Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Lilly, African Pineapple Queen In De Rebound

Recommended Posts

Ik heb 3 redenen waarom ik voor de 40ltr kies ipv de 100gallon.

 

1. ik verlies er hoogte mee, die noodzakelijk is voor een 1000watt lamp.

2. ik water vaak van onder, de 100gallon zal naar mijn mening niet genoeg nat worden midden in de pot, voornamelijk op middenhoogte.

3. ik hou van individuele plantbehandeling.

 

Deze moeten volgens de breeder 7/8 weken, vorige keer met deze strain was het bijna weken.

De vorige keer maakten ze wel bananen aan door ook een slechte start in een moeilijke bodem.

Wellicht heeft breeder bij wijze van selectie toch wat meer stabiliteit in de genetica gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind je met deze 25ltrs wel dat de hele pot goed nat wordt met van onder wateren?

 

Ik draai nu een ronde op 18 ltrs en doe voor de eerste keer op aarde eb en vloed. Ik ben er toch niet helemaal tevreden over, de bovenste 20 centimeter aarde blijft droog. Ik heb wel eens een halve dag de bak vol met water laten staan maar trok nog steeds niet omhoog.

 

Om dat je het over individueel water geven hebt hoe doe je dat dan? Ik zie een vijver bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 3 redenen waarom ik voor de 40ltr kies ipv de 100gallon.

 

1. ik verlies er hoogte mee, die noodzakelijk is voor een 1000watt lamp.

2. ik water vaak van onder, de 100gallon zal naar mijn mening niet genoeg nat worden midden in de pot, voornamelijk op middenhoogte.

3. ik hou van individuele plantbehandeling.

 

 

Hoogte verlies heb je gelijk in, das waar....

Ik water ook van onder maar 1 x per week ook van boven met alleen kraanwater en ik heb nou niet het idee dat het fout gaat.... integendeel :whistle:

En ja individuele behandeling kan ik ook wel begrijpen, maar jij was toch ook zo van het "testen" :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi,

 

Jammer dat het niet helemaal wil zoals je wilt man...Gewoon uitzingen en volgende keer beter.

Ik kijk weer een beetje mee via het forum,dus kom nog wel een paar keer bij je langs.En zoals je je al zegt....balans is erg belangrijk bij organisch,heb hier zelf ook wel mee liggen klooien.

Succes in ieder geval mate :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny, ik kweek elders met 15ltr smartpotten, die geef ik tot ongeveer week 2 a 3 van boven water, daarna alleen nog vloeden van onder, de pot wordt daar in z`n geheel goed nat, ze krijgen op een gegeven moment ook 2 tot 2,5ltr pp.

Hier bij de Lilly`s krijgen ze dan weer van onder en dan weer van boven water, dat is voor een goede volledige pot bevochtiging ook wel nodig.

Individueel wateren doe ik door die keren dat ik van onder water geef, de goede drinkers naar behoefte een scheutje extra van boven te geven. ;)

 

CW, ik heb vaak bijna op het punt gestaan om de big pot aan te schaffen, de enorme buffer en gemakkelijk te hergebruiken aarde ook weer door volume zijn erg aantrekkelijk.

Maar na afwegen kies toch voor de 40ltrs........of toch niet......ik heb nog even om te overdenken :lol:

 

Hi Zeebodem, goed dat je rustig aan nog weer wat actief bent hierzo, je bijdrage was altijd entertaining.

Deze ronde gaat geen een om te onthouden worden, maar goed, tis dan ook m`n hobby-klooi-en-probeer-ruimte.

Desalniettemin moet ik gewoon wat goeds neerzetten natuurlijk, dus geen excuses en gewoon ff minder dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was geen tekort aan voeding door te weinig voeden, maar door slechte opneembaarheid, die er niet beter op geworden is, meer burning tips zijn ook te zien.

Het slechte drinkgedrag was een van de eerste aanwijzingen.

 

Bij organisch kweken is de balans in het medium het belangrijkste, heel anders dan hydro of mineraal wat dat betreft.

Hier bij de Lilly`s krijgen ze dan weer van onder en dan weer van boven water, dat is voor een goede volledige pot bevochtiging ook wel nodig.

Individueel wateren doe ik door die keren dat ik van onder water geef, de goede drinkers naar behoefte een scheutje extra van boven te geven.

