Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Lilly, African Pineapple Queen In De Rebound

Recommended Posts

High Sensei :wave:

 

Volgens mij ben je niet helemaal tevreden over de gang van zaken bij deze kweek. Ik zie toch ook lichtere kleuren bij de andere planten of zie ik het verkeerd?

En waarom ben je niet tevreden over de hoogte van de 3 dames? Ook zie ik bij jou niet het knakwerk wat ik bijvoorbeeld wel heb bij sommige toppen.... doe ik dan iets verkeerd of heb ik dat dan gedaan omdat bij mij de hoogte nu een rol gaat spelen.... voorbeeld:

 

gallery_27271_17439_97997.jpg

 

Als ik dan bij jou kijk hou jij de hoofdtoppen "heel" .... Ik ben nu gekapt met pletten/knakken want de groei is er uit maar volgens mij gaan we gelijk op toch qua bloei?

Ik durf ook niet meer te knakken omdat de bloei nu goed aanwezig is. Ik ga morgen proberen om de toppen die dicht bij de lamp zijn, te buigen en met tyrips vast te maken aan de bamboe stokken.... Tips voor mijn hoogteprobleem? Graag! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

CW, dat verschil in kleur was mij allang duidelijk, dit was sinds het begin zo.

Vorige ronde was dat ook zo bij dezelfde pheno`s als nu.

Ik had iets meer hoogte willen hebben in 3 dames, zodat alles wat meer gelijk was, ook hadden de gesloten planten dan meer open geweest en gemakkelijker verder te openen.

Bij mij begon de bloei pas op dag 16 van het 12/12 cyclus, dat is vrij laat, en ook kwam de bloei er toen zeer vlug in wat de groei dus stagneerde.

 

Ik ben gaandeweg meer gaan pletten dan knakken, knakken doe ik wel onderin lange takken, om zo een plant geheel te kunnen openen of een bepaalde richting in de krijgen om ruimten te vullen.

Pletten doe ik voornamelijk bovenin om groei te remmen, dit doe ik gaandeweg de hele groei en beginnende bloei periode.

Buigen in binden zijn de beste technieken om toppen onder de lamp weg te krijgen in deze fase van de grow, waar knakken en pletten teveel stilstand geven in bloei.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ook kunnen dat die druksensor een beperkte levensduur heeft inderdaad. Die nieuwe Blumat Digital heeft ook een nauwkeuriger sensor aan boord had ik ergens gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schrik altijd wel als ik zie hoe licht sommige planten zijn maar het zal vast goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kleurverschil was bij de middelste goed te zien ja, maar nu zie ik het op de foto ook bij de rest dat bedoelde ik eigenlijk goos.

En als ik heel eerlijk ben helpt dat pletten bij mij niet... ik moet echt knakken wil ik de toppen bij de lamp weghalen. Maar in mijn situatie vraag ik me af of ik niet extreem bezig geweest ben met dat knakken in de hoofdtoppen. Tot nu toe pakt het redelijk goed uit maar in dit stadium wil ik niet verder gaan met knakken. Ik weet namelijk niet wat voor gevolgen het kan hebben als je nog gaat knakken in week 3 bloei snappie. En tuurlijk moet ik het zelf uitproberen wat het zal doen maar ik zou het zonde vinden als ik het weer verneuk. :whistle: Want het lijkt mij dat je niet eeuwig door kan gaan met het "bewerken" van je toppen in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij blumat kun je ook nieuw onderstuk bestelen voor je tensiometer.

Kost 6 euro moet je ze wel mailen ze staan niet op de site had ze pas ook besteld

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het tentje er uiteindelijk toch lekker vol bijstaan Krasi, De dames zijn lekker aan het bouwen, en je kan ze straks nog lekker gaan bijvoeren met wat bloei en booster substraten.

 

Gaat goed komen, we zijn het gewend van je. ;)

 

Je durft idd wel nog in deze fase, wij hebben in de andere tent silverhaze dames uit zaad (feminized) staan, daar zijn van de 16, 12 dames met ballen geconstateerd, we waren er snel bij dus we houden ze goed in de gaten, maar degene met de meeste plets ook de meeste ballen, en ze zijn geplet voor de bloei erin kwam!

 

Natuurlijk is de ene strain er gevoeliger voor dan de ander. maar het blijft altijd een beetje tricky met fem. zaad.

