Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cityboxer

Amnesia, PUK voeding, 1000DE, Opti-Climate.

Recommended Posts

let er wel op dat als je het co2 snel afbouwt je het ec ook sneller moet laten afbouwen..

28.5 moet goed zijn met 800ppm, wel zou ik alsnog je lampen dimmen de laatste dagen als je gaat spoelen om toch de temp nog wat te drukken naar bijvoorbeeld 27 graden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

t zou goed moeten zijn idd, maar de planten zeggen van niet, bij mij hebben de planten altijd gelijk en niet de getallen, daarom adviseer ik mijn vorige bericht.

 

hou er rekening mee dat je altijd plaatselijk de temp en rv meet, de planten geven zelf aan waar t goed gaat en waar niet.

 

als je nu helemaal niet meer gaat voeden trekken ze gewoon de bladeren leeg dus voeding is nu niet meer zo belangrijk als er maar voldoende k in de bodem zit voor de uitharding van de toppen.

 

t is wel de bedoeling dat je asap een beslissing maakt, elke dag is zonde.

 

je kan ook gewoon keihard doorknallen, niet kijken naar de uitlopers en die als verloren zien, de 2e laag is dan perfect.

op die manier heb ik ook monster oogsten gedraaid.

 

succes iig :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een wijsheid hier weer. Bij de kwekert is de regel niet klant is koning maar plant is koning...

 

Het was leuk geweest als alles goed was gegaan, net als de eerste 4-5 weken. Alles onder controle. Maar dit is veel leerzamer, nu alleen nog de juiste keuze maken.

 

Vanwege de 'torentjes' die de afgelopen dagen begonnen te groeien heb ik gisteren de co2 al naar 700ppm teruggedraaid. Het klimaat reageert daar natuurlijk niet binnen een paar minuten op dus ik heb het resultaat nog niet kunnen aanschouwen. Als het nog niet voldoende is neig ik er naar de co2 verder terug te schroeven.

 

Door knallen klinkt leuk maar t'is geen Rocky film... Ik kies voor controle en precizie zoals Muhammad Ali. Al klinkt de puncher's chance van George Foreman ook wel aantrekkelijk maar daar leer ik minder van dus.... Ik wil de boel onder controle krijgen, klimaat is nummer 1 dus daar ga ik voor.

 

Vanaf nu ga ik mijn EC iedere watergift 0.1 afbouwen tot ik zie dat planten het weer naar hun zin hebben. Straks eens kijken hoe het klimaat er voor staat met 700ppm, als het nog niet naar tevredenheid gaat dan gaat hij naar 600ppm.

 

@ Pol; als je zegt geen voeding maar wel K dan bedoel je dat ik alleen de Xtreme Boost van PUK wel blijf geven? Neem aan dat daar K in zit namelijk daar dit de topharder van hun is...

 

 

 

 

Bedankt voor tips en trics jongens. Zo leer ik ooit nog wel eens écht kweken...

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik ook k van aptus, maar van puk ook prima.

 

700 is niet een grote stap, 500 wel :rofl

 

die torentjes gaan niet weg, maar t wordt niet veel erger :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik stop met voeden blijf ik enkel nr 3 geven. Ook rijk aan K.

 

Succes nog even met de laatste loodjes, zou ze lekker leeg laten trekken de laatste 2 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ameechsia. Ik heb niks dan goede dingen over Aptus gehoord. Toch zie ik dat weinig mensen het gebruiken. Zal wel iets met de prijs temaken hebben... Gebruik jij alles van hun?

 

@ Pol. Jij kent de voeding, xtreme boost is de 'k' voeding van PUK toch?. Nu ben ik wel benieuwd waarom je plan is gewijzigd. Eerst zei je dat ik op ongeveer 2.0EC moest komen en nu zeg je geen AB voeding maar alleen de Xtreme (K) voeding. Dat zal de EC waarde hoogstens op 1EC laten komen. What happened?

 

@ Noob. Ik heb ook veel goede berichten over nr.3 gezien, ik wil alleen niet nieuwe flesjes nog kopen. Het moet met wat ik heb gebeuren. Met leegtrekken betedoel je helemaal geen voeding meer (alleen K)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ec moet uiteraard mee dalen met je ppm, zodra jij van 800 naar 500 gaat bijvoorbeld scheelt dat natuurlijk wel ff.

en daar naast kan je alleen op de ''max'' pompen met je planten als ze ook optimaal in hun vel zitten, en zoals je zelf al opmerkte (pm) zitten ze dat niet (uitlopers en niet zo compact als je ze wil)

 

maar je bent alweer op de goede weg met je handelingen dus niks om je druk over te maken. :rofl

gewoon vooral die laatste spoel dagen je ec naar beneden in combinatie met je ppm, wat er dan automatische voor zorgt dat je temp ook daalt..

 

uitharden zullen ze !! :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
uitharden zullen ze !! :D

 

Inderdaad, de kwaliteit is belangrijker dan de kwantiteit!

 

Thnx 3.0 voor de samenvatting, maakt het duidelijker. Jij en Pol zijn twee zielen, één gedachte hé :rofl

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur is nu stabiel onder 28 graden. 650ppm.Denk dat dit acceptabel is.

 

Van de week laatste roofmijt uitgezet om eventuele nachtmerrie te voorkomen.

