Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

deze kweek wordt mede mogelijk gemaakt door:

Recommended Posts

Okee dan, alles ik duidelijk voor mij.. :head_hurts_kr:

ik blijf je volgen.. (zoals iedereen geloof ik)..

 

Grtz,Shili

Share this post


Link to post
Share on other sites

joa wel leerzaam topic..

 

Heey btw hoeveel ppm geeft jou dimlux aan zonder toevoeging???

 

Ik wou beginnen met 500 maar hij staat op 600current en fles is nog niet open geweest en woon niet midden in de randstad.. lijkt me sterk dacht dat gemiddeld 350 was hier :head_hurts_kr:

 

of zou ik zo erg uit mn muil stinken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeps foutje bedankt

 

was al gezakt :head_hurts_kr:

 

staat in paar seconden ook gelijk al op 1050ppm

ventiel hoeft maar amper open

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan hem beter ff uit t raam hangen en ijken harko.

 

Pol, ik ben niet mee :head_hurts_kr:

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shilizous, mooi :)

 

@harkostar, je moet er niet in blaze he B)

t duurt effe dat ie t goed aangeeft, ik weet niet welke je hebt <_<

 

@racker, je hoeft niet meer hoor :wacko:

maar leg t even uit waarom niet, daar heb ik wat meer aan :D

 

begonnen met wat kaal te maken.... :head_hurts_kr:

gallery_2875_12560_615418.jpg

 

gallery_2875_12560_18277.jpg

 

gallery_2875_12560_600555.jpg

 

gallery_2875_12560_927631.jpg

 

koxbh

gallery_2875_12560_1038260.jpg

 

amnees

gallery_2875_12560_564663.jpg

 

shackzilla

gallery_2875_12560_579460.jpg

 

jackberry's

gallery_2875_12560_706696.jpg

 

gallery_2875_12560_648657.jpg

 

sharksbreath

gallery_2875_12560_125194.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooeeh mooi kaal geschoren <_<

 

heb dezelfde als jij denk ik dual 2.0 van opticlimate

 

leuk apparaatje wel alleen wel jammer dat er geen 1000watters op kunnen aangesloten worden ben ook wel beetje over 600watt baby lampen heen gegroeid :head_hurts_kr:

 

Had ook een nieuwe bevochtiger gekocht maar heb ik nu nog niet nodig elk geval stijgt mooi naar 70% als afzuiger uit is. Alleen nog even verdiepen in fijn afstelling van de controler anders groeien ze me door dak straks

 

@ racker mischien wel verstandig ja nog even los halen dus hij vult ook tot 950ppm lijkt me niet goed

 

gr. Harkoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtz ;

 

hoi again , stel maar vragen zei je . ok, komt ie

Waar in het hok hangt jouw meetapparatuur , is deze plaats representatief voor het ganse hok ...?

meet je in het begin van de verse luchtstroom of in het midden , op het einde welke hoogte ?

Co2 is zwaarder dan lucht dus de concentratie kan onderaan dus hoger liggen of zie ik dat verkeerd..

mocht dit zo zijn , zou jij bovenaan of in het midden dus meten krijg je een verkeerde uitlezing .

Wat ik bedoelde met die verhoogde co2 in je potten is het volgende ... waar vocht opstijgt en verdampt wordt verse lucht

in de wortelkluit getrokken ... deze lucht trek je uit je ruimte met een hoger ppmlevel dan normaal dus heb je

ineens meer co2 in je medium en procentueel minder zuurstof ...

Indien je in de wortelkluit enkel zuurstof nodig hebt , zouden we dan niet beter de rootzone van het groene gedeelte scheiden ? Dus een klimaat creeren voor de roots met zuurstoftoevoeging en het plantgedeelte met co2.

Lv zou ook veel gemakkelijker te sturen zijn omdat het vocht wat van de pots opstijgt niet meer tussen de planten terechtkomt ...

Las ook ergens dat co2 infrarood absorbeert , verkleinen we dan het spectrum van onze lampen ?

