Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Amnesia, PUK voeding, 1000DE, Opti-Climate.

Recommended Posts

Je kan wel (misschien onbewust) de zaak vertragen. Dan lijkt het dat de ander sneller klaar is maar jij bent gewoon langzamer :likken:

 

Een stek die bv 65dagen bloeit kan toch niet door een foefje in 60dagen klaar zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja op 10/10 draaien. Kost idd gewicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Racker. En andersom? Een stek die normaal in 65 dagen bloeit, kan die door bepaalde omstandigheden (anders dan lichtregime) gerekt worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk.

 

Stress, aanraking, leklicht, dieven, toppen, alles waardoor de plant even stilstaat of van herstellen moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of anders minder licht bijvoorbeeld? Onder T-Neon duurt het doorgaans toch ook langer om af te bloeien?

 

Las ook dat CO2 de bloei zou kunnen versnellen.

 

Je zou het zelf overigens het best moeten kunnen zien met twee simultane kweken. Zijn er verschillen geweest tussen jouw kweek en die van je kennis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De snelheid hangt voor het overgrote deel van de temperatuur af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat me raden.....

 

etmaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hogere temperaturen gedurende het hele etmaal versnellen het proces?

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet dat de groei wel harder gaat op een hogere temp. het geeft een wereld van verschil wanneer je stekken onder 21 gr 24 u of 26-27gr 24 u voorgroeit. maar op het moment dat mn plant gaat afbloeien doe ik de temp 2-3 gr omlaag. van hogere temp op het eind gaat je plant niet sneller en zeker niet mooier afbloeien

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik stap uit de discussie, t is toch niet aan te tonen dus woord tegen woord etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch aangetoond dat er verschillen kunnen ontstaan door de verschillen in bloeitijd tussen de kweek van cityboxer en die van zijn kennis? Twee kweken op basis van stekken van dezelfde moeder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien de stekkenboer even streng aankijken, 2 weken verschil is wel erg veel..

niet mogelijk dat er 2 soorten zijn geleverd, want die van city waren eigenlijk nog niet eens helemaal rijp dus hadden mischien nog wel een week kunnen staan..

 

lijkt me eerder een 9 weken amnees tegenover een 11 weken amnees bijvoorbeeld..

 

want theoretisch zou city zijn ronde dus 3 weken langer duren, dan wil ik weten hoe je 3 weken aan je ronde geplakt krijgt of er afhaald..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als iemand iets zegt hoeft t niet zo te zijn dat is niet aantonen....

 

ik ga dit echt niet uitleggen hoor pffffff

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pol. Het hoeft geen vervelende discussie te worden. Ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die een goed antwoord kunnen geven die me dingen beter laten begrijpen. Maar goed, als je er geen energie/tijd voor hebt dan zeker niet doen.

 

@ 3.0. Zo groot was het verschil niet. Hij oogstte ook een weekje eerder een deel omdat hij ook meeldauw had. Maar we hebben allebei op dezelfde dag de klok omgegooid en ook allebei op bijna dezelfde dag het laatste geoogst (2 dagen verschil). Enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat die van mij nog allemaal wit waren (trichomes) en die van hem al amberkleurig. Met zakmicroscoop bekeken. Verder waren de omstandigheden volledig anders. Hij heeft Donner-stijl gekweekt, zonder co2, lage EC, gewoon met afzuiger. Minder planten per m2. Allebei smartpotten en allebei 1000DE lampen.

 

Het was zekerweten dezelfde strain 3.0. We hebben namelijk tezamen de stekken opgehaald en we hebben geen aparte dozen gepakt. Sterker nog; ik zou eigenlijk maar 54 zetten maar omdat hij later besloot minder te zetten heb ik die van hem gekregen. Ik zou dan zeker verschil tussen de zijne en de mijne moeten hebben gemerkt. Dat was niet zo. Toch vind ik het een vreemd fenomeen.

