Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

deze kweek wordt mede mogelijk gemaakt door:

Recommended Posts

zeer intressant topic door topics zoals dit kan de beginnende kweker zoals ik wat van leren!!!

 

ik blijf je volgen ziet er allemaal heel mooi uit :(

 

veel succes :o

 

groetjes lijpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reacties zijn schaars ja, dat is gewoon omdat er weinig te zeiken is als alles goed gaat :(

Interessant stukje over de Opticlimate in ieder geval, en die planten gaan echt hard!

Heb je met zo'n bevochtiger eigenlijk nog dat je reflectoren sneller beslaan/kalkaanslag krijgen (vandaar je reflectoren elk jaar vervangen enzo), of is dat alleen met een bepaald type bevochtigers?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lijpejan, thanks voor je reactie :P

 

@markz ze gaan idd hard, maar ook goed en hard dat is het balangrijkste.

dat van die bevochtiger, ik gebruik osmosewater voor in de bevochtiger, dus dan heb je geen aanslag op de kappen :o

het is echt belangrijk een goede ontochtiger te nemen, veel mensen hebben last van druppels en spetters.

een hygrostaat is natuurlijk ook belangrijk om de rv te regelen.

 

t blijft lastig, maar heb t aardig onder controle nu, de co2 blijft op peil, de rv en de temp ook :(

ga nu de co2 op 600 houden zodat ze niet te lang worden, daarna weer knallen.

wanneer ze te langzaam gaan naar mijn zin gooi ik de co2 wat omhoog en goed op blijven letten dat ze doen wat ik wil.

 

kon geen rolmaat vinden zo snel, afstand is 70 tot 80 cm

gallery_2875_12560_896919.jpg

 

gallery_2875_12560_25446.jpg

 

gallery_2875_12560_758452.jpg

 

gallery_2875_12560_159801.jpg

 

gallery_2875_12560_93293.jpg

 

gallery_2875_12560_135241.jpg

 

gallery_2875_12560_857747.jpg

 

gallery_2875_12560_454188.jpg

 

gallery_2875_12560_189653.jpg

 

gallery_2875_12560_139869.jpg

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er fraai uit man.

Ze groeien zeker wel lekker door met die Co2?

Vind ze behoorlijk snel groeien of ligt dit aan mij? :(

 

Ik gebruik Co2 in mijn aquariums en moet ook elke week me waterplanten snoeien omdat ze super snel groeien.

Zou zelf ook wel wat willen leren wat betreft Co2 gebruik bij wiet planten.

Maar heb je ook kleine setjes voor in een tentje of maakt het niet uit maar ligt het aan de hoeveelheid die je wilt geven?

 

Gr Spike

 

[edit] Ik heb begrepen dat ze ook best wel diep stralen he die 1000watt lampen.

Heb je een bepaalde hoogte in gedachte zodat het licht ook onderin komt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig polletje :( Ziet er allemaal gezond uit. Mooi groen is niet lelijk zullen we maar zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze maar niet het plafond van je hokje gaan drukken, niet normaal die groei spurt. :o :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprakeloos :(

 

Oh nee toch niet. :o

 

De lamp er zo kort mogelijk op idd anders vliegen ze straks je dak door. Ze zullen onderhand ook wel aardig aan het lurken zijn?

 

Blijf je volgen, superkweek dit.

 

Gr,

 

Donnie

 

P.S. Heb je inmiddels al een CO2 logger aangerukt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spikey, ik let voornamelijk op de plant wat ze aangeven wat ze lekker vinden, de hoogte stel ik daar op in, ik let niet op cm..

je kan gewoon je aquariumco2 je tentje in laten lopen, gewoon elke dag een beetje als de lampen een tijdje aanstaan, werkt prima.

 

@whazuup :( daar doe ik t voor :P

 

@ts nee ik denk t niet, ze groeien normaal 16 dagen door vanaf de bloei, de co2 staat nu al minder op 600 dus denk dat t goed moet gaan.

ze staan al in de bloei he, dus nog zo'n 10 dagen groei verwacht ik :P

 

@donnie, ik zet de lamp er niet tekort op, ze moeten het wel fijn vinden, ze kunnen nog aardig de lucht in hoor als ze willen, denk alleen niet dat dat gaat gebeuren.

ze groeien voornamelijk de breedte in en dat is precies wat ik wil... en heb geen co2 logger, ik log zelf op t moment en dat gaat goed.

 

maar ja ik doe mijn best, ik weet t zeker over 2 weken......als zze dan echt goed gestopt zijn met groeien :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes polletje, hou ze groen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi Polletje,

 

De planten zien er goed uit! :(

 

Ik heb zelf nooit met een 1000W gekweekt, dus hoe dicht kan je de lamp er op hangen? En wat is het effectieve belichtingsoppervlak?

 

Dan nog een vraag over de CO2: je hebt hem nu op 600 wanneer gooi je hem omhoog? Als ze gestopt zijn met groeien?

En bouw je de CO2 ook weer af aan het einde zoals je met voeding doet?

 

Dit gaat iig een mooie kweek worden! :o Ik volg je man.

