Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

deze kweek wordt mede mogelijk gemaakt door:

Recommended Posts

nou chriet, amnees is strekkertje strek, de rest vind ik wel meevallen, de hoofdtop is nog in ontwikkeling en de zijtakken er onder komen omhoog.

dus dat is geen top maar een tak, denk dat t wel goed zit....

 

en jij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey pol,

 

Zijn wij ff blij dat je nu op 400ppm draait. Ik snap niet waarom iedereen toch altijd zo een hoge co2 waardes wil. Het kan nl ook extreem tegen je werken.

 

Ziet er wel lekker vol uit. Heb je geen trucje om je bloei eerder te laten beginnen?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey racker... een trucje, nee niet echt, gewoon de temp en lv veranderen, t is nu wat droger.

en natuurlijk met bloeivoeding begonnen... verder niet wat ik zo weet.

 

ffe over dat strekken ik had nog een foto waar je kan zien dat t volgens mij niet echt strek is, kijk maar op de volgende foto's, daar zie je duidelijk de opbouw van de hoofdtop met een klein zijtakje, daaronder zit een stuk nix en dan weer een zijtak die omhoog is gekomen..

oordeel zelf en geef advies :o

gallery_2875_12560_304237.jpg

 

gallery_2875_12560_726340.jpg

 

lamp staat trouwens 80 cm vanaf het gewas voor de optimale belichting :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie geen strek......

 

Je kan toch wat met de lichttijden klooien? Bij mij werkt dat, maar kan me wel voorstellen dat je daar niet aan wil beginnen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

lichttijden? hoe dan vertel ons meer :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet t eens uit bv.... :(

 

Draai nu een proefje met 1 uur aan en 23uur uit. Door een foutje van mij groeiden ze te snel waardoor ik planten had van bijna 1 meter na 1 week 12/12.

De groei is gestopt en ik meen wat bloeiverschijnselen te zien. Ff afwachten.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie"nog" geen strek

Maar dat komt nog wel denk ik

Spuit ze in met bio optimal

Heb ik ook gedaan

 

Heb je me toppen :( :o :P gezien hee!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je me toppen :( :o :P gezien hee!

 

Dacht dat jij van het mannelijke geslacht was Chriet..... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt door mij, kijk elke dag wel 100 keer :(

 

zonder gein, ziet er super uit, ze hebben het nog steeds naar hun zin :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

elke dag 100 x???? dat is vaker dan dat ikzelf kijk <_<

maar goed, 25 dagen x 100 is 2500 dus dan zijn er zeker nog 4 anderen die regelmatig kijken B)

 

 

vanavond update, ben benieuwd hoe groot ze zijn geworden jullie ook?

 

misschien moet ik wat knakken, of laat ze langer worden dan ik in gedachte had en doe de lampen omhoog zoals normaal :head_hurts_kr:

 

ik ben benieuwd :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@donnie, godver nog betere lampen....... nou moet ik maar weer ffe een offerte vragen :head_hurts_kr:

Best mogelijk dat je die er al in hebt zitten - kijk het maar eens na op de lamp <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal is kijken whazzup als ik een goede zonnebril kan vinden :)

 

speciaal voor chriet ffe een top erafgehaald, blaadjes eraf om de opmaak van de top te laten zien :wacko:

gallery_2875_12560_199328.jpggallery_2875_12560_1238319.jpg

 

nou t veldje dan maar, hier en daar voor de laatste keer geknakt om t egaal te houden.

stokken zijn 120 cm vanaf de vloer en de pot is zo'n 40cm hoog schat ik :D dus tot nu zijn de planten zo'n 70 cm.

de lampen zijn zo'n 40 hoog met vsa er aan dus heb 100cm voor de plant beschikbaar, dan hoef ik niet te klooien met ruimte in ieder geval :)

gallery_2875_12560_484969.jpg

 

gallery_2875_12560_377687.jpg

 

gallery_2875_12560_954006.jpg

 

1 top niet geknakt, kijken hoe hoog die zou komen B)

gallery_2875_12560_115952.jpg

 

gallery_2875_12560_436065.jpg

 

de rommelbak, met:

sharksbreath(eigen selectie), amnesia, shackzilla(eigen selectie), jackberry (nu aan het selecteren, nog 3 over in de race) en ko kush x blue hammer

er satond nog een mask bij maar die heb ik per ongeluk eruit gehaald, was wel een vrouwtje, en heb de mama nog <_<

gallery_2875_12560_526864.jpg

 

iemand vroeg me hoe ik water gaf, nou met de slang die hang ik in de pot, ongeveer in t midden en dan 30sec laten stromen per pot :)

gallery_2875_12560_491829.jpg

 

 

dat was m weer kom maar op met de tips en reacties :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

schuim..

 

zowel aan je plant als in mijn mond <_<

 

Wat voor voeding geef je nu en hoeveel en ook nog hoe vaak..

Tevens hoeveel water geef je per 1m2 en hoevaak..

