Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

pp's in INTense

Recommended Posts

ga zo even m'n schatjes bekijken, en een foto maken!

 

Volgens mij hebben jij en ik een andere interpretatie van de uitdrukking "zo"...

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_25783_10661_3177522.jpg

gallery_25783_10661_2241378.jpg

gallery_25783_10661_3237869.jpg

 

foto's met licht aan zijn kudt, irl ziet het er goed uit, sommige bladeren hebben vingers van 21 cm lang!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes en aardig egaal veldje.. helemaal niks op aan te merken !

 

Gaat je goed af dat mapito !

 

Hoe lang moeten deze eigenlijk ?

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, gaat lekker zo te zien. Ook leuk dat je de plantjes er zo tussenuit kan halen voor een pic!

Wat zit er om je pomp? kan het niet goed zien.....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ SjonDoo, ze moeten nog een week of 9 :rolleyes:

 

@ racker, moest even snel een oplossing fixen zodat de pomp geen rommel kan opzuigen, dus een rechthoekig stukje alu gaas gehaald en dit rond gezet, 2 tieraps aan het uiteinde zodat ie vast blijft zitten. heb bij elkaar al een uur lopen struinen bij de hornbach om iets te vinden wat doeltreffend zou zijn maar nog niks tegengekomen, dan maar zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

simpel maar doeltreffend!

 

en zo hoort 't......zat ook juist iets te bedenken om mn filter schoon te houden en had uitendelijk hetzelfde bedacht...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nou van die haze soortjes hebt zoals jij die een stuk langer moeten staan hé... groeit de opbrengst in gewicht dan eigenlijk ook door die extra weken of.. ?

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Amnees! Mooi verslag alweer! Ik volg mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Chriet, wat zijn wij toch ook slim he :P is 't niet te koop, dan bedenken we 't zelf :rolleyes:

 

@ SjonDoo, wat mijn ervaring is, is dat er bij dit soortje niet zo'n grote toppen aankomen, maar wel heel veel, van beneden tot boven, en allemaal knetterhard, en als je het nat gewicht weegt, houd je soms wel 28% droog over, terwijl je met een PP met geluk 23% overhoud van het natgewicht. maargoed ze staan 2 weken langer, dus dan heb je nog geen voordeel. maargoed een gram amnesia of een gram PP, kijk zelf maar in de shop wat het prijsverschil is..

 

@ Rackersmiss, tnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De prijs is inderdaad gunstiger, dat was me wel al bekend.. had ook het vermoeden dat de opbrengst gunstiger zou zijn maar dat is bij deze dan van de tafel geveegd..

 

Ze worden geloof ik ook een stuk groter / langer als ik me niet vergis dus of het zo handig is zoiets in mijn 200cm tentje te zetten... :rolleyes:

 

Vind het wel altijd lekker smaken dus was aant overwegen om het zelf eens te zetten één van de volgende rondes..

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vertel je net dat de opbrengst gunstiger is toch?! stel je haalt 10Kg nat eruit, dan houd je bij PP ongeveer 2,3 Kg over, en bij amnesia 2,8 Kg. mijn beste ronde in een ruimte was 6,7 Kg amnesia, in dezelfde ruimte met PP nooit boven de 5,6 gekomen.

 

ze hebben de neiging om groot en lang te worden ja, maar dat is voor een groot deel toch afhankelijk van hoe je kweekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan me voorstellen dat zich dat op 10k loont, maar als ik dat reflecteer naar mijn tentje waar ik maximaal 2k uit kan persen.. dan is het al een stuk minder lonend.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je voor eigen gebruik kweekt dan zou ik zoiezo een soort kweken die je lekker vind roken.. toch?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou zoveel rook ik ook niet... ik kweek inderdaad wel mede voor eigen gebruik.. maar aangezien ik het meeste wegbreng is de factor opbrengst ook wel een beetje van belang..

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat, kweek gewoon de soort die je ligt, waar je een goed gevoel bij hebt, ik vind een amneesje veel leuker om te growen dan pp of nlx, buiten de wel/niet meer opbrengst om. en rook alleen m'n eigen amnesia, bij de shop geen lekkere tegengekomen in die paar keer dat ik er ben geweest. 't is zoiezo m'n favoriete soortje om te roken, wellicht niet zo goed als de 14 weken amnesia, maar voor mij werkt ie goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec 1,3 ja, volgende voedingsbeurt naar 1,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net toch maar eens alles gelezen (de bruikbare info dan, geen disscussies :rolleyes: ) kwam tegen dat je beste ronde met een EC van 1.2 was..

