Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Lilly, African Pineapple Queen In De Rebound

Recommended Posts

Naja hopen dat je geen herma gedoe krijgt. Eerder gehad bij deze soort?

 

Moet zeggen dat ik nog maar 1 keer last heb gehad van meeldauw en dat is jaren geleden en was en cadeau van de stekkenboer. Maar rot voorkomen is natuurlijk wel heel handig. Wat me wel lijkt is dat je er weinig aan hebt als je een wat groter hok hebt. Daar kun je moeilijk elke plant gaan beschijnen omdat je er simpelweg niet meer bij kunt. Voor de kleine gemiddelde hobbyist is ie ook wat te duur, niet voor jou ouwe koopverslaafde. :D

 

Heb met het drogen van de buitenplant wat last van dat het nog gaat rotten terwijl het al op het netje ligt. Weet niet of het zin heeft om daar voor te gebruiken? Rot krijg je er niet mee weg maar dit zijn echt plekjes die ontstaan in de eerste 10 uur van het drogen. En zoals je weet kan het heel hard gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de grote hokken is er een xl variant, dit is met meerdere lampen gemonteerd aan een rijdende stellage.

Als je je geld aan het einde van de ronde terug kan verdienen door en geen spuitsel tegen schimmel en je geen rot tegenkomt heb je de lamp zo weer terug verdient.

 

Qua drogen heb je gelijk.

 

Vorige rondje Lilly had ik ook een stugge start, 2 van de 8 planten hadden toen banaanvorming in de toppen, geen ballen.

Ik zag de banaanvorming vroeg ontstaan en heb met behulp van pincet schade door bestuiving en zaadgroei voorkomen.

Het is iig nooit een leuk klusje, al was de Lilly het achteraf wel waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn ze schattig als ze klein zijn he haha

Probeer alleen plaatjes te kijken en niet teveel te lezen over de moddermethode anders raak ik nog in de war..

Tot de volgende plaatjes;)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel goed Krassemans.

 

Dat je afrikaantjes maar snel donkergroen en groot mogen worden.

 

 

Gr,

 

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

high krasi,

 

ik ga de volgende ronde ook maar is zon lampie halen.

 

heb van me buitendames binnen dames gemaakt en door het o sow mooie augustus weer bladmeeldauw gekregen. tis niet te stoppen.

 

ik heb van alles gebruikt totale kosten liggen nu op 110 euri. en alle bio middelen hadden weinig zin en zijn inmddels op. zon lamp blijf je houden dan maar 500 euri kwijt. ook de hobbyist heeft er wat aan!!! dat wietje wat je voor je zelf teelt is toch minimaal een 10tje de gram waard ( in mijn optiek onbetaalbaar zelfs ). de rust die het geeft dat er niks zich kan ontwikkelen is me ook wel een paar 100 euri waard.

 

ik zit in bloei week 4 nu vanaf volgende week woensdag gaan we 5 in. de phenos die ik kweek zijn oogstbaar vanaf 7,5 week. tis maar billen knijpen ( lees niet zeeerrr niet prettig grrrr ).

 

 

btw je lillies zijn het gewoon dubbel en dwars waard. totaal wat anders als pp of amnees :jump: spulleke voor de cannasoir.

peace hempy.

 

wtf ik ga dit soortje ook telen volgende ronde :dribble: moet gewoon. wat raad je aan??? ik kweek der in 18 l potten. kan ze in me hokkie van direct 12/12?? of met ze wel een weekje groei hebben??

 

set up zal worden : 1 x 750 intens 120 deze plek voor 16 x 18 liter hier komen de indica types in te staan met 1 week 18/ 6 en 1 x 1150 intense 150 hierin komen er 25 te staan. dit is het direct 12/12 hokkie.

 

heur t graag van je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de grote hokken is er een xl variant, dit is met meerdere lampen gemonteerd aan een rijdende stellage.

Als je je geld aan het einde van de ronde terug kan verdienen door en geen spuitsel tegen schimmel en je geen rot tegenkomt heb je de lamp zo weer terug verdient.

 

Qua drogen heb je gelijk.

 

Vorige rondje Lilly had ik ook een stugge start, 2 van de 8 planten hadden toen banaanvorming in de toppen, geen ballen.

Ik zag de banaanvorming vroeg ontstaan en heb met behulp van pincet schade door bestuiving en zaadgroei voorkomen.

Het is iig nooit een leuk klusje, al was de Lilly het achteraf wel waard.

