Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

pp's in INTense

Recommended Posts

Is ook weer waar.. ben gewoon erg benieuwd.. vond die mamoth ook al leuk spul..

 

Verwachtte startdatum = ??

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds geen foto's? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal morgen een 1malige fotosessie maken totdat de kleine erin staan.

 

had zaterdag ook nog de tent verstevigd net zoals de mammoth, filter opgehangen, kappen op hout geschroeft en kabels getrokken, adereindhulsjes gemonteerd.

 

dus ik zit niet helemaaaaaaal stil :lol:

 

startdatum? uhmm... hoop deze maand nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt zo wel een bizar topic hoor :lol:

 

Ik ben benieuwd of er nog foto's gaan komen of dat je het toch helemaal schriftelijk gaat doen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wel leuk om te laten zien hoe je die tent verstevigd??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit wordt zo wel een bizar topic hoor :lol:

 

Ik ben benieuwd of er nog foto's gaan komen of dat je het toch helemaal schriftelijk gaat doen. :)

hahah

 

 

 

ben beniewd deze ronde amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha doet me aan mn buitentopic denken van 2 jaar terug. Had nog geen zaadje ontkiemd maar was al paar paginAs onderweg..

 

Heerlijk saai topic zo amnees!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de foto's!! :) :P

 

Blijft toch een boeiend verhaal dat Mapito, zal deze dus ook tot het einde volgen!!

Dat het een mooie/leerzame kweek mag worden..

 

:lol: Succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 pagina's haalt die wel, 3 kilo niet.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij niet oplet worden het nog wel meer als 10 pagina's. :)

Dat heb je met stoners. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder dwang wat foto's gemaakt:

 

gallery_25783_10661_1877708.jpg

gallery_25783_10661_3218333.jpg

gallery_25783_10661_2748765.jpg

gallery_25783_10661_3707940.jpg

gallery_25783_10661_4451926.jpg

 

 

JA de trafo's zijn al enkele jaren oud

JA de fancontroller hangt scheef

NEE ik ga geen laminaat in de tent leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zo.. meneer heeft niet stil gezeten !

 

Ziet er goed uit, al zou ik die trafo's toch op iets anders dan hout hebben gemonteerd...

 

Verder wederom strakke setup.. op die oude trafo's na dan... :)

 

:lol:

 

ps: handig hoe je de tent verstevigd hebt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwah die betonplex is goed genoeg, gaat echt niet branden ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, vraagje> Heeft de intense geen dwarspalen op de vloer en staanders in het midden zoals de mammoth? Of heb je die verstopt?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee geen staanders in het midden, ook geen frame op de vloer. zelfs voor een carboriginal is deze filter nog zwaar, dus de aluminium buizen zakte 10 cm door toen ik de filter ophing, nu met 22 cm stalen elektrapijp er aan vast is dat nog maar 2 cm, daar valt wel mee te leven dus. een staander in het midden is steviger maar op die plek hangt de filter al.

 

't is op de foto niet te zien maar vooraan heb ik ter grootte van 1 pot geen ondervloer gelegd. hier komt de vlakzuigpomp te staan. even met de waterpas gecheckd en het loopt al iets af naar deze plek toe. dus 7mm winst ten opzichte van geen ondervloer. heb ook wat geperforeerd aluminium gehaald die als "filter" gaat dienen zodat de pomp niet verstopt raakt...

 

heb ook nog wat hout gehaald om een bak te creeeren. 20 cm hoog rondom, en dan folie erin. maar eerst de elektra fixen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat is de opzet van het watergeefgebeuren, Vaatje ernaast, pomp erin met een "vatstaathogeralsbaksetje" verwarmingselementje circulatiepompje?

Ik vraag wel veel maar ben altijd nieuwsgierig naar de visie van anderen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

de opzet is voorlopig (kan nog aangepast worden):

 

200 Liter vat

pe-filter met 2,5cm gele slang erop die de tent in loopt

vlakzuigpomp met 2,5 cm gele slang die retour gaat naar het vat, of direct de afvoer in.

