Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

pp's in INTense

Recommended Posts

tnx allemaal! ga m'n best doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er nog net zo fier bij, aanslaan zullen ze binnen nu en 2 dagen doen. LV 100%, temp min 25 max 36.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep maar zo start ik altijd op en zo slaan ze ook het snelst aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die LV zal wel bij wijze van spreken zijn haha, Als de RH% boven de 90% komt heb je kans op kruipspaning :lol: Bij die temperaturen zit er dan een hele bak water in de lucht.

 

Hoe bevalt het eb&vloeden? werkt alles een beetje naar behoren?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

meter doet niks meer, pas als ik ff lucht doet de meter het weer, en dan zie je hem van -- naar 99, 98, 97 etc teruglopen.

mjah de lucht kan nergens heen vandaar dat de LV zo hoog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de helft komen er al wortels doorheen, nog een dag of 2 denk ik en dan overzetten, afzuiging vandaag gefixt, en bezig geweest met pe en koppelingen, maar mistte nog een hoop koppelingen dus 't is nog niet compleet...

 

300 Liter vat: van pomp naar gele slang, van gele slang naar pe slang, dan een T stuk met 2 kogelkraantjes, 1 om te mixen, dus retour, en 1 om te vloeden, deze verloopt na de kraan weer naar een gele slang. dan moet ik nog een aftakking met kraantje maken om een tuinslang aan te sluiten (mocht het nodig zijn om met de sproeistok water te geven)

 

200 Liter vat: van pomp naar gele slang, van gele slang naar pe, dan een T stuk met 2 kogelkraantjes, 1 om water naar het 300 Liter vat te pompen, 1 die naar de afvoer gaat.

 

dan de vlakzuigpomp, ook van gele slang naar pe, en de drain komt terecht in het 200 Liter vat.

 

dus als ik dat gefixt heb heb ik veel mogelijkheden, het liefst had ik natuurlijk een 500 Liter vat, maar dat past niet :lol:

 

op deze manier kan ik dus alsnog snel 500 Liter vloeden en opzuigen.

 

had m'n camera meegenomen maar ben vergeten foto's te maken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah jaja vergeten, dus je vloed vanuit 300liter en het drainwater gaat naar een 200ltr vat? Dan mis ik 100ltr. Ik vat m niet geloof ik. Was wel ff prutsen om die vierkante stekpluggen in die ronde gaatjes van de startblokken te krijgen. Je doet je veel moeite iig (behalve het fotograferen dan)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vul beide vaten met vloeden, pomp het 200 Liter vat gewoon tijdens het vloeden naar het 300 Liter vat toe, en vanuit daar de bak in. drain gaat eerst naar 200 Liter vat, maar dan zet ik ondertussen dezelfde pomp aan die het naar het 300 Liter vat pompt, zo kan ik dus altijd in 1 keer 500 liter vloeden of 500 liter drain kwijt.

 

startblok gat gewoon beetje open trekken en dan stek erin, met een beetje handigheid is het in 2 sec gepiept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je werkt in iedergeval netjes en precies wat ik zo opmaak uit je verslag...

Share this post


Link to post
Share on other sites

morgen de stekken in de mapito zetten want ze zijn al flink geworteld en zijn al een stukkie groter. had niet verwacht dat het zo snel ging, stonden er wel een paar op een hotspot, een plek waar het licht net wat intenser is door een vervorming in de kap. ik vertrouw erop dat de mapito de juiste waarde heeft, want de 4 stekkies die al vanaf het begin in de mapito staan (de 4 ieligste van allemaal) hebben zich al flink geworteld en zijn na 3 dagen goed aangeslagen, dus dan moet het met de voorgegroeide al helemaal goed komen toch?!

 

morgen pics :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erg mooie en goed uitgebreide topics maak je toch :lol: ik lees ze allemaal met plezier, ga deze ook blijven volgen.

 

Vind je? teveel geouwehoer en te weinig foto's :lol:

 

Hey Amnees,

Gaat lekker man, mooie gezonde stekjes heb je daar weten te scoren :lol:

Mij benieuwen of jou het kweken met mapito bevalt en jou tot mooie resultaten zal leiden...

Mooi tentje en hele mooie set-up, gaat helemaal goedkomen!

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze hadden jullie nog tegoed (21 augustus)UPDATE:

 

dag 3 18/6

 

 

 

gallery_25783_10661_2117232.jpg

gallery_25783_10661_2241905.jpg

gallery_25783_10661_2901164.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er mooi bij...

