Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rainman

Hok Bouwen In Ierland (my First Try)

Recommended Posts

De lampen zijn aangesloten op hun ballast en deze weer op het vermogens relais, nu is het wachten op m'n bestelde tijdschakelaar.

 

gallery_7406_450_13153.jpg

 

Ben blij dat ik heb besloten om de filter buiten het hok te houden, de twee wings nemen heel wat oppervlakte in beslag bijna de gehele ruimte. Er is geen plaats voor het filter!

 

Morgen ff nieuw vijferfolie leggen en dan kan de verwarming er in en de vloer er boven op.

 

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rainman, super man, echt een heerlijk verslag om te lezen, keer op keer weer... En dan na te gaan dat je nog alleen maar aan 't bouwen bent :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb jij die kosten er ook vrij snel uit, investering meer dan waard dus. Plus dat je vrouw gewoon gelijk heeft met het risico's oogpunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Weer een update oude folie der uit nieuwe er in opstaande randen van 12 cm, je kan hier de steunbalken zien waar de vloerdelen op rusten. Ook maar een paar gaten in gemaakt voor een optimale lucht verdeling

 

gallery_7406_450_35386.jpg

 

De vloer weer op z'n plaats (kan ik iedereen aanraden losse vloerdelen en los laten liggen, heel makkelijk als je eens wilt schoon maken of zo en zeer stevig) ga beginnen met 9 potten van 12 liter (was 4 van plan maar ik word nu al hebberig!) heb dan nog wat bewegings ruimte.

 

med_gallery_7406_450_13888.jpg

 

Het hok is zo wit dat het bijna pijn doet aan m'n ogen, nog 1 laag en dat zal witkalk zijn.

De watervaste thermostaat voor de buis (tube) verwarming +/- 30 cm boven de rand van de potten.

 

gallery_7406_450_8537.jpg

 

En nog ff een totaal plaatje met de wings beneden.

 

med_gallery_7406_450_18107.jpg

 

Ben bezig een systeem te ontwerpen om de 2 wings met lampen door middel van een elektro motor naar boven/beneden te besturen in samen werking met een paar infra rood detectors. Zodat de lampen automatische 50/60 cm boven de toppen hangen enzo verbranding te voorkomen (heb geen idee hoe snel zo'n plant groeit, heb nl. lange werkdagen en wil niet thuis komen en verkoolde dames zien) Het zelfde geld voor de irrigatie...!

 

Nog een vraag, ik denk er over om een extra 400 watt lamp te kopen deze in 1 van de wings te plaatsen en daar mee te ontkiemen en voor groeien, is het groeien klaar 600 watt er weer in en de plantjes onder de 2 volle 600 watt zonnetjes.

 

Hoop op net zoveel steun van dit forum straks bij het echte werk (kan niet wachten!) .

 

Zo dat was het weer voor het weekend

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt ge-wel-dig! :smoke :no

heb zelden zo'n mooi hok gezien.

goed bezig rainman :wOOt

heel veel succes ermee!!

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat is nou nog eens een hok!

prachtig man.

ik hoop voor je dat je er veel en een lekker pafje uit kan halen.

laat die ieren maar eens van een jointje met nederlands gekweekte wiet roken. :no

veel suc6 nog.

ni-G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tering wat een mooi hok, goed doordacht en heel netjes. :no

 

Ik zou geen 400w in een 600w kap draaien daar zijn ze niet voor gemaakt. :wOOt

 

Waarom een 400w, vanwege het stroomverbruik?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog een vraag, ik denk er over om een extra 400 watt lamp te kopen deze in 1 van de wings te plaatsen en daar mee te ontkiemen en voor groeien, is het groeien klaar 600 watt er weer in en de plantjes onder de 2 volle 600 watt zonnetjes.

 

Om stroom te besparen bedoel je? Dan kan je dat nog beter onder TL's doen. Zoals je in meerdere topics kunt lezen werkt dit erg goed, zelfs beter dan onder HPS en het is een stuk goedkoper.

 

Je zou kunnen overwegen om een klein TL-hokje te bouwen om te ontkiemen en voor te groeien. Als je dan 3 weken voor de geplande oogst gaat zaaien, kan je na het oogsten meteen weer door met je nieuwe kweek. Als de nieuwe plantjes in je bloeihok staan zou je het TL-hokje dan weer als droogkast kunnen gebruiken. Als je de afgezogen lucht uit de droogkast naar je bloeihok afvoert ben je ook meteen van alle luchtjes af.

 

@ Spock, je kunt best een 400 watt lamp in een wing draaien, als je maar wel een andere VSA gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Jan,

 

Tja ik dacht een beetje besparen kan geen kwaad, had hier al rekening mee gehouden en m'n controle ruimte naast vast aan m'n groei hok... maar dacht h'm ik wel nu wel eens beginnen met het groen gedeelte van dit project. Okay zal nog ff geduld moeten hebben tot dat de control ruimte klaar is.