Zou ook kalk afbreken indien gebonden met water ( waterstofcarbonaat) dus ph zou dan beinvloed kunnen worden

Damn , ik heb n hoop vragen .ik weet het haha hoop dat ik je niet gek maak hiermee

 

alvast bedankt , groeten poppa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ poppa co2 is idd zwaarder daarom is goede circulatie wel gewenst..

 

Lucht bestaat voor het grootste gedeelt gewoon uit lucht maar een paar % zuurstof en van de miljoen deeltjes lucht zijn er normaal zo'n 350 co2 kan me niet voorstellen als je dat x5 doet dat het betrekking heefft tot het zuurstof gehalte.. En een hoge lucht vochtigheid zal je spectrum ook verminderen maar denk niet dat t verschil te meten is...

 

maja wie ben ik heb er niet voor op school gezeten hihi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar in het hok hangt jouw meetapparatuur , is deze plaats representatief voor het ganse hok ...?

meet je in het begin van de verse luchtstroom of in het midden , op het einde welke hoogte ?

lv en temp meters heb ik 3 vast hangen en 2 die ik kan verplaatsen, ik meet: temp ruimte boven onder en midden +rv

temp aarde. de verschillen zijn verwaarloosbaar, max 1 gr, in het licht is het 2 gr warmer.

 

Co2 is zwaarder dan lucht dus de concentratie kan onderaan dus hoger liggen of zie ik dat verkeerd..

mocht dit zo zijn , zou jij bovenaan of in het midden dus meten krijg je een verkeerde uitlezing .

ik meet de co2 op planthoogte in het licht.

 

Wat ik bedoelde met die verhoogde co2 in je potten is het volgende ... waar vocht opstijgt en verdampt wordt verse lucht

in de wortelkluit getrokken ... deze lucht trek je uit je ruimte met een hoger ppmlevel dan normaal dus heb je

ineens meer co2 in je medium en procentueel minder zuurstof ...

co2 is een toevoeging geen vervanging van zuurstof, zuurstof is o en koolstof is c, dus 1xc en 2xo dus niet minder zuurstof maar meer B)

vocht stijgt niet op maar vervliegt (verdampt) en mengt zich met de lucht.

 

Indien je in de wortelkluit enkel zuurstof nodig hebt , zouden we dan niet beter de rootzone van het groene gedeelte scheiden ? Dus een klimaat creeren voor de roots met zuurstoftoevoeging en het plantgedeelte met co2.

dit zou alleen als voordeel hebben dat mijn medium minder zou verdampen, ik zie dat als een positief ding dus niet nuttig.

het voordeel van de verdamping van de potten is dat ik droger kweek en omdat de potten groot genoeg zijn er altijd (mits je water geeft) genoeg vocht in het medium zit

 

Lv zou ook veel gemakkelijker te sturen zijn omdat het vocht wat van de pots opstijgt niet meer tussen de planten terechtkomt ...

ik heb geen lv problemen, gaat precies zoals ik wil en heb nog een extra ontvochtiger standbij staan indien nodig.

 

Las ook ergens dat co2 infrarood absorbeert , verkleinen we dan het spectrum van onze lampen ?

infrarood is een onderdeel van de straling van de lampen, wat jij bedoeld is als we de zon gebruiken.

wanneer de zon straalt op de aarde neemt de co2 om de aarde 8% van de infrarode opwarming op zich, dit is te verwaarlozen met de rest van de stralingswarmte.

met onze lampen is het verschil nog veel kleiner en dus nog meer verwaarloosbaar. (geloof ik :head_hurts_kr: )

 

Zou ook kalk afbreken indien gebonden met water ( waterstofcarbonaat) dus ph zou dan beinvloed kunnen worden

waterstofcarbonaat bevat geen kalk maar coolstof, als ik denk dat wat jij bedoeld zo is dan is het verwaarloosbaar, spa rood bevat co2, check ph maar :D het is zwakjes zuur :wacko:

maar er zit volgens mij meer co2 in spa rood dan in mijnwater hoor <_<

 

waren dat de vragen?

valt wel mee hoor, nog meer?

 

kweeniet of ik alles precies goed heb hoor, maar daar zullen anderen wel over vallen denk ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtz;

@ harko ; wanneer je een slechte circulatie hebt ( vb dicht bladerdek ) ververs je minder onderin

waar dus het zwaardere gas zich ophoopt .

