Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

schenkie

Test Gavita Pro 400 volt op echte mapito!

Recommended Posts

HEY

Het voorjaar steekt op de mannen worden bronstig... ;) :D :lol:

 

Ziet er lekker uit schenk.... keep them green <_< :smoke :huh:

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je veel petten op hebt,

 

Ik draag geen petje :smoke

En als je in mijn geschiedenis gaat kijken zie je dat ik altijd duidelijk ben geweest over wie ik ben.

Waar je dus het verschillende petten verhaal vandaan trekt is voor mij een vraag.

Ik ben ook alleen maar blij als mensen controle testen doen.(Limit)

Ik ga ook echt geen nep testen doen <_< .

Elke test van mij is te controleren.

Ik ben er ook voor dat iemand anders de moeite neemt om alles uit te meten.

Dan controleer ik het wel.(en toen werd het stil)

Het probleem ging ook echt niet over een andere evsa.

De manier waarop deze evsa een test werd ingebracht was gewoon alles behalve netjes.

Open Vizier betekent dat je staat voor wat je doet en daar publiek duidelijk over bent.

 

Maar bedankt Kees.

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschillende petten wil niet zeggen dat je niet deugt.

Burgemeester Leers van Maastricht moest aftreden omdat hij - zonder ook maar iets fouts te hebben gedaan - een huisje in Bulgarije had gekocht.

Hij had te weinig onderscheid gemaakt tussen de privepersoon Leers en burgemeester leers.

Dus wie producent/verkoper en (mede-)tester is, heeft op zijn minst de schijn tegen.

Je hebt ook nog eens een van de belangrijkste moderatoren hier aan je zijde.

Wie dat niet wil zien, heeft oogkleppen op.

En daardoor hebben de tests minder waarde.

Waarmee ik niets over het waarheidsgehalte zeg.

Of dat mensen niet deugen of bewust liegen.

Alleen over de waarde.

 

En ik vind het niet chique als 2 leveranciers hier over het forum rollebollen.

Had je dat niet per PM of telefoon kunnen doen?

Die laatste techniek moet in 2010 toch ook zijn doorgedrongen in De Rijp?

En vooral de toon van jou, zorgt ervoor dat A&T zich al snel gedeisd houdt.

En nu?

Denkt A&T nu: "Bekijk het allemaal maar met je tests op het forum"

Fijn voor de leden die ook hun spullen in de toekomst zouden willen testen.

 

Ik weet best wat Open Vizier betekent.

Maar dat maakt het nog geen nobel toernooi om maar in riddertermen te blijven.

 

Maar jij ook bedankt, Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow schenkes man

wat n berg kleine kinderen he

succes met de test en laat ze maar n poepie ruiken he <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A

Met deze tekst heb ik wel vrede.

Dat begrijp ik.

De betere communicatie en pm's had ik ook graag gezien.

 

Cheers

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Schenkie, suc6 deze (test)ronde, ga je zeker volgen!!

 

By the way, wat versta je onder de echte mapito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee gozer didn't see your topic

 

Vind je lichtverdeling zo echt keurug verdeeld.

 

Dit word een heerlijk topic waar ik lekker van ga genieten.

 

Laat iedereen maar is effe zien hoe schenkie dat doet. :smoke

 

Je pakje camel geeft er zin in..........??

 

Ik wens je een top oogst met vele leerzame momenten.

 

Keep them green maar daar maak ik me niet druk om <_<

Gelukkig heb je de ECHTE mapito !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Knakie blind,

 

Echte mapito...tja naar mijn weten is er dat maar 1 pu vlokken met steenwol vlokken met wat cocosgruis erdoor heen.

Je hebt ook Quantigo...deze is iets anders van samenstelling.

Mapito bestaat eigenlijk alleen uit gerecyclede slabs,pu vlokken...terwijl Quantigo nieuwe steenwolblokjes/stukken bevat en pu vlokken waardoor de EC waarde ook een stuk lager ligt.

 

En je hebt tegenwoordig seats and sofa mapoto... die racker geprobeerd heeft.

 

Even het petten verhaal..er is maar 1 pet die ons allemaal past he <_<

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet ik nog lang horen geloof ik...... <_<

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Racker,

 

Nee hoor....het is wel duidelijk nu <_<

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke pfff.. ik ga dit topic op korte termijn effe opschonen om alle herrie er uit te halen, tjongejonge.

