Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Amnesia, PUK voeding, 1000DE, Opti-Climate.

Recommended Posts

Precies zoals iedereen al zegt:

niet druk maken om de hoofdtoppen.

daaronder zit een hele laag met harde nugs waar je helemaal eng van word volgens mij.

 

Bij Ph worden ze ook altijd sneller geel omdat hij 2X Ripen in week 7 geeft. en het is een ander soortje natuurlijk.

succes met de laatste weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is beter voor mijn leerproces dat er toch dingen echt verkeerd gaan.

 

Zoals ik een aantal weken geleden al aangaf had ik wat problemen met mijn nachtklimaat. Ik moest kiezen om toen of eens stabiele temperatuur of een lagere RH% te krijgen. Ik heb toen gekozen voor een stabiele nachttemp met een RH% van 65-80%. Dit is helaas te hoog gebleken. Ik heb een aantal dagen geleden toch nog redelijk wat meeldauw geconstateerd. Heb dit nooit eerder gehad. Heb ook geen toprot gespot tot nu toe.

 

Het is nog maar een dag of 10. Ik heb het nachtklimaat ondertussen onder controle. Stabiel onder 60%RH. Temp 19gr. Pre-heat en cool-down inmiddels aan. Zo laten of moet ik nog meer maatregelen treffen?

 

Ik heb nu de dag-temp stabiel op onder 27graden op 1000watt. Maar vanwege die luchtige toppen vanwege stralingswarmte wil ik toch de lampen gaan dimmen naar 825watt.

 

Op of aanmerkingen zijn welkom.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja meeldouw, kun je nu niet veel meer aandoen, zwavelboxje of spuiten....

 

foto??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu nog spuiten? Dat spul van Bayer wil je toch niet in je toppen hebben nu in deze eindfase? Of bedoel je iets anders?

 

Foto probeer ik morgen te maken! Zwavelboxje wat bedoel je daar mee? Link?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dude weet je hoe ik al moet wennen aan mijn inbox in de vernieuwde site, ik heb al gepost in je topic die ik niet kon vinden en nu wil je dat ik een link invoeg!!!

 

geef me ffe de tijd om t onder de knie te krijgen aub..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja meeldouw, kun je nu niet veel meer aandoen, zwavelboxje of spuiten....

 

foto??

 

Zwavelboxje 1 a 2 weken voor t oogsten zou ik niet doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou zelf niks meer doen.

Je kan het een beetje weg vegen.

Met zo een stoffer ding.

Blumo' of hoe heet zo een ding.

 

Gr prettig. f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaag hoor, evengoed meeldauw met een Opti, is dat niet heel goed te voorkomen met dat apparaat, en zo ja hoe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

met zulke hoge planten en daar door een dicht en diep bladerdek krijg je onderin een kouder/vochtiger deel in de ruimte en blijft de kans altijd bestaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk zelf dat het een combinatie is van een hoge RH% in de nacht en een heel dicht bladerdek en smartpotten. Ik heb twee passieve luchtinlaten bij de potten en ook de afzuiger zuigt de lucht bij de potten vandaan dus er zou iets van beweging in de lucht moeten zitten. Toch was de nachtluchtvochtigheid steeds tussen 65%-85%. Blijkbaar toch iets te hoog in combinatie met die smart potten en het dichte bladerdek.

 

Ik wil de eerder al de onderste bladeren weghalen. Werd me toen aangeraden om dat niet te doen. Ik had dat wel moeten doen. Dan was ik nu van een hoop fluffy shit en ook de meeldouw afgeweest. Ik had me ook drukker moeten maken over het nachtklimaat. Dacht dat het wel los liep. Al doende leert men.

 

Ik zou de foto's opgestuurd krijgen maar diegene heeft problemen met zijn internet. Hoop ze elk moment te ontvangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is bulk upload?!?! Wat een gekloot...

 

Foto's zijn van de meest aangetaste plaatsen. Vooral onderin zoals te zien is. Wat moet ik nu doen? Nachttemp hoog of juist laag houden?

