Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

schenkie

Test Gavita Pro 400 volt op echte mapito!

Recommended Posts

@DOC

 

Loggies dat je een beetje boos bent.

Ik ben voorstander van fair play,

 

Ik vind deze testen heel erg intresant.

Hoelang duurt zo een test bij gravita? 1 dag 2 dagen?

 

ivm evtueel besikbaar zijn als anonieme wf lid.

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy maat,

 

Ik ben meer benieuwd hoe de plantjes ervoor staan <_<

Kom op met die update!!

 

Gr Ire

 

Is geedit!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ IreZumi1,

Ik geloof jullie ook well, maar doc vraagt een onafhankelijker erbij <_<

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Irezumi1,

 

De plantjes staan er goed bij <_< zal morgen ff een verse foto maken voor je.

Ze groeien in ieder geval goed :smoke...nog wat te licht van kleur dus morgen met voeding geven nog wat N toevoegen.

 

Ik heb wel het een en ander getest ja...de Cecla zal ik morgen even testen...dan moet ik ff wat kabels verleggen want hij hangt achterin en dan heb je de reflectie van de wanden...maar dat doe ik morgen wel even.

 

Morgen komen ook jou foto's toch?? kunnen we ff vergelijken :huh:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy Rara

 

Ja sorry bericht is aangepast.

Ja tuurlijk als Schenkie hem op mag sturen van A&t is prima dan toch :huh:

 

@Schenkie

Die van mij gaan niet erg hard hoor <_<

Heb een stuk of 6 kneusen erbij :smoke ach ja komt wel vol en wat kortere planten is ook wel een keer goed bij mij ipv een jungle.

Volgende ronde weer eens een andere stekkenboer!! Deze stekken verschillen teveel van elkaar.

Maar morgen kom ik met een update ja.

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :smoke

 

pittige test zo te zien, maak je borst maar nat hehe Heb je al een mooi wit jasje uitgezocht ?!

 

Ben benieuwd naar de foto´s en het verschil in waardes in de drain zo als Racker had verzocht

 

salu2

Pierre Paf

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schenkie je hebt pb <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben boers, nukkig, vervelend onafhankelijk en ik kan meerdere malen achter elkaar tot 10 tellen. Lijkt mij een goede insteek voor anoniem toezien op een test, toch?

 

On your marks, <_<

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet heel lang nodig om hem te testen.

 

@chassie

Als Schenkie niet kan heb ik er geen probleem mee om iemand anders mee te laten kijken. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Schenkie

 

Ben benieuwd naar de update vandaag <_<

 

Gr irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst zal ik ff wat uitleggen voor de kijkers hier, om het maar met open vizier te houden

de 400Volt Ballast in kwestie die er nu bij hangt bij Schenkie was voor mij al een tijdje bekent dat die er aan zat te komen, en ik zou er een krijgen om te kijken wat ik er van vond, toen ik hm binnenkreeg heb ik uiteraard zelf eerst gekeken wat voor voordelen het zou kunnen brengen, door de stroom opname en lichtopbrengst te meten, meer kan ik er ook niet mee doen, maar een nieuw product zal het ook moeten blijven doen, daar hoort voor mij ook een duurzaamheids testje bij, als ik niet weet hoe het zich gedraagt en blijft gedragen verkoop ik het liever nog niet, vandaar dat ik met Schenkie contact heb gehad en of hij daar mocht hangen en wat zijn bevindingen daarin zijn, waarom nou bij Schenkie? wat we ook niet onder stoelen of banken steken en wat iedereen die hier goed oplet wel ziet, ik wel goed door de bocht kan met hem, en wel op een lijn zitten wat dat aangaat...dit alles was al bekent voordat überhaupt bekent werd dat hij de Gavita zou gaan testen met zn grote mond, wat nu?

Na enkele contacten met Schenkie, en Schenkie weer met Doc, krijgen we dit...DUS???

 

Doc, wat nou gesloten vizier? en al eerder meegemaakt in een ander topic?