 

Allereerst vind ik nog steeds dat het al een beetje onzinnig is om een lamp te testen tusen 5 andere. Dan worden er ook nog metingen gedaan die niet representatief zijn en fout geïnterpreteerd worden (eens met de opmerkingen van limit hierover ook) en natuurlijk komt er dan als een duiveltje uit het doosje nog een andere 400V ballast.

 

Dat petten verhaal dat ken ik inmiddels maar al te goed (Schenkie kent dat al jaaren :huh:) en daar ga ik het ook niet meer over hebben, maar de testen die bij Gavita worden gedaan worden gewoon netjes volgens de regels uitgevoerd, op geijkte apparatuur en onder exact dezelfde omstandigheden. Zo'n testrapportje van Gavita met metingen liegt niet, dat wordt rechtstreeks uit de apparatuur overgenomen. Daarbij komt nog dat de lumatek/bal/leuchtek meting betrekking had op producten die niet door Gavita op de markt gebracht worden dus die argumenten gelden niet.

 

Ik mag er echter wel vanuit gaan dat er tussen de tester en de leverancier afspraken gemaakt zijn over de wijze waarop er getest wordt. Als je deze ballast tegen een andere wilt testen zul ja dat toch in ieder geval enigszins gescheiden moeten doen. Als die afspraken niet gemaakt zijn vind ik het niet netjes dat er plotseling een andere test ten tonele verschijnt. Lees de regels voor de test topics, daarin staat dat WIETFORUM samen met de leverancier bepaalt wie er gaat testen en hoe er getest wordt.

 

Nog even een toelichting voor de heren leveranciers die producten aanbieden voor een test: De tester wordt altijd IN OVERLEG met wietforum vastgesteld. Dat betekent in praktijk dat pas na overleg wij bekend maken wie er zal gaan testen. In het recente verleden ging dat nog wel eens fout en dat leidde tot foute testen en teleurstellingen door toezeggingen die NIET gedaan hadden mogen worden.

 

Oproepen blijven altijd minimaal twee weken staan voor we een tester selecteren, daar zijn uitzonderingen op mogelijk maar dat wordt dan wel aangegeven (bijvoorbeeld bij meerdere sets zaadjes).

Dat protocol is in dit geval niet gevolgd, we zijn door doc niet betrokken bij de selectie van de testers (en dat gebeurt in het vervolg dan ook niet meer), maar het blijft een feit dat, als een product in de test sectie getest mag worden, dat VIA EEN OPROEP gaat waar ieder lid dat in aanmerking komt op mag reageren. In dat kader mag A&T hem ook gerust aan ons aanbieden voor een wietforum test, maar dan wél via een transparante procedure en via ONS. Samen met A&T besluiten we dan wie hem gaat testen en hoe. Zo hebben we dat in het verleden gedaan en zo doen we dat nu nog steeds. Dat wil dus zeggen dat er voor de nieuwe VSA gewoon een nieuwe oproep komt als A&T hem willen laten testen via het forum. Ik zal al het "drama" nog even in het topic laten staan nu zodat iedereen transparant en open nog precies kan lezen wat er gezegd is en daarna schoon ik het topic op. We gaan nu verder (on-topic) met de test van de Lumatek Pro in haar harem en zien gewoon wat er van komt. Alleen geen onzin metingen meer graag en alleen on-topic posten.

Ik zal mijn verslag verder afmaken als zijnde "Test Gavita Pro 400 volt op echte mapito!"

De discussie over de extra evsa verklaar ik hierbij dan ook (met schenkie) gesloten. Reacties hierop gaarne via pm en verdere reacties hierop in dit topic worden dan ook subiet (als off-topic) verwijderd. Dat is geen censuur en beperking van de vrijheid van meningsuiting, dat is toepassen van de regels zoals we die gesteld hebben voor het test-forum.

 

Over naar de show want het blijft natuurlijk wel leuk om een mooie mapito kweek te zien :D.

 

p.s. New member:"Lid van de KTM fanclub" aan enige humor ontbreekt het je in ieder geval ook niet Schenkie ;)

 

p.s. 2: Grote jongens pakken gewoon de telefoon effe ipv via een forum te gaan narren heren! Dat noem ik nou topicvervuiling <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Schenkie

 

Hoe hoog hangt het net bij jouw vanaf bovenkant bak?

 

Gr irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vanavond hebben ze voor de 2e keer voeding gehad en gesproeid(zie foto's) met een EC van 1.7 en een pH van 5,75 en wat extra N (stikstof)

 

 

gallery_20213_7153_436305.jpg

 

 

Het "sproeien"..... bedoel je de bladeren besproeien met een plantversterker o.i.d.?

