Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

deze kweek wordt mede mogelijk gemaakt door:

Recommended Posts

strekken weet ik niet, denk dat dat meer met de lv te maken heeft, hoge lv minder strek.

dat met die huidmondjes van rakker ken ik ook ergens van, maar wat maakt dat uit, als ze maar genoeg co2 opnemen.

 

en de toppen te luchtig, dat hangt van meerdere factoren af, denk dat warmte een belangrijkere factor is dan co2.

 

denk dat als het klimaat goed is de co2 allen maar een meerwaarde heeft en geen nadelen.

het moeilijke is om het klimaat goed te houden, dus in begin hoge lv, temp op 28.

zorgen dat de lampen de juiste afstand hebben ivm stralingswarmte, er genoeg luchtdoortstroming is, maar niet teveel ivm verdamping van de blaaadjes.

 

ach, ik ga t zelf meemaken, het is ook de eerste keer voor mij, ik kan alleen maar uitgaan van de theorie die ik zelf logisch vind, er zijn zoveel verschillende meningen over ;)

 

 

WTF IS BLADSMOEL :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik je ook een logger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee heb geen logger, ik zoek nog een goeie die temp, rv en co2 waardes logd.

zou idd wel handig zijn om te kijken wat t klimaat precies doet achteraf.

natturlijk check ik wel regelmatig hoe t er voor staat, de waardes blijven gelijk, wel moet ik de lampen nog een beetje dimmen omdat de kleintjes het geweld nog niet lekker vinden.

ze komen onder pl vandaan en dan is meteen 1000w wel een beetje veel merkte ik.

ik zet nu gewoon na een paar uur 2 lampen af en toe uit als de blaadjes het niet trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de lampen ook dimmen. ;)

Dai is dat zwarte knopje aan de onderkant. :D (maar ik denk dat je dat al wist)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft die logger...

Ik gebruik wat spullen van dit merk. Ben er wel tevreden over.....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

auckland.... niet echt om de hoek om ffe wat op te halen en na te vragen.

 

ik weet dat ik kan dimmen doc, maar aan en uit hoef ik mijn hok niet in, dimmen wel :D

zal t wel ffe bekijken wat ze t lekkerst vinden nu.

in iedergeval vinden ze de booststand 1150w niet zo lekker met alle 5 vol aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Polletje,

 

Ik gebruik de Dataloggers van conrad.

Deze werken echt prima.

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwaa, ik bestel die zooi gewoon bij de shop om de hoek.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook een co2 logger?

 

2 dagen later.........

gallery_2875_12560_593116.jpg

 

gallery_2875_12560_172117.jpg

 

gallery_2875_12560_1243424.jpg

 

gallery_2875_12560_470421.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjeemig de peemig pol, dat gaat vuurwerk worden.

gaat lekker bij jou.

blijf je volgen.

knap high tech hokkie :D

trouwens, die van racker heb ik ook gevolgd, was/is ook een mooi technisch hokkie.

suc7,

 

Grtn Erazer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat erg hard, je kan zoals je zelf al aangaf zien dat het een beetje een te grote stap was voor ze, meteen onder zo'n sterke lamp. Desondanks staan ze er goed bij.

 

Dit is trouwens wel een mooi stukje techniek zo lijkt het, heb er zelf geen ervaring mee. ;)

 

http://www.catec.nl/producten/meet-instrum...we_objectID=472

 

of deze

 

http://www.atal.nl/01-dataloggers-datareco...er-tervco2.html

 

en deze is redelijk budget.

 

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_n..._max_results=20

 

Gr,

 

Donnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het echt prachtig!

Wil alleen nog een laatste keer zeiken :D

Als je je perfecte klimaat en Co2 toevoeging echt volledig wilt benutten moet je toch voor een hydro-medium kiezen(no offense aan de aardekwekers).

In zon mooi hok en dan volledige controle over de Ec en pH kan dik over de 1op1 heen knallen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn heel veel nieuwe producten die in dit hok samen komen.

Daar zit ook een gevaar in.

Het is dat ik polletje ken als een slimme kweker want anders zou het bij voorbaat gedoemd zijn.

Ik hoop dat je het hok vlug afgetuned hebt. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@doc, bedankt voor het compliment, en het is idd wel waaar dat t lastig is om alles goed te krijgen ;)

 

vandaag worden de laatste dingetjes gedaan aan de ruimte, iets betere opening om er later beter bij te kunnen en betere isolatie e.d.

de rv heb ik nu volledig onder controle met de lampen op 850 watt, ze zijn nog klein, dus dit is echt de max wat ze nu kunnen hebben.

ze verdampen te weinig als ik ze op 1150 zet. De bovochtiger doet goed zijn werk, er gaat ongeveer 5 liter in en daar doe ik ruim een dag mee.

hij slaat ook af en toe aan dus das prima, de lv zit rond de 70 a 80%

Temp in de ruimte is 28 graden, in het licht 30,5 graden verder op verschillende punten gemeten en het verschil is verwaarloosbaar.