 

en nogmaals.. je setup is geil... serieus bijna een harde.. :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey shilizous...

ik geef 1 ml de liter bac bloei, 2x in de week, 1x in de week een mix met 1ml roots, paar drupjes final solution, 1ml honey, bacto (paar schepjes), mayan mic. (scheutje), deuce deuce (scheutje) en natuurlijk een dopje yucca <_<

ik weet niet precies hoeveel water ik geef, ik geef om de dag water en kijk wat er in mijn vat zit waar de opticlimax zijn water loost, dit geef ik terug aan de planten.

verder verdampt mijn bevochtiger zo'n 6 liter per dag aan osmosewater, zo weet ik zeker dat ze altijd genoeg en niet teveel water krijgen, lekker makkelijk dus.

het water in de ton vervang ik 1x in de week dus dan zit ik ruim boven de 20% extra normaal kraantjes water wat ik moet bijvoeren ivm ca e.d.

wel ideaal zo een gesloten ruimte hoor, ik weet precies wat ze verdampen en heb dus geen verdampingsproblemen in de latere uurtjes :head_hurts_kr:

 

beetje duidelijk zo?

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
wel ideaal zo een gesloten ruimte hoor, ik weet precies wat ze verdampen en heb dus geen verdampingsproblemen in de latere uurtjes <_<

 

beetje duidelijk zo?

 

grts

 

Uuuhm, nee. Leg eens uit waarom je weet dat je geen verdampingsprobleem hebt de laatste uurtjes, :head_hurts_kr:

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh het koelwater komt in je vat terecht?dan heb heb je of een 25meter bad of de oc verbruikt echt maar weinig water..heel wat anders dus als die koelbatterijen met 90 liter per uur..

 

Na de winter ook maar zo'n oc ding aan de muur plakken hier..

 

Gebruik je de ontvocht functie nou ook als de lampen uit zijn??

 

En hoeveel kilo co2 vulling fles heb jij? Ik zal wel meer nodig zijn als jij met een gesloten systeem ...ik heb een 18kilo vulling fles hoop dat dat genoeg is voor 1 ronde..250e statiegeld en 46e vulling ofzoo...

 

Vanavond begin ik op 500ppm planten staan nu 2week op 12uur zodra de groei dr uit is ga ik naar 900 en dan naar 1500.. en dan maar hopen dat het niet warmer word want dan heb ik wel een probleem.

 

duss wish me luck haha

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat polletje zijn condenswater in z'n vat loost, niet z'n koelwater.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou racker mijn gedachtegang was de volgende, verbeter me wanneer ik fout zit :wacko:

 

1. ik bevochtig mijn aarde bij inpoten van de stekjes, aarde is dus vochtig in de gesloten ruimte.

2. plantjes nemen vocht op en verdampen dit vocht en slaan een gedeelte op in de plant zelf

 

met een beetje natte vingerwerk kan je inschatten hoeveel de planten hebben opgeslagen in hunzelf...

ze verdampen water, de bevochtiger brengt water in, de opticlimax haalt vocht uit de ruimte, dit vang ik op.

als de planten niet verdampen en er geen bevochtiger is zal de plant niet kunnen verdampen en slap komen te hangen en er zullen problemen ontstaan

(even uitgaande van de een goed klimaat) wanneer ik dus dezelfde hoeveelheid water terugbreng in de ruimte dmv water geven en voeding en bevochtiger krijgen ze tekort.

nu heb ik gemerkt dat mijn vat steeds voller komt, is logisch want de planten verdampen meer als ze groter worden, de hoeveelheid vocht inbrengen met de bevochtiger wordt steeds minder. ik recirculeer dus de waterhoeveelheid plus een beetje extra, wat ik bijhou door regelmatig alles te kontroleren.

t leek mij logisch dat t op deze manier werkt in een gesloten ruimte.

een verdampingsprobleem kun je zien aan de bladeren, maar ook meten aan de hand van de bovenstaande factoren (dacht ik)

zo een beetje duidelijk hoe ik erover denk? als t niet zo is dan werkt t wel tot nu toe zo, want hier ben ik van nu toe uitgegaan en t gaat goed.......toch?

 

@harkostar, ik gebruik de functies ontvochtigen, verwarmen en langzaam afkoelen nog niet aangezien er nog geen echte toppen zijn <_<

ik gebruik een 5kg co2fles en wens je alle succes met je kweekje (en neem een opticlimate is n topding :head_hurts_kr: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz ;

 

Hey pol , strak hokkie heb je daar ... ( maar da wisje al he <_< )

Maar ik vrees dat je iets over het hoofd ziet , in bericht 118 leg je de airflow uit en hoe die

door je hok gaat...

Op dat moment regelde de climatecontrol je ganse hok tot op de bodem ( tot tussen de potten )

Nu echter krijg je 'n bladerdek waar de wind gaat overlopen in plaats van doordringen naar de

rootzone .

Volgens mij loop je daar 'n groot risico op schimmels en rot , ook al door n paar kleine puntjes in je

opstelling van de pots .

