Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

pp's in INTense

Recommended Posts

ik hou niet zo van toppen......

 

kijk eens naar je laatste foto,

het grote blad heeft lekker 7 vingers,

bij het nieuwe blad maakt ze er maar 4........

 

 

oh ja 'n tip......als je het nieuwe blad bekijkt zie je dat het midden lichter is.....

je zou dan eigenlijk wortelstimulator moeten meegeven en tegelijkertijd bladvoeding moeten spuiten

dit betekent namelijk dat er een licht stikstoftekort is op dat moment dat het blad wordt aangemaakt en de plant wat extra's vraagt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow die beginnen nu behoorlijk te knallen hé ! :huh:

 

Ziet er goed uit man, dat gaat helemaal goedkomen tussen jou en mapito !

 

Grtzz..

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja 't is toch altijd iets he Chriet..

 

@ sjondoo, dat komt idd goed tussen mij en mapito

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ IreZumi1, tnx.. eindelijk een mapito kwekert die wat komt zeggen :huh: en ze gaan zeker lekker idd.

ik meet wat ik kan meten haha, je kunt zomaar iets interessants tegenkomen in de waarden. kijk maar naar het verhaaltje hieronder, retour vat bevat een hogere ec, oftewel er is wat voeding losgekomen uit de mapito en in het retourwater gaan zitten. ik heb overigens net nog even jouw amnesia mapito topic van vorig jaar doorgelezen, veel vergelijkenissen, gebruik alleen geen calgel wat jij wel hebt gedaan, wat zijn daar de voordelen van?

 

Mogge

 

Calgel zorgt voor harde knoppen betere opnamen en minder kans op toprot.

Dat de ec hoger terug komt kan wel eens gebeuren, meestal is dit 0,1 verschil, maar staar je er niet blind op en ga niet ingrijpen op dat soort dingen want je verziek meer dan je herstel.

 

Ik begin met 1.2 naar 2.0 in 7 weken tijd en ph altijd 5,7 a 5,8..............ik meet nooit retour!! En het gaat echt altijd goed. In het begin toen ik ermee begon deed ik het ook, maar is echt niet nodig. Stabiliteit daar draait het om, ene keer 1,6 en dan weer 1,0 daarna weer 1,8 daar houden ze niet van.

Ik ga volgende ronde de totale 8 weken wortelstimulator meegeven, schijnt heel goed te werken.

 

En nog wat ik heb met mapito ook wel eens 3 vingerige bladeren de eerste weken...............maak geen klote uit...

Op mapito gaan ze wel hoor!!

 

Gr Ire

 

Ps heb vandaag ook weer geoogst :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag amnees heb het net effe door zitten lezen, je plantjes zien er ook mooi uit

en je voorgroei hokje is helemaal om je vingers bij af te likken staan echt mooi man.

Ben beniewd naar het eind resultaat en wat je er van gaat vinden.

 

blijf het volgen, succes

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat je idd goed af,

zodra ik een nieuw medium probeer, is het vaak een kutstart :lol:

 

of zou mapito gewoon easy zijn :huh:

 

ik blijf je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag nog even een vat er doorheen gejaagd, was nog niet echt nodig maar kan er woensdag pas weer zijn vandaar.

waardes:

 

ec 1.30

pH 5,7

 

heb ze 1 keer afwijkende waardes gegeven om de ec/pH een beetje recht te trekken, nu gewoon die ec elke week wat opvoeren.

 

@ Chriet, haha wat moet ik zeggen, je mag best tips geven hoor, meeste tips die gebruik ik al voordat je ze geeft haha, beetje achter de feiten aan lopen.. startbooster, N, spraymix.. dat krijgen ze allemaal op z'n tijd. heb toenstraks nog eens goed naar m'n planten zitten kijken irl.. en op de foto's lijkt het wat gelig binnenin, maar eigenlijk zijn ze gewoon groen, die 5 vingers ipv 7 dat boeit me niet, die komen waarschijnlijk toch wel terug binnen 1 a 2 weken. maar zoiezo leuk dat je meedenkt haha, we zijn er om elkaar te helpen toch?! :lol: (heb je je ssh al binnen?)

 

@ IreZumi1, tja die calgel toch.. ik heb eigenlijk altijd van beneden tot boven harde knoppenmet dezelfde kwaliteit, dat zal veel aan dit soortje liggen, ook toprot heb ik echt nog nooit gehad met amnesia (m'n uitstapje met PP en NLX brachten me in aanraking met toprot) die ec, ik ben gewoon iets te hoog gestart(1,4 gestart en dag later al 1,6 en toch gegeven), en wilde dit even recht zetten, vanaf nu elke week omhoog, weet nog niet of ik de 2,0 wil geven, beste rondje met amnesia was met heel erg weinig voeding, nooit boven de 1,2 uitgekomen, weliswaar op light-mix.

 

@ dr Rodney Mckay, ben ook erg benieuwd naar de uitkomst, tja been there done that, bijna alles nieuw, superstekken, als 't mislukt dan heb ik 't zelf gedaan, en kan ik er weer van leren. maar ik geloof er wel in. 3Kg lukt nooit, maar 2+ moet lukken, en dat is ook leuk genoeg voor een kamertje waar anders toch niks mee gedaan werd.

 

@ Tim, tja 't ligt echt aan je eigen interesse en kunnen.. tis ook niet echt iets waar je gruwelijk veel ervaring mee moet hebben.. als je een pH en ec meter hebt heb je volgens mij al de basis in orde haha. met aarde moet je wel wat ervaring hebben vind ik, je moet je buffer in orde houden en niet te veel of te weinig geven, en dat is eigenlijk gewoon gokken hoe de pH en ec van je medium is. ik heb er eigenlijk nooit last van maar er zijn genoeg mensen die hun planten verzuipen, zo van oke week 1, elke dag een halve liter water, en dan raar kijken als de wortels gestikt zijn. dat lukt je met mapito niet als 't goed is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bac kalk, plagron mearl..

