Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Amnesia, PUK voeding, 1000DE, Opti-Climate.

Recommended Posts

Polletje, I don't ever want to leave without saying goodbye :) Helemaal na alle hulp die ik heb gehad en plezier die ik heb gehad aan dit verslagje..

 

 

Ik moest de boel hier opruimen omdat de locatie niet meer beschikbaar was. Er zaten echt verschrikkelijk grote toppen tussen. Ze hebben bijna 9 weken gestaan maar de trichomes waren nog bijna allemaal wit. Beetje jammer, had langer gemoeten maar dat kon niet meer vanwege de locatie. Efin, wel groot, niet super hard.

 

Het hangt nu ergens anders te drogen, er komen nog een paar laatste foto's en natuurlijk de einduitslag. Ik zal mijn schoenen vast in de olie en kruiden zetten want ben bang dat het mij mijn schoenen gaat kosten als ik het zo heb gezien.

 

Later volgt nog een korte reflectie van goede en slechte dingen, ook eventjes in vergelijking met de vorige keer.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer om te horen was echt een leuk verslag om te volgen en leerzaam ook hoop dat er wel wat leuks is uit gekomen en succes met de volgende

 

Grt Eddy

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tent is afgebroken, het hangt keurig geknipt en wel te drogen bij een vertrouwenspersoon (de geur was te extreem voor hier).

 

De foto zijn nadat ik 50% van de toppen er al uit had gehaald en bijna twee netjes vol in het (ik heb in twee keer geoogst om de toprot/meeldauw tegen te gaan). Ben vergeten nog een volledige foto te maken voordat de schaar er in was gezet:

 

 

gallery_31853_16195_2169882.jpg

 

 

gallery_31853_16195_1893908.jpg

 

gallery_31853_16195_2976979.jpg

 

 

Hier hetgeen er al af geknipt was:

gallery_31853_16195_3375240.jpg

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het deel wat ik als eerst geoogst heb was duidelijk nog niet goed afgerijpt en er zat ook nog aardig wat toprot tussen (kun je ook zien op de laatste foto). Die heeft uiteindelijk maar 8 weken gestaan.

 

De rest is een stuk beter afgerijpt en heeft 9 weken gestaan. Had langer gekund, de trichomes waren nog wit maar ik wilde het niet riskeren ivm rot. Eigenlijk is het een 9 weken soortje maar hij had denk ik gemakkelijk 10,5weken kunnen staan. Ken uw genetica :)

 

 

Vorige rondje had ik een paar verbeterpunten, ik even de belangrijksten er uit

 

- Potten vullen tot aan de rand :)

- Lichtintensiteit maximaal 1000 op 80cm in deze setup

- Airflow verbeteren (luchtverdeel slang)

- Hygro; ander medium. Hiermee ook de watergift verbeteren.

- Ventilatoren er uit

- Overstromingen (wete jullie niet maar heb het huis verscheidene malen blank gehad door slordigheden)

- Meer planten/grotere planten om lv% omhoog te krijgen

- Betere genetica

 

Ik heb alles, behalve het andere medium veranderd. Sommige veranderingen zijn echt verbeteringen gebleken. Ben blij met de genetica, airflow is veel beter, geen overstomingen meer gehad.

 

Heb ook de planten groter laten worden zoals dat in mijn verbeterpuntenlijstje stond. Maar ik heb dit nu te extreem gedaan waardoor ze te groot werden, het andere uiterste dus. Ook heb ik geïnvesteerd in een betere luchtbevochtiger maar die heeft ook niet geholpen, de opticlimate ontvochtigt te sterk, hij kon er niet tegenop. 1600EUR, weggegooid geld.

 

 

Verbeterpunten voor dit rondje:

- Niet te veel planten/voorgroeien. Te dicht bladerdek icm smartpotten heeft meeldauw en toprot in de hand gewerkt.

- Een paar hele lichte zwenkventilatoren icm de LVS zou toprot/meeldauw ook iets voorkomen hebben.

- Planten eerder knakken/buigen waardoor ze geen last van stralingswarmte krijgen

- Geen tent meer!