 

Gr Socrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey pol

 

het gaat om het refrein he, de rest volg ik niet... :(

 

 

ps: wat zijn die codes daarvoor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@a&t :(

 

@socrates, het oppervlak is 1,5m x 1,5 m, de lamp op het gewas zo'n 80 cm.

co2 gaat omhoog als t nodig is, ze zijn nu aardig groot, dus rem ze een beetje met een ppm van 600.

als ze meer krijgen laat ik t weten, ik kijk t effe aan nu :P

als ze zijn uitgegroeid ben ik van plan de co2 naar 1600ppm te zetten, dit tot het einde van de bloei, voeding zal ik eerder stoppen om te geven omdat de plant dan nog effe alles leegtrekt, co2 versnelt t proces alleen en zijn bouwstenen geen voeding.

wat ik heb gemerkt is dat door de perongeluk te hoge ppm in het begin de planten wel lekker dikke stammetjes heeft aangemaakt, miss. een tip voor andere co2 kwekers wanneer ze net zijn begonnen en niet de co2 hoog zetten maar pas later.

ik ben geen kenner op het gebied van co2 en dit is voor mij de eerste keer dat ik t gebruik, t gaat alleen heel erg snel allemaal en heb gelukkig geen tekorten dus zit nog wel effe goed.

 

@shilizous :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
.............. ben ik van plan de co2 naar 1600ppm te zetten.....................

 

in 1 keer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ze kregen in het begin 4000 ppm om hun bladsmoeltjes, dus dacht kan wel :(

 

de boel beetje geknakt op zelfde hoogte

gallery_2875_12560_840019.jpg

 

gallery_2875_12560_1071607.jpg

 

de eerste keer amnees voor polletje.... volgens mij heeft ze dr zin in

gallery_2875_12560_682584.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polletje, ziet er super uit. Naar aanleiding van je topic ga ik ook vanaf dag 1 de co2 erin gooien. Het lijkt alsof de groei een stuk sneller gaat, zie je dit ook terug in vergelijking met je vorige kweken zonder co2? Heb je de bevochtigers met het bijgevoegde slangetje aangesloten, of heb je dit anders opgelost?

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze knallen lekker,voor de groei doen de smartpots hun werk,ben benieuwd of ze nou ook echt voordeel voor de bloei periode hebben :(

Smartpotsconcept etc worden gebruikt in bv in boomkwekerijen,vooral voor de mooie wortels maar de bedoeling is daarna in volle grond,dus voor opkweken perfect,maar hoe zit het met de bloei bij binnen gebruik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@john, ik vul t eitje met de hand bij, eerste dagen elke dag nu 1x in de 3 dagen ongeveer.

en ja co2 gaat een stuk sneller, 2x zo snel bij mij dan om precies te zijn.

 

@art, nou art in mijn vorige topic had ik niet te klagen en had ik dezelfde potten, dus t moet goed kunnen in de bloei :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat gaat dit goed. :(

Bijna eng zo zonder problemen. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo polletje, je gaat als een sneltrein man, durf bijna niet meer te knipperen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
.............. ben ik van plan de co2 naar 1600ppm te zetten.....................

 

in 1 keer?

 

ja, ze kregen in het begin 4000 ppm om hun bladsmoeltjes, dus dacht kan wel

 

Nou dat zou wel eens niet goed kunnen gaan , ik zou in stapjes van 500-600 ppm omhoog gaan

Je geeft ook niet ineens een ec van 2 als je op bv 1.4 zit , soms gaat het goed maar echt wenselijk is het niet!

 

Ook geeft het te vroeg toedienen van CO2 in combinatie met een te lage ec losse, fluffie zeg maar gerust ontplofte toppen

Dat zie je nu nog niet (ja aan je groei merk je het al), maar in week 4 tot 5 zullen die problemen wel zichtbaar worden , en dan moet je alle zeilen bij zetten om tot een behoorlijk resultaat te komen

 

En zoals al getikt probeer hydro dude , op aarde kun je gewoon niet zo hoog gaan met de ec als op hydro

Bij mij bleef de voeding bij een ec van 4.5 als een soort koek rondom de druppelaars liggen (waterde van boven)

De aarde nam het gewoon niet op terwijl de planten wel meer lusten , ook buffert aarde en bij hydro kan de plant het gelijk opnemen

 

Veel succes deze ronde en ik kijk graag over je schouder mee

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lijkt me ook een wijs advies :P Ik begin op 500 week later 900 en weer een week later 1500ppm als mn koolzuur fles optijd binnen komt teminste..

 

Hoe hoog zit je nou met je ec en naar hoeveel denk dit omhoog te gooien? En heb je ook speciale voeding die voor co2 gemaakt is? Ik heb er over met hy-pro gemailt om dat ik er niks over kon vinden bij bun. Weet niet echt wat ik met het antwoord aan moet want mevrouw schreef terug Is prima geschikt met toevoegen van co2 ik zal je een kweek schema meesturen..Gewoon standaard kweekschemaatje dus :(

 

 

succes met je co2 gemanipuleerde oerwoud :o

 

 

gr Harko

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de tips, zal rustig aandoen met de co2.

alleen een vraagje, je zegt:

 

 

aan je groei merk je het al

 

wat gaat er niet goed in de groei dan?

volgens mij gaat t juist goed, mooie vertakkingen, dikke stammetjes...

 

@harkostar, ik doe aan biovoeding dus meet geen ec en ph...

heb nog geen echte voeding geven behalve de kaviar korrels, roots en bacto :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doelde meer op dat je ziet dat ze nu enorm groeien , als dat zich doorzet terwijl toppen gevormd moeten worden krijg je van die ontploft toppen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat lekker daar bij snolletje, euh polletje.

 

Mooie planten om te zien man, zal mij benieuwen wat je ervan af haalt met 5000W erboven.

 

Mooi hok ook om te zien, je heb wel alles goed voor elkaar.

 

Succes met je kweek verder, ikkom af en toe eens binnen wippen.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...