 

het vat staat nu in de douchebak, ik wil het vat nog 50cm omhoog zetten zodat het kraantje onder in het vat als afvoer kan dienen. dat mis ik eigenlijk altijd bij het schoonmaken van 't vat.

 

ik moet nog even kijken of 200 Liter water wel genoeg is om het waterniveau 15 cm te laten stijgen, ik denk 't eigenlijk niet.

 

mjah het water op laten zuigen, en het overtollige water terug in 't vat.

 

voorlopig handmatig allemaal.

 

verwarmingselement/circulatiepompje dat weet ik nog niet.

 

is het verstandig de eerste paar dagen van bovenaf water te geven racker??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou het maar eens op 400ltr, ik heb zo'n houten gardena ton ook in een douchebak staan ergens. Gaat net. Als je ergens anders voorgroeit in startblokken en de worteltjes komen er onderuit, dan hoef je niks te doen van boven, als je het op de schenkie manier (plantjes zonder startblokken in de mapito begraven) doet dan hoeft het ook niet. Zet je de stekjes in startblokken en meteen op de mapito (voorgroeien in je bloeihok) dan moet je het wel doen.

 

Ik heb een zware pomp van 9500ltr in het vat staan, dan 25mm tuinslang recht omhoog, op de rand van de ton ligt een lat met daarop een setje voor als je vat hoger staat dan je bak met 2 kranen>kraan 1 naar vloedbak>kraan 2 om voeding te mengen. Dat setje is echt een aanrader, er zit een terugslagklep op die lucht aanzuigt als je je pomp uittrekt. Dit om hevelen te voorkomen. De slang van de terugvoerpomp mag ook niet in je ton onder water liggen ivm hevelen. Wel ff rekening mee houden allemaal.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken gaan zonder voorgroeien de tent in op de normale stekpluggen, dus dat word dan met de sproeistok watergeven totdat ze aangeslagen zijn.

 

ik kan er overigens nog een 200 Liter vat bij zetten, en zorgen dat deze met elkaar in verbinding staan, heb nog zat kraantjes en pe slang liggen om iets moois in elkaar te knutselen. eigenlijk wel slim om het vat gewoon leeg te laten lopen, scheelt herrie van de pomp!(9000 Liter/uur)

 

mixen doe ik met de pe-filter, aan het uiteinde zit een kraantje.. tuinslang erop en mixen maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vat leeglopen duurt erg lang, ik heb altijd haast. Eerst vat goed zetten (ph&ec) dan erin pompen (6minuten) en weer terug (30minuten) in de terugpomptijd de logger uitlezen, op beestjes controleren, blaadjes een beetje bekijken alsof ik er verstand van heb en hup naar de volgende. strak schema dus.

 

Stekpluggen er zo in begraven zeg maar is de schenkie manier (ire geloof ik ook) dan hoef je geen water te geven van boven, met startblokken wel. (die van 7x7 geloof ik) Na het inwateren is de mapito nat genoeg om een weekje met rust te laten. De cappilaire werking van startblokken bovenop de mapito is te weinig, dus dan wel van boven.

 

Bij het een start je sneller/makkelijker op, bij het ander gebruik je de pot effectiever. Dat pe filter zal snel dichtzitten.

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zat ik ook net aan te denken, als dat vuile water retour gaat en ik pomp dat weer door m'n pe-filter dan ziet die heel snel verstopt.. komt ook omdat ik hier eerst met aarde en rayjets wilde gaan werken, dan heb je dat filter zeker nodig, maar hier idd niet. thanks voor de tip!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

elektra is aangesloten op de dikste kabel na :lol: dat laat ik doen.

de bak is klaar, lekker strak vijverfolie erin gefixt.

potten met mapito gevuld

 

ben een uur of 2 aan het spoelen geweest.

gewoon met de potten op hun plek, en dan met een tuinslang er overheen.

 

waardes van het kraanwater: ec 0,35 pH 7,8

waardes van het retourwater: ec 0,55/0,80/1,10 pH rond de 7,2

 

heb het retourwater een paar keer gemeten vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...