Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

pp's in INTense

Recommended Posts

Veel succes man, ik ga het volgen en hoop op een mooie opbrengst voor je, dan heb je nog wat extra kilootjes voor je eigen gebruik :verrygood :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx markster! is niet alleen voor eigen gebruik hoor, ik ruil zo af en toe een paar Kg tegen een auto of een bootje.. :verrygood

 

ik zal morgen nog wat foto's maken, ben benieuwd wat jullie zeggen, nu toppen of even wachten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh oke, in het Mammoth-topic was het nog wel voor eigen gebruik, daarom zei ik het :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat toch best lekker ? Zien er netjes uit en zeker voor een eerste keer mapito met al dat aftasten en je draai vinden..

 

Houden zo en veel succes uiteraard !

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi en strak allemaal :D vind deze manier van kweken een kunstje apart. Door zulke topics kan ik zie en leren hoe het moet dus ik ga der lekker voor zitten om alles door te lezen :D

 

Succes Amnees :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag ongeveer de helft getopt, de andere helft is er nog niet aan toe.

 

verder nog gevloed.

 

500 Liter met:

 

ec 1,55

pH 5,7

 

retour: (ongeveer 470 Liter)

 

ec 1,55

pH 5,6

 

deze waardes zullen ook nooit ver van elkaar af liggen als er 30 Liter in de mapito trekt en 470 Liter van hetzelfde water terugkomt.

 

nog even een pot uitgegraven om te kijken hoever de wortels nu zijn, en om wat mapito uit te knijpen. de wortels zitten nu ongeveer op de helft van de pot.

 

waardes van de uitgeknepen mapito:

 

ec 1,7

pH 6,0

 

die pH kan ik wel mee leven, maar de ec vind ik echt te hoog, de planten geven ook aan dat ze teveel voeding binnenkrijgen, over een paar dagen dus een vat met pH 5,6 en ec 1,2 of iets dergelijks geven, hopelijk zakt de ec dan naar 1,4.

 

en heb lekker geen foto's :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus de ec is nu toch iets te hoog voor je gevoel

 

zou het kunnen doordat je mss iets te hoog gestart bent en dat het daardoor al iets is gaan stapelen ivm blokkade?

 

mss daarom hier en daar wat geel blad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen de oude bladeren hebben er last van, alles wat nieuw is is groen, en de puntjes licht verbrand. nieuw en oud blad ziet er echt heel anders uit. heb dezelfde op aarde staan en die planten zien er hetzelfde uit, ook de onderste (2 grote bladeren) heel licht/geel. misschien doordat ze als stek al die grote bladeren hadden, ik denk dat de rest van de plant de voeding uit die grote bladeren trekt.

en die ec, zal idd een ophoping zijn, plant verbruikt amper voeding, het water verdampt, de zouten blijven over...

heb ze vandaag voor 't eerst alleen gelaten dus hoop dat ze er morgen goed uit zien en wellicht dat ik al kan zien of het toppen gelukt is.

 

en ook morgen foto's maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

puntjes van het nieuwe blad licht verbrand?

dan haalt ze dr voeding uit de bodem!

 

als de oude grote bladeren geel zijn omdat de plant hieruit zijn voeding haalt zoals je zegt,

is het 100% fout onderin

kan ook geel worden door verbrande wortels

 

is godverdomme lekker godverdomme,

ik zie in een keer weer al die verminkte stekken op cocos voor me...............

 

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die trek je er wel doorheen.

Het zijn sterke planten die liggen niet zo vlug om. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep heb er ook alle vertrouwen in hoor, komt echt wel goed, maargoed je ziet natuurlijker liever dat alles 110% perfect is. ik wist 2 jaar geleden niet dat wietkweken zo complex is en dat je met zoveel verschillende zaken te maken hebt. vooral als je jezelf erin gaat verdiepen word kweken een stuk leuker, elke oogst word je weer een stuk wijzer, vorig jaar sloeg ik mezelf tegen m'n kop bij grove fouten en kleine foutjes.. tja kan gebeuren, en nu is het toch dat ik met de kleinste problemen me nog zorgen maak, terwijl ik zelf ook wel weet dat ze echt wel wat kunnen hebben en dat ze kleine foutjes accepteren als je snel handelt op de juiste manier.

 

ben echt stoned, weet niet of jullie het begrijpen :verrygood lees vaak verslagen waar er van alles fout gaat met de plant en nog roept iedereen dat ze er schitterend uitzien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou hier zijn ze dan:

 

gallery_25783_10661_4110774.jpg

gallery_25783_10661_375878.jpg

gallery_25783_10661_5037442.jpg

gallery_25783_10661_2952262.jpg

 

kleinste is 17 cm, grootste 27 cm. vandaag de rest ook getopt, nu is alles op een paar kleintjes na getopt. zag nog niet veel bij de planten die 2 dagen geleden getopt zijn..

 

 

komop mapito kwekers.. laat eens wat horen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier dezelfde stekken maar dan op light mix, wilde ook even laten zien hoe ik voorgroei in een homebox 120x120.

heb op een simpele manier een verdieping gemaakt van hout. onderop ligt 2 cm perliet, daar bovenop 12 x 12 potjes dus 144 per verdieping. 0,5 Liter potjes met light mix en de stek ingewaterd met enkel startbooster. heb boven en beneden 2 tl bakken met 2 x 55 watt hangen, dus totaal 440 watt tl voor 288 plantjes. elke dag een keertje sproeien, voor de rest doe ik er niks aan. de tent is gewoon dicht en er word geen lucht afgezogen. ben erg benieuwd naar het verschil tussen deze stekken op mapito en 5 x hergebruikte light-mix..

