Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Amnesia, PUK voeding, 1000DE, Opti-Climate.

Recommended Posts

Waarom zou je torentje eraf knippen tijdens bloei?

 

Als je gaat oogsten pas.

 

Ken niemand die zo gek is om al de schaar erin te zitten voor oogsttijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De reden waarom staat duidelijk aangegeven in de post van green-go: Omdat de toppen dan zouden uitdikken (ipv de energie stoppen in de foxtails).

 

ik heb wel al eens gezien op een filmpje van greenhouse dat ze die bovenste foxtail afknippen om de hoofdtop te doen uitdikken.. soort van toppen van je toppen tongue.gif

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

City niet alles geloven.

:lol: ;) B) :)

 

Pas af knippen als ze naar kapper gaan.

En daarbij is het meer voor het oog.

 

Gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_31853_16195_704604.jpg

 

Twin Towers (met extra torentjes :lol: )

 

gallery_31853_16195_5344894.jpg

 

gallery_31853_16195_4193718.jpg

 

gallery_31853_16195_4070986.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn de toppen zelf wel goed hard City?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die foto's zijn van de mindere toppen. Ik krijg betere tips als ik de slechte dingen laat zien.

 

Ik heb het druk, later komen komen de stats.

 

Die foto's zijn van de mindere toppen. Ik krijg betere tips als ik de slechte dingen laat zien.

 

Ik heb het druk, later komen komen de stats.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik krijg betere tips als ik de slechte dingen laat zien.

 

:lol: ;) B) :) :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals de kenners onder ons al hebben kunnen zien heb ik me niet voor niks zorgen gemaakt over die torentjes. Er zitten echt een paar toppen bij die te luchtig zijn geworden. Gelukkig houdt het wel op met 3-4 toppen die zo zijn, maar helaas zijn dat wel hoofdtoppen en waren het mijn mooiste toppen.

 

Heb de afgelopen week gestoeid met de co2. Heb geprobeerd het onder controle te krijgen en het vreemde was dat het de ene dag met dezelfde configuratie (co2, opti, licht) wel lukte (27gr) en de andere dag was het dan opeens weer 28gr. Heb afgelopen week EC 1.5 gegeven.

 

Ook lukt het watergeven niet meer zo goed als eerst omdat takken breken of buigen door het gewicht als ik de potten er uit haal. Ik moet dus nu van onderen water geven en omdat de vloer een beetje scheef is moet ik meer water geven dan ik eigenlijk wilde om te zorgen dat ook de planten die op het hoge gedeelte staan water krijgen. Ik geef nu eens per 2-3 dagen water. Tensio zit dan tussen 0-20 en 150-200mbar.

 

Co2 heb ik afgelopen week tussen 650-600ppm gehad. Duidelijk nog iets te hoog maar ik heb geprobeerd op het randje te draaien om wel de temperatuur laag te houden en tegelijk de co2 zo hoog mogelijk.

 

Plan van aanpak:

Vandaag begint week 8. 14 dagen nog.

 

Doel; Uitharden. Co2 op 500. Dagtemp 27, nachttemp 18. Geef nog 1x alleen de topharder. Laatste 10 dagen alleen afgezuurd water op PH 6.0.

 

Ik krijg betere tips als ik de slechte dingen laat zien.

 

:lol: ;) B) :) :oeps

 

Laat de tips maar komen :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel voeding heeft mij nooit harde/compacte toppen gegeven. Ec wat ik voorbij heb zien komen haal je er nooit uit met 10 dagen spoelen.

 

Dusja, dat is geen kritiek, maar mijn ervaring.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

die toppen zijn wel heel erg gaan schieten :lol: , hou er rekening mee dat als jij het zelfde ec aanhoud maar meer water geeft je ook meer voeding stopt in je medium..

toch lijkt het mij echt een stralingswarmte ding, ook als ik naar je blad kijk... maar dat kan niet zij je he ?

 

maar met nog 2 weken te gaan moet het helemaal goed komen, de stappen die je wil nemen zijn de juiste naar mijn mening.. ;)

 

(edit) ik zie dat zijn planten nu al aan het ec knabellen in de potten, beginnen al te kleuren, komt makkelijk goed in 10 dagen spoelen..

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook stralingswarmte, ik heb dat zelf ook gehad in m`n WWxBB ronde, doorgroeitorentjes en ploftoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gok dan toch op hot spots want de hoogte is in orde lijkt me..

Share this post


Link to post
Share on other sites
hou er rekening mee dat als jij het zelfde ec aanhoud maar meer water geeft je ook meer voeding stopt in je medium..

 

 

dit sowieso, daarom kun je nooit zomaar een ec van iemand overnemen. hogere verdamping = ec omlaag

 

ben je zelf alleen maar bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn ogen zijn de laatste twee weken.

Erg belangrijk. Om af te harden.

Denk zelf dat het een monsterscore wordt.

Maar je moet echt stoppen. Met voeden. Of wondermiddeltjes.

