Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Lilly, African Pineapple Queen In De Rebound

Recommended Posts

lekkr heurrr ...

 

nu begint het in het tentje leuk worden. per 24 uur zie je toppen aandikken. lkkr aan blijven kliederen :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hempy, ik ben zelf niet al te positief over deze run, slechte start, onbalans in de aarde, verrückte tensiometer :P

Volgende run dus ff nieuwe aarde en tensio`s, ik ga ook andere aarde nemen, heb op een andere locatie weer custom mix in gebruik, gaat prima dus ik ga weer voor de GL.

 

Kleine update, foto`s van gisteren.

 

12/12 dag 34, zichtbare bloei dag 18.

Max temp 29C, min tem 21C

Max lv 73%, min lv 43%

Tensio`s tussen de 90 en 170Mbar.

 

Ik heb dus wat bijgevoed met Aptus CaMg boost die ook N bevat, verder m`n Puk voeding opgeschroefd van 25% naar 50%.

De bloei gaat rustig verder, de plant rechtsvoor vergeeld in fanleafs met zwarte plekken, meestal betekent dat Ca tekort of te natte pot, ze drinken ook niet zoals ze normaal doen.

Next round dus fresh start, ook ga ik terug naar 4 planten en een iets grotere pot.

post-30844-0-64463000-1414150472_thumb.jpg

post-30844-0-21999000-1414150485_thumb.jpg

post-30844-0-39038300-1414150495_thumb.jpg

post-30844-0-72988500-1414150517_thumb.jpg

post-30844-0-54235000-1414150572_thumb.jpg

post-30844-0-32076400-1414150583_thumb.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan mee voorstellen dat je in de midden wat meer diepte had willen hebben Krasi?

 

Ik ben wel zeer benieuwd naar de Afrikaanse kaarsen straks.

 

Je had het ook over PHC voeding? Vind je bijvoorbeeld het kweken op Sannie's way niet fijn? Nadeel is wel, als er teveel voeding vrij komt op een gegeven moment, en de dames reageren daar negatief op dat je dan lastig kan bijsturen, misschien is dat wel je rede.

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

El Oro, klopt in het midden die plant is erg oppervlakkig, ook rechtsvoor heeft niet geweldige bouw, linksvoor is juist een kerstboom met weinig breedte groei, de 2 achterste planten hebben naar mijn mening de beste bouw.

De geur komt er al wel goed in, al ben ik maar matig tevreden over deze run.

PHC en Sannie zijn vrijwel identiek, PHC heeft ipv Bac in the Sannie way hun eigen groei en bloei voeding, ook hebben ze daar varianten op die meer Ca bevatten, en cannabis is een kalk-minnend gewas.

Ik wil Zelf gaan voeden, vloeibaar dus, minimaal en dan een enkele tab als vangnet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom hou je geen materiaal hiervan achter???

 

of anders gezegd waarom heb je geen stekken vooraf genomen om is een mooie pheno te houden.

 

ben er zelf inmiddels achter dat je uit fem seeds prima moeder kan halen mits je precies te werk gaat zoals je in een strenge selectie doet bij regulier zaden.

 

tis op je nieuwe foto wel te zien dat het wat minder loopt jah helaas. wel gaaf vind ik dat aan jouw dat je dit allemaal toont!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

PHC en BAC (sannie`s way) zijn toch wel wat verschillend...

 

Bij BAC bio en Sannie zeggen ze dat het 100% Bio is, bij PHC zeggen ze eerlijk dat ze het zo biologisch mogelijk willen doen maar dat dat niet mogelijk is dus hebben ze wat chemische stoffen toegedient...

 

PHC adviseert ook duidelijk om je ph af te zuren naar 5.8/6.0 op een temp van 21/22 graad

 

Heb jaren met BAC en sannie`s producten gewrkt goede resultaen gehaald maar deze ronde ga ik voor PHC lekker afzuren en hopen op wat extra`s!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben zeer benieuwd naar je bevindingen.