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

De potten zijn niet te nat Lostchild, of is dat niet wat je aan probeert te geven?

Ik check tensio`s en gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij doelt lost er meer op dat de wortels de weg een beetje kwijt zijn? dan weer boven en dan weer onder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nog even en de wortels gaan een eigen leven leiden met eigen preferenties :P

Nee hoor geintje, ik vaak zo gewaterd, probleemloos, tis geen top aarde en nog in disbalans ook ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het ook al vreemd.... maar ja!! btw kras.... hoeveel water water jij je potten mee in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny, ik kweek elders met 15ltr smartpotten, die geef ik tot ongeveer week 2 a 3 van boven water, daarna alleen nog vloeden van onder, de pot wordt daar in z`n geheel goed nat, ze krijgen op een gegeven moment ook 2 tot 2,5ltr pp.

Hier bij de Lilly`s krijgen ze dan weer van onder en dan weer van boven water, dat is voor een goede volledige pot bevochtiging ook wel nodig.

Individueel wateren doe ik door die keren dat ik van onder water geef, de goede drinkers naar behoefte een scheutje extra van boven te geven. ;)

 

CW, ik heb vaak bijna op het punt gestaan om de big pot aan te schaffen, de enorme buffer en gemakkelijk te hergebruiken aarde ook weer door volume zijn erg aantrekkelijk.

Maar na afwegen kies toch voor de 40ltrs........of toch niet......ik heb nog even om te overdenken :lol:

 

Hi Zeebodem, goed dat je rustig aan nog weer wat actief bent hierzo, je bijdrage was altijd entertaining.

Deze ronde gaat geen een om te onthouden worden, maar goed, tis dan ook m`n hobby-klooi-en-probeer-ruimte.

Desalniettemin moet ik gewoon wat goeds neerzetten natuurlijk, dus geen excuses en gewoon ff minder dus.

Bedankt voor je antwoord, daar kan ik wat mee! :)

 

Ik denk dat 18ltr net een slag te groot is om in een korte tijd de pot helemaal vol te trekken met water. Het ligt er misschien ook wel aan wat voor substraat je gebruikt en welke soort je kweekt, sativa soorten wortelen over het algemeen toch iets minder.

 

Hoe hoog vloed je in die ruimte? Ik gebruik gewone 18 ltrs zonder extra gaten. Ik kan me voorstellen dat je met de smart posts het vocht ook makkelijker de pot in trekt omdat het overal naar binnen kan.

 

Ik had het idee dat het altijd verstandig was om of van boven of van onderen geven ivm zouten die zich zouden afzetten en je die zo weer de pot in zou spoelen? Wat is jou mening daar over? Zit ook wel verschil tussen mineraal en bio denk ik?

 

Ik draai deze ronde ook kut, alles wat er mis kan gaan is er mis gegaan. Te hoog geworden, beestjes, vage te vroege vergeling door onduidelijke tekorten/overschotten, toprot. Toch ook weer van geleerd dus nu kut maar in de toekomt waardevol. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het ook al vreemd.... maar ja!! btw kras.... hoeveel water water jij je potten mee in?

 

Smellow, altijd 10% van de potinhoud de eerste keer, daarna op behoefte.

 

Johnny, zo`n ronde heeft iedereen wel een keer, blijft balen, hopelijk valt je schade iig zo mee dat je geen verlies lijdt.

Smartpotten hebben idd perfecte capilaire werking, ongeëvenaard door andere potten.

Wat betreft terugspoelende zouten kan ik je geen gegarandeerd juist antwoord geven, ik heb met het gecombineerde wateren daar nooit problemen van ondervonden.

18Ltr smartpots zijn zeker niet te groot om alleen te voeden, 18Ltr plastic potten heb ik geen ervaring mee, ik vloed eigenlijk op maat, niet in cm maar liters.

Begin bloei meestal 1,5Ltr pp om de dag, tot in de gevorderde bloei wel 2 tot 3Ltr pp om de dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik het toch goed gedaan!! :innocent: Voor ik tegen waterproblemen oploop bij de start van deze ronde.. ahahha Thnx man!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 45, zichtbare bloei dag 29.

Max temp 29C, min temp 21C.

Max lv 61%, min lv 33%.