 

Ik zou toch aan de stekkenleverancieer vragen of hij kleine plug heeft. werkt toch iets makkelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ boefje030, jep ben er zelf ook over te spreken, deze stekpluggen zijn eigenlijk voor ronde stekpluggen bedoeld, niet voor kleinere vierkante (je hebt verschillende gatafmetingen met zo'n blokje), mjah ik heb er echt geen probleem mee om ze erin te stoppen en ze doen het goed, dus dan ga ik hem niet onnodig lastig vallen met dat ene doosje waar dan ronde pluggen omheen moeten zitten.

 

@ smokeyB, idd teveel geouwehoer, maarja ik lig er niet wakker van, vind het wel gezellig, mjah ik maak toch foto's.. zeikerds :lol:

 

@ ziekzaatje, tnx! 't is voor mijzelf ook fijn om terug te kunnen lezen wat ik precies gedaan heb, eventuele fouten kan ik zo beter terughalen.

 

 

 

 

ze staan ondertussen in de mapito, heb 2 vaten aangemaakt met:

 

ec 1,4

pH 5,3

 

heb ze eerst allemaal van boven water gegeven met de sproeistok, toen de 2 vaten erin gepompt, het water stond toen 13 cm hoog, kwartier later 11,5 cm. de mapito was nog vrij vochtig van het inwateren. alles teruggepompt, en ik schat dat er zo'n 50 Liter is opgenomen door de mapito.

 

de drain was:

ec 1,3

pH 5,2 (dit is niet helemaal de bedoeling toch?)

 

als ik het goed begrijp zal de pH elke dag iets stijgen had ik ergens gelezen, dan komt ie toch nog mooi op de goede waarde uit over een paar dagen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

dag 9 18/6

 

gallery_25783_10661_4170869.jpg

gallery_25783_10661_4408066.jpg

gallery_25783_10661_1700058.jpg

gallery_25783_10661_4696104.jpg

gallery_25783_10661_1293633.jpg

 

ik heb een dag of 3 geleden nog 7 stuks vervangen omdat die helemaal uitgedroogd waren en op de grond hingen, dus vanaf toen heb ik elke dag de mapito van boven bewaterd met een sproeistok. de bovenste laag droogt uit, ik had verwacht dat door de capilaire werking de bovenste laag gewoon vochtig zou blijven, maar niet dus. de wortels zitten waarschijnlijk nog in de bovenste laag, zodra deze onderin zitten hoef ik niet meer van boven te sproeien. het ziet er opzich niet slecht uit, maar op aarde zagen ze er nu mooier uit. toch wat geel blad links en rechts, gelukkig de oudere bladeren, nieuwe groeischeuten zijn groen. nog geen rode steeltjes overigens.

 

waardes die ik de afgelopen 3 dagen heb gegeven:

 

ec: 1,5

pH 6,0

 

hypro A + B

aptus startbooster

aptus N-boost

hypro pH-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit hoor.

 

Staan ze niet te hoog? moeten ze niet in die blokjes staan? Die wortels hebben nog niet genoeg zuigkracht, en als door vanderwaalskrachten het water naar boven gaat, zal het al verdampen voordat de plant het kan opnemen.

Ik heb zelf geen ervaring met die blokjes voor de rest.

 

Veel seccus nog. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

 

amnesia is toch net als haze veel gelukkiger met een lage ec?

 

is 1.4 dan niet te hoog?

 

of is dat vanwege het onbemeste medium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

haze heeft ook niet zoveel voeding nodig, maar idd omdat er helemaal niets in het substraat zit gok ik dat ze dit wel lekker vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou echte haze ala 12-16wk heeft idd niet zon hele hoge voedingsbehoefte, drinkt wel liters weg.

 

De kortere phenos zijn skunk-achtige hybrides.

 

Ze gaan tot een ec van zo 2.0-2.2. Waar andere planten tot 2.8 kunnen soms.

 

1.4ec is bijna niets!!! Nou ja... Het is een vrij compleet aanbod natuurlijk dus de plant hoeft zeker niet te zoeken.

 

Ik zou in het begin de ec eigenlijk wel lager houden gooi eerst die bak vol wortel kun je daarna lekker veel opnemen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een setup om jaloers op te worden... :D

Dit gaat echt 1 sneeuwvlakte worden met een wk of 8, prachtige sog ook trouwens...... :verrygood

Ik blijf dit zeker volgen...

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is de neppert, 9 weken variant, het zal achteraf blijken of ik het goed doe met de voeding, dit is puur op gevoel en ervaring(niet met mapito maar met dit soortje) en zolang de plant zich er goed bij voelt is het goed toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...