De concentratie is in het begin niet echt afwijkend buiten een wat hogere ppm , maar je wortels halen er de zuurstof uit

dus wordt de concentratie hoger van co2 tegenover zuurstof ...

Wanneer je niet zou ingrijpen krijg je na n'n tijdje een zuurstofloze laag rond je potten en dat zou dan mis kunnen gaan

lijkt me

In feite zou je dan 'n geforceerde luchtflow van onderaf moeten creeren zodat je een optimale mengeling krijgt met

de rest van je volume aan lucht , zodat wat gemeten wordt ook overal gelijk is ...

Zowel de lv als het ppm gehalte

Ben ff luidop aan het denken nu hoor , vergeef mij moest ik hier fouten schrijven ofzo

 

grtz poppa :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

poppa je vergeet 1 belangrijk ding denk ik, de planten halen de koolstof uit de co2 en laten de zuurtof weer gaan.

er zit dus altijd genoeg zuurtof in de ruimte voor het bodemleven.

ik heb geen zuurtsofmeter, maar ik verzeker je dat ik er goed kan ademen <_<

 

die luchtflow is voldoende, er staat een stevig briesje in de ruimte.

ik heb toch al verteld dat de rv en de temp geen grote verschillen vertoont, je hebt overal minimale verschillen, is ook logisch je werkt met warmtebronnen :head_hurts_kr:

 

ik snap trouwens niet dat dit nadelig zou kunnen zijn.

als ik nou een verschil zou hebben van 5 graden (wat niet zo is), dus hier 25gr en daar 30gr wat zou dat uitmaken dan?

Hetzelfde met de rv, hier 75% en daar 60% ik zie geen probleem.

of met de co2, hier 600ppm 0,06% en daar 400ppm 0,04%.

of percentage zuurstof, hier 19% en daar 22%

 

dit zouden waardes zijn als het niet goed geventileerd zou zijn, zie jij waardes die je planten het minder laten doen? ik niet.

 

grts :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtz Pol ,

 

zal morgen ff n tekening maken , zal beter tonen wat ik bedoel ...

krijg het niet duidelijk uitgelegd hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

het moet ook niet te gemakkelijk wezen want dan draait elke halve zool op koolzuur straks....

 

Ik draai volgens gedoog beleid met 5 planten die waren 180 cm en die heb ik onder een stuk gaas geworsteld dat op 120cm hangt van de grond onder is alles kaal en blaas er met een profesionele leen bakker ventilator onder door..Polleke heeft zn huiswerk nog weer wat beter gedaan als ik en smijt met dingen waar ik nog nooit van gehoord heb haha.. Met een paar jaar kweek ervaring en beetje logish denken kun je veel risico factoren wel uitsluiten... Ik draai nu precies 5uur met een co2 controler en trek ook zoveel mogelijk kennis bij de gevorderden weg hier en uit een boekje..Problemen vinden voordat ze dr zijn is wel wijs en doe mn best er wat van te maken maar deze ronde word voor mij vooral een leerproces voor hoe mn nieuwe hok er straks uitmoet zien...

 

Jij zal ook wel de stap nemen Poppa anders was je de problemen nog niet aan het zoeken heb ik gelijk of niet.. :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey polleke.

 

Na een tijdje weggeweest te zijn. Heb ik hier heel wat gemist.

Man o man wat een bomen heb je daar.

 

En hey ik kan je nog niet afzeiken want het gaat lkkr daar.

 

Keep up the green work.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@racker, je hoeft niet meer hoor :wacko:

maar leg t even uit waarom niet, daar heb ik wat meer aan B)

 

Het tijd verhaal snap ik niet,

 

- De plant neemt via de wortels water/voeding op

- Door osmose en cappilaire werking zuiging enz wordt het water verdeelt over de hele plant.

- de plant gebruikt dit water voor een deel, slaat een deel als reserve op en er verdampt een beetje (licht uit)

- Het licht gaat aan (veel licht/warmte) de plant gaat veel verdampen. De sapstroom komt flink op gang, de fotosynthese ook.