Tensio`s tussen de 100 en 190Mbar.

 

Ik heb aan de foto`s weinig toe te voegen, alleen dat het bladverkleuren van geel naar roze/paars wat aan het einde van de vorige keer Lilly`s ook zo opvallend was.

Verder worden de toppen steeds ietsje dikker en de geur is natuurlijk super lekker.

 

Foto`s.

post-30844-0-09952300-1415220052_thumb.jpg

post-30844-0-78050300-1415220063_thumb.jpg

post-30844-0-63857200-1415220074_thumb.jpg

post-30844-0-11237100-1415220116_thumb.jpg

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer die mooie kleurtjes he :icecream:

zit nu in de voorlaatste foto in de top nu ook niet wat lichte kleur? of beeld ik me dat in?

konden we het maar ruiken, ziet er goed uit krasi :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die voorlaatste foto ziet er inderdaad wel uit alsof dat heel lekker moet ruiken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ergste is dat ik haar hoor roepen, neem me neem me :whistle:

nee kras, alle gekheid op een stokkie het ziet er zover best goed uit !

dames dikken al lekker aan, en de probs heb je ook onder controle sofar !

nu de ronde ff probleemloos uitlopen en op naar de blauwe knipvingers :lol:

 

grtn je marktplaats m8 Erazer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

I have a African dream and you make that dream a reality; Master Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

high krasi spiek nog altijd mee!!!

 

mooie compleet verslag weer. top of geen top oogst door je vele info en door veel verschillende beredeneringen toch een razend gaaf topic aan het worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi, ik denk dat het weer een kleurrijk einde gaat worden :D de toppen zelf gingen afgelopen keer ook helemaal aan het einde licht verkleuren, nu is dat nog camerabedrog.

 

Wietefras, ongeëvenaard :)

 

Erazer, ouwe treehumper, dat het geen topper wordt was al duidelijk, maar het gaat beter dan ik aanvankelijk dacht, ik zit nu in week 6 en ik denk minimaal week 8 te kunnen halen, dus het wordt nog wel ietsje beter.

 

Al, haha zei Kunta Kinté :P

 

Hempzz, uiteindelijk heb ik de leer eruit getrokken dat wanneer je niet helemaal goed eindigt een ronde qua water en voeding je beter niet hergebruikt, zeker niet wanneer de aarde al niet de beste is.

Elders een leuk rondje Amnees achter de rug op goede aarde, wel een foutje gemaakt aan het einde door vakantie en het nalaten van het informeren van de collega waardoor we een week eerder moesten stoppen door rot, beide kost grammen, maar evengoed een topronde met erg goede kwali eindproduct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig dat de verkleuring al zo vroeg is opgetreden maar ze zullen het wel halen.

Bij mij verkleurden ze ook heel vroeg deze ronde maar ze hebben het uitgezongen...of ze hebben bijna gedaan met zingen...ze gaan morgen of maandag neer. :)

 

Verzorg ze goed voor de laatste weken...niet dat ik daaraan twijfel. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk meer dat het genetica gebonden is met ons african lilly, tune...

ik vind het wel wat hebben, ik wil meer zien :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heeft ook wel wat hoor dat verkleurde blad in je tentje.... ik heb al een paar soortjes gezien waarbij het blad mooi rood/paars word. Persoonlijk vind ik dat er nog mooier eruit zien dan geel ;)

Het zal verdomd erg veel naar lilly ruiken daaro bij jou :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken moet lukken lijkt me..

 

Vind het er wel netjes uitzien hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

`kwam ff niet aan de toelichting toe, bij deze:

 

van boven en van onder water geven, voorbemeste aarde deels hergebruik

 

afzet zouten en troep in toplaag bij van onder of uitspoelen (sort off) bij van boven

 

als je later in de kweek en van boven en van onder water geeft wat hangt er dan zo ongeveer in het midden waardoor je eet ik veel wat voor zooi krijgt wat je ook maar doet (je ziet soms kleine verbetering maar al snle weer verslechtering vaak).

 

beter kun je dan de pot zo bevloeden dat je tot 3/4 vd pothoogte komt wat met een 11ltr potje en emmert niet zo'n probleem mag zijn maareh 18ltr hebbie al snel een speciekuip voor nodig :jump:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...