 

Laat maar komen die knuppels! :showoff:

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat beaamt natuurlijk ook gelijk wat ik

Ik vind het tentje er uiteindelijk toch lekker vol bijstaan Krasi, De dames zijn lekker aan het bouwen, en je kan ze straks nog lekker gaan bijvoeren met wat bloei en booster substraten.

 

Gaat goed komen, we zijn het gewend van je. ;)

 

Je durft idd wel nog in deze fase, wij hebben in de andere tent silverhaze dames uit zaad (feminized) staan, daar zijn van de 16, 12 dames met ballen geconstateerd, we waren er snel bij dus we houden ze goed in de gaten, maar degene met de meeste plets ook de meeste ballen, en ze zijn geplet voor de bloei erin kwam!

 

Natuurlijk is de ene strain er gevoeliger voor dan de ander. maar het blijft altijd een beetje tricky met fem. zaad.

 

Laat maar komen die knuppels! :showoff:

 

 

Grtz,

El oro

 

 

Dat beaamt natuurlijk ook gelijk wat ik in worm zijn topic ook al aangaf. Sommige fem-strains kunnen het gewoon niet aan als je die mishandeld. Ik had met de sannies jack mijn beste eindscore ooit tot nu toe. Deze heb ik gekweekt met een half-pipe scrog toen ik nog een noob was met wiet kweken. Daarna dacht ik dat ik het ook wel aan kon met andere soortjes en ben daar toch mee de mist ingegaan. Nu ik een paar kweekjes verder ben, ben ik er van overtuigd dat je met stekken lekker je gang kan gaan zonder dat je ballen in je planten zult krijgen... Het ligt echt aan de strain die je opkweekt uit zaad van welke breeder dan ook....

Edited by criticalwidow
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Krasi. :wave:

 

Foto 4 oogt als een opkomend tekort..

 

Krijgen ze allemaal het zelde krasi ?

 

Verschillende pheno's nemen hebben verschillende eet gewoontes..

 

Fijne avond/nacht. . :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

doet ze goed daar he, ons lilly :tu

enig idee hoeveel pheno's je te pakken hebt?

 

die vergeling was idd in je vorige lilly ronde ook te zien, ik vond ze er toen wel erg spectaculair uitzien tegen het einde toe....

 

hangen die wilde afrikaanse geuren ook al in het hokje krasseman? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fras, kijk dat klinkt verzekerend, ik ga gewoon lekker nieuwe aanschaffen. :)

 

Predator, ik heb er ook weinig verklaring voor, ja ik voed minimaal, maar de bladeren hebben verbrande vingerpunten, zou jij dan evengoed de voeding opschroeven?

 

Bosrand, klopt, er zijn voor de big pot kwekers ook lange kegels te koop om ook de potvochtigheid dieper in de pot te meten.

 

Oro, thanks manneke :D ze beginnen idd te bouwen nu, in m`n reply aan Predator geef ik al aan dat de planten allemaal burning tips hebben, ik geef 2x per week minimaal voeding, wellicht toch wat opschroeven maar er is meer te verpesten met overvoeding dan ondervoeding.

Haha ik heb idd best wat risico genomen met de snoei, maar ik achtte het noodzakelijk.

Dat is een flink ratio aan ballendragers man, echt zonde :(

Femzaad is voor de luie verwende blinde dove kweker die waarde aan keuze hecht :lol:

 

CW, amen :innocent:

 

Cum, ik ga na al die zweepslagen van jullie toch een beetje sterker voeden........nu maar hopen dat DAT goed uitpakt :whistle:

Ze krijgen allemaal hetzelfde ja, alleen de een wat meer in hoeveelheid door beter drinkgerdrag.

 

Smellow, Paturain, dazz ook fijn, ook voor de slanke lijn :jump: hahaha thanks kerel. :tu

 

Sensi, ik heb 2 pheno`s deze keer, vorige keer waren dat er 4, de geur wordt steeds intenser, vooral de hybride pheno`s......ananas all the way. :wub:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal wanneer ik voor medicinale soortjes ga uit zaad op moeten kweken.

Dan kan ik de pletmethode wel vergeten als ik dit zo teruglees of wat wordt er dan aangeraden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pletten afraden, niet helemaal, er zijn alleen soortjes die het minder waarderen, tis altijd ff zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik zou die gelere wat meer voeding geven als de grondvochtigheid inorde is.