 

Je hebt je voedingsvat (vandaar de foto bij de quote) in je kweekruimte te staan. Dat werd mij door meerdere personen afgeraden. Je moet nu ook altijd je ruimte in om de voeding aan te maken. Hoe blijft jouw temp. in het vat? Is die iets hoger zodat je vatverwarmer wat minder hoeft bij te verwarmen?

 

Gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is het probleem van dat je je hok inmoet om bij je vat te komen dan ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Irezumi1,

 

Het net hangt op 50cm vanaf de bak...omdat ze meestal vrij lang worden heb je de kans dat wanneer het net te laag hangt de top omvalt en de stam knikt.

 

@Green-lady,

 

Ik sproei alleen af en toe met bladvoeding van Bio Nova...de helft van de aanbevolen hoeveelheid.

Ja het vat ....was het makkelijkste om het erin te zetten.

Het zou niet goed zijn ivm algen door het licht wat erin kan schijnen....maar er ligt altijd een deksel op en het scheelt in het warm houden...met de lampen uit slaat de vatverwarmer aan en als de lampen aan zijn word het opgewarmd door de ruimte temp.

 

Ik maak de voeding weer aan als ik voeding heb gegeven...dan ben ik er toch...en als het niet uitkomt..gewoon met een zaklampie <_<

 

Even een korte update om te zien hoe snel het gaat.

Nu zie je pas dat de bladeren wat bijtrekken van kleur...normaal duurt het ongeveer 2 dagen voordat je ziet wat je geeft of wanneer je een fout maakt.

 

10 mei(2 dagen geleden)

gallery_20213_7153_103538.jpg

 

12 mei

gallery_20213_7153_630392.jpg

 

Nu groeien ze echt goed door...ze strekken nog niet.

 

Hoogte is nu 30cm(vanaf de mapito)

med_gallery_20213_7153_963076.jpg

med_gallery_20213_7153_18459.jpg

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan hard schenkie. :smoke

Mooi om te zien! Ga je ook nog een keer "N meegeven, of is de kleur al zoals het wezen moet? Ze lijken nog iets licht op de foto, maar dat kan ook door je camera komen <_<

 

Wat is het probleem van dat je je hok in moet om bij je vat te komen dan ??

 

Licht.

 

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ziet ze nu echt goed komen, maar wat is er met die steun gaas gebeurt???

je ben toch niet van dat plankje gevallen he <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A&T Trading

 

Dat gat in het net is van de planten...is er een met een zijtak in blijven hangen en met het groeien is ie erdoor heen gegaan..zo agressief zijn ze <_<

 

Nee...gewoon van het kapot knippen tijdens de scheersessie.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien mooi,

Zie je al kleine verschillen met de onder de Lumatek-pro en de andere lampen, zijn de internode afstanden gelijk of kleiner?

aantal bladeren van het nieuwe groen het zelfde?

 

Of is het nog te vroeg om verschillen te zien.

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een korte update,

 

Het word een saaie kweek :verrygood

Nog geen zichtbaar verschil in Gavita en de andere lampen...ook niet omdat de Gavita een Green power lamp heeft.

 

Ze groeien en beginnen te bloeien.

 

10 dagen geleden

gallery_20213_7500_928355.jpg

 

Vandaag

gallery_20213_7500_933015.jpg

 

gallery_20213_7500_852034.jpg

 

med_gallery_20213_7500_643448.jpg

 

Ze hebben vandaag weer voeding gekregen EC 1.8 en pH 5.7

De kleur is bijna groen(donker)..zal wat foto's maken met de lampen uit de volgende keer.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

't Groeit lekker bij je! :P

Kom maar op met die mapito kweek :verrygood

 

:D Poldergrower

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan zeker hard en zijn compcter als de mijne ;)

Nou gaat het interessant worden :verrygood

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Irezumi1,

 

Ik wist wel dat ik je zou inhalen :verrygood ;)

 

Word een spannende strijd...zal er iets vaker de zweep over moeten trekken :D

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Irezumi1,

 

Ik wist wel dat ik je zou inhalen ;) :D

 

:verrygood

 

Maar ik ben maar een beginner he :P

Volgende rondje kom ik ff bij je langs :wacko: (wat van ver komt is goed zeggen ze)

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Irezumi1,

 

Hahaha ff private seminar ;)

 

Ik zal het inschrijf formulier vast online zetten :verrygood

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...