Als iedereen goed leest in het andere topic waar deze link naar toe verwijst, zien ze wel dat jij zelf met aantijgingen komt dat het over de Lumatek gaat! En het wel zal laten testen.

 

En nu weer dit, je hebt van Schenkie toch een PM gehad dat er een andere 400Volt aanwezig zou zijn, wat al eerder bij Schenkie bekent was als dat hij de Gavita Pro van jou ging testen, maar het zou eventueel buiten beeld gehouden worden, vandaar de PM aan jou, dus je was op de hoogte!

Waarop je reactie terug was dat je er geen moeite mee had, en niet bang bent voor concurrentie, tja… dan mag het van mij ook, had dan gewoon gezegd dat je het niet in beeld wilde, of had de test niet door laten gaan bij Schenkie, noem jij dat met gesloten vizier!

 

en nu net doen of dat je er niks van weet, kom Doc, doe je vizier maar eens open,

nee, als het jou opeens niet meer past, ga je moeilijk liggen doen.

 

Goed lezen is ook belangrijk, hier een paar quot`s

Ik maak me niet zo'n zorgen achteraf doen we om deze test af te sluiten de metingen nog even met de apparatuur van Gavita.

 

Eerst in de pm aan Schenkie geen probleem, en hier ook weer niet, nou dan?

 

Dit hier is een antwoord wat ik aan Irezumi geef,

@IreZumi, ik weet het ook nog niet, wist alleen dat hij er aan zat te komen en ik er 1 zou krijgen om te kijken wat ik er van vond, dan hoort er ook een duurzaamheid testje bij, vandaar dat ie nu ook bij schenkie hangt, dat het veel scheelt wil nu nog niks zeggen, eerst meer meten.

 

en dan kom jij later met dit,

Altijd leuk om te kijken of mensen wel een behoorlijke kopie op de markt brengen.

Naar mijn idee hadden ze die moeite beter kunnen gebruiken met het ontwikkelen van een origineel nieuw product dat een aanvulling is voor de branche.

Hoeveel Hertz draait die ballast???

Zit er een diagnose chip in???

Heeft de ballast een RF schield???

Ik neem aan dat hij beter functioneert als de normale BAL evsa.(zie mijn handtekening)

Toch altijd grappig hoe A&T op mij reageerd. (of is het BAL? )

 

Het antwoord stond er toch al aan IreZumi, nee jij gaat gelijk van alles speculeren(Kopie, of is het BAL) en te vragen(Hertz, Chip, RF) als ik zeg ik weet het nog niet, dan weet ik het nog niet, als je mij normaal iets vraagt, ook jij, krijg je gewoon netjes antwoord, dus had het in het antwoord aan IriZumi wel gestaan, wat ik weet, is dat het geen BAL is, maar wel dat ie van BLT komt ja, heb je al wat aan die gegevens?

Als het aan mij lag werd er hier nog niet eens over gepraat, maar heb er ook helemaal geen moeite mee, maar jij toch ook niet? Blijkt uit het antwoord wat je aan Schenkie gaf en de reactie in dit topic.

 

En deze nemen we ff extra apart,

Ik neem aan dat hij beter functioneert als de normale BAL evsa.(zie mijn handtekening)

 

Ik kijk er nog steeds graag naar ja, hier kun je idd veel zien, en ja je hebt idd wel de betere cijfers, maar functioneert de BAL zo slecht dan? Die paar %, dan mag het wat minder zijn, kost ook maar de helft, ik en vele meer zijn er erg blij mee, nog bedankt.

 

Er staat trouwens nog wel meer in dat topic in je handtekening, iets over de aarde, daar was je toch ook zo zeker van de Lumatek, je keert alles toch binnenste buiten, en laat het toch eerst testen voordat je het gaat verkopen, had je hm zelf al wel ooit van binnen gezien?

Ik heb van BLT overigens veel reactie en informatie terug gezien voor de kijkers hier, niet met gesloten vizier, waar blijf jij? waar blijft de rest van de test resultaten?

 

Sorry Doc, met alle respect, maar je zoekt het zelf steeds op, neem jij AUB je eigen verantwoordelijkheid.