- Je remt de verdamping een beetje omdat je een bevochtiger gebruikt (vpd verhaal) je huidmondjes gaan ook meer dicht door de co2 toevoeging.

- Toch wordt er na bv 5uur licht meer verdampt dan dat je wortels aanvoeren.

- De plant spreekt zijn reserves aan, met de reserves en de nog aanwezige aanvoer via de wortels kom je nog eens 5 uur verder.

- Na 10 uur licht zijn de reserves op, de plant verdampt nu dus meer dan er aanwezig is en je bladtemperatuur gaat stijgen. (weer vpd verhaal)

- De laatste 2 (beruchte) uren doet de plant niks meer. De fotosynthese is gestopt.

 

Je zegt dat jij dat aan je watergebeuren kan zien of dat zo is of niet.....

 

Je kweekt gesloten,

 

Wat de plant verdampt, zie je teug in je condenswater maar je gebruikt een bevochtiger met externe watertoevoer heb ik begrepen. Dus dat loopt ook uit condenswaterafvoer.

Ik denk niet dat je weet hoeveel je bevochtiger gebruikt dus hoe weet je nu hoeveel je plant verbruikt/verdampt en al helemaal niet wanneer er een tekort aan watertoevoer via je wortels is en in welke uren dat gebeurt.

 

Ik gebruik de PT camera, deze merkt dat de bladtemperatuur stijgt en dimt dan het licht en sluit de co2 toevoeging af waardoor de bladmondjes weer verder opengaan en de fotosynthese niet stopt in de laatste uurtjes.

 

Dit is natuurlijk niet gewenst. We willen niet dimmen en ook niet de co2 toevoeging stoppen. Door de logger goed te bekijken zie je dat de ruimtetemperatuur stijgt en de RH% daalt in de uurtjes waar dit gebeurt.

 

Nogmaals ik zeg niet dat dit bij jouw gebeurt en in het stadium waar de plant nog nieuwe blaadjes aanmaakt boeit t ook allemaal niet zoveel. De plant past zichzelf aan. je zal ook niets merken aan je plant....(hoewel, we zijn nog niet bij de 1000ppm in week 7 ofzo)

 

Maw, ik doe een hoop moeite om dit met allerhande toestanden te meten en voorkomen en jij ziet dat gewoon aan je water :head_hurts_kr:

 

snap ik niet....Dit is geen commentaar, ik vind dat je toppie bezig bent <_<

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben ook wel beetje over 600watt baby lampen heen gegroeid :head_hurts_kr:

 

Dat lijkt er niet op <_<

 

T.ring pol gaat lekker hoor :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt steeds ingewikkelder.. ik denk dat racker wel gelijk heeft en je een logger aan moet schaffen :head_hurts_kr:

Heerlijke discussies. Daar leren we allemaal van! Thnx poll dat je het allemaal zo duidelijk mogelijk probeerd te verwoorden. En de mensen met ervaring met co2 ook top dat jullie dat hier delen. Iedereen die zichzelf serieus neemt droomt van CO2 volgens mij..

 

@racker

Je zou dus ook de bladtemp. kunnen meten, wanneer die oploopt in de latere uurtjes kan je cocluderen dat ze stilstaan(bij een hele hoge temp.) of hun reserves aanbreken (bij een kleinere verhoging)

Maarja dan zit je weer met het ''vroeg uit bed verhaal'' pol

 

maar volgens mij bevochtig ie ook met gerecyceld water trouwens.?!

 

grts OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker kijk mooi uitleg, daar hebben we wat aan :head_hurts_kr:

 

even over paar puntjes, ik vul de bevochtiger met de hand bij dus weet wel wat de planten verdampen.

tot nu toe blijft mijn klimaat stabiel, ok in de latere uurtjes.

 

het verhaal snap ik niet van dat de plant de laatste 2 uurtjes altijd tekort zou komen.

hoe weet je nou wat je wortels aankunnen? hoe meet je dat?

hoe weet je dat je plant na 5 uur overgaat op zijn reserves?

waarom gaan de huidmondjes dicht met co2? hoe check je dat?

