Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

schenkie

Test Gavita Pro 400 volt op echte mapito!

Recommended Posts

hoe zit het hier met de verschillen???

Share this post


Link to post
Share on other sites
;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahaa...de eerste staan alweer te popelen.

 

Alstublieft!

------------------------------------------------

 

De update,

 

Alles verloopt nog goed....hier een daar een droogboeket vanwage de lampen die gewoon tegen het dak zitten.

Jammer maar het is niet anders!

 

De Luchtverdeelslang kan ook niet hoger...ook erg jammer..en de lampen in het midden hangen wel hoger dus de Luchtverdeelslang hangt in de "weg" omdat hij nu wel wat licht tegen hangt, ook constructie fout met het ophangen...niet meegerekend dat ze zo enorm lang zouden worden.

 

De EC is op dit moment 3.0 en pH is 5.8 en ze kunnen het makkelijk hebben zonder tegen het maximale aan te zitten.

Nu geef ik ook PK13/14 mee van Hesi en dat krijgen ze 5ml per 10 liter...dus dat is 90ml op 1 watervat.

Voeding gaat er per keer wel 1Ltr A+1LtrB door om aan die EC te komen...als ik de kosten er maar uit heb op het einde ;)

 

De foto's

 

Vorige keer

gallery_20213_7500_87255.jpg

Nu

gallery_20213_7500_3407401.jpg

 

gallery_20213_7500_4705234.jpg

 

gallery_20213_7500_4040393.jpg

 

gallery_20213_7500_1140416.jpg

 

Het verschil tussen de verschillende vsa/evsa is niet te zien...achter de slang staan een paar dikke die onder een ELT staan en aan de zijkanten staan ze onder Philips...dus geen verschil eigenlijk.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, mooi verschil, en je moet nog....een week of 2/3? Bij mij komen ze ook dicht bij nu. Jammer van die droogbloemen!

 

GrR

 

ps...was het leuk op de kermis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Ja soms zit het mee en soms tegen..die droogboektjes hang ik op de WC ;)

Ik hoop dat ze zeker nog een week of 4 willen....maar 9 weken gaan ze wel halen hoor.

 

Kermis seizoen is weer begonnen en de 1ste keer ook meteen prijs he...kan ik er hopelijk weer een jaar tegen :)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt iig echte cola(s) in huis, wel jammer dat je hier geen verschillen ziet, toch goeie kapjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks de droogboeketten ziet het er niet superslecht uit...

 

Ik zie wat je bedoelt met dat het nog beter kan...

 

Maarja, volgende ronde weer een ronde.

 

Kees. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A&T Trading,

 

Verschil is er niet.....de kappen geven wel een mooi uniform licht..en dat is belangrijk...maak ze ook iedere week schoon met osmose doekjes he.

Als het maar geen Cola lights worden :)

 

Gr schenkie

 

 

Maarja, volgende ronde weer een ronde.

 

;)

 

Moet nog minimaal 3 a 4 weken he ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZOOo die zijn zeker mooi gegroeid :)

En nog lang te gaan he ;)

Waarom geef je van die hoge ec waardes?

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

is niet te hopen nee, maar altijd nog beter als zero he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Irezumi1

 

Ja nog een paar weken te gaan...die hoge EC is omdat ze anders geel worden(voedingstekort) ;)

Gewoon geven wat ze aankunnen...kijken tot hoever we kunnen pushen.

Ze krijgen nu in verhouding veel meer licht he..andere kappen en ze hangen er ook een stuk korter op..dus ze hebben ook meer nodig.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Schenkie

Ja die van mij gaan al hoesten bij een ec van 2 of iets hoger...bladpunten veel.

Maar ja heb ook niet zo veel licht nee....komt he ;)

Ja die paar weken kunnen ze nog flink gaan he :)

Hoe lang geef je de pk nu al?

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja nog een paar weken te gaan...die hoge EC is omdat ze anders geel worden(voedingstekort) ;)

Gewoon geven wat ze aankunnen...kijken tot hoever we kunnen pushen.

Ze krijgen nu in verhouding veel meer licht he..andere kappen en ze hangen er ook een stuk korter op..dus ze hebben ook meer nodig.

 

Daar ben ik het zeker mee eens.

 

 

Zoals verwacht komen de resultaten hier minder duidelijk.

Toch verwacht ik wel wat verschil op het einde.