 

ik had begrepen idd dat je niet moest afzuren dat namelijk die zuren je bodemleven aantasten.

 

maar zoals ik je lees zeg je dat bac en phc wel een verschil zit.

 

lees ik nou goed dat enkel het verschil de voorlichting is over ' biologisch ' ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekijk de site van PHC maar eens, heb nu de plantcare set, 1 deze dagen de bloeivoeding en PK 13/14 maar eens aanschaffen...

 

Heb deze lijn nog niet getest maar wil wel nieuws na aantal wat jaartjes BAC Bio

 

Deze lijn is ook speciaal voor de CO2 kwekers die op hoge temp moeten werken...

 

Ik geloof erin, na jaren (BIO) ga ik voor wat nieuws....

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hempy, ik laat toch altijd alles zien, niks te bewijzen hoor.

Ik weet ook waarom het niet loopt zoals het hoort.

Een moeder uit fem heb ik nog nooit geprobeerd, ik heb ook maar 5 (volgende ronde 4 planten) staan dus een selectie is onmogelijk :P

 

Nismo, heb je een link naar de plantcare set en het advies van PHC om af te zuren en de toegevoegde chemische stoffen?

Is mij allen niks van bekend.

Ik ga voor een combo van; tabs en organic plant feed (deze bevat sillica en heb je in groei en bloei versies), daarnaast colonize (bacteriën), flowersaver (myco`s), biovin (bodem verbeteren)

Daar voeg ik aan non-phc aan toe; wormenmest (bodem verbeteren), Full-humic (plantversterkers) en als preventieve biocide neem-olie.

Hierbij zuur ik niet af en gebruik ik verder geen pk-booster.

 

Folder van de organic plant feed (geen afzuur advies en of chemische vermelding)

 

http://www.plantheal..._Plant_Feed.pdf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch vreemd, Nismo zegt afzuren volgens de adviezen van PHC, en dat is jouw niet bekend.

 

Natuurlijk weet je wat je doet, of gaat doen als je die voeding gaat gebruiken, je bent tenslotte een man met veel ervaring, ik zou zeggen als je puur biologisch voedt, je dan idd niet afzuurt, wat hemp zegt.

 

Is het niet zo dat bacterieen het best gedijen bij een PH 7.0? Dit zal ook wel weer verschillen in het product wat je gebruikt.

 

Het blijft interessant.

 

Succes, eerst dit lastige rondje maar is afmaken.

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, het bodemleven reguleert gedeeltelijk de zuurtegraad in de wortelzone, ook de voeding bevat organische zuren en humic en fulvic acids verlagen eveneens de ph.

Zelf zuur toevoegen zou ik heel voorzichtig mee zijn, een bodem-ph-meter geeft inzicht of dit nodig zal zijn.

Ik heb weleens geprobeerd standaard afgezuurd water te geven op een organische kweek, dit gaf waarden van ph4 in de grond, nu meet ik de aarde met een bodem-ph-meter en heb tot op heden niet meer hoeven afzuren, ik heb wel een flesje citroenzuur (geen citroensap) paraat staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had het foldertje ff doorgelezen...

 

http://www.hortiplan...tiplantcare.pdf

 

Ook kreeg er nog een A4 tje bij, hier stond in dat deze voeding uiterst geschikt is voor de Co2 kwekers... 1000watters etc.

 

Ik zuur ook al jaren niet meer af, ben gewoon benieuwd wat het gaat doen..

Edited by Nismo84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol ik bedoel HPC net wat anders he....

 

 

toch maar wat minder icolator in de pijp `savonds

Edited by Nismo84
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Nismo :lol: kan gebeuren hè ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te beginnen: je set up is gewoon top. Aan alles gedacht, inc de veiligheid. Wil ook graag zien hoe deze kweek zich ontpopt, en zal deze gaan volgen.

Een verslag als deze maakt het lezen acceptabel, gezien de vele info die er bij gegeven word :tu

 

Het is een zo bio mogelijke kweek, of echt puur bio? Voor meer licht in midden, is ophogen potten geen optie denk ik ?

