Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

pp's in INTense

Recommended Posts

heb ik eindelijk weer eens wat zelfgekweekte amnesia om te roken, dat heb ik gemist

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu nog effe wat fotootjes plaatsen en dan ben ik ook tevreden :lol:

ik blijf je nog wel volgen en hopen dan je amneesjes goed groeien en dat ze lekker wat opbrengst mogen brengen! ;)

 

~Skillz

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch besloten om een aantal dagen voor te groeien, dat biedt in mijn ogen net wat meer zekerheid wat betreft het aanslaan in de mapito.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de tent of ergens anders? Je gebruikt geen startblokken he (7x7cm)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawel heb startblokken gehaald, gewoon in de tent.

 

alles dicht en uit, 1 lamp aan, het boeltje onder 1 lamp zetten, en als de wortels er doorheen komen, HUP in de mapito.

inwateren met ec 1,0 met wortelstimulator en afgezuurd.

 

eens Racker? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig kerel, al vind ik die ec 1 wat laag.....maarjah we moeten wat te zeiken hebben he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ouwe pp kwekert ;)

 

amnesia heeft niet zoveel voeding nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je wel gelijk in, van haze heb ik idd geen klote verstand (neem aan dat je amnesia haze hebt) Hier in de regio is daar weinig vraag naar.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de regio waar ik kweek is er ook weinig vraag naar, vandaar dat we ff 't land door rijden om 't ergens anders op te roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, leuk geformileerd, je bent toch niet m'n buurman he? Dus morgenvroeg de blokjes afzuren en overmorgenvroeg puppy's erin. Ik laat me verrassen....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja woensdag, maar 9 van de 10 keer word het dan vrijdag en 1 op de 10 keer word het de maandag daarop ;)

 

we wonen zoiezo in dezelfde regio haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mapito nog eens ingewaterd. was uitgeschoten met de pH waardoor het water een ph van 3,5 had.

 

nu dus niet met een tuinslang maar gewoon de pomp met gele slang. dat gaat wel even wat sneller.

 

gewoon de slang boven de pot houden, totdat de pot dreigt te overstromen en dan de volgende.

 

toen was het retourwater ph 4,0. en ben ik met dat water weer gaan spoelen, en na 3 keer alles bewaterd te hebben, kwam het retourwater op een ph van 5,6 uit. ec 0,5.

 

heb de grodan blokjes in een vat liggen met ec 1,2 en pH 5,9, hypro a en b en startbooster.

 

heb nu een 200 en 300 Liter vat staan om dadelijk genoeg te kunnen vloeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff zeiken, waarom zo'n hoge ph?

Ik week in met 5,1 dan is de ph na 24uur ongeveer 6 als je zop een blokje uitwringt

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
ff zeiken, waarom zo'n hoge ph?

Ik week in met 5,1 dan is de ph na 24uur ongeveer 6 als je zop een blokje uitwringt

GrR

 

hmm dan zal ik ze morgen even opnieuw doen, maar is wel klote omdat dat water met hoge pH er naturlijk in blijft zitten. als ik ze uitknijp maak ik het blokje kapot heb ik gemerkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil me nergens mee bemoeien hoor, ik heb geen verstand van amnesia

 

maar zou je niet beter met een ec van 0.8 beginnen en dan 0.1 omhoog zodra ze aanslaan tot 1.0 voor het overpotten/zetten?

 

 

eigenlijk........waarom inwateren met een ec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja chriet, ze moeten toch iets eten.....van alleen wortel met water worden ze niet groot. In het blokje zit helemaal niks

@amnees, je hebt toch blokjes teveel? Als je eenmaal de waardes weet, hoef je het ook nooit meer te doen (uitwringen) Ik start altijd met 5,1 en ec 0,8 hoger dan het kraanwater.

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja wat is nou het meest ideaal.. als ik ze in verse grond zet krijgen ze een ec van 1,8 op hun flikker.

 

heb 80 blokjes, 84 stekken, komen er 63 in te staan. dus kan wel een blokje slopen, maar als het de verkeerde waarde is zal ik ze toch allemaal moeten uitknijpen? blokjes zijn nu eenmaal volgezogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 1

 

de startblokken allemaal uitgeknepen en opnieuw ingewaterd met andere waardes, daarna uitgeknepen om te meten. ec 1,0 pH 5,6

de mapito ook nog eens gemeten, deze zat op ec 0,6 pH 6,2.

