Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Monstertest The Sequel

Recommended Posts

4 liter/uur, bevochtiger loopt 10 uur per etmaal =40l/dag 10000:40=250dagen=elke 3 of 4 rondes vernieuwen. :lol:

 

Elk half jaar lijkt me dan een veilige marge.

 

GrR

 

 

Haha het kan soms zo simpel... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie excel sheet maken met de afschrijving van de producten...

 

Ik heb alleen een slechte ervaring met eVSA's, nu m'n tweede lumatek naar de tyfus. Voor dat ze afgeschreven waren!!! Geluk van de goede garantieregeling dat wel. Volgende ronde 2x600W 400V :lol: .

 

Die harsfilters haal je zeker niet zo éffe bij een aqua zaak of wel ? Btw dat sleuteltje, das de grote versie van de bloombasic sleutel, yeah! Mssn kun je er ook wel pallet-tanks PK-boost mee open maken....

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt waar kees , al 2 stuks kapot??

 

Hoe lang had je ze ongeveer...

 

Tja garantie, lekker als je vsa's kan vervangen tijdens :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste was een 250W, die sloot ik opnieuw aan na het opbouwen van de tent weer en toen was het pang, en stop er uit...

 

De tweede was m'n 400W, die heeft een kleine 2 jaar continue gedraaid op 110%.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van mij doen het nog, zijn wel vrij vers....

 

Die filter en sleutel kun je volgens mij gewoon kopen hoor, niet bij de aqua-zaak maar als je ff zoekt......

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap ik Racker, maar ik vind het toch leuk om te zien hoe je net als ik overal een oplossing voor probeert te zoeken en problemen niet zomaar accepteert cool hoor!

 

Jij hebt alleen veel meer mooie dingen om te laten zien als ik... Maja toekomstvisies he :lol: .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kees, dan moet je toch van dat 1 of 2 lampjes principe afstappen :lol:

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zit ik ook sterk over na te denken, maar ben wel op zoek naar iets wat ik legaal kan telen dan hehehe...

 

Er zijn al meer cashcrops voorbij gekomen die opzich ook interessant zijn, maar dat zal ik even voor mezelf houden, investeren mag natuurlijk, mits het wit is :lol:.

 

Grtz.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

Zie je nog verschillen tussen de verschillende substraten??

:lol:

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de planten op rfx zijn iets kleiner en meer gedrongen, op de quantigo zijn ze iets meer gestrekt tot nu toe.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 8, zelfde specs;

 

gallery_10428_11146_2522572.jpg

 

gallery_10428_11146_2515517.jpg

 

gallery_10428_11146_160029.jpg

 

gallery_10428_11146_632245.jpg

 

gallery_10428_11146_1656009.jpg

 

gallery_10428_11146_1367878.jpg

 

gallery_10428_11146_796540.jpg

 

Lijkt groener....ofniet?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt groener....doordat het voller is gegroeid ?! ;)

Al gemeten wat de nieuwe filter doet met de Ec/pH van je water ?

 

 

salu2

Pierre Paf

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt toch ietsiepietsie groener, ik zal het verschil eens meten pierre. Ik laat m ff een paar dagen bollen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch wel steeds beter uit naar mijn idee. Misschien ideetje ook om er een paar met bladvoeding te spuiten en dan kijken of je verschil ziet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@The brick, heb ik gedaan. Hoewel....het is geen echte bladvoeding. 1 plantje met N besproeit, 1 met Mg en een met calcium chelaat. Zie niet echt verschil moet ik zeggen.

Lijkt erop dat het weer een geel/groene oogst gaat worden.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit ook niet in de voeding.

Ik denk dat het een vergifteging is van een bepaald materiaal uit je kweekhok.

Gebruik van MDF of bepaalde soorten kit of plastic kunnen problematisch zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MDF? Dus al die jongens met een box(afzuiger/inblazer) hebben dan last van vergiftiging?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen flauw idee en ben gewoon aan het gokken. :lol:

De verschijnselen heb ik eerder gezien toen er veel giftige tenten op de markt waren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10428_11146_44385.jpg

 

Voor de liefhebbers.....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb iets van 10 m2 aan MDF platen in mijn hok zitten en heb geen vergiftiging dus dat lijkt met

niet echt de oorzaak.

 

@racker

 

vind het wel knap van je dat je nog zo rustig blijft ik was helemaal krankjorum van geworden als mijn planten

geel worden en er niet achter kan komen wat het is. Ze zien er wel wat beter uit toch? klote van dat gele

randje wat er door je blad heen loopt.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rodney, Aan die mdf heb ik ook al eens gedacht, je moet natuurlijk wel een verschil maken tussen een gewone ruimte waar steeds nieuwe lucht binnenkomt en een gesloten of semi-gesloten systeem. Feit blijft natuurlijk wel dat mijn eerste run wel goed begonnen was. Zelfde mdf.

 

Tuurlijk ga ik niet zitten stressen helpt toch niet en krijg ze er toch wel door. Een semi-gesloten ruimte hebben nog niet al teveel mensen dus het blijft een beetje pionieren. Het is natuurlijk lullig voor de mensen die hiermee hun product laten zien.

 

@chriet, Ja hoor waarom niet. Als mijn planten erop gaan, gaan alle planten erop ;) Er is ook nog een nieuwere versie. Guesswho?

is daarmee aan de gang.

 

gallery_10428_11146_23311.jpg

 

het mag er dan wel beter uitzien, maar er is nog steeds een probleem. De foto laat het verschil zien van een plant in 24uur. Je ziet duidelijk dat de blaadjes tussen de nerven geler worden.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja snap wat je bedoeld omdat de lucht weer terug word gepompt, zou kunnen maar lijkt me niet

MDF word zo ontzettend veel gebruikt in hokken, dan zou dit al veel eerder naar boven moeten

zijn komen drijven.

 

Een semi-gesloten ruimte hebben nog niet al teveel mensen dus het blijft een beetje pionieren. Het is natuurlijk lullig voor de mensen die hiermee hun product laten zien.

 

Acht ik denk dat het semi-geslotensysteem zich al wel heeft bewezen en dat het een goede investering is.

Ik denk dat iedere kweker met een beetje verstand van kweken dit kan onderbouwen. Maar het is gewoon

raar dat met alle input aan kennis er niet achter kan worden gekomen wat het nou precies is. Stel dat je

er niet achter komt wat het is deze ronde wat ga je dan doen?

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het bij je maat? ;)

 

@topic

Ik heb wel eens een klant gehad die de giftige dampen van zijn buurman binnentrok.

Is je binnenkomende lucht in orde??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...