 

Ze staan er echt lekker bij, swing it on!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

VenaSnar, jaja dat zijn ze hoor :D Firestax heeft btw mooie soortjes in hun assortiment, hou die special droppings in de gaten ;)

 

Lezer, thanks, ik hecht echt waarde aan goede hardware, veiligheid voor m`n buren en mij is een pré.

Ik werk het liefst helemaal organisch, deze run is 95% organisch (ook biocide in de vorm van neem-olie) omdat ik Ca-Mg boost van Aptus heb meegegeven wat organo-mineraal is, volgende run is weer helemaal organisch.

Deze ronde is enigszins verkeerd gelopen, vanaf het vroege stadium, het medium was eigenlijk niet geschikt om te hergebruiken, next run weer fresh and clean.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

http://www.hortiplan...tiplantcare.pdf

 

Ook kreeg er nog een A4 tje bij, hier stond in dat deze voeding uiterst geschikt is voor de Co2 kwekers... 1000watters etc.

.

 

Wat mij opvalt wanneer ik de pdf lees is dat juist alle dingen die hier op WF veelbesproken en geprezen zijn allemaal terugkomen in de productbeschrijving en dan jouw vermelding van wat er op het meegezonden A4-tje staat.......

Ik denk dat de producent nauwlettend meeleest hierzo, misschien zelfs member is. ^_^

Of het allemaal op waarheid berust is kan ik natuurlijk niet zeggen, ik vind het iig wel erg toevallig, maar gun nieuwe producenten het beste.

Ik hoop dan ook dat het klopt wat over het product verteld wordt, voor de organo-minerale kweker is het dan een mooie lijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 39, zichtbare bloei dag 23.

Max temp 29C, min temp 20C.

Max lv 63%, min lv 36%.

Tensio`s tussen de 100 en 210Mbar.

 

Een paar dagen verder, de verhoging van voeding en de extra N en Mg hebben zoals ik reeds verwachte niets uitgehaald, eerder meer onbalans in het medium gebracht, meer vergeling van onderaf en afvallende bladeren.

Het was geen tekort aan voeding door te weinig voeden, maar door slechte opneembaarheid, die er niet beter op geworden is, meer burning tips zijn ook te zien.

Het slechte drinkgedrag was een van de eerste aanwijzingen.

 

Bij organisch kweken is de balans in het medium het belangrijkste, heel anders dan hydro of mineraal wat dat betreft.

 

Wat wel interessant is is dat ze deze keer geen bananen aanmaakt ondanks dat ze vast wel stress hebben.

Deze zingen we uit, ik vind het minstens net zo interessant wat deze nog gaat doen de resterende weken.

 

Foto`s.

post-30844-0-00021900-1414614349_thumb.jpg

post-30844-0-66692300-1414614363_thumb.jpg

post-30844-0-17904800-1414614377_thumb.jpg

post-30844-0-08355900-1414614392_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit kwam door de vorige ronde, door rot moest ik eerder stoppen dan gepland, waardoor veel restzouten, die ik normaal niet heb doordat ik minimaal 10 dagen alleen water geef aan het einde van een ronde.

Dus het was moeilijk te bepalen hoe nu in te wateren aan de start.

Eenmaal in het drijfzand is er bijna geen weg meer terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil de volgende ronde 4x40litrs Smartpots gaan zetten, gewoon verse aarde, PHC voeding, dat moet weer een saaie ronde gaan worden.............of niet :P

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kom op krasi.... ga dan ook voor de 100 gallon joh in plaats van 4 ;)

Ik vind dat de planten wel wat zijn bijgekomen hoor in tegenstelling van de vorige foto's of lijkt dat dan maar zo?

Hoeveel weken moet je nog? En idd heel bizar dat er nog geen banaantjes gespot zijn door zoveel stress. Is een teken dat het een zeer sterke strain moet zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...