- Niet zo veel aarde meer slepen! Hydro of bio (hergebruiken aarde)

 

 

De exacte hoeveelheid weet ik nog niet. Ik weet wel dat ik hele dikke en veel toppen had. Het was gewoon veel. Kwaliteit was iets minder omdat het nog niet helemaal klaar was en omdat ik toch wat last had van ontplofte toppen door stralingswarmte. Compactheid dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx starter. Ik heb even een paar eind-opmerkingen van mensen uit mijn vorige topic gehaald. Beetje hard soms en ik ben er nog niet maar goed om te zien van hoe ver ik toen kwam :)

 

Als het 10 kg nat zou zijn zou ik teleurgesteld zijn box!

 

Het kan alleen maar beter gaan volgende wonde lijkt me..

Alvast succes gewenst, ik kijk je nieuwe topic tegemoet!

 

grts OK

 

Hoop dat je hebt genoten van het nieuwe topic OK. Zit in ieder geval een stijgenden lijn in :) :showoff:

 

 

 

10kg nat zou niet zo netjes zijn idd onder jou setup.. Dat zou je met 4x 600 al kunnen halen.

Dan zou je rond de 2kg droog over houden, misschien iets meer als je geluk hebt.

 

Hoop dat je goed geleerd heb van je ronde

 

Goed geleerd sowieso :)

 

pffffffffff dat valt echt vies tegen.

durfde al niks meer te

roepen. iedereen zij wat anders. maar dat het zo slecht zou worden.

had ik echt nooooooooooooooooit verwacht.

 

maar goed. als je al het goeie er uit gefilterd heb.

zal het de volgende keer wel beter gaan.

 

succes verder

 

groetjes prettig.

 

AUWWW prettig, Die zat er vol op :)

 

Eerlijk is eerlijk, maak dezelfde fouten niet weer :)

 

 

Jammer van het eindresultaat, maar het is wat je zelf zegt, he als je niet in het diepe durft te springen leer je nooit zwemmen.

 

Zowiezo credits om open te staan voor nieuwe techniek ;)

 

Volgende keer wordt n knaller :showoff:

 

Jep, de volgende keer is een knaller geworden :showoff:

 

Ben in het diepe gesprongen toen, net blijven drijven maar veel geleerd en het geleerde in de praktijk kunnen brengen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi rondje City! erg jammer van de ventilatie problemen... De slow cool down and pre-heat functie hadden wellicht uitkomst kunnen bieden MBT de budrot. ik hoop dat je niet teveel ervan weg hoeft te gooien. Meeldauw is helemaal klote (vooral in een gfesloten ruimte) een overdaad aan stralingswarmte (I told you so) met 4 van die joekels is een wigwam van 2 meter hoog heft je minder compacte toppen gebracht.... mar MAN MAN MAN wat een formaatjes! flinke cola's !!! dus tel uit je winst als je die lampen nog wat hoger kan hangen ;) GRTS O-K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het deel wat ik als eerst geoogst heb was duidelijk nog niet goed afgerijpt en er zat ook nog aardig wat toprot tussen (kun je ook zien op de laatste foto). Die heeft uiteindelijk maar 8 weken gestaan.

 

Hoe beter de omstandigheden voor de plant, hoe sneller deze afbloeit

 

maar gefeliciteerd met het eindresultaat.ook al is het misschien minder dan je gehoord had.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 kg nat had ik zelf ook, met 4x600 en een hele matige ronde met tekorten gedraaid

 

haze moett open van structuur zodat er van boven tot onderop harde compacte toppen zitten

 

en van een te hoog ec krijg je nu eenmaal fluffy toppen en rot maar polletje vliegt 1e klas, dus wat is mijn mening waard

 

nevertheless bedankt voor het verslag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zo zuur n00b. Dat is deze keer nergens voor nodig.10KG nat was vorige ronde. Ook dat was toen trouwens 13kg nat (die 10KG was schatting). Maar dat was in februari mijn eerste rondje (zie timestamp).

 

10kg nat zou niet zo netjes zijn idd onder jou setup.. Dat zou je met 4x 600 al kunnen halen.

Dan zou je rond de 2kg droog over houden, misschien iets meer als je geluk hebt.

