Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

deze kweek wordt mede mogelijk gemaakt door:

Recommended Posts

jaja ik weet t een beetje dom natuurlijk... de plantjes hebben nergens last van gelukkig.... tenminste nog niet :P

 

wat foto's....

 

de ingestelde temp

gallery_2875_12560_735186.jpg

 

de werkelijke temp

gallery_2875_12560_65772.jpg

 

de temp van het water wat er uit komt

gallery_2875_12560_536582.jpg

 

de temp van het koelblok

gallery_2875_12560_233188.jpg

 

speciaal voor deff master B het temp bev. aansluitingetje

gallery_2875_12560_169281.jpg

 

de co2 waarde :D

gallery_2875_12560_589864.jpg

 

eehhmm plantjes :D

gallery_2875_12560_79869.jpg

 

de rommelbak..... zien er het slechtst uit maar dat hoort zo.... wil ffe kijken voor wat dingetjes :wub:

gallery_2875_12560_537555.jpg

 

de andere kant waar ik al eerder een fototje van heb geplaatst.

gallery_2875_12560_559396.jpg

 

 

nog te doen:

genoeg osmosewater verzamelen om de lv op peil te houden. ;)

bakjes vullen voor doc biotest (stekjes staan al klaar)

 

gedaan:

slang vanuit condensafvoer naar watervat :D

 

voor de rest heb ik een drukventiel met manometer op de leiding gezet voor het gesuis.... is al minder maar kan morgen pas vertellen of t echt helemaal weg is.

 

dat is m geloof ik :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga ik ff op reis, heeft die stiekem een topic geopend....... ;)

 

Mooie set-up polletje. Gaat helemaal goed komen!

 

Ff zeiken.......Als je die 2 kranen opendraait in je aanvoerleiding, heb je kans dat de oc in storing gaat omdat de waterdruk wegvalt. Het is beter om een dikke leiding als aanvoer te gebruiken en met een dunne de aftakking voor de kranen. Nu zijn ze allemaal even dik.

je kan natuurlijk ook de kranen alleen gebruiken als de oc niet draait.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey racker... welkom in het topic met een setup wat grotendeels bij jouw is afgekeken :D

 

ik heb idd hetzelfde gedacht als jij nu, de druk op deze 12mm buis is zo'n 3,5bar, wanneer ik de opticlimate aan heb staan en alle lampen ook verbruikt hij zo'n 1,5 bar.

natuurlijk heb ik beide kranen ook open gezet op hetzelfde moment en dit gaf geen enkel probleem :P

 

nu heb ik alles precies afgesteld (manometer voor ingang hok op 1,7 bar) en net nog even getest, wanneer ik de kraan open draai om vat te vullen of osmosewater te zetten loopt de temp max 2 graden op in de opticlimate, dit is dan ook de rede dat ik het afvoerwater op 46 graden hou en niet 50 graden.

ik kon m niet langer open houden om te testen, maar krijg in ieder geval mijn vat vol en dat is het belangrijkste. ;)

 

bedankt voor het meedenken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Polletje,

 

het gaat beginnen hoor, ik kijk vol goede spanning met je mee, net als half WF denk ik, dit moderne kweken is mega interressant.

Mucho succes man.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit, dames zijn dan idd snel aangeslagen in die ene dag. Hoe lang ga je voorgroeien?

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga niet voorgroeien, heb ik al gedaan in een voorgoreihokkie.

ze staan vanaf nu op 12/12, 1 dag 16/8 gekregen.

 

nu hopen dat co2 een beetje zijn naam waar maakt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind wel dat je vroeg start met toedienen van CO2

Ik begin meestal pas op dag 21 van de bloei

Wat is de reden dat je nu al begint?

 

Verder ziet het er top uit!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou guesswho, ik vind 600 ppm helemaal niet zo hoog in de beginfase :D

van mij mag t wel wat harder gaan de eerste groei, vind ik niet erg, ze staan toch al op 12/12 dus ja wat is hoog.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg mooi hok met dito apparatuur, de bek pleurt open bij al dit moois ;)

 

Ben heel benieuwd wat de CO2 gaat doen in dit hok, hoeveel liter CO2 zit er eigenlijk in je fles en hoelang denk je daar mee te doen?

 

Gr Socrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er nice uit weer polletje, aan meters geen gebrek, je mag ze wel labellen voor je vergeet welk metertje wat weergeeft ;) hoeveel liter zijn die smartpots? Op de foto lijkt het ook alsof de lampen niet in het midden hangen, maakt dat geen verschil of vang je dat af met die wide stand van je kappen?