 

CIMG0297.cleaned

CIMG0299.cleaned

CIMG0300.cleaned

CIMG0301.cleaned

 

 

Wat zijn nu eigenlijk de gevolgen van meeldauw (behalve toprot) voor de plant en voor het eindproduct? Hoe ernstig is het?!?!

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit stadium zu ik me er niet druk over maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeldauw ontwikkelt zich het snelst bij een wisselende luchtvochtigheid. Bij vochtige omstandigheden zullen de sporen kiemen en bij droge omstandigheden zullen de sporen gemakkelijk verspreid worden door de luchtstromen. (ik zie geen foto's hoor ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is nog niks man, valt echt mee !! niet te druk over maken, gewoon je klimaat stabiel en liefst aan de lage kant houden... en die topjes zien er klaar uit zo op de foto..

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt nog mee ik zal er ook niet meer tegen spuiten dat is zonde van je toppen.

Volgende ronde er voor zorgen dat je RV in de nacht minder is en een betere lucht circulatie dat waren mijn oplossingen toen ik net begon met een opti in een tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je bang bent dat het weer teug komt gewoon preventief een zwavelbox gebruiken in de groei periode........wel vuilniszakken om al je spullen heen doen want het wil nog wel eens wat aanslag achter laten, en je afzuiger uit zetten want het stinkt echt super erg..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is het laatste rondje hier. Eventuele volgende rondjes ga ik sowieso proberen niet in een tent te voeren maar gewoon kamertje ombouwen.

Ik denk dat te lange voorgroei/te grote bezetting voornamelijk de oorzaak is van dit probleem. Grappig dat dit al in het begin als fout geconstateerd werd en dat dat nu als rode lijn als grootste fout heeft gegolden. Zo wordt het er wel ingeramd :D

 

Nog even iets anders, weet dat dit niet de jusite plaats is maar ik wilde even mijn waardering uitspreken voor iemand die zich inspant voor gedeeltelijke regulering/legalisering van onze hobby. Aangezien dit één van de meest bekeken topics is van dit moment en naar mijn verwachting uiteindelijk ook in de top 20 meest bekeken kweek-verslagen zal eindigen post ik hier even een linkje naar Doede zijn topic. Lees dit eens en geef die man een beetje waardering :) Hij offert zijn eigen veiligheid en projecten op voor zijn een ideologie welke iedere hobby kweker hier waarschijnlijk deelt. Regulering is natuurlijk geen volledige legalisering voor iedereen maar mijn ideale situatie is toch wel weer die 5 binnen-kweek planten met daarbij de grow- en coffeeshops die blijven voorzien in de voorziening van materialen.

 

Eventuele discussies hier over als ook blijk van waardering op deze link:

http://www.wietforum...89#entry1230389

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

en die topjes zien er klaar uit zo op de foto..

 

Als dat zo is dan is het een 8 weken amnees :)

 

Volgende ronde er voor zorgen dat je RV in de nacht minder is en een betere lucht circulatie dat waren mijn oplossingen toen ik net begon met een opti in een tent.

 

Leuk dat je er weer bent Lion. Heb al een poosje niks meer van je gehoord! En ja ik ga dit volgende keer ook zeker in de gaten houden! Ook probeer ik natuurlijk een iets minder dik bladerdek te krijgen en anders de beentjes scheren als het wel te vol wordt!

 

als je bang bent dat het weer teug komt gewoon preventief een zwavelbox gebruiken in de groei periode........

 

Uvonair helpt ook tegen schimmels. Deze gaat op aanraden van een gerennomeerd forum lid de volgende keer de eerste week van de groei ook het hok mee in (als ik een hok heb :whistle: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zeggen de trichomes? :)

 

Toch een mooie ronde tot zover!

 

Groet,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laag onder de hoofdtoppen is altijd wat eerder klaar, geld ook voor zaadplanten trouwens... dus theoretisch zou je heel goed die laag er tussen uit kunnen knippen om alles even rijp te oogsten en vooral je risico gebied te verkleinen waar de meeldauw nu het ergste is..... maar persoonlijk zou ik het rondje gewoon afmaken, praktijk is toch net weer anders als je gemakzucht ook mee rekent.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...