Die XL mag wat kosten zeker. :whistle:

 

Zal er voor volgend jaar eens over nadenken.

 

In dit hokje met zo´n toch wel wat stress gevoelig plantje draaien kan ook wel, dit is nog te overzien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secret Jardin, haha lekker modderen man, ze worden btw al groter hierzo ;)

 

Worm, komt vast goed, ook de middelste lijkt aangeslagen, die moet alleen nog een beetje groener worden, ik wil ze morgen in de bloei zetten, anders groeit de rest door het plafond straks.

 

Hempy, 25stuks in die ruimte een dag of 4/5 groei, gebruik verse aarde, geen voeding aan het begin, tot ze zijn aangeslagen, dan rustig beginnen, groeivoeding tot week 4 (of tabs) daarna rustig aan bloeivoeden.

Koop genoeg zaden, ze is geen makkelijke om te ontkiemen.

Jouw 7 weken pheno, is dat een topper qua opbrengst en kwaliteit, dan heb je een winnaar te pakken.

Die lamp verdien je wel terug, zeker op meeldauw gerichtheid, botrytis in cannabisteelt gaan we natuurlijk uitvoerig testen.

 

Johnny, de xl http://www.cleanlightdirect.com/nl/cleanlight-handtrolley-xl.html is best pittig geprijst, maar dan ook voor der xl jongens dus dat is dan weer beter te doen.

Klopt, 5 stresskippen moet ik wel kunnen hebben :lol:

 

Sensi, haha epic man, 2 hadden opstart problemen, 1 daarvan moest natuurlijk weer overdrijven.

Ik geef de groeifase alleen van boven water, daarna om en om van onder vloeden en van boven beregenen met de gieter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt goed sensei :jump: wat meer zaden kopen moet geen probleem zijn. btw de zaden van hun zijn WEL betaalbaar..

ik heb me de tering gewerkt voor me zaden collectie van dna :dribble: kosten 12 tot 15 euri per zaadje. ga de prijs van lilly wel overleven.

 

wat betreft me chemdawg pheno kan ik momenteel alleen maar vertellen dat ze bijzonder goed smaak en snel klaar is. me maat had een aantal chemdawg's staan en daar heb ik lekker wat van af gesnoept. 3 mooiste phenos bleven achter. na uitvoerig te hebben gerookt is deze overgebleven. dit alles is buiten gebeurd, natuurlijk verduisterd en netjes binnen geharkt begin augutus

 

ik moet der binnen nog gaan testen. heb der nu samen met wat andere soorten staan in me intens 150. wel op onorthodoxe wijze voor mij!!!! 65 liter potten en van buiten naar binnen gehaald. en ook echt maar 1 plant van DE JUISTE pheno kan dus na deze ronde nog weinig kwijt over opbrengst. begin nieuw jaar heb ik weer plek en wil ik haar alleen zetten op een 1,20 met 600 is kijken wat dat doet.

 

ze zal vanuit stek geen 12/12 soortje worden eerder 7 dagen groeien en dan bloeien. heeft net zon trage groei als blue widow en la conficential.

 

commercieel gesproken zou ik met haar al te vrede zijn als ze me 500 gram oplevert. normaal duurt een kweek indica A LA pp ook een dag op 63. deze pheno zou dat in gunstige gevallen kunnen verkorten met zon 10+ dagen. daarbij is het een unieke smaak net als je lilly.

 

tis der maar zeer beperkt. jij weet net als ik wat dat doet met de verkoop prijs. 10% minder oogst t.o.v bijv een pp word door de prijs weer reeds goedgemaakt :icecream: minder oogst is minder tijd aan knippen en plukken dus meer tijd over voor LEUKE DINGEN :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hempzz, klopt de zaden zijn gelukkig niet absurd duur, DNA heeft vette strains, zeker in hun samenwerking met Reserva Privada,, maar idd wel wat overprijst.

 

 

Update:

 

Zo, sinds vandaag zijn we omgeschakeld naar de bloei en gaan we dus tellen.

 

12/12 dag 1.

Max temp, 31C, min temp 24C.

Max lv 71%, min lv 38%.

Tensio`s tussen de 110 en 210Mbar.

 

1 van de 2 achterblijvers is iig helemaal groen geworden en begint te ontwikkelen, de andere wordt langzaam aan ook groener en ontwikkelt ook langzaam aan mee.

De rest zijn uit de kluiten geschoten monsters, mocht de slechtste dame het niet trekken krijgt de rest de tent wel vol.

