Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

schenkie

Test Gavita Pro 400 volt op echte mapito!

Recommended Posts

@Rarawieowiejadie,

 

Ook aan de 400 volt dus :lol:

 

Ik las er al wat van op JD ;)

 

Ben benieuwd naar de verbouwing.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb er 2, maar weet niet wat mijn hok doet in de zomer of ik er meer kan hangen.

Ik hou er wel nu al rekening mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, vol veldje! :lol: Kan het misschien zo zijn dat ze een beetje strekken omdat ze een beetje wedijveren om het licht? Het lijkt zo donker tussen de planten of komt dat door de foto? Wel gaaf zo'n veld.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Dat zou de enigste reden kunnen zijn idd maar dat strekken hebben ze vorige keren ook niet gedaan...dus het is me ff een raadsel.

Ze worden wel altijd een 80 cm..maar niet zo snel.

 

Het enigste wat ik veranderd heb zijn de kappen+nieuwe lampen en de LVS...denk niet dat het door die 1 Gavita Pro evsa komt haha.

De stekken zijn wel meteen aangeslagen dus die waren goed..er zijn stekken bij met een stam van 1.5cm..dus genoeg power in de stekken(planten)

 

We wachten af...anders word het gewoon langs de lampen buigen tegen verbranding.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stikstof zorgt ook voor extra lengte groei. Teveel stikstof krijg je lange slappe planten van, dus misschien iets te veel N meegegeven? En weet niet hoe je met je temp zit? ligt die hoger dan normaal?

Maar zo heel veel zullen ze niet meer groeien toch? Hoe hoog kan je nog?

Staat er iig mooi bij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thebrick,

 

Die stikstof hebben ze 2 keer meegekregen tijdens de eerste week voor de lichte kleur.

Dat is ml werk geweest op een voedingsvat, dus daar moet ik het ook niet zoeken denk ik.

 

De temperatuur als de lampen uit zijn licht iets hoger...22gr maar dat is andere zomers ook zo geweest.

 

De lampen aan de zijkant kunnen nog een 40cm omhoog en die in het midden hangen nog 1mtr dus misschien wat buigen langs de lampen aan de zijkant.

Dan moet ik er wel mee weg komen :lol:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn misschien wat langer als normaal bij je maar je hebt ook een veel betere verdeling van

licht en lucht dan je vorig kweeken toch? Maar gestrekt zien ze er niet, het is niet goed te zien

maar de opbouw van de plant ziet er volgens mij goed uit. Vind het er erg goed en mooi uit zien

complimenten er voor ben benieuwd hoe ver je ze weet te pushen met zo;n lekker hoge Ec vanaf

het begin.

 

Als je af en toe je drainwaarden wil geven en hoe je hier op bijstuurt met je voedingsgift

maak je me helemaal gelukkig. Blijf je volgen!

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rodney McKay,

 

Ja de verdeling is wel beter dan eerst met die spiegelkappen.

 

Ik zal af en toe de waardes posten....je gaat toch niet op mapito kweken ofzo he ahahahaha.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe klootzak ons aardekwekers beetje uitlachen he ;) . Nee net mijn laaste kweek in hele haastige spoed afgerond en zit

nu met een hele kelder tot de nok toe gevuld vol met vuilnis zakken met aarde. Zeg al anderhalf jaar dit was de laaste keer en

steeds maar weer door gegaan op aarde maar nu ga ik echt over naar mapito ben er helemaal klaar mee.

 

gelukkig heb ik jouw om een beetje bij af te kijken, ben al hard op zoek naar een stapel mooie kratjes. :lol:

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites
private seminar wink.gif

 

Ik zal het inschrijf formulier vast online zetten beer.gif

 

He Rodney, dit doet schenkie tegenwoordig ook :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De betere verdeling van licht gaat niet tot strekken leiden, ik denk ook niet dat het strekken is. Je planten groeien gewoon beter als je gewend bent en dan is je veldje vol. Volgende keer minder planten per bak? :D

 

@rodney, het verstand komt met de jaren he, het sleuren met die zakken gaat dan ook moeilijker :lol: ;)

Ik denk dat er nog wel een paar mensen gaan overstappen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stikstof zal het dan idd niet geweest zijn schenkie. Kan aan die nachttemp gelegen hebben, groter verschil tussen dag en nacht geeft een generatiever gewas..

En wss net zoals racker zegt.. groeit ook gewoon harder omdat je mee lux hebt hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A&T Trading,

 

Ja ik wil de mapito wel wat bekender maken....alleeeeeeen maar voordelen natuurlijk. :lol: ;)

Ik zoek nog een geschikte locatie ..waar de koffie natuurlijk altijd klaar staat.