 

ik vind het een onzeker verhaal van de punten hierboven em als 1 schakel niet klopt in het verhaal, klopt t verhaal niet...

 

ik wil heel erg graag leren en vind je beargumentatie erg logisch, alleen snap ik niet hoe je aan die waardes komt, worteldruk meten en beslissen wanneer de plant overgaat op zijn reserves, bepalen dat een plant meer gaat verdampen dan dat ie aankan.

 

ik denk niet dat alles te meten is en dat dit ook altijd lastig zou zijn omdat een plant een plant is en zichzelf zou moeten kunnen herstellen in lastige situaties. ik hoop wel dat je me antwoorden kunt geven op bovenstaande vragen, ik neem niet meer zomaar dingen aan van mensen, ook al weet ik dat die mensen goed bezig zijn :wacko:

 

toch maar een cameratje kopen en een logger...., jammer dat je de camera niet kan loggen, wachten op nieuwe versie dimlux met usb aansluiting <_<

 

in ieder geval heel erg bedankt voor de begin uitleg B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gewoon een voorbeeld polletje, Tuurlijk gebeurt dat in het echt niet precies zo. Een plant komt de laatste 2 uurtjes niks tekort normaal gezien.

 

De kans hierop is wel groter als je met co2 en hogere temperaturen werkt. Vooral in de zomer, maar daar hebben wij geen last van.

 

Ik dacht dat je bevochtiger door een osmosefilter gevoed werdt, dit filter heeft druk nodig, daarom dacht ik dat t extern was.

 

het verhaal snap ik niet van dat de plant de laatste 2 uurtjes altijd tekort zou komen.
Dat is niet altijd zo, het zou wel kunnen gebeuren.

 

hoe weet je nou wat je wortels aankunnen? hoe meet je dat?
Dat meet je niet, dat beredeneer je aan de hand van andere gegevens.

 

hoe weet je dat je plant na 5 uur overgaat op zijn reserves?

Was een voorbeeldje. ik zal er nog een geven....stel; PT=plantemp AT=omgevingstemp Dt= Verschil tussen PT+AT

 

PT-------AT------Dt----------uren dat het licht aan is

 

28gr-----30gr----.-2gr-------------1uur

29gr-----30gr----.-1gr------------ 5uur

...gr-----31gr----- 0gr------------10uur

33gr-----31gr-----+2gr------------12uur Vul de ontbrekende PT waarde maar in.

 

Als je zo regelmatig meet kun je voorspellen wat er mis gaat en wanneer. Als de PT te hoog wordt betekend dit overigens niet dat de plant niet meer verdampt. Hij verdampt minder dan er aangevoert wordt.

 

waarom gaan de huidmondjes dicht met co2? hoe check je dat?

Dat check je niet, dat is zo. Mensen met rare apparatuur (wetenschappers) hebben dat uitgevogeld. Je kan wel de gevolgen merken. Door de co2 toe te voegen (hoger dan normaal) verdampt je plant minder/moeilijker waardoor je ruimte/blad temp stijgt en de je RH% daalt. Dit kun je alleen checken door straks als je fles co2 leeg is en je bent vergeten een nieuwe te halen, op je logger te kijken. Je ziet dan dat je een hogere RH% en een lagere temp. mits je apparatuur dit verschil niet opvangt. (je bevochtiger gaat minder vaak aan en de OC ook.

 

ik denk niet dat alles te meten is en dat dit ook altijd lastig zou zijn omdat een plant een plant is en zichzelf zou moeten kunnen herstellen in lastige situaties

Klopt helemaal, maar vergeet niet dat de plant zich alleen kan aanpassen in de groeifase (tot de eerste 4 weken 12/12) Daarna maakt de plant bijna geen blaadjes meer aan. Ik doel hiermee op verschijnselen zoals; groot blad/klein blad enz.

 

Je hoeft niks aan te nemen :head_hurts_kr: maar stop het toch maar ergens in je achterhoofd

<_<

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK BEN OM!!!! :D

 

nou ook maar meetapp kopen dus om te checken.