 

Hoop dat je goed geleerd heb van je ronde

 

Had toen net 1 netje vol. Nu ongeveer 4 netjes vol. Eindgewicht komt nog...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat het te vroeg afgelopen is. Las deze thread eigenlijk altijd met veel plezier. Je hebt een mooie installatie en de tips die je van de ervaren rotten kreeg zijn toch zeer waardevol.

 

Had ik wel nog een vraagje, (kon het antwoord niet zo snel vinden in je thread) heb jij met die smartpots nog problemen gehad met de worteltemperatuur?

 

Ik heb ook smartpots en bij mij zijn de wortels al gauw 4 graden kouder dan de temperatuur in de kast. Die dingen verdampen nogal veel, dat had je al gemerkt, maar dat geeft bij mij dus ook het probleem dat de wortel temperatuur makkelijk naar de 16 graden valt (bij een inlaat temperatuur 's nachts van 20 graden).

Share this post


Link to post
Share on other sites

balen man dat je moest ruimen, gelukkig zijn je spullen veilig.

 

kan niet wachten op een nieuw verslag van je want dat gaat nog wat beloven ;)

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen lekker raak laten lullen city, de weegschaal is de enige die de waarheid spreekt !!

gaat helemaal goed komen !! ;)

 

en volgende ronde in de zelfde stijgende lijn blijven door gaan als nu en je draait een super ronde !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog al zo'n somber bericht maar ik heb net het natte gewicht nog even gemeten (na 2 dagen drogen) en ondanks dat de kwaliteit niet is wat hij had 'kunnen' zijn denk ik dat ik nog steeds wel 1 op 1 heb gedraaid dus ik huil niet hoor. Hetgeen ik als eerst heb geoogst is nu droog en is al 1575g en denk echt niet dat het meer was dan 40%. Sterker nog ik verwacht dat het meer wordt dan 4kg en heb 4x1000watt gedraaid. Zonder rot hadden ik misschien een paar onsjes meer gehad en iets betere kwaliteit maar ik huil echt niet :)

 

@ Wietefras Ik heb te worteltemp niet echt in de gaten gehouden. Heb een paar keer gekeken en die was gewoon goed. In de dagperiode zorgt de smartpot er voor dat hij niet te warm wordt en in de nacht wordt hij sowieso niet kouder dan de omgevingstemperatuur en die heb ik steeds op 20 graden gehouden. Laatste 2 weken op 18 graden maar wel met pre-heat en cooldown dus dan was de worteltemp weer goed voordat de lichten aan gingen.

 

 

EDIT

@ 3.0; Jij postte net toen ik aan het schrijven was. Ik heb een goede weegschaal dus die liegt neit inderdaad :) Valt weer wat te verbeteren voglende keer maar dat zal altijd zo blijven...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, bedankt. Bij jou zal de smartpot dan gedurende de dag wat beter opgewarmd zijn. Dan kan die wel wat afkoeling hebben inderdaad.

 

Als je schattingen echt uitkomen zeker een mooie oogst. Ook als het een onsje minder is trouwens :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hoe beter de omstandigheden voor de plant, hoe sneller deze afbloeit

 

 

volledig onjuist amecheesia...

 

 

city gefeliciteerd met je opbrengst, 1 op 1 is alsnog een mooie score met of zonder problemen.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt iedereen (Eddy, Cannaz, Ameechsia, Ketser, 3.0, Miami en Wietefras en Polletje) voor de positieve reacties! Ik heb het resultaat ook aan jullie te danken! Het is inderdaad jammer dat ik iets eerder moest afbreken maar het mocht de pret niet drukken.

 

@ Miami & Wietefras. Ik had jullie berichten niet goed gelezen. Zag iets over rotten (oude rotten :huh: ) en balen (Miami) en miste het positieve stuk van jullie posts daarna. Sorry was bezig met werk op de computer ondertussen :(

 

@ Ameechsia/Polletje. Het is toch juist zo dat als de plant het moeilijk heeft hij sneller afbloeit omdat hij zijn bloemen rijp wil hebben voordat hij (door de slechte omstandigheden) doodgaat en zich niet meer voort kan planten?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit gezien dat een plant sneller afbloeit. De dagen bloeitijd kun je toch niet korter maken? Wel langer....maar korter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een plant zo gestimuleerd word dat het erop lijkt dat het einde van zijn leven nadert gaat hij sneller afrijpen.