Verder nog weinig te melden, ik zal de 3 gevorderden flink croppen om de rest kans te geven ze bij te houden.

Ik heb weer niet getopt, ik hoop met croppen weer op hoofdtoppen en mooie secundaire takken bol met budz.

 

Foto`s.

post-30844-0-52829800-1411327860_thumb.jpg

post-30844-0-62757300-1411327865_thumb.jpg

post-30844-0-51342300-1411327870_thumb.jpg

post-30844-0-01802300-1411327875_thumb.jpg

post-30844-0-77881400-1411327879_thumb.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm dat ukkietje in het midden...ik vrees dat ze het niet zal halen.

Die andere gaan haar gewoon overwoekeren. Leuk om te zien dat ze eindelijk zijn vertrokken met de groei.

Die rechts voor is een beauty...mooi vertakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met dat croppen krasie baassie ik krijg het ook steeds beter onder de knie ;)

 

Na deze ronde ook maar weer wat zaad gaan growen..... ik heb o.a.nog KF liggen maar wil even bij een andere zaadbank kijken voor een lekker heftig commercieel soortje.

 

Heb je een tip voor me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tune, ik had er stiekem al rekening mee gehouden dat die het niet gaat halen, maar ze gaat aardig mee met linksvoor, alleen ff bijkleuren, ze heeft nog een klein beetje krediet ;)

 

Critical, croppen is echt de trick off the century, wanneer de strain het tolereert kan je er mooie dingen mee bereiken, wel enkele regels in acht nemen.

KF is dik, evenals SP of Shackzilla.

Wanneer je een andere breeder kiest kijk dan vooral naar stabiliteit en genetische sterkte.

DNA heeft mooie soortjes, is wel wat prijzig maar ik vind dat geen probleem.

Amnesia van Superstrains (voorheen HyPro) is er ook zo een.

Royal Queen en Dutch Passion hoor ik ook weinig slechte dingen over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

royal queen heeft het in de test sectie ooit lang geleden niet zo heel best gedaan!!!!! ik vind persoonlijk royal queen seeds te vergelijken als canna voeding.

 

een dikke 10 voor hun marketing !!!! overal staan ze scheeuwend in de bladen overal mooie panfletjes en borden maar als je nu echt is kritisch kijk....

 

maar goed wat is kritisch??? wat voor de een het plafond is is voor de ander de grond en versa visa.

 

zoiets als wat jij nu kweekt is hemels daar aan toe voeg ik meteen dat het een strain is die moeilijk te draaien valt in grotere set ups mede door het geklungel wat deze strain met zich mee brengt amper te doen.

 

zoveel zaadbanken vandaag de dag ZOVEEEEEL TROEP!!!!

 

anyway tnxx for the update... iets zegt me dat deze ronde zich gaat afspelen met maar 4 karakters :whistle: instead 5

 

:wave: :yummy:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook geen ervaring met die seedbanks, ik hoor alleen weinig slechts erover.

DNA en Superstrains zijn wel top.

Eigenlijk zou je reguliere zaden kweken moeten masteren, daar is zo veel meer moois te vinden en is altijd wat stabieler dan fems.

Vooral sommige USA en Canada strains zijn supervet.

De Lilly is qua geur en smaak echt top, alleen moeilijk in haar gedrag, veel pheno`s en niet al te stabiel.

Gisteren btw weer eens een topje Kandy Kush x LA Confidential gevaped, pfffff wat een smaaksensatie, de uitwerking was ook super.

Die is van DNA btw @ Critical Widow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shackzilla is de enige strain die ik nog niet gegrowd heb, wellicht zou ik daar nog een nachtje over kunnen slapen.

En ben al wezen kijken op verschillende sites en kwam toen een soortje tegen maar die is heleaas niet op voorraad :rolleyes:

 

http://dnagenetics.com/best-sellers/kush-dream-limited-collection

 

 

Dit is wel een strain die me wel aanspreek dus ik hou het ff in de gaten of deze binnenkort weer verkrijgbaar is ;)

Die Kandy Kush x LA Confidental heb ik er niet tussen zien staan .... misschien overheen gekeken?

Was dat trouwens niet een soortje die jij ook al een keer in je tentje had gehad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shackzilla is een rigoreuze stabiele plant, deze kan je vrijwel direct op 12/12 zetten.

 

De Kushdream lijkt me ook erg mooi, verder heeft DNA Chocolope, echt een lekkere en stabiele soort, Kandy Kush, LA Confidential (de cross tussen de 2 helaas niet meer, had ik idd staan), Kosher Kush, Skywalker Kush (superfrosty) en veel meer moois, tis net wat je zoekt.

