je je goed had ingelezen, had je ook kunnen weten dat in dit stadium je niks aan PK heb. Dat geld had je dus weer op een andere manier kunnen investeren.

 

Als je een goede kweek wil moet je gewoon investeren, maar als je het goed doet haal je dat na je eerste kweek er ook weer uit. Ik weet dat het vaker is gezegd, maar je had beter gewoon elke maand wat geld opzij kunnen zetten, zodat je gelijk goed had kunnen beginnen. Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Ik dacht dat jij als investeerder dit wel zou moeten begrijpen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was eigenlijk al 0, en die 20 was ook al het overstijgen van mijn budget. :D

Was daar wat onduidelijk in.

Begon al met de davin schakelaar die onverwachts kwam voor mij, toen bloeivoeding etc nu dit en dan blijf je je budget overstijgen.

 

Tabs gaan er nog in en verder geef ik de komende 2 weken niks meer uit, want ik kom gewoon in de problemen zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een bedrijf opzetten en deze hobby opzetten tegelijk is gewoon geen beste keuze geweest GP. Zowel deze hobby als een eigen bedrijf vragen beiden investeringen. Dan zit je wel beroerd als je met 1 uitkering 2 verschillende dingen moet financieren. Beste is daar een duidelijke keuze in maken welke van de 2 voor jou het belangrijkste is.

 

Ik zit zelf in een soortgelijke situatie, maar heb jaren m'n bedrijf op een lager pitje gezet om toch eerst maar de hobby te financieren. Deze is voor mij het belangrijkste vanwege mijn medicatie. Zonder medicatie word werken ook een drama.

 

Maak goede keuzes voor de volgende ronde GP. Dit is gewoon geen hobby voor tientjeswerk. Ik ben zelf de 1500 euro aan investeringen al ver voorbij en still counting ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je deze planten laat staan en je blijft je eigen koers varen is al het geld wat je er nu in hebt gestoken ook weg.

Die buffer tabs gaan dit echt niet verhelpen.

koop voor het eten een zakje noodles van 80 cent dan kan je wat je anders voor je maaltijd had uitgegeven stekken gel kopen.

Morgen alleen brood en dan koop je pluggen.

als je er geen geld insteekt is het een verloren kweek ben ik bang.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is een gok die ik genomen had omdat ik liever "faal" en leer dan ik wacht en weet dat er dan sowieso niks gebeurd.

Want ja als het wel gelukt was bood dat ook weer mogelijkheden die ik niet verder ga/mag toelichten.

Gaan buffertabs in, bij dat besluit blijf ik en geen euro meer in deze kweek.

Denk zelf ook dat de tabs te laat zijn, maar je moet wat.

Wil het toch graag afmaken, desnoods met 1 plant.

 

En daarna pas weer als ik mijn andere prioriteit heb kunnen starten.

is kut, is onhandig, maar het is niet anders.

 

 

Power p,

 

Bedankt voor de tip maar sport en gezondheid is me leven, daar kort ik nooit op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter in et begin paar goede zakken aarde kunne pakken,dan kon je paar weken vooruit en in die tijd paar euro aan de kant sparen voor fles bloeivoeding was je goedkoper uit geweest dan nu

Zo blijf je tegenslagen krijgen beetje zonde toch van je tijd. die extra tijd die je nu verdoet in oplossingen zoeken en opnieuw beginnen kan je dan beter in je bedrijf proppen,want van de helft van et advies wat je krijgt lap je aan je laars,zonde toch mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedkoopste oplossing is om te stoppen..

Alles wat je wilt om dit tot een goed einde te brengen kost je geld en geeft je geen garantie.

Enigste garantie die je hebt is dat je er een leuke hobby bij hebt en hobby s kosten geld.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom op nou mensen.

Graag on-topic blijven, anders loopt het zo weer uit de hand. :argue

Het topic gaat niet over uitkeringen, bedrijfje opzetten etc., maar over zijn kweek.

Laten we het daar alsjeblief bij houden.

 

Ik respecteer het dat je dit kweekje graag af wilt ronden GP, maar doe dan gewoon je ding en stel niet zoveel vragen als je geen geld hebt om op dit moment ergens in te investeren.

Je moet nu roeien met de riemen die je hebt en we zien wel waar het schip strandt.

Er staan nu genoeg adviezen in je topic. Kies er 1 uit en hou je daar dan aan. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...