Die potten moeten in feite los staan van de wanden en van elkaar wil je een eenduidig verdampings

beeld krijgen , tegen elkaar verminder je ademend vermogen met de helft en de plekken waar ze wel

kunnen verdampen , daar ga je n schouw voor opstijgend vocht gaan inbouwen onder je bladerdek ...

Kun jij dit eens nagaan door wat metertjes onder of twintig cm in het bladerdek te hangen , ik vrees

dat de waardes onderin heel erg veel van het bovenste gedeelte van je hok gaan schelen ..

Nog 'n vraagje ... in hoeverre is de hogere co2opname in je potten verantwoordelijk voor die explosieve

groei ? Wat bedoel ik daarmee is het volgende ; doordat je smartpots hebt is er een verhoogd ademend

vermogen tegenover gewone omsloten potten dus heb je ook veel meer co2 in de potten getrokken ...

Heeft co2 invloed op wortelvorming en waar liggen de grenzen van opname ( boven en onder )

Mischien valt daar nog mee te spelen

Heb altijd meer en meer vragen hoe meer ik kijk , eigenlijk zou je de rootzone appart moeten kunnen sturen

met z'n eigen meetapp. en kunnen beslissen hoeveel vocht je verliest of net niet op het einde van de bloei bvb

Ach je bent er nog wel ff zoet mee voorlopig hehe....

Baaitheweey , nog heel erg hard bedankt for the beers en the smoke's ( Oilfield staat met stip op 1 van al wat

ik geproefd heb die dag ,en het waren er nochthans behoorlijk veel hehe thnx ...)

 

Grtz Poppa :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@poppa

Mooie gedachtegang. :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey poppa <_<

 

even een reactie,

inmiddels staat er 1 extra fan in de ruimte om de circulatie te verbeteren deze komt niet geheel tot de potten maar dat is nog niet nodig.

de potten zijn rond en daardoor kunnen ze nooit geheel aansluiten :wacko: verder raken ze elkaar net aan en is dus verwaarloosbaar.

natuurlijk meet ik de waardes op zoveel mogelijk plaatsten en ook bij de potten in het bladerdek en zelfs op de vloer.

de rv langs de potten en in het bladerdek is iets hoger dan in de overige ruimte zo'n 10%

de rv net boven de aarde is hoog, maar dat geeft geen problemen aangezien er wortels gewoon boven de grond gaan groeien en de bovendste laag om de dag uitdroogt dus niet echt kans op schimmelvorming, die wortels worden dan ook groen :head_hurts_kr:

als de groei uit de planten is zal ik ook het e.e.a. gaan dieven om de luchtstroom te verbeteren bij de potten en om de doorstroom naar grotere buds te bevorderen.

dan zal ik iss ook alles meten en bijhouden, evt heb ik een extra fan ter beschikking die ik onder het bladerdek kan laten doorstromen (de lucht dan)

de extra co2 in mijn potten en bij mijn wortels snap ik niet echt, de bladeren nemen voornamelijk de co2 op en de wortels zuurstof (het bodemleven dan)

de co2opslag in de bodem is te verwaarlozen denk ik en voorzie daar geen problemen mee.

de vorige ronde in deze potten (zie topic over watergeven en kruipen) heb ik totaal nergens problemen gehad met de rv en schimmels en rot e.d. ik ga er vanuit dat ik t nu ook onder controle kan houden, ook al weet ik dat de kans op schimmels groter is in een gesloten ruimte.

mijn gedachte is de volgende, wanneer een plek waar schimmel wil ontstaan niet 24uur vochtig is kan de schimmel moeilijk doorzetten.

de eventuele toprot probeer ik te vermijden door het klimaat goed te regelen door de wisselingen van de rv en temp zo laag mogelijk te houden en langzaam af te bouwen van de donker naar lichtperiode en andersom B)

 

ik hoop dat t een beetje duidelijk is, wanneer je wat opmerkingen hebt over mijn gedachtegang hoor ik het natuurlijk graag.

in ieder geval erg bedankt voor je reactie en de moeite om een verhaal neer te zetten met een duidelijke uitleg van jou gedachte.

dus kijk meer en meer en stel je vragen, hoe meer ik er zelf over na ga denken hoe beter t zal worden en ik t beter zal snappen.

nogmaals bedankt voor je reactie en fijn dat je de oilfields waardeerd (toch een beetje mijn kindje :D )

grts aan miss poppa was erg gezellig tijdens de meeting en graag gedaan van de samples en biertjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je beredenering wel, maar hoe vertaal je dat naar die laatste paar uurtjes? Ik denk zeker niet dat je een verdampingsprobleem hebt.

 

Ik leer ook elke dag bij...

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou als er genoeg vocht beschikbaar is ook aan het einde van de lichtperiode dan zit je toch goed, vandaar de rekensom zodat ik niets tekort kom <_<

 

toen ik in potten kweekte ging ik vroeg me bed uit om te checken, nu check ik achteraf zegmaar :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...