Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Summertime banger!

Recommended Posts

evt wil wat sterker spul spuiten in de groei ook beter helpen, en daarna preventief roofmijt (y)

dit is mijn 1e ronde zonder vertimec en dat zal ik ook wel berouwen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi mooie planten man, een mooi egaal veldje met toppen. Jammer van de spint, ook jammer dat je toppen gedeeltelijk onder dat witte spul van de roof mijten zit. Die witte shit krijg je er bijna niet meer uit als je planten al vol met toppen en plakkerige thc zitten is mijn ervaring. 1 keer keer net zoals jou gestrooid over de bladeren in de bloei, ben na het drogen vele uren bezig geweest om die troep er een beetje tussen de toppen uit te pulken, kut werk! Kreeg later ook nog de vraag of ik de toppen bewerkt had, nooit weer zo dus.

 

Als ik ze nu uit zet doe ik dat op schoteltjes bij de stam, ik zet dan wel een groter aantal mijten in. Het zal wel minder efficiënt zijn maar scheelt een hoop kut werk. Papieren zakjes is een nog mooier idee, was ik nog niet op gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinda, beetje ongeduldig te werk geweest ;) vertimec spuit ik niet op m`n toppen, puur gif!!!

Het wordt zowiezo een spint ronde, zal veel handmtig moeten verwijderen.

 

Jeice, vertimec gebruiken om stekken in te dopen is misschien wel een idee, daarna roofmijt preventief zoals je aangeeft moet wel werken.

 

Johnny_Sack, thanks, jammer van de spint idd, zoals eerder gezegd een ongeduldige actie, ik zal dagelijks wat toppen schoonmaken, ook webjes verwijderen...wat een verhaal, wordt je nog beschuldigd van bewerken ook :)

En het plakt idd nu al, ...wie z`n billen brand..... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint..

 

ff hardop denkend... kan dit uit zichzelf ontstaan of wordt het voornamelijk binnengehaald via stekken?

Waar zit het em in dat jij er last van hebt? Aan je plan van aanpak zal het niet liggen...toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerel,

 

Thanx for your advice..

Gisteren de oogkleppen opgezet, en ze volgestort met water! Vanmorgen even gekeken en de juiste waardes zijn in zicht..

 

;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greenstein, deze zaten al op de stekken, en waren resistent tegen alles wat ik er op gespoten heb, zeer hardnekkig :)

 

Sr. Smoke-A-lot, you`re welcome & well done kerel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

we lopen gelijk in bloei dagen maar jou toppen lopen voor! Mooi veld zo. Wel kut van die spint, hopelijk hou je t een beetje onder controle. Zwafel helpt ook tegen spint overigens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markie, okee, mooi vergelijkingsmateriaal, de spint blijft kut, ik blijf webjes weghalen, de toppen gaan gelukkig wel door, ik las het laatst ja van de zwavel, ze vinden het niet leuk :rolleyes:

 

Update,

 

12/12 dag 32, zichtbare bloei s5 dag 24, c99 dag 21.

Max temp 30,5C, min temp 23,5C.

Max lv 58%, min lv 30%

Tensio`s, c99 130 & 130Mbar, s5 110, 250 en 290Mbar.

 

Zoals gezegt gaat eigenlijk alles wel okee, behalve dan de spint, ze maken al webjes en ook onderin de plant zijn ze heftig bezig, dit kost me redelijk wat bladeren, sommige bladeren laten ook makkelijk los :)

Ik heb dan ook besloten nog 1 maal te spuiten, en dit middel is helaas niet biologisch, niet zo giftig als Vertimec maar wel zo effectief, misschien beter.

Het is dat melkachtige goedje :whistling

 

 

Dan alleen nog de bijbehorende foto`s. ;)...ik heb de toppen wat schoongemaakt :innocent:

 

s5

 

gallery_30844_14032_2825915.jpg

 

gallery_30844_14032_346816.jpg

 

gallery_30844_14032_3190965.jpg

 

gallery_30844_14032_3636937.jpg

 

gallery_30844_14032_1668206.jpg

 

c99

 

gallery_30844_14032_1099474.jpg

 

gallery_30844_14032_4228310.jpg

 

gallery_30844_14032_2020951.jpg

 

gallery_30844_14032_3693095.jpg

 

gallery_30844_14032_460096.jpg

 

gallery_30844_14032_1973220.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote voor je man, als het zo hardnekkig is zal de roofmijt ook weinig meer uithalen. Heb je de "osmose" mijten al geprobeerd?

