Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

schenkie

Test Gavita Pro 400 volt op echte mapito!

Recommended Posts

instraling? In wat voor grootheid meet je dat? Jomanda's per kilometer? ;)

 

Zowel in de brede als de diepe stand komt er vrijwel evenveel licht uit de reflector. Je kunt ongeveer op een cigarendoosje uitrekenen dat al het licht op een klein vlak een grotere intensiteit oplevert dan op een groot vlak. Wat doc zegt over de uniformiteit is ook waar: met je reflector moet je de hoge intensiteit van het directe licht van direct onder de lamp op de rest van het vlak compenseren. Logisch dat dat op een bepaalde hoogte niet meer lukt, en dan worden er oplossingen uitgevonden als spreaders, om toch maar zo veel mogelijk licht naar buiten te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb genoeg gemeten voor 10 jaar ;)

Gr schenkie

 

Dan wordt het hoog tijd voor een ronde mapito zonder meters. ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup,

 

Instraling bedoelen we mee warmtestraling van de lamp. Wanneer is de warmte instraling groter? Als de lampen laag hangen of als de lampen hoog hangen en je hebt er meer per m2 met diepstralers? Ik snap wel dat dit van vele factoren afhangt.

Op een klein vlak (diepstralers) is de intensiteit hoger zeg je, de warmtestraling ook?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist, warmte instraling bedoelen we, en dan maakt het niet of zeer weinig uit of je kap aan kap hebt hangen, dan gaat het om de afstand naar beneden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ik ben weer helemaal bij gelezen schenkie

Interessant topic zo

Ik lees lekker mee dude

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

id erg intressant, moest effe terug lezen maar als ik het goed gelezen heb bedoelen

jullie dus dat de licht intensiteit beter is als de kap laag hangt en dat de warmte instraling

dan ook hoger is. Maaruh dat wisten we toch al....?

 

heb je nog een paar mooie foto's voor me schenkie?

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites
jullie dus dat de licht intensiteit beter is als de kap laag hangt

 

Alleen in het midden gemeten klopt dat.

Als je een vierkant meet gaan de hoeken dan veel minder krijgen.

Het is goed voor de verdeling en uniformiteit om ze hoog te hangen.

Ook heb je op de hoge stand minder last van de directe warmtestraling van de lamp. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

TOPIC VERVUILERS

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ;) :lol:

2836451930_4d492d33af.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ging dit topic over wiet kweken? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
TOPIC VERVUILERS

 

Sorry schenkie, nieuw topic in indoor vragen klik

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry schenkie, nieuw topic in indoor vragen

 

Oh was maar een geintje hoor..jullie "discussiëren" er maar op los hoor ;)

---------------------------------------------------------------------------------------

 

De update,

 

Dag.....zoveeel...

 

Alles verloopt nog goed.

Ze zijn toch nog behoorlijk lang geworden maar de meeste groei is er gelukkig uit.

Sommige planten zijn toch nog 100cm geworden met hier en daar een fanatiekeling van 100+

 

Ze hebben gister weer voeding gehad met een EC van 2.45 en ze kunnen het hebben.

Nog geen geel bladpuntje te zien als teken van dat ik op het randje zit.

Drinken doen ze wel erg hard....zo'n 190li per 2 dagen en dat is dus totaal 1,2 liter voeding per 2 dagen.

 

Ook geen enkel verschil te zien in planten opbouw onder de verschillende vsa/evsa.

 

De foto's

 

Mooi groen nog...

gallery_20213_7500_3108973.jpg

 

gallery_20213_7500_1045853.jpg

 

gallery_20213_7500_164298.jpg

 

Als ze op deze wijze verder bouwen dan word het een zware snoei tijd.

De toppen die door het net komen zijn ongeveer 50cm en dan wat je niet ziet op de foto onder het net.

gallery_20213_7500_2963004.jpg

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het kan zou ik de Lumatek reflector op (breed) zetten dan zal hij beter verdelen als de plant hoog is. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou die zien er vet uit zich, wat een mooie kleur zijn je planten!

erg vet om te zien hoe laag je je lampen kan hangen door die

LVS-slang.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

 

Staat genoteerd....zal hem dadelijk op breed zetten.

Op de LVS is dan goed het verschil te zien ondanks dat het maar een kleine verstelling is.

 

@RodneyMcKay,

 

Ja het is haast onvoorstelbaar...waar ik eerst moest klote met die zwenkventilators en die toch al die warmte eigenlijk alleen maar naar achteren blaast is die LVS echt een oplossing.

Ik had wel verwacht dat het iets meer zou schelen in temperatuur in het algemeen...maar dat verschil is te verwaarlozen.

Nu is het ook niet echt een reëel vergelijk..omdat de planten nu vrij hoog zijn en dat meer inhoud is in de ruimte met de zelfde warmte ontwikkeling....dus minder M³ inhoud door het volume van de planten.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er echt goed uit!! Toch lijkt het op de foto alsof de lvs licht tegenhoud....Maar jou een beetje kennende zullen ze er wel net langs schijnen.

respect man ;)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Jou ontgaat niets he ;)

 

Dat klopt gedeeltelijk...doordat de lampen ZO laag hangen en daardoor de LVS niet hoger kan houd hij iets licht tegen.

Het heeft alleen geen effect op de planten..die aan de rand staan zijn ook gewoon een stuk hoger.

In de linker hoek zijn de planten ook een 10 cm lager..terwijl die toch hetzelfde licht krijgen en ook nog de reflectie hebben van de wanden.

 

Op de foto 2 lijkt het inderdaad of die onder de LVS staan ook a lager zijn...maar dat is denk een vertekend beeld.

Zal met de lampen aan eens een duidelijkere foto maken.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, we moeten elkaar een beetje in de gaten houden he. Waar is je mooie horloge trouwens? ;)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Racker,

 

Scherp blijven he ;)

 

Ja dat ding van de kermis was weer kapot ....voor een euro in de grijper...weer wachten tot volgend jaar ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy Schenkie

 

Dat is een aardige jungle geworden ;)

Zien er erg goed uit, bij mij is het toch rond de 60cm blijven hangen.

Wat is dat Etna ding die daar hangt?

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Irezumi1

 

Ja ik zei toch dat ik je zou inhalen..al is het dan in de hoogte ;)

 

Dat ETNA ding noemt men een KACHEL ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Schenkie

 

Ja alleen de hoogte nu nog dan he ;)

Aardige kachel dan en hij verdeelt ook mooi je warme lucht door de lvs ook toch of staat die los?

Toppen gaan me straks ook nog inhalen ;) :lol:

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Irezumi1

 

Er zit achterin de kachel wel een ventilator die de warme lucht verdeelt.

De kachel is 2800watt en verwarmd in de winter de hele ruimte.

Hij zit niet aangesloten op de LVS....die heb je wel...een kanaalverwarmer...daar zit geen ventilator in en alleen maar een verwarmingsspiraal.

Ik kan die er wel tussen zetten...alleen moet hij dan achter de wand van de zolder en daar heb ik er geen zicht op....dus dat is niet zo'n strak plan.

 

Ja inhalen zullen ze niet doen hoor ;) doe mij maar iets korter en dikke Riesachtige toppen eraan ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...