 

EC 1.8.

 

Morgen komen foto's.

 

Greetz,

 

CB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Durf het bijna niet te zeggen.

Ik zou co 2 gewoon op 800 ppm houden.

Wat ik zou doen. Een keer of twee keer voeding wat lager geven.

En als ik heel eerlijk ben.

Vind ik torentjes wel mee vallen. En worden torentjes te hoog.

Worden ze gewoon er af geknipt als ze naar de kapper gaan.

En komen gewoon in de zak.

 

 

Gr prettig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé prettig, leuk dat je meekijkt en natuurlijk mag je je mening geven.

 

Ik kies er voor om co2 naar beneden te doen omdat ik het klimaat op orde wil houden. Zoals ik zei knallen klinkt wel leuk maar het is geen Rocky film. Ik probeer de temp onder de 28 graden te houden nu. Ik zal elke dag de co2 weer iets opvoeren tot ik over die 28graden heen ga. Denk dat ik wel op 700ppm kan draaien namelijk. Misschien zelfs wel 800ppm nu de EC naar beneden is. Maar we zullen zien.

 

EC doe ik dus iedere watergift al 0.2 naar beneden. Afhankelijk van het klimaat zelfs nog sneller (meer verdamping).

 

Torentjes duiden voor mij op stress en ik wil ze graag zo stress-vrij mogelijk houden. Zo leer ik het meest in dit stadium. Denk dat jouw manier ook kan maar ik wil dit nu eerst proberen!

 

ThnX voor je input en volgende keer graag weer roepen als je het ergens niet mee eens bent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die roofmijt wekt pas na een dag of 10, volgende keer iets eerder los laten die killers van je.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de tweede keer 3.0! Vorige keer roofwants uitgezet. Die werken goed tegen trips en ook (in mindere mate) tegen spint. En ze werken wel direct, ze gaan niet 10 dagen vasten voordat ze weer gaan eten als inleidingsritueel van hun nieuwe huisje :D Maar inderdaad om de populatie te laten groeien en voortplanten duurt dat iets langer. Maar ik verwacht dat deze populatie ook weer gewoon uitsterft. Maar als er nog ergens een verdwaald eitje of spint beestje rondloopt dan is die er nu geweest!

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan ook gewoon keihard doorknallen, niet kijken naar de uitlopers en die als verloren zien, de 2e laag is dan perfect.

succes iig :D

 

Bedenk dat het meeste gewas de 2e laag is.

 

En worden torentjes te hoog.

Worden ze gewoon er af geknipt als ze naar de kapper gaan.

En komen gewoon in de zak.

Gr prettig.

 

Zoist maar net :rofl

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's.

 

Week 7, dag 50

 

Torentje;

gallery_31853_16195_1513061.jpg

gallery_31853_16195_625891.jpg

 

gallery_31853_16195_186176.jpg

 

gallery_31853_16195_2747062.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, over dat torentje zou ik me echt niet druk maken. hopelijk worden ze compact/hard, dan ga je een super score halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een dag of 4/5 max voeden en dan kraantjes water..

gaat een knaller worden :D

 

torentjes zullen zelf zeker geen problemen meer geven maar is wel een indicatie dat het niet helemaal goed gaat..

volgende ronde zelfde proces als nu herhalen (misschien 1 gr lager) iets minder planten en eerder beginnen met co2 en je knalt hem in een kortere tijd naar een nog beter resultaat...

 

maar deze heb je iedergeval nu wel in de pocket.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze beginnen al af te rijpen, ik zou nu stoppen met voeden en alleen water geven, dan trekt je bodem nog leeg en alles uit je blad.

kun je de lampen nog ffe laten draaien want torentjes krijg je niet weg.

 

wat pg zegt klop ook, t is maar wat je wilt...

 

hoe dan ook is t een mooie kweek geweest, het is je gegund man :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ontwikkeld zelf iig lekker snel, mooie 2e run, er zit iig genoeg aan je planten, uitharden moet nog gebeuren. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha die ene top doet me denken aan een plaatje van een spierbal op een spierbal :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt iedereen voor de positieve reacties. Ik heb veel aan jullie inbreng gehad en misschien knal ik de volgende keer wel door ondanks de torentjes maar voor nu probeer ik gewoon te leren en ieder aspect controleren.

 

Nu zag ik net een theorie omtrent die torentjes in een ander kweekverslag. Kan iemand hier iets over zeggen?

 

ik heb wel al eens gezien op een filmpje van greenhouse dat ze die bovenste foxtail afknippen om de hoofdtop te doen uitdikken.. soort van toppen van je toppen tongue.gif

 

 

Morgen komen er weer foto's. Dan gaan we de laatste 2 weken in.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torentjes? De plant koelt zichzelf dan meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ 3.0. ik zei in mijn vorige post al dat er morgen weer een foto komt :lol: Wil wel vaker foto's posten maar wil jullie ook niet vervelen...

 

@ Racker. Grappig, dat is dezelfde opmerking die ik maakte in een ander topic. Het torentje koelt. Als je die er af knipt dan moet je dus zelf zorgen voor die verkoeling. Lamp verder van je top of de temp naar beneden. Maar mijn vraag is los daar van; weet iemand iets over de hierboven genoemde theorie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...