Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Monstertest The Sequel

Recommended Posts

@rodney, op deze lokatie stoppen.

 

 

@Doc, Groen, heel groen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Doc, Groen, heel groen!

 

klein dansje omdat ik blij ben.

OW_ND.gif

Oeps kleren vergeten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treffende gelijkenis Doc ;)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Racker,

 

ben je al bezig met co2 ??

 

ben bang dat dit toch terug te vinden is in Magnesium tekort !

 

anders heb je toch al te veel ppm ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@rodney, op deze lokatie stoppen.

 

kom op Racker, je laat je toch niet uit het veld slaan he

tis beter door te gaan en de oorzaak proberen te vinden, kan je alleen maar van leren

Share this post


Link to post
Share on other sites

@doc, lucht komt van buiten. Gat in de muur gehakt.

 

@semmel, Co2 gehalte is gelijk aan buiten, gasfles is nog niet gevuld. De aardeplanten vertonen hetzelfde gebrek. magnesium valt dus af.

 

@A&T, laat me ook niet uit t veld slaan, maar als ik het niet vindt.....kan ik beter elders verder gaan. Dat hoort dan ook bij verder zoeken. (Stel dat ik daar hetzelfde probleem heb met de dezelfde spullen, dan verklaart dat toch wel wat lijkt me)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
De aardeplanten vertonen hetzelfde gebrek. magnesium valt dus af.

 

? aardeplante kan ook magnesium tekort hebbe !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook op zwaar bemeste aarde met kraantjeswater? Zou wel erg toevallig zijn...op alle 2 magnesium tekort.

 

Maar alles kan uiteraard! Ik ga er alleen ff niet vanuit.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook op zwaar bemeste aarde met kraantjeswater? Zou wel erg toevallig zijn...op alle 2 magnesium tekort.

 

Maar alles kan uiteraard! Ik ga er alleen ff niet vanuit.

 

GrR

 

een wat is met de opname bereidheid van magnesium op deze soort ?

denk ook an PH !

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je gelijk in als het met exact dezelfde setup en aantal lampen is...maar als het dan hetzelfde is ben je er ook niks mee opgeschoten, alleen nog meer werk.

 

ik zou in deze ruimte de volgende run eens wat stappen terug nemen...back to basic

niet dimmen, niet bevochtigen, enzovoorts...en dan eens stap voor stap weer wat extra`s doen

 

de slechte start in de vorige run waren nog niet bekent, en de volgende nieuwtjes worden alweer beproeft

 

maar goed....is mijn mening

Share this post


Link to post
Share on other sites
Treffende gelijkenis Doc :P

 

GrR

;) ik heb hem nog nooit in zijn nakie gezien, jij wel? Sorry hoor kon het niet helpen :)

 

Als je kijkt naar het verbruik van AB etc uit je tanks, gaat dat dan netjes gelijk op? Ik bedoel geen probleem met een doseerpomp oid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het inderdaad doen zoals adje adviseert, effe terug naar basics en dan langzaam aan stap voor

stap de dingen weer mee laten draaien. Als je dit hok afbreekt en je bouwt het ergens anders op en dan

gaat het wel goed, dan weet je nog steeds niet echt waar het nou aan lag. Kan je alleen maar zeggen

locatie maar jah das een groot woord..! Maar dan moet je er trouwens wel van uitgaan dat het een

klimaat probleem is, ik weet niet of je voeding en medium al helemaal hebt uitgesloten?

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat is back to basics dan?

 

Bevochtiger staat nu helemaal uit, voeding hebben we het al over gehad, vsa's? kom nou..., medium uitsluiten? Zal lastig gaan op dit moment. Zelfs de afzuiging draait op een hoger toerental.....Als jullie nog wat weten, hoor ik het graag.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we dingen uitsluiten. met een duidelijke reden

 

Het is niet......

 

1.het substraat (er worden 2 verschillende substraten gebruikt)

2.de voeding (met racker zijn set wordt door iemand anders groene wiet gekweekt)

3.het water (anders hadden we dat wel in de analyse gezien)

4.

5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 Het water van de bevochtiger. Een paar dagen op een ander filter gedraait en geen resultaat.

 

5 De bevochtiger zelf. Hij staat nu 3 dagen uit, misschien nog even afwachten.

 

6 Het feit dat de lucht wordt hergebruikt, Gat naar buiten gekapt en afzuiging harder gezet. ook ff afwachten.

 

7 De evsa's. Kom nou.......

 

8 aardstralen. geen verstand van....ruimte is in een andere vorm al ..uuuuhm....een tijdje in gebruik zullen we maar zeggen.