En als een plant zo gestimuleerd word alsof het volle zomer is dan blijven ze nieuwe haren aanmaken om bestoven te worden.

 

en als een plant het moeilijk heeft gaat ze extra blad aanmaken om te kunnen koelen.

daarom lijkt het mij beter om de lampen een beetje terug te schroeven en de temperatuur wat omlaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL, sorry cityboxer, was ook niet mijn bedoeling om iets negatiefs te zeggen over je kweek. "Rotten" was inderdaad niet zo'n handige keuze in deze ;)

 

Ben juist reuze onder de indruk van hoe professioneel je het allemaal aan pakt. Kan niet wachten tot je volgende kweekverslag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een plant zo gestimuleerd word dat het erop lijkt dat het einde van zijn leven nadert gaat hij sneller afrijpen.

En als een plant zo gestimuleerd word alsof het volle zomer is dan blijven ze nieuwe haren aanmaken om bestoven te worden.

 

en als een plant het moeilijk heeft gaat ze extra blad aanmaken om te kunnen koelen.

daarom lijkt het mij beter om de lampen een beetje terug te schroeven en de temperatuur wat omlaag.

 

wederom niet waar, nu praat je al je vorige bericht tegen, maar nogsteeds niet waar.

een plant wil nooit sneller afrijpen, afrijpen is een term die wij gebruiken en is alleen van toepassing voor t maken van zaden.

de toppen dikken aan bij de planten als een soort schijnzwangerschap omdat ze niet bevrucht zijn.

dit proces is niet te versnellen nog te verkorten.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag ik me toch af waarom en kennis van mij met dezelfde stekken (tezamen gehaald) zijn trichomes na 9 weken gewoon amberkleurig waren en die van mij niet. Als een plant noch sneller noch langzamer klaar komt, hoe kan het dan dat terwijl we de stekken op dezelfde dag van dezelfde moeder in de bloei hebben gegooid toch verschillen zien in de ontwikkeling van die planten?

 

Welke factoren zijn daar dan wél op van invloed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het er niet mee eens, heb planten wel degelijk sneller zien afbloeien. dmv oa voedingstekort, kortere en of koudere nachten / stress

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een plant zo gestimuleerd word dat het erop lijkt dat het einde van zijn leven nadert gaat hij sneller afrijpen.

En als een plant zo gestimuleerd word alsof het volle zomer is dan blijven ze nieuwe haren aanmaken om bestoven te worden.

 

en als een plant het moeilijk heeft gaat ze extra blad aanmaken om te kunnen koelen.

daarom lijkt het mij beter om de lampen een beetje terug te schroeven en de temperatuur wat omlaag.

 

wederom niet waar, nu praat je al je vorige bericht tegen, maar nogsteeds niet waar.

een plant wil nooit sneller afrijpen, afrijpen is een term die wij gebruiken en is alleen van toepassing voor t maken van zaden.

de toppen dikken aan bij de planten als een soort schijnzwangerschap omdat ze niet bevrucht zijn.

dit proces is niet te versnellen nog te verkorten.

 

grts

 

volgens mij spreek ik mezelf niet tegen.

De plant heeft in de verschillende fases van de cyclus andere "ideale omstandigheden".

 

en het gaat er niet om wat een plant wil. dat zou helemaal mooi zijn.

het gaat erom wat de kweker wil. een plant reageert alleen maar op wat de kweker doet.

al "wil" een plant bloeien dan kan je haar alsnog laten groeien(reveg) dus dat slaat natuurlijk nergens op.

 

en schijnzwanger schap is toch als een dier denkt dat ze zwanger is maar het eigenlijk niet is?

dus als de plant zou "denken" dat ze al bestoven was. waarom zal die plant dan nieuwe witte haren blijven aanmaken?

 

vind het eigenlijk al een beetje te ver gaan om te denken dat een plant dingen wel of niet wil.

maarja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...