 

Grtss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hangen op de centimeter nauwkeurig in het midden, de bulb dan :D

de vsa zit er aan vast en die hangt er achter, ik heb zelfs rekening gehouden met de 1,5 cm van de rol waar het touw door gaat :P

 

in de co2 fles zit 5 kg co2, moet genoeg zijn voor 1 kweek, die van 10kg vond ik te zwaar, vandaar deze :P

ik weeet zelf ook niet wat de co2 gaat doen, tot nu toe zijn ze snel aangeslagen dus denk dat t wel wat doet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou maar weer wat foto's... het gaat snel.. nu dag 1 12/12

 

gallery_2875_12560_49917.jpg

 

gallery_2875_12560_730458.jpg

 

gallery_2875_12560_239781.jpg

 

gallery_2875_12560_229390.jpg

 

gallery_2875_12560_357127.jpg

 

gallery_2875_12560_371559.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als t werkt, dan werkt t. Ik had wel problemen met de kraan maar dat was dan wel een zwaardere versie.

 

Plantjes vinden het wel fijn zo ;)

 

Gebruik je geen lvs om je lucht te verdelen? Zo nee, wat is daar de reden voor?

 

Ik gebruik ook co2 als de groei er uit is, ben benieuwd of je plafond hoog genoeg is...... :D we blijven volgen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeilijk in te schatten zo op de foto, of de planten klein zijn, of dat die zakken met aarde heel groot zijn. :P :D ;) :P

 

Dag 1 al bijna weer achter de rug, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker de luchtverdeling is prima vind ik, de circulatie gaat rond van links naar rechts en dan in de hoek naar beneden en weer naar links naar de opticlimate.

alle blaadjes dwarrelen.

vond het zonde om dan iets te veranderen als t zo er al goed uitziet.

de opti pomt aardig wat lucht heen en weer, als dit later niet goed blijft gaan kan ik er altijd nog wat aan doen, zat al te denken om wat ventilatoren neer te zetten, maar de plantjes hebben het prima naar hun zin dus wacht tot t wat minder gaat of helemaal niet natuurlijk als t goed gaaat.

het liefst zet ik ook een dempertje of een iso slang op de opti ivm geluid, maar liever wat zacht gesuis dan misschien mijn circulatie fucken.

de co2 staat inmiddels op de 800 ppm we gaan de goede kant op ;)

 

t is trouwens wel lastig met die osmosefilter, had niet gedacht dat er zoveel afvalwater uit zou komen.

dat water kan ik ook ffe niet opvangen, dus ga nu kijken of ik een navulbak kan maken met osmosewater en die navullen met de hand.

dat natuurlijk aansluiten op de bevochtiger.

 

@ts, ik wil er best een rolmaat naast houden hoor, als je dat makkelijker vind :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, moet je doen, moet je er wel een van mammoet nemen! anders kan ik hem niet aflezen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej leven!!!!

 

ben beniewd hoe die setup gaat knallen kan nie mis gaan...

 

succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Polletje,

 

Als je die smartpots zo dicht bij elkaar zet groeien de wortels door naar de andere potten.

Gebeurde ook bij Sannie en die kreeg ze dus mooi niet meer uit elkaar en het effect van de smartpot was weg ;)

 

Greetz Greennice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey polletje

 

van wat is kan zien is het aal nuver ;) Mooie grote smartpots en mooi aperatuur :D

 

succes en groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er dik uit poll, keep it grrreen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greennice, ik heb nog nooit een wortel door deze dikke smartpots zien komen ;)

dit zijn iets grotere potten dan 11 liter he.

het voordeel van deze grote potten is dat t nat en droog is in 1 pot :D

de wortels redden de randen niet omdat t daar zoiezo te droog is op een gegeven moment, of ze nou dicht bij elkaar staan of niet, er kan lucht tussen, dus drogen zal t. :P

 

@pacman thanks!

 

@harkostar, er kan juist vanalles misgaan, dat is ook al gebeurd, dat is t lastige van een nieuw hok, alles gaat fout de eerste keer en je bent continu foutjes aan het herstellen.

probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden door er veel aandacht aan te geven, maar als het goed fout gaat kan ik t ook niet herstellen.

 

@ts een rolmaat van een mammoet? die zijn toch uitgestorven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

risico van te vroeg co2 is naar mijn weten dat ze gaan strekken plus de toppen kunnen open gaan staan!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bestaat ook een theorie dat het blad meer bladmondjes maakt bij een lage co2. Als de plant volgroeit is en geen blad meer aanmaakt kan dit in je voordeel werken.

Je hebt dan meer bladmondjes waardoor je co2 wordt opgenomen.

 

nogmaals, dit is een theorie en niet onderbouwd

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel dat de plant meer bladsmoel aanmaakt bij lage lv....

Aanpassingsvermogen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...