 

9

 

10

Share this post


Link to post
Share on other sites

geduld is een schone zaak, vind dit wel een verkeerde insteek

als je om de paar dagen wat aanzet, weer uitzet of veranderd en dat met gewas dat het al moeilijk en achterstand heeft zul je de verschillen niet zo snel kunnen waarnemen…toch maar iets meer tijd gunnen.

 

als je geen goeie start maakt, zul je het ook niet meer inhalen, en om dan gaan te verkassen is de leverancier van de test materialen ook niet bij gebaat, het risico van testen is natuurlijk ook tegenslagen hebben voor zowel leverancier als tester, dit kan ook positief zijn om juist van te leren voor jezelf en de fabrikant

 

iig het is al minder ernstig op de foto`s...over een paar weken naarmate het gewas sterker wordt trekt het allemaal wel bij, alleen nu nog een goed begin

de plant zetting in de eerste week bepaald de rest van je oogst

 

back to basic, wat bedoel ik daar mee?

 

1. niet de bevochtiger gebruiken(eventueel voor de eerste week een groeifolie erover spannen)

2. de lampen, nee daar ligt het zeker niet aan…kom nou, misschien wel de manier waarop je ze gebruikt…niet dimmen….vol licht erop

3. zet de temperatuur in het begin eens wat hoger in... in plaats van 26 graden

4. lees het gewas zoals het eerst ook moest, nu wordt er teveel gekeken naar de cijfers

5. misschien toch eens kijken met andere sensoren(hebben we het al over gehad)

6.

 

vind niet dat je een uuuuhm andere vergelijking moet maken, zal niet een kopie zijn

beetje verantwoording ben je nu wel verontschuldigd tegenover de sponsors zullen we maar zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuuhm, de veranderingen die ik tot nu maak, maak ik toch niet weer ongedaan? Ik heb de bevochtiger toch niet alweer aangezet? Die verse lucht ook niet. Lampen branden op 100%. Ik ga ook niet verkassen midden in een run. misschien de volgende run wel.

De lampen dimmen alleen als de temperatuur te hoog wordt, nou dat wordt hij bijna nooit in dit weer.

 

Ik snap wel waar je heen wil, maar dat is nu gewoon even alles wat ik kan doen. Als ik nog meer ga veranderen raak ik het overzicht helemaal kwijt.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het gewoon lekker volhouden deze rit, meer doen dan je nu doet kun je niet, en het effect van één wijziging zal zich in dit stadium nooit meer in een paar dagen laten zien. Pappen en nathouden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist Whazzup, jij hebt me goed begrepen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Stelletje stangers, dat zeg ik toch.... ;)

 

 

gr

R

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo had ff wat tijd over om dit topic door te spitten,gos kolere wat een eind.

ik denk dat je derrik ogelvie ff moet bellen om de kwelgeesten uit je hok te jagen. ;)

das niet normaal wat je allemaal geprobeerd heb om dit op te lossen,toch ga ik met doc mee en denk toch aan een vergifteging.

je heb 1 kweek eerder gedraaid in dit hok dacht ik te hebben gelezen, mijn vermoeden is toch dat het mdf nu echt is gaan ademen door de klimatologische veranderingen wat betreft vocht en ttemp verschillen.

ik hoop het niet dat het zo is maar het ziet er wel zo uit.

sterkte verder,en ik hoop dat je laatste veranderingen toch een resultaat zullen op brengen en het probleem getakkelt is.

 

grtn Erazer

Share this post


Link to post
Share on other sites

kit,lijm,verf,vinyl,pvc,etc,etc

Het kan van alles zijn.

Ik weet dat als pvc verkeerd gemaakt is er problemen kunnen ontstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

achteraf zul je zien dat het iets heel simpels was :P

 

zo heb ik een jaar in een hok gedraaid waar ik elke run vanalles verbeterd heb maar de oogst ging maar niet omhoog, vergiftiging/voeding/bouw/aarde alles hebben we beredeneerd en/of veranderd..

 

16x600 watt op 16m2, waar 1 keer 6,7 Kg uit kwam maar de andere keren rond de 5,5 Kg..

 

erg klote.. lampen verwisseld, ouwe lampen terug in de verpakking en thuis neergelegd, half jaar later.. ik kijk voor de gein in die verpakking.. ALLEMAAL 400 WATTERS ;)

 

zo slecht was die 5,5 (of 6,7)nog niet als je bedenkt dat het 400 watters waren. na 1,5 jaar schelden (kutlocatie etc etc) en nu met nieuwe aarde en 600 watters(afgelopen 2 oogsten oude aarde met 600 watters) moet er toch eindelijk eens wat leuks uitkomen. die 6,7Kg was de enige keer dat we amnesia hadden, nu weer lekker amnesia.. moet toch duidelijk verschil te zien zijn.

 

niet dat jij hier iets aan hebt haha.. maar achteraf denk je vaak PFFF was dat 't :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...