Je moet ff een uurtje uittrekken en alle beschrijvingen van van hun strains ff lezen.

Tis iig een goede breeder en hun samenwerking met Reserva Privada heeft hun alleen maar goed gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel mooie en lekkere strains alleen erg beperkte tijd en ruimte om ze allemaal eens te proberen.

 

DNA en Superstrains zijn wel top.

 

True alleen jammer dat het bijna allemaal fem is.

 

Eigenlijk zou je reguliere zaden kweken moeten masteren, daar is zo veel meer moois te vinden en is altijd wat stabieler dan fems.

Vooral sommige USA en Canada strains zijn supervet.

 

Er gaat niets boven regulier zeker als je op zoek bent/gaat naar een keeper.

 

Wil graag nog eens wat zetten van Bohdi seeds, hebben erg mooie crosses en gaan regelmatig de wijde wereld in om landraces te vinden voor hun offspring.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Wurm :P

 

DNA is voornamelijk fem idd, wel erg stabiel en voor de kleine beginnende of luie kweker prima.

Ze hebben ook wel echt mooie soortjes.

 

Kijk eens op Firestax, daar worden vaak mooie en zeldzame strains gedropped, voornamelijk regulier maar ook wel fems.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi,

 

Hoe staat het er voor? zijn de dames al rijp om een beetje uit elkaar getrokken te worden?

 

Ben benieuwd naar nieuwe pica's!

 

Succes kerel.

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oro, hmmm dames uit elkaar trekken, 1 van m`n favoriete bezigheden :P

Deze worden vooralsnog alleen nog geplet, en worden al flink breder,.......iig 3 exemplaren, de andere 2, de achterblijvers gaan op hun gemakkie, maar de zwakste houdt de ander nu wel goed bij.

Ze wordt zelfs al groener en paarse steeltjes verdwijnen langzaam.

Thanks kerel.

 

Update:

 

12/12 dag 9.

Max temp 28,5C, min temp 21C.

Max lv 68%, min lv 42%.

Tensio`s tussen de 90 en 210Mbar.

 

Grote verschillen in onderlinge tensiowaarden zijn logisch wanneer je de omvang van de verschillende planten op de foto`s ziet.

Eergisteren heb ik 13liter water in de tent gegooid om te vloeden, de eerste keer dat de dames van onder te drinken kregen.

De 3 grootste krijgen vanavond weer een plensje water van boven.

 

Gisteren kon ik voluit m`n lamp boosten voor het eerst, de buitentemperatuur icm de voor mij gunstige zuidenwind hield de temperatuur rond de 28C op 1150watt.

 

Nog geen echte bloei gespot, dit zal eerdaags wel komen, de foto`s vertellen de rest van het verhaal.

 

Pics.

 

Eerst een groepsfoto, daarna van groot naar klein.

post-30844-0-00370500-1411847911_thumb.jpg

post-30844-0-64425000-1411847950_thumb.jpg

post-30844-0-43560400-1411847972_thumb.jpg

post-30844-0-04258500-1411848021_thumb.jpg

post-30844-0-59542800-1411848042_thumb.jpg

post-30844-0-09716400-1411848065_thumb.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

die laatste 2 zien er niet helemaal happy uit...

 

trekken vast wel bij daar niet van!

 

qua bouw lijken het wel mannetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweet niet !! heb er niet zo een goed gevoel over deze ronde !

MAAR, ik zit er wel vaker naast :innocent:

gaat deze straks op marktplaats :jump: :jump:

geef f seintje voor die tijd :innocent:

 

ff zonder gekheid, gaat niet best maar wel lekker !

ik lees nog steeds mee m8, good luck :whistle:

 

grtn Erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monster, eigenlijk is alleen de kleinste middelste plant een twijfelgeval, maar ook die knapt al op met wat het eerder was.

Het waren achterblijvers en dus nog weinig zijwaartse ontwikkeling, ook dat verbetert al.

Ik heb een keer Amnezen in de tent gehad waarbij iedereen riep, dat wordt niets, begin opnieuw, uiteindelijk m`n beste ronde tot nog toe :lol:

 

Erazer, jij wil gewoon m`n spulletjes hebben vandaar dat je zegt, stop maar en breek af die tent en zet alles gelijk maar te koop ook :P

Niet te voorbarig hoor, deze zal vast wel goed lopen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat verslagje kennen we nog wel! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...