Als ik Philips moet geloven zou het minimaal 8% schelen met reguliere 240v lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ire...PK? Wat is dat :) Toch niet nodig dacht ik?

 

@schenkie, Weet jij wanneer ze gestopt zijn met groeien? Of groeien ze nog steeds wat door? Je weet waarom ik dat vraag he ;)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik Philips moet geloven zou het minimaal 8% schelen met reguliere 240v lampen.

 

Ja feiten...op papier...maar dat zijn altijd jou motivaties he...."10% meer lumen....die investering haal je er na 1 ronde uit" ...ik ben gewoon een belabberde kweker en doe er 3 rondes over.

Het is nooit te meten...geen 1 stek is hetzelfde..kan van een andere moederplant afkomen..die net iets minder vitaal is...en die toevallig onder de Cecla staat is een superstek...aan de hand van die feiten kan ik geen garanties geven..zou eruit zien he..dan zou de Gavita nu al afvallen!

 

Maar we houden het goed in de gaten...hoop zeker dat er een zichtbaar verschil uitkomt ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit, je was mn EDIT voor

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Ire...PK? Wat is dat ;) Toch niet nodig dacht ik?

 

GrR

 

 

Hey R

Nope nooit gezegd :) Altijd AB en pk thats it ;)

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij niet, Schenkie wel dacht ik.....of niet? was sarcastisch bedoelt....Begin nu te twijfelen. schenkie?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Jawel ik gebruik het wel vaker...niet altijd idd...maar nu kunnen ze het wel gebruiken..als ik de voeding in verhouding teveel ga verhogen om ook de nodige "extra" PK te geven dan zit ik TE hoog met de N in mijn voeding.

Dus dat is de reden dat ik het nu los mee geef.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit wel echt hoog in je EC gab... ik kom eigenlijk nooit hoger als 1,8-2 (met water EC 0,7)

 

Ahja ze zien er wel gezond uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt wel een hoge ec geven, maar je moet er ook voor zorgen dat de plant dit kan opnemen. je kunt met een ec van 2.0 MEER voeding in je plant krijgen dan met een ec van 3.0, 4.0, of desnoods 5.0. het gaat erom wat er in je plant terecht komt, daarom test ik nu met de aptus toevoegingen, deze zijn er voor bedoeld om de voeding die je geeft zo optimaal mogelijk in je plant te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees

De meeste die met zoveel toevoegingen werken weten niet eens wat ze geven.......ja doe het toch via schema ;)

Ja en als er dan wat fout gaat zit je op je hoofd te krabbelen welke van die toevoegingen niet lekker werkte ;)

Mijn tip start "basic" en neem af en toe een toevoeging erbij.

Daarom noemen ze het ook de premium lijn van Aptus.......niet voor beginners :)

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Amnees

De meeste die met zoveel toevoegingen werken weten niet eens wat ze geven.......ja doe het toch via schema ;)

Ja en als er dan wat fout gaat zit je op je hoofd te krabbelen welke van die toevoegingen niet lekker werkte ;)

Mijn tip start "basic" en neem af en toe een toevoeging erbij.

Daarom noemen ze het ook de premium lijn van Aptus.......niet voor beginners :)

 

Gr Ire

 

jep daarom heb je een schema gevorderd, en expert, 1 van de verschillen is dat gevorderd de pk bij elkaar heeft zitten en expert met losse componenten werkt, als je het schema zelf ziet (expert) zie je dat er eerst een hoge behoefte aan P is, daarna word dit afgewisseld door K. klinkt logisch, maar hoe meer losse componenten je neemt hoe meer er fout kan gaan, tenzij je groene vingers hebt, dan zal het juist een toegevoegde waarde hebben, maar dan moet je wel weten wat je geeft.

vaak word een voeding onderuit gehaald omdat er geen leuke opbrengst mee te behalen zou zijn, maar je kunt niet de schuld aan je voeding geven als je geen groene vingers(gezond verstand) goede stekken en een goed klimaat hebt. aptus is geen merk die ff snel geld wil verdienen met wat flesjes water verkopen, zoals veel bedrijven wel doen. maar je moet wel met dat sterke spul om kunnen gaan. dus overdoseren is nogal snel gedaan in tegenstelling tot die flesjes water waarbij mensen niet zo snel overdoseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer gelikt uit schenkie, geen woorden maar daden daar hou ik wel van!

Hoe zit het met je drain dan welke waarden krijg je terug?

 

Groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...