 

Mijn theorie was omdat ze minder voeding kregen en droger stonden bij hem het toch een beetje moeilijker hebben gehad terwijl ze bij mij met hoge EC, hoge co2 nog wel even langer konden en daarom dit verschil. Zijn toppen zijn ook veel harder en bruiner. Die van mij zijn véél groter :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow city enorm bedankt voor het delen van het keurig netjes bijgehouden verslag!!!! kunnen vele wat van je leren. jammer voor je dat de oogst tegen viel maar altijd nog beter dan tegen de lamp aan lopen denk ik maar zo...

 

kijk uit naar je volgende verslag. met je set up zit het wel knor. ff alles in overweging nemen en wanneer je er weer aan toe bent door knalluh!!! gun je de volgende keer 5 kg droog!!!!

 

als je het allemaal zelf oprookt heb je je setup dik eruit :P

 

nogmaals bedankt voor sharing

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow city enorm bedankt voor het delen van het keurig netjes bijgehouden verslag!!!! kunnen vele wat van je leren. jammer voor je dat de oogst tegen viel maar altijd nog beter dan tegen de lamp aan lopen denk ik maar zo...

 

kijk uit naar je volgende verslag. met je set up zit het wel knor. ff alles in overweging nemen en wanneer je er weer aan toe bent door knalluh!!! gun je de volgende keer 5 kg droog!!!!

 

als je het allemaal zelf oprookt heb je je setup dik eruit :P

 

nogmaals bedankt voor sharing

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegenvallende oogst?

 

Hoezo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik wat gemist.

 

Wat was nu het eind resultaat .

 

Jullie kunnen ook beter stoppen met discussie.

Er kan en mag een weekje inzitten , maar geen weken.

 

Gr prettig.

Edited by prettig gestoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet stoppen met de discussie hij is informatief.

Ik denk net als prettig een paar dagen kan, weken kan niet wat zeg ik meer als 7dagen word al lastig.

 

@ Pol

Alles is aan te tonen omdat alles een reden heeft, soms echter verschillende redenen en daarom misschien moeilijk aan te tonen.

Maar als iets niet gebeurd is het weer niet aan te tonen omdat het niet gebeurd is dus heb je weer geen feiten.

 

:withstupid: ik begrijp niet eens meer wat ik getypt hebt LOL

Maar de discussie is interessant genoeg weer eens te reageren op dit forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg het nog eens uit Lion dan...

 

Inderdaad Rackert, heb geen tegenvallende oogst..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Franko en Arjan zeggen ook dat verschillende omstandigheden de bloeitijd beïnvloeden.

 

dat kan ook een verkopers praatje zijn natuurlijk.

maar het lijkt me dat ze bij greenhouse wat meer lab apparatuur hebben dan de thuiskwekers.

 

als het dus niet waar zou zijn dan zou het een hele domme zet zijn om zoiets 10+ keer te zeggen voor iemand die zo geniaal zijn imperium op heeft gebouwd.

 

Dus dan ga ik er toch liever vanuit dar de omstandigheden wel degelijk invloed hebben op de bloeitijd.

 

En het valt trouwens wel te bewijzen ad hand van het cannaboïden profiel.

 

masshel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hun trekken ook de hele aarde leeg 2x ofzo in de bloei, waarom dat ?

als ik dat doe merk ik gelijk een minder mooi product, waarom hun niet ?

 

voor het droogtrekken gooein ze zuper veel water door het medium om te ''spelen''

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heeft dat ermee te maken?

 

maar het heeft te maken met celstrekking en cel vulling of weet ik veel hoe dat heet.

Als het het echt wilt weten kan je het beste ff bastet pm'en denk ik.

edit: maar ik denk dat ook te maken heeft met de N uit de grond spoelen. omdat die door de wortels weer aan het medium word afgegeven

 

en waarom jou product niet mooi is??? hoe moet ik dat nou weten?

beetje off-topic(sorry city)

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...