Desalniettemin, als jij hm graag wil testen bij Gavita dan vraag je dat aan mij, en dan mag jij hem van mij laten testen bij Gavita, graag zelfs, maaaaaaar……… daar wil ik en Schenkie dan wel bij zijn, want ik geloof je niet meer op je blauwe vizier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is mij in pb niks gezegd dat er een andere hybride 230v-400v evsa naast die van mij getest zou worden.

Er is iets gezegd over een straight 400v maar dat is iets anders.

Ik kwam er dus een beetje zuur achter. <_<

Ook vindt ik de manier waarop dit besproken is echt beneden elke maat.

Als je iets wil inbrengen in een test mag je dat op dit forum gewoon openbaar melden hoor of even direct contact opnemen.(je wist toch al eerder dat die ballast er was??)

Dat had dus een hele hoop verwarring gescheeld.

De communicatie is verlopen zoals jullie dat graag hebben gezien.

Met dit soort grappen stuur je hier gewoon op aan.

 

PS.Schenkie is uitgenodigd.(dat is genoeg)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Schenkie....

 

Ik ben benieuwd welke metingen je nu gaat verrichten. Ga je met de verschillende ballasten meten met de diversiteit aan kappen op dezelfde plek?

Ga je meten bij jouw gangpad i.v.m. de weerkaatsing op de wand? (kun je ook het beste bij :smoke )

Welke metingen ga je doen, en doe je dat ook in 16-voud zoals ergens stond?

 

Welke waardes en testpunten willen ze graag zien hier??

 

Vergeet je niet zo nu en dan de dames ff te fotograferen? Daar wordt bijna niet meer over gepraat, en die werken het hardst van allemaal <_<

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc, ik heb helemaal geen zin in die discussie, heb het al druk genoeg.

ik heb ook niks ingebracht in een test, en zoals ik al zei voor mij had het niet gehoeven

ik zal Schenkie een pb sturen dat er niet meer over gepraat wordt, OK?

 

en Schenkie mag best op je uitnodiging ingaan, maar zonder ballast

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb ook niks ingebracht in een test, en zoals ik al zei voor mij had het niet gehoeven

 

Vandaag het pakket binnen gekomen van A&T Trading met daarin de Lumen/Par meter ding...en met een AANSTEKER :smoke en onderin de doos zat een evsa.

Even nagevraagd wat het was...het blijkt een Evsa 400volt te zijn afkomstig van....... of ik deze ook wilde ophangen en een meting van wilde doen(met een tray aanstekers als tegenprestatie)

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het allemaal niet meer zo volgen...

Ligt dat aan mij?

 

Zijn dit geen perikelen die beter per PM of telefoon kunnen worden opgelost?

 

Overigens:

Aan die 'officiele" metingen die gedaan worden, hecht ik sowieso niet zoveel waarde.

Hebben een enorm hoog "Wij-van-WC-eend-adviseren-WC-eend"-gehalte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal mijn verslag verder afmaken als zijnde "Test Gavita Pro 400 volt op echte mapito!"

 

Ik ga niet op het aanbod in DOC...toch bedankt <_<

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Schenkie

 

Wat een gehannes allemaal <_<

 

Ik ben benieuwd naar je plantjes kerel, thats it all about :smoke

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betekent dit tevens het einde van het korte testje van de 2 ballasten op de zelfde kap en bulb (15min. max.)? Er is nu wel een test gedaan die hoogst waarschijnlijk een verkeerde suggestie wekt en gaat niet meer weg. Zou wel zo eerlijk zijn als dit in ieder geval werdt opgehelderd.

 

Kan trouwens beide partijen wel begrijpen, jammer dat het verkeerd afloopt.

 

Mvg,

Limit

 

Overigens:

Aan die 'officiele" metingen die gedaan worden, hecht ik sowieso niet zoveel waarde.

Hebben een enorm hoog "Wij-van-WC-eend-adviseren-WC-eend"-gehalte.