De co2 wisselt nog steeds erg sterk, ik controleer regelmatig maar hij geeft tussen de 1250 en 600 aan ongeveer, dit heeft te maken met dat ik ook co2 uitstoot en de planten in de donker fase blijkbaar ook, anders zou ik echt niet weten hoe t komt :D fles is nog niet aangesloten....

het watergeven gaat prima, aangezien de lv hoog is verdampen de smartpots niet zoveel en blijft t goed vochtig, ik pomp het condenswater terug in het vat en meet zo wat er is verdampt door de potten en de planten, deze condens gooi ik weg en vul t vat met schoon water op dezelfde hoeveelheid als ik t condens heb zitten, hier doe ik de gebruikelijke spulletjes in als bacto, roots wat yucca dit sproei ik over de potten.

verder heb ik wat van die kaviaar van GL over de potjes gegooid voor wat extra voeding en omdat ik geen groeivoeding had :P

waar je op moet passen bij die korrels is dat ze niet in aanraking moeten komen met je plant of blad, deze sterft dan binnen een dag af :P

had er een paar op wat blaadjes laten liggen om te kijken hoe agressief t spulletje is.

verder moet ik nog kijken of ik de test nu doe of de volgende ronde, sorry doc, maar 1st things 1st.

 

dus begin t nu al aardig onder controle te krijgen, nu moeten de plantjes ffe wat groter worden zodat ik de lampen vol kan zetten :D

 

@chriet, het gaat niet gebeuren, zal op 1op1 uitkomen hoop ik, dan ben ik al blij..... denk maar aan wat jij van een 1e ronde haalt bij een nieuw hok, blijft lastig hoor.

 

@cannaz, Zou het niet gewoon leuk zijn als ik op deze manier dik 1op1 knal , gewoon lekkere bio wiet :D

 

@donnie bedankt voor de links man, zat wel wat bij, alleen laatste link doet t niet goed

 

@erazer, thnx :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al het begin is moeilijk!

 

Wel weet ik dat jij niet zomaar iets doet, leren hoort daar natuurlijk ook bij. :D

 

Jammer dat er weinig mensen zijn die het co2 kweken aankunnen. :P

 

Dan ook nog op aarde kweken met co2 en verschillende technieken toepassen in je nieuwe hokje. ;)

 

Ik wil graag van je leren!

 

Met vriendelijke groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites
verder heb ik wat van die kaviaar van GL over de potjes gegooid voor wat extra voeding en omdat ik geen groeivoeding had :D

waar je op moet passen bij die korrels is dat ze niet in aanraking moeten komen met je plant of blad, deze sterft dan binnen een dag af ;)

 

eerste conclusie: de kaviaar is geen bladvoeding. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee doc, puur in ieder geval niet....

wat me wel opviel is dat je plantjes wel snel ffe wat groener worden.

ik wil de test goed doen en niet een bak er bij kwakken met wat korrels en wormenmest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou maar weer een update..

 

3 dagen later...

 

gallery_2875_12560_858497.jpg

 

gallery_2875_12560_77384.jpg

 

gallery_2875_12560_845742.jpg

 

gallery_2875_12560_912445.jpg

 

lampen op 1000w, co2 600ppm, lv 70-80%, temp 28, nacht 21...

 

geef alleen condenswater...dus die korrels doen t in ieder geval want ze zijn groen :(

 

dus.........................................................

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus.........................................................

 

dus.jpg

Dus het gaat wel goed. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn die gaan als een speer. :(

 

Ze beginnen het al meer naar hun zin te krijgen onder de lampen.

 

Wat is nu ongeveer je afstand van de plant tot de lamp?

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweeniet precies donnie ik schat tussen de 80 -100cm, zal morgen ffe meten en een foto maken met de lampen erbij :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel kijkers geen reacties, ach dan maar wat bevindingen van de opticlimate tot zover...

 

Met de opticlimate kweken met mijn bevindingen:

 

hoe de lampen in te stellen en je rv afstellen zodat je planten lekker sterk worden.

 

je lampen moeten zo hoog staan dat je planten en het klimaat er geen last van heeft.

de plant is het belangrijkste en die kan ook je klimaat regelen.

 

wanneer ze klein zijn, kunnen ze niet veel licht verdragen en moet de lamp gewoon op laag staan.

de rv speelt een belangrijke rol hier in.

de opticlimate haalt veel water uit de lucht en de plantjes verdampen veel water.

dit moet je proberen met elkaar in verhouding te krijgen.

in het begin zal dit niet lukken en heb je een bevochtiger nodig om de rv hoog genoeg te houden zodat de plantjes niet raar gaan doen als strekken en dun blad aanmaken.

dus een goede bevochtiger is een must in het begin.

 

daarna hebben je planten genoeg bladeren aangemaakt en zijn sterk genoeg om meer te verdampen om de rv zelf wat meer te regulieren.

dus je zet de lamp 1 standje hoger, nog steeds moet de bevochtiger bijspringen omdat de plantjes niet genoeg verdampen om het nieuwe licht aan te kunnen.

zo train je de plantjes zelf het klimaat aan te passen en worden het sterke planten.

dit doe je net zolang tot de plant de max van de lamp aankan en zelf genoeg verdampt om rond de 60% rv te krijgen stabiel.

je bevochtiger is een hulpmiddel en moet je zo gebruiken. is zeker een must bij een opticlimate.

 

ik heb t nu zelf gezien wa de opticlimate goed en niet goed doet met je klimaat, de opticlimate ken nie zonder de bevochtiger!

 

dit even als tip voor de mensen die zo'n ding hebben en er nog niet echt mee overweg kunnen...

het is een super ding, maar de bevochtiger is zeker in het begin nodig.

probeer je rv boven de 70% te houden en zet er dus een goede bevochtiger bij, let op je planten dat de bladeren mooi recht blijven staan.

 

mooi man gesloten kweken, ben er echt heel erg blij mee, kom steeds meer te weten over het plantje :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...