Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Amnesia, PUK voeding, 1000DE, Opti-Climate.

Recommended Posts

Zo kan het idd ook, daar gaat nog wel een berekening over heen volgens mij.

Met de bodem-ph-meter is het id prikken en meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo kan het idd ook, daar gaat nog wel een berekening over heen volgens mij.

Met de bodem-ph-meter is het id prikken en meten.

 

Linkje van een betrouwbare? Waar op te letten bij zo'n ding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de orgnisce lijn van GHE "General Organics", dus niet de bio minerale "Bio Sevia" en meet geen PH en of EC.

Wel heb ik een grond-ph-meter, en af en toe check ik de bodem PH, deze is altijd tussen en 6.0 n de 6.4.

en de bio sevia moet je daar wel de ph meten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat niet exact, zou je Art op PH Donner moeten vragen, tis wel bio-mineraal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio Sevia is 100% organisch ! http://nl.eurohydro.com/biosevia.html meten is niet nodig al ik(!) wel zonder af te zuren de voorgeschreven dosis in ml Diamand Nectar zou gebruiken. Maar ja ik heb dan ook een Ph van 8.6 !

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees idd organisch, ik dacht destijds vernomen te hebben dat het bio-mineraal was.

Dus dan is Bio Sevia 2-compo organisch en General Organics meer-compo organisch, is dat het idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij die BioSevia gebruik je toch dezelfde Bio additieven als van de FloraNova lijn?

 

Die General Organics kun je waarschijnlijk niet gebruiken in Hydro. BioSevia wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij die BioSevia gebruik je toch dezelfde Bio additieven als van de FloraNova lijn?

Ik wel! Ik start met de BioSevia grow (Bij hergebruik aarde) en een week na 12/12 ga ik over op de Flora Nova (bloei)@krasi ,dat noem ik Bio Mineraal ;) Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat noet ik Bio-ph Donner-abnormaal-speciaal. :lol:

Wel mooi spul trouwens die General Oragnics, alleen stinken als de neten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach er is maar een ding wat geld, het resultaat! en dat ken je ;) BioSevia =reukloos.

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen stinken als de neten.

 

Ach er is maar een ding wat geld

 

Laat ik herformuleren: Er is maar één ding wat stinkt: geld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb m nu 1 keer doorgelezen maar ben pagina 1 tm 31 al vergeten.... Ik heb respect voor jouw toewijding aan deze hobby maar ook

zeker veel respect voor hetgeen wat je met "ons" deelt.... niet iedereen doet dat namelijk! Ik heb ff bij jou gallerij gekeken

en ken je mij vertellen hoe je dit heb uitgemeten?

 

gallery_31853_15235_11919.jpg

 

Zit dit gekoppeld aan je pc of ?? Ken je er iets meer over vertellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Crititical. Dit waren 4 Gavita 1000DE lampen in een 2.4x2.4 tentje. Op dit plaatje kun je zien hoe hoog de umol/s verdeling is op 1150watt op 60cm van het gewas. Je ziet dat die ver boven de 1500umol uitkomt. Dat is dus veel te veel. Daarom heb ik er voor gekozen om maximaal op 1000watt te draaien. Dat is trouwens ook wat ik bedoelde in jouw topic, je hoeft niet perse op die 1000watt te draaien als je dat niet kunt hebben. Ik heb aan het eind zelfs op 825watt gedraaid.

 

Deze berekening is ooit nog eens gemaakt door Whazzup, toen hij hier nog wel eens was...

 

Heb hier ook nog de verdeling in datzelfde tentje op 1150watt op 90cm hoogte van het gewas. Hier zie je dat de uniformiteit beter is. De lichtintensiteit is beter verdeeld. Toch zijn er nog steeds pieken boven 1500umol/s wat dus schadelijk is. 1000watt is perfect voor 2.40x2.40. Dan kun je dus zelfs als n00b 1.2gr/watt draaien in een TENT = 830gr/m2.

 

gallery_31853_15235_18129.jpg

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom bedankt City voor de uitleg :tu

De 1000watt lamp zal mijn eerste aankoop worden en zal in de loop der tijd gaan kijken voor een OC icm de dimlux controller.

Maar wel gewoon voor de kleinere ruimtes met gewoon 1 lamp erboven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De controller werkt wel alleen op een dimlux ballast. Iets om rekening mee te houden lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo goed had ik me al ingelezen racker, dat was gelukkig blijven hangen ;)

We zullen wel zien wat er allemaal komende tijd uitkomt qua hi-tech hardware....

 

Ik denk dat voor mij op dit moment de Gavita 1000watt de beste keus zal zijn.

Als het goed is komt er ook een OC uit voor de kleinere ruimtes dus wie weet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is komt er ook een OC uit voor de kleinere ruimtes dus wie weet...

 

Niet perse kleinere ruimtes, alleen kleiner in formaat. Hij heet mini-opti omdat hij kleiner is. Maar ik geloof dat die net zo goed voor minimaal 4-5 lampen is. Hij is kleiner door de verhoogde efficientie MET NANOTUBES en door minder functies (ontvochtigen in de nacht). Wel laag stroomverbruik (30watt), zonder trilling, klein en zonder lawaai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardon??? Minimaal 4 a 5 lampen?? Je maakt een geintje dan zeker?

Ik dacht dus dat deze juist voor de hobbykwekers waren met maar 1 of 2 lampen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is de mini opti bedoeld voor 2 1000w lampen in combinatie met de dichte dimlux kappen en nanontubes. Als je alleen 1x1000w wilt koelen zou ik eens naar een koelbatterij gaan kijken van A&T http://www.attrading..._technisch.html . . Geloof dat Sannie dat ook heeft gedaan in een 1.20x1.20 tent.

 

Edit

In deze link een gesloten systeempje, zie post van Whazzup op pagina 3

 

http://www.wietforum.nl/topic/56975-test-koelbatterij-voor-gesloten-semi-gesloten-systeem/page__hl__koelbatterij__st__40

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar halen jullie die info over de mini OC? In het hele forum staat nergens hoeveel lampen je ermee kan koelen, alleen het geschatte verbruik per watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja stoners slaan maar 10% op he.... :whistling

 

Volgens mij zou mister opti wat duidelijker moeten zijn of pas moeten komen met zijn nieuwigheden als hij het zelf allemaal duidelijk heeft.

 

 

Voor de gesloten versie met Nanotube worden speciale kleine OC's gemaakt die geschikt zijn voor 1 tot ? lampen.

Mvg,

Limit

 

 

De mini OC is juist voor 1-2 lampen. Er komen ook grotere modellen maar het gaat om de kleinere set-ups.

 

Mvg,

Limit

 

Het is voorlopig nog niet bekend wat het kleinste model gaat worden 1 of 2kW koelvermogen, het grootste model zal voorlopig 3-4kW worden.

Mvg,

Limit

 

Staat allemaal in een topic die jij geopend hebt rackert.

 

Je hebt toch niet aan de damper van Evert lopen lurken? Lijkt wel een stoner ...... :lol:

 

http://www.wietforum...tt/page__st__40

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...