Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

Monstertest The Sequel

Recommended Posts

part of the game he :D

 

gallery_10428_11146_2046263.jpg

nog een pic voorwie denkt dat je aardepotjes niet in mapito kan zetten hehe die aarde speelt allang geen rol meer.

 

gallery_10428_11146_540429.jpg

 

gallery_10428_11146_835028.jpg

Ff een bakje eruit om de co2 slang te fixen, zie je de verhouding ook beter vind ik.

 

Er komen wel 2 dingen in het gedrang als ik de lampen lager hang, de lvs en de bevochtigingsbuis komen dan naast/boven de kappen te hangen. Ik ga het toch proberen, ik zie wel wat de waardes dan doen. (en de plant polletje :lol: )

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil het graag zien racker...

 

wie weet is dit het gewoon en valle alle kwartjes op zijn/haar plaats.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog effe over die verkleuring racker, zie ik nou goed dat die met name bovenin ontstaat en naarmate de bladeren wat verder onderin en wat ouder worden wat bijtrekken? Je topvorming gaat op zich goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed gezien Whazzup, De hogere planten hebben er ook meer last van als de lagere.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

typische mapito stammetjes.. lekker dik! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat doen die.....kun je straks rietjes van maken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

rietjes werkt niet, heb ik al geprobeerd, bij elke internode zit ie dicht helaas.

 

wel een goede rede om de planten te laten strekken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff alles bij gelezen,

ik ben het met heel veel over wat je zegt eens Polletje :D dat probeerde ik al langere tijd duidelijk te maken..tevergeefs helaas :lol:

zie ook niet zitten dat het met vergiftiging te maken heeft, helemaal niet

denk zelfs dat je niet eens de lampen daarvoor omlaag behoeft te hangen, schroef de temperatuur maar omhoog en alles wordt anders.

waar ik wel voorstander van ben is de lampen iig niet op een vaste plek te hangen zodat je er ook mee kan sturen(omhoog en omlaag), vooral in de groeifase.

 

jammer dat het nu allemaal niet zoveel zin meer heeft in dit stadium, tenminste in die zin dat het geen goeie test meer zal worden van begin tot einde

en al zeker geen monstertest, ook niet ff hokje bouwen…zeker niet

lijkt me op z`n minst dat je hier en op deze locatie zult moeten laten zien wat en waaraan het ligt of gelegen heeft om het geloofwaardiger over te laten komen.

je hebt nu 3 keer iets laten zien, en elke keer worden er mooie snufjes bijgeplaatst en technieken toegepast, maar het gaat alleen maar berg afwaarts.

kijk refereren met andere punten is mooi maar je hebt er ook niet echt veel aan, maak maar 2 identieke ruimte`s naast elkaar en het is nog niet hetzelfde

 

for the record, dit is niet verkeerd bedoeld uit het oogpunt van concurrentie, maar uit eventuele zakelijke belangen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zie ook niet zitten dat het met vergiftiging te maken heeft, helemaal niet

 

Waarom denk je dat??

Dan heb je dus ook een idee waar het wel aan ligt want anders kun je niet zomaar iets van de lijst afschrappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schrappen is een groot woord, dat denk ik omdat dat voor 99% uitgesloten is, doordat de gebruikte materialen van tegenwoordig wel aan bepaalde kwaliteitseisen moeten voldoen dat het bijna niet meer mogelijk is, maar goed kan het mis hebben... is nog 1% over, stop je hier als de run klaar is...zal het ook nooit meer duidelijk worden :D je zult het toch wel met me eens zijn dat het dan een onopgelost raadsel blijft, waar niemand iets aan heeft.

 

het andere antwoord, als je al m`n posts goed gelezen hebt…heb ik al genoeg hints gegeven waar mijn gedachten heen gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakelijke belangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zakelijke belangen…iets aan verdienen, weet je wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, heb geen idee wat je ermee bedoelt.....zal wel aan mij liggen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verhaal van Polletje over verdamping zou best kunnen. En door die verlaagde

verdamping kan wellicht dat gele blad ontstaan.

