Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Amnesia, PUK voeding, 1000DE, Opti-Climate.

Recommended Posts

Heb je met de bouw wel vast rekening gehouden met plan B?

 

Jep. Er ligt vijverfolie met een hoogte tot 20cm. Geen technische aanpassingen noodzakelijk als ik besluit over te stappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zeker rfx gaan draaien. Ik heb mn eerste ronde heeeel veel geleerd.

Mn 2e ronde rfx gaat tot nu toe boven verwachting met 800w/m2.

 

Just do it! But don't screw it

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop gekloot te voorkomen leg iets hards onder je vlakzuiger anders zuigt hij je zeil vacuum.

Ik heb m in vijveremmer staan

 

Komt er een verslag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groter vat en vatpompje moeten er dan nog komen. Maar dat zijn kleine dingetjes. De ruimte is er in ieder geval klaar voor.

 

@ starter. Als er iets komt, dan komt er eerst een bio verslagje. Als dat niks wordt, pas dan komt er een RFX rondje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik niet aan rfx beginnen. Draai altijd op mapito. Nu twee keer op rfx en beiden rondes gaat het heel snel verkeerd. Bruine randen op de bladeren. En het wordt alleen maar erger. Voorheen nooit last van gehad in deze ruimte.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het grote verschil tussen de 2 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De denkwijze

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik benieuwd waar je denkt dat het aan te wijden is ssst?

 

het zijn beide steenwol vlokken, enkel zit er bij mapito kokos doorheen waardoor het wat langer nat blijft.

 

en voor de volledigheid. 3.0. rfx vlokken zijn groter en bevat geen restzouten, mapito is hergebruikt steenwol dat restzouten bevat.

 

denk dat je te droog kweekt OF te nat omdat je bang bent dat het uitgedroogd is.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op rfx kan je niet te nat kweken toch...?

 

dat kan zeker wel, dat heb ik ook gehad, lag aan mij want had de onderkant van de kratjes niet ingezagen, sinds ik ingezagen kratjes heb, en iets er onder heb om op te hogen zodat het makkelijk weg loopt, gaan ze SUPER

 

maar daarvoor ging het dus 2 rondes kut.

 

en die restzouten zitten er na 1 keer draaien bij rfx ook in.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op rfx kan je niet te nat kweken toch...?

 

dat heb je zelf ook gedaan kerel, daarom duurde het 2 weken voordat ze aanslaan en wortel hadden aangemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je pot gaten heeft kan dat toch niet? Drainage...

 

Stekken gaan toch juist hangen...duidt dus niet op overbewateren lijkt mij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja als je goede drainage hebt is t moeilijk om te nat te kweken.

 

heb ook de potten op de grond gehad, zonder verhoging en ook hele rondes 2 cm gevloed zonder er weer uit te trekken. wachten tot de potten wat lichter werden en weer vloeden. lekker makkelijk, maar eens 1 in de 4 dagen wateren, kleiner vat. en snel klaar. klinkt niet ideaal maar werkte toch goed hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is t mooi van mapito en je potten op de grond. als je eens 4-5 dagen wegmoet, pomp je er een laag water in en komt het helemaal goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles automatisch is toch juist het mooie van hydro ? hoe vaak moet je nog langs dan ?

ik dacht flesjes voeding en vat automatisch en 1 keer per 10 dagen ofzo ff veranderen planten aanpassen etc en klaar..

 

met bio hoeft het in de zwaarste drink periode om de 3 dagen en anders maar 1x per 5/6 dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi supernoob....

 

Heb elke krat 12 gaten gemaakt van 12mm en staan op pvc buisjes.

 

Het is wel een pleuriswerk om te ebben en vloeden duurt een tijd voordat ik klaar ben met twee ruimtes. Doe ze om en om, heb maar een 750l vat vandaar...14m2.

 

Als je een paar dagen wegmoet kan je ze dan gewoon in t water zetten? Overwater je ze dan niet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jadasveel, ze kunnen makkelijk 3 dagen onder water staan. Maar op verhoging vind ik dat minder. Wanneer ze op de grond staan en je zet een laagje water in, is dat binnen 2-3 dagen weg, vloer droog.. maar nog genoeg water in je potten voor 2-3 dagen( dit is op mapito he)

 

 

alles automatisch is niks voor mij, wil wel zien wat er gebeurd, hoe de planten er uit zien en of alles nog veilig.naar behoren werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op rfx kan je niet te nat kweken toch...?

 

dat kan zeker wel, dat heb ik ook gehad, lag aan mij want had de onderkant van de kratjes niet ingezagen, sinds ik ingezagen kratjes heb, en iets er onder heb om op te hogen zodat het makkelijk weg loopt, gaan ze SUPER

 

maar daarvoor ging het dus 2 rondes kut.

 

en die restzouten zitten er na 1 keer draaien bij rfx ook in.

 

Zelf schuld. Die niet luisteren wil. Moet maar voelen.

Jammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ontken ik ook niet

 

ze gaan nu wel als een speer hoor!

 

zelfde als nieuwe stek neerzetten VOORDAT je gaat oogsten.. het is zo makkelijk om het niet te doen, maar het scheelt een auto per jaar.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de orgnisce lijn van GHE "General Organics", dus niet de bio minerale "Bio Sevia" en meet geen PH en of EC.

Wel heb ik een grond-ph-meter, en af en toe check ik de bodem PH, deze is altijd tussen en 6.0 n de 6.4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi, mischien een beetje domme vraag maar wordt die pH helemaal 6.0-6.4 helemaal door het leven in de bodem zelf geregeld? En wat is het verschil tussen een grond ph meter en een normale ph meter?

 

Thanks alvast

 

groetjes,

 

NoNonSense

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ph wordt merendeels door de voeding en diens organische zuren geregeld, het bodemleven heeft er echter wel invloed op.

 

Een bodem ph meter meet de ph van de aarde, wortelzone, een normale ph meter meet de ph van een vloeistof, bv voedingswater.

Voor mij als organische kweker is de bodem ph juist interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, op zich is het ook mogelijk om de pH van de bodem te nemen door een sampel te nemen van de aarde en dit met demi water te mengen. En vervolgens heeft de gemeten ph waarde van de vloeistof dezelfde waarde als je bodem? Alleen stukkie meer weer dan natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...