Op die fotos van 2 dagen geleden zien ze er niet echt uit dat ze meer voeding nodig hebben toch, of is dit inmiddels veranderd?

 

Nog een vraag, (kan er overheen gelezen hebben) ging je nog spelen met de PH of houdt je deze constant rond de 5.8?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

dag 8 12/12

 

waardes van de mapito gemeten VOOR het wateren, ec 1,6 pH 6,0. dus ik geef ze wel een lage ec maar er blijft zat voeding in de mapito zitten. moest onderin de pot zijn om vocht tegen te komen, moest wel even door een berg wortels heen, deze zijn duidelijk beter geworteld dan op aarde.

 

denk dat ik ze om de 2 dagen water ga geven, vandaag zat er ook 2 dagen tussen.

doordat ik elke keer het retourwater aanvul en wat voeding erbij mik, blijft er ook wat startbooster en N ronddraaien in het vat en dat zal elke keer als ik water geef weer minder zijn natuurlijk want geef nu alleen nog maar hypro A en B.

 

500 Liter water erin met:

ec 1,5 pH 5,4

 

400 Liter water retour (0,75 Liter per stuk per dag)

 

dus ze zijn lekker aan het zuipen. kan er ook echt niks van zeggen van hoe de planten eruit zien, geen ondervoeding, geen overvoeding, lekker groen, geen rode steeltjes, geen ongedierte.. ik vind ze perfect, zijscheuten halen de plant zelf al haast in, ik ben er een paar vergeten te toppen en deze zijn nu zo'n 80 cm, terwijl de rest rond de 65/70 cm zit.

 

nog 2 foto's van de 200 en 300 Liter vaten, zien jullie!? echt geen ruimte voor 1 groot vat :rolleyes: maar 't werkt nu allemaal fatsoenlijk, alleen de stekkers nog fatsoenlijk monteren en een schakelaar erop zetten.

 

zo dat was 'm weer voor vandaag!

 

 

gallery_25783_10661_516334.jpg

gallery_25783_10661_934627.jpg

gallery_25783_10661_2389600.jpg

gallery_25783_10661_4327834.jpg

gallery_25783_10661_2200108.jpg

gallery_25783_10661_3194050.jpg

gallery_25783_10661_635364.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 8 80cm :rolleyes: WTF!?!

 

hoe lang had je ook alweer voorgegroeid?

snij de bovenkant maar van je tent maar deraf............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien nog maar ongeveer 14 dagen schat ik. En ze zijn getopt. Die komen op de 110/120cm uiteindelijk schat ik zo. Moet geen probleem zijn toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

verwacht niet dat die getopte nog extreem de hoogte in gaan, zo wel.. dan komt het goed uit dat ik de lampen helemaal omhoog kan trekken en dat ik 15 cm meer ruimte heb dan al die andere tentjes.. die niet getopt zijn buig ik gewoon opzij.. geen probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er uit als een mooi groen plantjes :rolleyes:

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

dag 11 12/12

dag 1 zichtbare bloei

 

gisteren water gegeven, vandaag voelde de potten alweer vrij licht, maar ze krijgen morgen pas weer water.

 

waardes van mapito:

 

pH 6,0

ec 1,65

 

vandaag de eerste witte haartjes gespot.

 

was de eerste keer dat ik alles getopt heb, en het bevalt me wel, zelfs nu hebben ze de neiging om te strekken, laat staan als ze niet getopt waren..

 

op de laatste foto is mooi het verschil te zien tussen een nlx blad(staat in de mammoth momenteel) en een amnesia blad.

 

 

gallery_25783_10661_1708152.jpg

gallery_25783_10661_3565342.jpg

gallery_25783_10661_3870870.jpg

gallery_25783_10661_776498.jpg

gallery_25783_10661_1452872.jpg

gallery_25783_10661_1600543.jpg

gallery_25783_10661_3878536.jpg

gallery_25783_10661_3349816.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...