 

Ik zat namelijk dit document te lezen KLIK en ik dacht gelijk aan die gele randjes die jij boven

in de bladeren hebt zitten. Lokale calcium blokkade.

 

"Omdat calcium passief wordt opgenomen en met de waterstroom mee naar de planten-

delen wordt gebracht, kan een verlaagde verdamping leiden tot een (lokaal) calcium-

gebrek."

 

Mooi document over verdamping, temperatuur, lv, celspanning etc. Waar het verhaal van

Polletje ook gedeeltelijk bevestigd wordt.

 

Wellicht heb je er wat aan. :D

 

edit: link werkte niet, dan zo maar: http://documents.plant.wur.nl/wurglas/grf-35.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks andy, ik had m al eens gelezen. Hebben altijd wel leuke stukjes die gasten.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee, heb geen idee wat je ermee bedoelt.....zal wel aan mij liggen. :D

 

kom op nou, hou je aub niet van de domme, heb ik je in een PB toch al uitgelegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

een hoop gefrot weegt af en toe niet op tegen zakelijke belangen, kan me voorstellen dat je goed ziek kunt worden van zoiets.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thanks andy, ik had m al eens gelezen. Hebben altijd wel leuke stukjes die gasten.

 

GrR

 

Dan heb je dit document over optimale gewasverdamping in semi-gesloten kassen

zeker ook gelezen: http://edepot.wur.nl/12019

 

Dit stukje zou toch best eens van toepassing kunnen zijn:

 

"Vrijwel alle voedingsstoffen worden naar behoefte,

onafhankelijk van de verdamping, door een plant

opgenomen. Alleen bij calcium is de opname direct

gerelateerd aan de wateropname. Een te laag calci-

umniveau werkt strekking van de cellen tegen en een

tekort aan calcium kan leiden tot fysiogene afwijkin-

gen. Wat ’te laag’ precies inhoudt en hoe dit moet

worden vertaald in een te lage verdamping, is niet

bekend. Aan de andere kant kan door een te hoge

verdamping alle calcium naar de bladeren stromen,

waardoor een tekort in de weinig verdampende de-

len, zoals groeipunten, kan ontstaan."

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Ik vind sommige commentaren hier wat overdreven... het resultaat was verleden keer niet wat er gehoopt was, maar toch goed voor een hok zo groot als een eettafel...toch?

En donkergroene blaadjes willen ook niet altijd zeggen dat de oogst goed is trouwens he...

Over die calciumtransport hebben we het hier ook al gehad, ja, om nog eens over na te denken misschien.

Groetjes,

MissRacker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel apart hoor, lees ik zo'n heel topic door en vraag ik mezelf: Snap je het nou? en dan nee tegen mezelf moeten zeggen :D. En dan toch nog gewoon gelukkig zijn B)

Ik ben zelf nooit verder gekomen dan kerncentrales bouwen, die dingen vind ik simpel. Dit niet. En zo geel vind ik het niet, ik kan veel geler en toch nog roken.

Maar je hebt iets wat ik niet heb: Veel plantjes. Stel dat het nou eens niet aan het hok ligt, gewoon stel. Kun je dan niet een paar plantjes een aparte behandeling geven om wat sneller de mogelijke oorzaken uit te sluiten? Bijvoorbeeld 1 plantje met magnesiumnitraat bladvoeden, 1 met calcium nitraat bladvoeden, 1 met een sporenmix of afzonderlijke sporen ? Als daar 1 van wat effect heeft kun je gaan verfijnen. Zo ook met 1 lamp lager hangen, 1 hoger en meer van die factoren die je kunt varieren. Ik ben een vijf-planten kwekert dus bij mij ligt dat wat lastig. Jij hebt die mogelijkheid wel en het is een beproefde methodiek (ja ook bij installaties rondom kernreactors, niet met de core dat vonden we eng).

Ik wens je een vlotte oplossing toe.

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...