 

vraagje, dit alles heeft voornamleijk te maken met de temp van de ruimte.

kan je toch 1 gr lager instelen om dit probleem op te vangen als je dat hebt?

 

ik gebruik nog steeds osmosewater hoor, vang t apart op en gooi t in de bevochtiger, doe nu 2,5 dagen met 6 liter <_<

 

erg duidelijke uitleg zo, denk dat iedereen het wel kan snappen nu :wacko:

 

heeel heeeel heeeeeel heeeeeeeeeeeelll erg bedankt :head_hurts_kr:

 

 

grts aan miss en kleine :)

 

 

heb trouwens de condensslang iets hoger het vat in laten lopen, en ja er kwam nog wat achteraan B)

hysteresse en inschakel temp staan nu ook op 1 en 9 :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
IK BEN OM!!!! <_<

 

En van m'n gezeur af hahaha

 

vraagje, dit alles heeft voornamleijk te maken met de temp van de ruimte.

kan je toch 1 gr lager instelen om dit probleem op te vangen als je dat hebt?

 

Kijk, daar willen we heen, ergens over nadenken voordat er een probleem ontstaat! Door de ruimte temperatuur lager in te stellen gaat alles natuurlijk veranderen. Je verdamping, PT, RH% enz. Of dat zin heeft weet ik niet. Elk hok is anders en overal gebeuren er andere dingen als je iets veranderd is mijn ervaring.

De temp. 1 graad verlagen is een algemene actie. Daar bedoel ik mee dat je ingrijpt in de hele cyclus. Waar ik meer op uit ben is het ingrijpen in deeltjes van de cyclus. Bv wat gebeurt er in het eerste uur, wat gebeurt er in het 2e uur enz enz. en dat 24uur lang.

ik als beginnend kwekert ben pas bezig met de laatste paar uur 'licht aan" , het eerste uur licht aan en het eerste uur licht uit. Dat zijn een beetje de kritische momenten.

 

heb trouwens de condensslang iets hoger het vat in laten lopen, en ja er kwam nog wat achteraan :head_hurts_kr:

hysteresse en inschakel temp staan nu ook op 1 en 9 :wacko:

Als je serieus gaat loggen, ga je nog wel meer veranderen.....wedden?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zomaar een logje,

 

gallery_10428_11504_34455.jpg

 

Je ziet duidelijk een piek als het licht aangaat. De reden....

 

Omdat bij de omschakeling van licht uit, naar licht aan de OC in eerste instantie niet werkt krijg je deze piek. De Oc ontvochtigt niet want hij staat nu op koelen. Koelen doet hij ook niet want het is nog niet warm genoeg, gevolg; de RH% kan stijgen naar ongewenste waarden want de oc ontvochtigd niet. Dit is zeer ongewenst want dit is net het moment waarop al het vocht neerslaat in de nog koude toppen die ook nog eens beginnen te verdampen. Toprot!

 

Oplossing, door de pre-heat functie te gebruiken en de tijd te meten voordat de oc weer aangaat is dit probleem opgelost. Als de OC 10minuten nadat het licht aangaat pas begint met koelen kun je bv de verwarmen/ontvochtigen-stand 10minuten laten doorlopen met het licht aan. Hij ontvochtigt dan in dit kritische moment. IK HEB NOOIT TOPROT sinds ik dit zo doe. Ook al kweek met een hoge RH%.

 

Ook zie je dat in de 2e helft van het dagdeel de temp wil stijgen en de RH% wil dalen. Dit wordt door de bevochtiger/OC en dimlux opgevangen anders zou de RH% waarde onder de 50% zakken en de temp boven de 30 komen.

 

Bij de meeste loggers kun je de grafiek enorm uitvergroten. Hierdoor kun je op de minuut zien wat er gebeurt.

 

Ik hoop dat je mijn geblaber een beetje snapt, en dat je er wat aan hebt.

 

GrR

 

ps rood is temp, blauw RH% en groen dauwpunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een vraagje, ontvochtigd de opticlimate in de licht uit periode een beetje snel? dus in een uur op de waarde die ik wil?

 

en wat houdt je aan in de volle bloei voor lv in dag en nacht?

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...