 

Teveel water worden ze ook geel van maar ach dat hoef ik jou niet uit te leggen maar zeg het even omdat anderen dit ook lezen.

 

Denk ook niet dat je alle voeding bij die lichtere moet verhogen, maar wel de n en de mg.

 

Heb je toevallig nog van vroegah een flesje MG liggen van goldlabel?

 

Dan kan je heel makkelijk testen of die specifieke pheno gewoon wat meet n en mg nodig heeft.

 

Eerste keer dat je t erbij geeft gewoon effe een shotje, 0.8 ml per liter mg erbij daarna iedere keer 0.4 gaan we kijken of ze groener word.

 

Want iets groener zal de fotosynthese ook van omhoog gaan.

Edited by The-Predator
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, maar heb je enkele soorten waarvan je weet dat fem zaad niet goed gaat met pletten/knakken?

Dan kan ik daar rekening mee houden eventueel......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet iig dat enkele femzaden beter helemaal niet verkocht kunnen worden.

Tot nog toe ben ik nog geen femzaad tegen gekomen dat het knakken/pletten niet verdraagt.

Het iig de sowieso herma gevoelige soortjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie toch een mooi gevulde tent met een mooi soortje

 

ze zijn misschien wat lichter van kleur maar ze gaan gewoon knallen

 

one love

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predator, klopt, teveel water geeft vergeling, dat begint onderin terwijl het bovenin dan vaak groen blijft.

Ik had geen GL Mg liggen van wel CaMg-Boost van Aptus, die bevat ook een goed aandeel N.

Heb ze gisteren wat meegegeven, eens kijken hoe ze reageren, ik heb ook de Puk voeding van 25% sterkte naar 50% verhoogd.

 

Miami, thanks, ze is zeker een speciale, ook qua behandeling :D

Ik ga haar na deze ronde nog eens zetten maar dan eens beginnen op verse aarde, ook waarschijnlijk andere voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MMMMM, ik wil die lilly op mijn hydro! Zal ze eens een speciale behandeling krijgen.. :) Al speelt de crystal meth van underground ook wel.. :innocent:

 

Alleen die freaking kleur van die lilly's al.. Nice!! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow die lililililililiy is hard gegaan man, top opbouw ziet er prima uit.

 

Zijn inderdaad wat licht van kleur, denk dat wat meer N ze goed gaat doen.

 

Wat voor voeding zit je aan te denken voor de volgende ronde? Is een keer RFX niets voor jou?

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smellow, Crystal Meth....toffe naam, schijn een hard hitter te zijn, een for fun rokertje.

 

Johnny, haha die bloei komt er erg snel in wanneer de eerste bloei zichtbaar is, de zichtbare bloei zelf liet wel even op zich wachten.

Volgende ronde wil ik volledig over gaan op PHC, persoonlijk vind ik dat de mooiste organische voedingslijn, met een beetje wormenmest en humic/fulfic als toevoegingen.

RFX wil ik zeker een keer gaan proberen, ook DWC vind ik een mooi systeem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroeg ik me ook al wel eens af.....

krasi op de rfx of mapito :)

 

ik waag er me binnenkort ook eens aan!

 

gaat lekker daar krasi :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi, RFX is een mooi medium, gaat lang mee ook, dat zal echter niet m`n medium voor deze kleine hobbyruimte zijn, hier wil ik gewoon exclusieve soortjes kweken, volledig bio en lekker experimenteren.

Voor een andere ruimte denk ik wel aan RFX.

 

Rinnung W, zeker, ik denk namelijk (net als jij waarschijnlijk) dat de Lilly`s eerder last hebben van een onbalans in de hergebruikte aarde dan aan ondervoeding, waar een Amnees hier bijvoorbeeld probleemloos op zou kunnen groeien.

Ook is het zo dat de Lilly`s gevoeliger zijn dan de meeste andere strains, waardoor ze echt een compleet stabiele grow nodig hebben, als in medium, water, voeding en klimaat.

Maar de volgende run, weer Lilly`s, ga ik op verse aarde draaien.

 

Ze hebben net als de afgelopen keer opstart problemen, net als de vorige keer gebruik ik hergebruikte aarde.

Ik wil ze toch eens op verse aarde laten starten om te kijken of ze daar beter aanslaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...