 

 

gallery_25783_10661_3402446.jpg

gallery_25783_10661_4782932.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat die bedoeld zijn voor ronde plug, maar je heb ook een variant met een kleiner gat, hier past heel mooi een kleine plug in...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad... maar dit werkt voor je dus doe zo voorts :lol:

 

Was een tipje

Share this post


Link to post
Share on other sites

potten leegkieperen, kalk er doorheen mengen, en terug de pot in. resultaat loopt niet terug. heb ook wel eens potten met nieuwe grond ernaast staan en je ziet geen verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat goed vriend........hier word ik blij van :huh:

 

Ff over dat retour water.............dat meet ik nooit, echt niet nodig..

 

Word een booming kweekje :lol:

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalk

Gewoon kalk....? :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon kalk

kun je bij de tuinbouwwinkel kopen

€6 een zak van 25 kg

stabiliseerd de ph in je medium

is alleen nodig als je afzuurt!

 

ik zie dat je de plasticjes niet van je pluggen afhaalt

moet wel volgens mij...................

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ chriet, tuinbouwwinkel zou ook kunnen, denk dat het allemaal niet zoveel verschilt behalve in prijs, nu toevallig bac kalk, daarvoor plagron mearl.. tja die plasticjes, als ik de startblokken onder de oppervlakte van de aarde/mapito zou doen zou ik ze er wel afhalen, maar aangezien ze voor de helft boven de aarde/mapito uitkomen denk ik dat ze te snel uitdrogen snappie? ik heb ook geleerd om ze er vanaf te halen en in de grond te stoppen en met wat aarde toedekken, toen ook meteen geprobeerd om er gewoon een paar met plastic op de aarde te zetten, en zag geen verschil in aanslaan/groei/bloei etc.. dusja?!

 

@ PH, zie bovenstaande

 

@ IreZumi1, tnx.. eindelijk een mapito kwekert die wat komt zeggen :lol: en ze gaan zeker lekker idd.

ik meet wat ik kan meten haha, je kunt zomaar iets interessants tegenkomen in de waarden. kijk maar naar het verhaaltje hieronder, retour vat bevat een hogere ec, oftewel er is wat voeding losgekomen uit de mapito en in het retourwater gaan zitten. ik heb overigens net nog even jouw amnesia mapito topic van vorig jaar doorgelezen, veel vergelijkenissen, gebruik alleen geen calgel wat jij wel hebt gedaan, wat zijn daar de voordelen van?

 

 

 

ben overigens vandaag overgegaan op 12/12, er stonden ook maar 2 (1,5 jaar oude) lampen aan, vanaf vandaag 6 nieuwe, ze hangen nog op een meter hoogte, durfde het niet aan om ze EN 3 x zoveel licht te geven EN meteen de lampen op 60 cm van de plant te hangen. dus als ik morgen zie dat ze die 3000 watt trekken, dan hang ik de lampen wel op 60 cm van de plant. zaterdag kijken hoe DAT bevallen is, en daarna een paar dagen op vakantie, ik zou wel 2 weken weg willen maar dat wil ik die planten niet aandoen.

 

gisteren nog een keer gevloed, niet zozeer omdat ze droog stonden, maar om de ec iets naar beneden te halen. dus heb een hoop water met hoge ec weg laten lopen, schoon water erbij, ec en ph omlaag gehaald.

 

gevloed met:

ec 1,10

pH 5,3

 

retour vat:

ec 1,25

pH 5,4

 

mapito zelf:

ec 1,3

pH 5,9

 

dus wat ik wilde is gelukt, de ec omlaag halen in de mapito, en vandaag precies de goede kleur blad, lichte blaadjes hebben we geen last meer van, toch wel fijn dat je zo kunt spelen met de waardes.

 

ben alleen bang dat ze de hoogte in schieten, als ik de nieuwe scheuten die getopt zijn nu weer wil toppen, moeten ze dan al flink gegroeid zijn of?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het plastic eraf vooral te maken heeft met steviger in de grond staan omdat dan ook wortels naar de zijkant groeien het medium in

verder nix met aanslaan ofzo

 

ik doe zelf sowieso nooit de hele plug onder de aarde!

mocht het namelijk op een of andere manier te vochtig zijn voor langere tijd krijg je stamrot en breekt de hele zooi af!

ik heb t een keer gehad in week 5 namenlijk dus dat nooit meer..........

 

je heb het goed in de vingers het spelen met de ec :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

he amnees, net ff het hele topic weer door gespit en ben weer op de hoogte.

pfiew, was me een lappie tekst :huh:

maar goed, het gaat nu echt de goede kant op.

wens je een mooie kweek toe, en blijf dit topic volgen om weer een hoop te leren.

gaan we al gauw gokken hoeveel gram :lol: eraf gaat komen ??

 

Grtz Er@zer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Chriet, wist gister even niet wat je bedoelde, nu wel, de pluggen zijn kurkdroog nu ik niet meer van boven watergeef.

 

@ erazer, tnx! gokken heeft weinig zin, laat ze eerst maar eens rustig groeien en toppen maken :lol: ik heb meestal als streven 400/m2, soms is het wat minder, soms wat meer. met grove tegenslagen haal ik dat niet, maar doe m'n best.

 

nog even 1tje apart genomen die een aantal dagen geleden getopt is:

 

gallery_25783_10661_1946297.jpg

gallery_25783_10661_2152702.jpg

 

hopen dat die zijsprieten de plant zelf inhalen.

toen ik 'm toch eruit had meteen even de pH en ec gemeten. ec 1,3 pH 5,4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...