 

Succes de laatste tien dagen. :lol:

 

Gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hou er rekening mee dat als jij het zelfde ec aanhoud maar meer water geeft je ook meer voeding stopt in je medium..

 

 

dit sowieso, daarom kun je nooit zomaar een ec van iemand overnemen. hogere verdamping = ec omlaag

 

ben je zelf alleen maar bij

 

Een beetje rare stelling. Ik denk dat er moet staan "vaker" water geven ipv "meer" water geven. Als je meer water geeft gaat je ec alleen maar omlaag. Een lagere ec =een hogere worteldruk en "KAN' dan voor een hogere verdamping zorgen. Of de verdamping en dus plantkoeling daardoor omhoog gaat, hangt ook van andere factoren af..

 

De belangrijkste factor is dat je huidmondjes open staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus co2 naar beneden...................

 

voeding hoeft ook niet meer perse nu, zoals ik al eerder zei, genoeg in de aarde en bladeren.

die luchtige toppen worden niet meer dik hoor, ik zou me focussen op de rest, of wou je een grote top inlijsten in vacuüm ofzo?

 

volgens mij ga je nog steeds heel blij zijn met t resultaat, hou er rekening mee dat je relatief veel vraagt van de plant met relatief kleine potjes, dat is een mooie verbetering voor een volgende ronde. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: bij mij lijkt t wel of ze dikker worden na dat ik de torentjes afknipte =)

 

dus ik heb er zeker geen spijt van ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hou er rekening mee dat als jij het zelfde ec aanhoud maar meer water geeft je ook meer voeding stopt in je medium..

 

 

dit sowieso, daarom kun je nooit zomaar een ec van iemand overnemen. hogere verdamping = ec omlaag

 

ben je zelf alleen maar bij

 

Een beetje rare stelling. Ik denk dat er moet staan "vaker" water geven ipv "meer" water geven. Als je meer water geeft gaat je ec alleen maar omlaag. Een lagere ec =een hogere worteldruk en "KAN' dan voor een hogere verdamping zorgen. Of de verdamping en dus plantkoeling daardoor omhoog gaat, hangt ook van andere factoren af..

 

De belangrijkste factor is dat je huidmondjes open staan.

 

quote je nu mij of prettig

 

ik zeg enkel als er meer water omhoog gaat kan de ec omlaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Noob/prettig/Racker. Wil jullie discussie niet onderbreken dus die kunnen jullie om mijn verhaal heen voortzetten...

 

@ 3.0. De afstand bij deze verplofte toppen is inderdaad aan de lage kant. Dit zijn de hoogste toppen. Het waren helaas ook de mooiste :lol: Stralingswarmte denk ik ook aangezien de rest van de toppen zijn gebleven zoals ze waren. Zoals ik zei zijn het niet veel maar wel de mooiste. Goede les voor de volgende keer. Tent & amnees heeft niet mijn voorkeur vanaf nu of ik moet meer knakken.

 

@ noob. Ik ben al een poosje lagere EC aan het geven (1.5) en vergeling begint al te komen. Misschien wordt het niet Donner geel maar wordt nog wel een stuk geler verwacht ik. We moeten nog 14 dagen hé, geen 10.

 

@ Prettig; voeden ben ik mee gestopt en van mijn wondermiddeltjes worden mensen vrouwen zwanger. Helaas doet het niks met planten...

 

@ Pol. Top inlijsten is een idee inderdaad, maar het gaat mij meer om de kwaliteit. Ontploffingen zijn nooit goed, kijk maar naar de Ierse IRA. Co2 is nu naar beneden. 500ppm, wil je die nog lager hebben dan nu?

 

@ Mujito. Eigenlijk had je een paar wel moeten doen en een paar niet. Pas dan had je het kunnen bekijken! Maar ik onthoud het wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk als je de laatste 14 dagen kraantjes water geeft dat je er een hele mooie oogst gaat afhalen. Bij mij waren ze al vroeger verkleurd en staan ook nog steeds dus maak je daarover geen zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker city suc6 met de laatste loodjes ;)

 

Volgendekeer mapito he .....

 

Bij mij hangen de caseys al weer op de kop :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Pol. Top inlijsten is een idee inderdaad, maar het gaat mij meer om de kwaliteit. Ontploffingen zijn nooit goed, kijk maar naar de Ierse IRA. Co2 is nu naar beneden. 500ppm, wil je die nog lager hebben dan nu?

 

nee, 500 is prima, maar zal niks meer doen alleen afremmen.

je druk maken om de grootste toppen moet je niet doen, das zonde.... het gewicht zit er net onder en de mooiste toppen ook.

 

je kun t niet verwachten dat alles meteen perfect gaat, dat is nooit zo, als ze mooi wit zijn, goed gedroogd, het gewicht naar behoren is ben je spekkoper en mag je blij zijn met een mooie kweek.

 

die "luchtige" toppen gooi je er gewoon tussen en maakt geen verschil.

 

laatste loodjes, nog ffe doorzetten maar alles is al gedaan en nu maakt t nix meer uit alleen knippen en drogen is nu van belang.

 

succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...