Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

pp's in INTense

Recommended Posts

foto's? meer info? hoeveel watt/m2? etc etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is 5 dagen geleden:

gallery_28849_11267_100588.jpg

Loshangende kabels speciaal voor Whazzup :lol: Dit hok zit in experimentele fase maar wordt zowieso afgebroken :D

dag 39 van bloei

nlx

dikke 90 cm

90 plantjes op 5m²

4 x 600W

Ingrediënten voeding:

-Hypro

-Bcuzz bloeistimulator

-Cannazym (1 x ieder weekend)

-PK13/14 (geef ik 3 x in de 6e week)

-fosforzuur

 

ec altijd 1,6-1,7.........momenteel 1,8 omdat ik PK13/14 er bij doe

pH 5,4 of 5,5

Dat was het wel... verwachte opbrengst...... I don't care- we'll see......

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang is je voorgroei zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit. opbrengst is hetzelfde per m2 zie ik als ik in dit topic heb gedraaid. 1,1 op 1 klinkt wel leuker natuurlijk als 0,9 op 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn naar mijn mening vaak zouten die zich ophopen in je medium. Als die kristaliseren heb je er weinig aan. Ook maakt de plant afval, de haarwortels die niet meer gebruikt worden blijven achter in je medium. Deze afvalstoffen kunnen met behulp van enzymen weer omgezet worden in bruikbare/meetbare stoffen voor je plant. Als je geen enzymen gebruikt blijven deze al dan niet meetbare stoffen achter in je medium. (hoge ec in je medium) Als je wel enzymen gebruikt, lost alles beetje bij beetje op, dus een lagere ec in je medium.

 

Een hoge ec in je medium, verlaagt je worteldruk door de osmotische werking. In je wortels heerst er een hoge ec. Er zal dus water door de wortel wand gaan naar de kant met de hogere concentratie van die stof (osmotische waarde) totdat de concentratie van de stoffen aan beide kanten gelijk is. Hoe hoger de concentratie zouten buiten de wortels, hoe moeilijker er water in de wortels gaat.

 

Mijn 2 eurocent....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Tim, de voorgroei behoort ongeveer 5 dagen in de startblokken te zijn en nog ongeveer 2 in de potten.

Deze keer ging dat allemaal verkeerd omdat (waarschijnlijk) mijn voeding niet meer goed was en de meisjes niet verder wilden.

Ik heb nieuwe voeding gekocht, de oude maak ik gewoon op in de verhouding 1:2. Sinds de nieuwe voeding willen ze weer verder.

In totaal hebben ze 23 dagen gegroeid :D , het langste óóit bij mij in mapito. Ze waren toen pas 32 cm. Feitelijk waren ze toen eigenlijk wel te groot want ik zit nu behoorlijk in de knoei met het plafond.

blijven deze al dan niet meetbare stoffen achter in je medium. (hoge ec in je medium)

Niet meetbare stoffen kunnen niet voor een hoge ec zorgen.

Voor de rest klopt je verhaal denk ik wel.

Voedingscomponenten A en B mag je van te voren niet mengen. De reden weet ik niet. Het zou kunnen dat er dan zouten neerslaan die niet meer in oplossing komen.

Het blijft voor mij een raadsel hoe Aptus+ die zouten dan weer in oplossing krijgt.

Een hoge ec in je medium, verlaagt je worteldruk door de osmotische werking.

Dit klopt volgens mij niet. Water kruipt door de plant heen door capillaire werking. De plantencel zelf blijft overeind door zijn hoge osmotische waarde.

Er valt nog veel uit te zoeken....

 

P.S. op Wikipedia lees ik: De worteldruk bestaat echter in veel planten niet...

Worteldruk is een term die volgens mij gebruikt wordt door wietkwekers die teveel gerookt hebben en teveel uit hun nek lullen. (hiermee bedoel ik niet jouw)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja, meningen mogen verschillen. :D

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is geen mening maar een feit dat door verdamping de worteldruk ervoor zorgt dat de sapstroom blijft stromen!

 

is geen bullshit maar gewoon biologie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Worteldruk is een term die volgens mij gebruikt wordt door wietkwekers die teveel gerookt hebben en teveel uit hun nek lullen.

Dit neem ik terug. Het komt inderdaad heel arrogant over.

Al ken ik wel kwekers die over niets anders praten dan worteldruk en bladspanning maar nooit meer dan 0,5 gr/w er van af halen :D :lol: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit neem ik terug. Het komt inderdaad heel arrogant over.

Al ken ik wel kwekers die over niets anders praten dan worteldruk en bladspanning maar nooit meer dan 0,5 gr/w er van af halen :lol: ;) :lol:

 

Alweer zoon arrogante opmerking............. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En iedereen weet z'n plaats weer haha. Bladspanning en worteldruk is zeker interesant. Wat je ermee doet is meer van belang dan wat je erover weet :D

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je weet is je kennis

maar kennis heeft geen waarde als je het niet gebruikt

 

want dan heb je wijsheid!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou een hoop wijze raad, nog 1tje dan voor zwemvis, ga eens praten met iemand die ECHT verstand van voeding heeft, zo iemand kan je ook vertellen waarom er uberhaupt een A en B product bestaat (en waarom dit onverdund met elkaar botst) en wat enzymen doen, of specifiek enzym+ omdat je dat niet helemaal begrijpt, etc etc. je zult er nooit dommer van worden, wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoelen werkt alleen als je de drainpijpjes omhoog zet anders neemt het water de weg van de minste weerstand en loopt zo langs een klein deel van je wortels de bak weer uit.

zouten kunnen oplossen in water tot een punt van verzadiging een zoutspoeling op basis van keukenzout zul je nooit zwaarder kunnen krijgen dan 1.6 sg daarna lost het zout niet meer op

je kan dus ook een deel van je wortels verbranden daarom moet je je matten in het geheel spoelen en niet er zomaar 400 liter water doorheen pompen

 

gr ernie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens ernie :D

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het toch ook een mooi topic he.. net weer even alles gelezen.. na 2 jaar leer ik er nog steeds van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...