 

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A&t en schenkie

 

Ok ik schrijf me per direct in schenkie!!! kom maar op met die master class van je ik zit al klaar

met pen en papier. :lol:

 

@racker

 

Ik voel me soms net een bouwvakker met al die zakken op mijn rug, jammer dat mijn verstand

er zo veel jaartjes voor nodig heeft. ;) .

 

 

nee maar effe sereus beetje off topic maar ik vindt het wel een beetje eng hoor overstappen

is toch weer iets nieuws en is natuurlijk niet helemaal zonder risico's. Vooral als je finacieel

niet echt heel super zit kan leergeld betalen soms op bepaalde momenten een slechte investering

zijn. Maar ik geloof er wel in mapito lijkt in eerste instantie best moeilijk maar aan de andere

kant de mate van controle die je kan uitoefenen door het meten van de drain is toch aanlokkelijk.

 

Maar gelukkig gaan er steeds meer hier op het forum over naar mapito dus dat is gustige ontwikkeling.

En jullie maken er meteen een goeie leidraad voor met uitleg en foto's dus wat mij betreft al hulde

aan jullie..!

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komkom Rodney, je bent toch niet alleen hier he? En dan nog een seminar van schenkie bij A&T. Kan niet mislukken! Al heb ik een donker bruin vermoeden dat dat seminar niet alleen over mapito gaat zijn :lol:

Misschien krijg ik ook wel een uitnodiging!

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@schenkie, op zaterdag weet ik nog wel een plekje voor je ;)

 

@Racker, je bent gewoon welkom bij ons hoor :lol: maar ik wil je wel persoonlijk uitnodigen als je dat liever hebt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A&T Ik hou me aanbevolen ;) moet toch nog een lvs-je hebben, kom ik die persoonlijk ophalen. Roep maar wanneer de rest komt. Lekker :lol: dit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een mini meeting, gezellig, kom maar ik vind het altijd goed

regel het onder mekaar maar en ik hoor `t wel.

 

sorry voor het of topic,nu weer on topic dan

 

@schenkie, gaat lekker zo he :lol: goed soortje die groene

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rodney McKay,

 

Ik ben een aantal jaren geleden begonnen als noob op mapito...had in mijn leven nog geen wietplant gezien laat staan wiet in mijn handen gehad.

Bij de GS hebben ze me verteld dat mapito goed was...meer opbrengst bla bla...meerdere keren te gebruiken enz enz, dus de keuze was snel gemaakt.

Mijn eerste kweek verliep niet vlekkeloos maar het was zeker geen drama..en toch als leek zonder enige info een leuke opbrengst.

Dus met een basis op aarde is de overstap helemaal niet zo moeilijk...koop een paar goede meters en je bent al op de helft want zonder meters kun je niet veel....de rest is makkelijk :lol:

 

@A&T Trading,

 

Dat adresje op zaterdag zit al vol hoorde ik... ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom denk iedereen dat mapito zo moeilijk is ;) stelt niks voor :lol:

(heb les van Schenkie in mapito kweken gehad en de eerste ronde was gelijk een persoonlijk record :D )

 

@Schenkie

De plantjes gaan lekker!!

Mijne zijn al redelijk in de bloei,

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar misschien dat de overstap van nooit gekweekt hebben naar mapito leren kweken zelfs makkelijker is als van aarde kweken naar mapito kweken. je moet even de gewoontes van aarde kweken schrappen, en overstappen op iets nieuws.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook van aarde overgestapt, naar mapito, mapito kweken is gewoon meten wat je geeft meer niet :D

Alle vragen kan je toch aan Schenkie vragen :lol: ;)

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb al een mooi metertje van A&T dus dat komt goed. Ik ga het ook doen hoor had de beslissing al genomen

is ook wel weer leuk om een keer iets vernieuwends te doen, Helemaal als schenkie beetje de waarde noteert

kan ik er in ieder geval zowieso veel uit halen qua info. Vind ze er echt mooi bijstaan zo op mapito en leuk om

te zien hoe snel ze reageren op het moment dat je iets veranderd.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die zien er toch gewoon lekker uit....

 

Vermoed dat je klimaat tussen je lampen en planten gewoon beter is door de LVS.

 

Hoe eerder ze op hoogte zijn hoe sneller je de bloei erin hebt let maar op.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Schenkie, Ik had het al ook al aan Ire gevraagt...Geef je op een bepaald uur water? En zoja, heb je daar een reden voor?

(ben met een worteldrukexperimentje bezig)

 

T is stil in deze hoek...GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...