Gemalen kalk ......tja als kalk kalk is en jullie zien dat zo simpel......

Op naar die top oogst.............. :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergelijkbaar met rondes nieuwe aarde.. dus ja dan ga je conclusies trekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel er meer mee.......dan dat er staat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet zeggen wat je bedoeld haha, dat maakt 't een stuk hendiger..

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalk kalk

PH

 

Is een auto een auto?

Ik rij het liefst in een A8,en tja een daf rijd en brengt me ook.........

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Amnees, ben er weer. Ziet er goed uit allemaal. Nog ff mijn mening over de discussie met Ire over de drain meten.

Als je je drain niet meet en gewoon uit ervaring de ec verhoogt elke week met een puntje ofzo, dan is dat prima. Dat gaat echt niet mislukken ofzo. Wil je echter de maximale ec geven die de plant aankan, dan moet je de drain wel meten (mijn mening he) zeker bij co2 kweken is dat belangrijk. Je retourton meten vind ik zinloos want je meet de waardes teveel verdunt. (500liter in 470 liter uit) die 30 liter die achterblijven tellen. Daar moet je ook mee sturen. Komt je ec hoger terug dan geef je teveel en andersom. Je moet er idd niet teveel mee schommelen, gewoon bij je volgende vat rekening mee houden.

 

Ik hou je in de gaten :lol:

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zo amnees. :bier :lol: :D

volg je verslag al een tijdje. :P

Was aangenaam verrast dat je eindelijk gestopt bent met die modderbrol,

En je toch overgestapt bent naar een eenvoudiger medium.

Het zal je geen windeieren leggen.

(ik kweek op steenwolslabs)

 

wat ik verder ook altijd doe,

is mijn pH afstellen op 5 en laat hem dan oplopen tot +-6.3

zodoende alle voedingszouten beschikbaar worden. :rolleyes:

Maw. Ik laat opzettelijk de pH oplopen om geen voedingstekorten te creeren.

Hieronder vindt je een tabelletje met wat ik bedoel. :P

(2 linker voor Hydro 2 rechter voor modder)

Hoe is het gesteld met je co2 huishouding?

Verder ziet het er heel mooi uit amnees

Grote groet.

Devlaming.

 

gallery_23369_10625_31873.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Was aangenaam verrast dat je eindelijk gestopt bent met die modderbrol,

 

Ook zo moe van .....laat jij nou eens wat groens zien aub en geef dan advies.

Geen respekt voor moeder aarde ook. :rolleyes:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ben weer terug van een mini midweekje zeeland, kalk, modderbrol, a8.. ik kap gelijk al deze discussies af en zal morgen foto's maken dan mag er weer ontopic gereageerd worden :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook zo moe van .....laat jij nou eens wat groens zien aub en geef dan advies.

Geen respekt voor moeder aarde ook. :P

 

PH

 

 

inderdaad, alsof ze in een paar decennia met hydro een betere balans hebben gevonden dan moeder natuur in tienduizenden jaren :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

einde discussie aub, ik kan een halve pagina gaan terugbakkesen tegen mensen als devlaming etc.. maar dat is niet de bedoeling van dit topic. het doel is simpel, een geslaagde kweek draaien, en mocht het geslaagd zijn, nou dan is dit 1 van de 1000 manieren om een geslaagde kweek te draaien. dat je zelf dingetjes anders doet.. doet er niet toe(of het moet me 100 gram/m2 meer opbrengen :rolleyes: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben toch wel benieuwd hoe het met mapito en jou is ondertussen...

 

Tijd voor wat pics ! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo zo amnees.

volg je verslag al een tijdje.

Was aangenaam verrast dat je eindelijk gestopt bent met die modderbrol,

 

zo ben weer terug van een mini midweekje zeeland, kalk, modderbrol, a8.. ik kap gelijk al deze discussies af

 

einde discussie aub, ik kan een halve pagina gaan terugbakkesen tegen mensen als devlaming etc..

 

 

@ allen :P

 

t’ja t’is waar.

Dat van die modderbrol…..

moet ik misschien eens mee ophouden.

Ieder zijn manier ten slotte. :bier

Ik ben een maniak als het over kweken gaat.

En soms laat ik mij meevoeren in mijn enthousiasme.

Ik was gewoon heel blij dat mr amnees overgeschakeld was op mapito (alla Hydro).

Maar ik had het daar bij moeten houden.

Zonder laagdunkend te doen over aarde.

Het is totaal onterecht en vooral heel ongepast.

Alvast mijn oprechte excuses daavoor aan alle aarde vrienden.

 

Een fan van amnees:

Devlaming :P

 

Ps:

Hoe gaat het met je co2 huishouding. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ allen :rolleyes:

Zonder laagdunkend te doen over aarde.

Het is totaal onterecht en vooral heel ongepast.

Alvast mijn oprechte excuses daavoor aan alle aarde vrienden.

 

RESPEKT !

 

Sorry Amnees :P

 

@vlaaming je loopt er zelf ook op dus stamp niet te hard :P

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
(of het moet me e100 gram/m2 mer opbrengen :rolleyes: )

 

Dan moet je weer trug naar moeder aarde

Zal dan nog meer zijn :P

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

co2 daar kijk ik niet naar, wellicht in de toekomst, alles op z'n tijd.

ga zo even m'n schatjes bekijken, en een foto maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, hoe mooi kan een blad zijn?! Die laatste foto is echt een plaatje!!

 

Teveel teks om alles te gaan lezen, maar jou posts volg ik wel!

Ga zo door man..

 

:rolleyes: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...