 

Hoi Kees,

 

Ik heb deze ballasten ook al eens getest en de uitkomsten komen nagenoeg exact overeen. Er was echter een groot verschil in het voordeel van de BAL in vergelijk met mijn oudere data waardoor de test alleen maar oprechter over kwam.

 

Mijn test dateerde uit mei 2009 en toen was het opgenomen vermogen van de BAL nog 574Watt en het uitgaande vermogen slechts 540Watt. Dit is natuurlijk super slecht 10% onder de specificaties. Ze gaan bij de test de concurrentie natuurlijk niet betere specs geven als dat het is.

Ik was dan ook verbaast dat de BAL redelijk bij de referentie output zat ten tijde van de test.

 

De conclusie is dan ook dat er een tussentijdse vermogens aanpasing heeft plaats gevonden bij de BAL om de output te verbeteren. Dit zal bij de Leuchtek waarschijnlijk ook wel gebeuren na de slechte uitslag van de test. Tenminste dat zou je verwachten.

Er zijn ondertussen wel duizenden BALLEN verkocht die een lagere output leverden als menig magnetische variant. Een Philips op 220V (-10V) leverde de zelfde lumen output. Heb geen PAR gemeten.

 

 

Het WC eend gehalte valt dus wel mee.

 

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beloofde update,

 

De planten staan nu 9 dagen onder de zon en daarvan 6 dagen op 12/12.

 

Vanavond hebben ze voor de 2e keer voeding gehad en gesproeid(zie foto's) met een EC van 1.7 en een pH van 5,75 en wat extra N (stikstof)

Ik heb voor Racker even het verschil in drain gemeten van de eerste druppels tot de laatste en kwam hierin 0,01 ec puntje hoger uit...dus eigenlijk te verwaarlozen, de pH was exact hetezelfde.

 

Nu de plaatjes...

 

gallery_20213_7153_436305.jpg

 

gallery_20213_7153_296032.jpg

 

gallery_20213_7153_103538.jpg

 

gallery_20213_7153_639178.jpg

 

gallery_20213_7153_639178.jpg

 

Ze hebben er zin en groeien goed de hoogte in, toch blijven ze compact en strekken niet ..gelukkig.

 

De temperatuur blijft ook beter beheersbaar met de LVS en de planten wiegen mooi op en neer.

Ben benieuwd wat het doet als het echt warmer word of het verschil dan nog goed te merken is.

 

Tot zover..

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks schenkie, staat genoteert! Nu Irezumi1 nog zover krijgen <_<

 

Ziet er top uit! Heb je nu alle lampen aan?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Graag gedaan....ja alle lampen staan aan...denk niet dat de Gavita het hele veld bestraald <_<

 

Het lijkt misschien op de foto dat er donkere plekken zijn...dit ligt aan de camera.

Zal mijn oude camera eens opzoeken..deze maakt betere foto's met Wit balans.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Schenkie

Die zien er goed uit <_<

verder niks meer te melden :smoke

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het WC eend gehalte valt dus wel mee.

 

Het zal wel aan mij liggen, maar Gavita die apparatuur test van zichzelf of van het bedrijf met wie men innig samenwerkt...

Dan heb je wel heel veel petten op.

 

Dus dan denk ik dat je niet zo opgefokt moet reageren als er eens ergens wat miscommunicatie is.

En o o o, er wordt een EVSA van een ander merk bijgehangen....

Het is wat!

Ineens lijkt die olie-ramp in de Golf van Mexico een stuk minder erg.

 

Als je veel petten op hebt, en dit forum als een soort persoonlijk advertentie-medium ziet (en er nooit iets weg-gemodereerd wordt), dan moet je niet zo bangig zijn.

En grote woorden als 'open vizier', die moet je spaarzaam gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :huh:

 

had het als grapje bedoeld de pittige test, maar meteen een heuse veldslag te pakken hehe

Krijg je je aanstekers nu nog <_< ?!

 

Planten zien er goed uit, en het verschil in drain is inderdaad opmerkelijk onopvallend.

Way to go met mapito!!

 

salu2

Pierre Paf

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...