 

ik ben erg te spreken over de stekken, gewoon precies zoals ze horen te zijn, dus mocht 't fout gaan ligt het zeker niet aan de stekken! de foto met 4 stekken op een rij is van lelijk naar knap. paar mislukkelingen erbij maar er mogen nog 21 stekjes afvallen dus houd zat moois over. ondersteboven in de PVP gedompeld en in de startblokken gezet. 1 lamp op 18/6, alles dicht en afzuiging uit.

 

gallery_25783_10661_1037641.jpg

gallery_25783_10661_3239761.jpg

gallery_25783_10661_632892.jpg

gallery_25783_10661_2831242.jpg

gallery_25783_10661_875673.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice , eindelijk een paar goeie pics !

 

Super dat je stekken goed zijn.. ze zien er inderdaad ook vitaal uit.. ik krijg de mijne maandag/dinsdag en hoop dat ik hetzelfde kan zeggen !

 

Je gaat dus eindelijk van start dan vandaag, ben benieuwd hoe die mapito je gaat bevallen, zal een aardig leerproces zijn..

 

Heel veel succes en deze blijf ik volgen !

 

Laterss..

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toppie uit, Die tent wordt goed vol met zoveel kleintjes. Ik heb er alle vertrouwen in iig. In het begin ga je wat rode steeltjes krijgen maar dat trekt wel weg.

 

Veel succes GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ojah heb trouwens ook al de 4 kleinste stekjes in de mapito gezet, even kijken wat dat doet. als die morgen plat liggen dan weet ik dus dat de mapito toch niet de goede waardes heeft, als ze aanslaan dan weet ik dat de 63 voorgegroeide dames het zeker gaan redden.

 

misschien dat ik ze als ze op die startblokken zijn aangeslagen, en in de mapito heb gezet meteen op 12/12 zet, de planten die ik van de week zag waren al dik 1.50 en dat met 2 weken 18/6 en 1 week 12/12.. daar heb ik dus geen zin in.

 

@ sjondoo, fijn he plaatjes kijken! zal idd een leerproces worden, maargoed zonder het vele gelees en contact met members was ik er niet zo snel aan begonnen, toen ik de stekken zag had ik er eindelijk weer zin in, vond de mammoth toch een domper na er zoveel tijd in gestoken te hebben. heb ook een hokkie waar ik 1 keer in de 3 dagen een plens water geef, niks meet, en daar groeit me toch iets moois :lol: die gaan volgende week om, dus heb mooi een paar weken kunnen genieten van dat "herfstige" weer, vinden de planten heerlijk.

 

@ racker, dat is wel de bedoeling ja dat ie vol komt, dit is echt mijn lievelingssoortje, niet alleen om de smaak van de top maar het groeien en bloeien vind ik ook een stuk mooier dan van een pp'tje. uiteindelijk gaat het om de grammen. mijn record is met amnesia behaalt dus dat belooft wat. maruh.. tik me maar op de vingers als je iets ziet wat echt niet kan racker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees ben bienieuwd wat je opbrengst gaat worden voor de eerste keer op mapito.mijn eerste kweek was op aarde was 10 keer nix en de 2de keer was op mapito nou ik wist niet wat ik zag er zaten gewoon eiffeltorens op sindsien voor mij alleen maar mapito omdat het ook makelijk meten is inplaats van aarde ik kweek nu ap een paar jaar op mapito voor mij is het #1!!!

ook jou ga ik volgen.

 

gr mo

Share this post


Link to post
Share on other sites

En we zijn van start gegaan! :lol:

 

Dat het een mooie, probleemloze en vooral leerzame kweek mag worden..

Maar gezien je groene vingers zal dit wel goed komen.

 

Ik ga er iig eens lekker voor zitten, want hier wil ik niks van missen!

Amnees, Succes man :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gelikt uit, suc6 gewenst.

 

Ga je uiteraard weer volgen, ben benieuwd hoe de mapito je gaat bevallen

 

gr.

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk om te zien die foto`s, dacht al want het werd wel beetje klote topic :lol:

 

Succes Amnees dat het je mag bevallen :lol:

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...