 

Foto's zien er nog wel lekker uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice, die mijten heb ik erin gepleurd, met z`n 6000 tegelijk, morgenochtend spuit ik nog een keer, deze roofmijten zijn resistent tegen de meeste middelen, geschat wordt dat 60% het overleefd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey vrind

da's baluh van die spint

hopelijk krijg je het net in ballans

om het einde mooi te halen.

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

melkachtig goedje? is het toevallig een pyrethrum verbinding? of erger ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice Krasi, dan is er idd nog hoop ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft spint eik licht nodig?

Gewoon een maffe vraag misschien maar om plaag voor te zijn is paar keer langer donker een optie?

Sowieso gaat spul in de stress en sneller bloeien. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

spint doet het slechter naarmate de lv omhoog gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
spint doet het slechter naarmate de lv omhoog gaat.

 

 

Ok , dus je kunt met het klimaat spelen om bijv spint minder kans te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje, dank je wel, ik hoop het ook :innocent:

 

DonBone, haha...het is een echte spint-killer iig :)

 

Piet Piraat & Donbone, klopt, een hoge lv vinden ze niet fijn, wat licht betreft maakt het niet zo heel veel uit denk ik, de plant leeft van het licht, de spint leeft van de plant.

Een hoge lv is niet echt wat je wil hebben in de volle bloei, een goede strategie is dus, aan het begin een hoge lv, en goed inspuiten, en direct erna preventief roofmijt loslaten.

Ik heb eigenlijk redelijk veel ingespoten, maar heb veel te laat de mijten ingezet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, een hoge lv in het begin icm preventief spuiten en roofmijt uitzetten, zou een redelijk spintvrije ronde moeten opleveren.

 

Moet er wel bij zeggen dat de spint die met de stekken mee komt aardig hardnekkig is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer gab :innocent:

 

 

kost wel grammen inderdaad ,maar zonder de spint werden het wel kolossen van budzzz

 

 

vind wel vreemd dat de roofmijten je niet hebben geholpen

aangezien deze normaliter erg gedreven zijn bij een lekker warm klimaat en alle spint op vreten

 

er is ook nog een beestje tekoop

die de eitjes opvreet trouwens , weet niet hoe deze heten kan ook erg effectief zijn , maar in jou geval is het een nachtmerrie man :whistling

 

 

 

veel succes maat , hoop dat ze mij met rust laten deze keer , next week gaat de klok om

en komen er 2500 roofmijten in voor a save playing ground ;)

 

 

 

groetjes Jw :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

DonBone, hardnekkig....ondoodbaar bijna :innocent:

 

Juicyweedy, hey man, ik moet nog 5 weken, komt wel goed hoor, de roofmijten vreten veel maar ik heb echt een plaag, en de Californicus eet ook de eieren, galmug doet dat ook, ik heb btw vanochtend met een spintkiller gespoten dus heb weer goede hoop :)

Kom op met die foto`s van de vriendinnen man ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop met je mee maat :)

 

 

beter nog een dikke vette oogst voor jou ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Juicy, het had vetter gekunt maar slecht zal het vast niet worden.

 

Topic:

 

Na de spuitbeurt van vanochtend geen nieuwe webjes meer gezien, hier en daar een verdwaald spintje, na 3 dagen zou het schoon moeten zijn, dat zou ik wel waarderen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osmose, thanks...eerlijk gezegd ik ook wel :whistling

 

Piet Piraat, klopt, ik deed ook veel handmatig verwijderen, ik werk s`nachts aan m`n planten, dus kan ik niet met een stofzuiger werken :innocent:

 

Topic:

 

Ik moet zeggen blij verrast te zijn met de effectiviteit van m`n laatste spuitbeurt, de spint gaat helemaal stuk, en is zelfs bang voor het spul, ze hangen aan webtouwtjes onder de bladeren en durven er niet meer op ;)

Ik heb gisteren alle kansloze afstervende en de verdorde bladeren verwijderd, geen schuilplek meer voor hen.

Nu gaan we weer gewoon door met kweken.

Heerlijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...