 

Ik zal later daar eens wat foto's van plaatsen het is m'n ingang, lucht inlaat en voorverwarming, besturing elektra, watervoorraad, en kiem/groei gedeelte en opslag zuren enz. kortom m'n controle ruimte 60x112x210

 

Bedankt voor je reactie... (wist niet dat je VSA niet geschikt is voor een lagere wattage qua lamp)

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je dat je pas gaat zaaien als de controlruimte af is? Ik bewonder je geduld! Je wilt eerst alles perfect hebben en dan pas starten. Als je bloeihok klaar is zou ik gewoon beginnen!

 

Ik lees een stukje terug dat je bezig bent met een systeem dat de hoogte van de lampen automatisch aanpast. Dat lijkt me een tikkeltje overdreven, tenzij je het erg leuk vindt om te maken. Als de groei er goed inzit groeien ze zo'n 2 tot 3 cm per dag en je hoeft er dan ook niet bang voor te zijn dat je ze verschroeid terug ziet als 's ochtends de lampen op 60 cm hangen en 's avonds op 58.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jan,

 

Dat is net wat ik wilde weten als de damens 2/3 cm per dag groeien dan geen probleem, dan is het zeker niet nodig om de lampen electronische te bedienen.

 

En ja dan maar eerst alles af maken voor dat ik ga beginnen!

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay begonnen met de elektra net 50mtr 2,5mm kabel binnen gekregen en de tijdschakelaar 16A maar ja niet echt nodig ga de lampen met een vermogens relais schakelen, dus van de groepenkast naar m'n hok. zal later weer een paar foto's plaatsen van de bedrading. Is de bedrading klaar dan eindelijk het laaste gedeelte bijna af... en dan de keuze heb 16 northern light seeds en ongeveer 60 sensi shiva seeds met welke zal ik beginnen en hoeveel, wil er hopelijk 9 damens overhouden dus starten met 18 seed 50% afvallers? Any way still a long way to go.

 

Tot later,

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Heb maar weer wat besteld Venso 200 watt growing bulb 6400 K om te ontkiemen en voor groeien, ik hoop dat dit een goede keuze is en dat 1 lamp voldoende is om 18 zaden te ontkiemen en voorgroeien.

 

Graag een snelle reactie kan nu nog de bestelling veranderen.

 

Grtx Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

 

je vroeg eerder of er meerdere mensen ervaring hebben met wings.

Ik ben er heel tevreden over.

Maar kreeg het antwoord van de leverancier pas in week 1 bloei.

Dus ik had de kappen echt veels te dicht bij in de verkeerde stand gedaan.

Daar heb ik enige schade door gekregen. Is niet verstandig om meteen op 30 cm te beginnen in de groei en 1e week bloei. Dus dat ga ik volgende keer zeker beter doen.

Een bewezen schema volgens high five is:

 

wk hoogte stand lamphouder kap stand spreader

 

groei > 100 laag 4 smal nee

1 100 laag 4 nee

2 60 midden 3 nee

3 40 midden 2 ja

4 35 hoog 1 breed ja

5 25 hoog 1 ja

6 25 hoog 1 ja

7 25 hoog 1 ja

8 tot 9 35 midden 2 ja

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rainman ik ben jaloers op je :specool !

 

Wat een super hok wordt dit zeg, ik kijk elke keer weer watertandend naar je vorderingen, zijn mijn zielige hokjes niks bij haha.

Ik ben benieuwd naar je eerste kweek, en je electra (nette aangelegde electra vind ik altijd cool om te zien, zal wel een tik zijn haha)

 

Succes! Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF een nieuwe flash movie (de oude aangepast) nu in het groen de ontkiem & groei tafel met 1 Venso 200 watt growing bulb 6400 K er boven.

 

Klik hier (150 k dus ff wachten aub)

 

Hier hoop ik het weekeind mee klaar te zijn (als de bestelling op tijd binnen is natuurlijk)

 

Grtx Rain

 

FF nog een kant tekening:

Ben weken bezig geweest om dit te plannen tekeningen gemaakt, forums en growshops online af gelopen lezen, en nog eens lezen. Maar de meeste ideeen, tips enz. heb ik van het www.wietforum.nl deze is toch de beste site om kennis op te doen (wil andere sites niet afkraken maar het lijken wel kinder sites, elke keer de zelfde voor de hand liggende vragen) een ieder kan hier door alleen te lezen een goede opzet maken qua bouwen, dan het groeien is voor mij een grotere uitdaging. Keep up the good work site admins!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee rainman...ziet er strak uit hoor dat hokkie!!

Als je 9 dames wilt zou ik er toch iets meer zaaien dan 18....je zou zomaar 12 mannetjes kunnen hebben.

50 % is een beetje te optimistisch. Als je er nu 25 zaait...kan je de negen mooiste selecteren :specool

En geen idee wat dat voor lamp is...maar als het wit licht is zit je goed...en 200 watt is genoeg om een beetje voor te groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb maar weer wat besteld Venso 200 watt growing bulb 6400 K om te ontkiemen en voor groeien, ik hoop dat dit een goede keuze is en dat 1 lamp voldoende is om 18 zaden te ontkiemen en voorgroeien.

 

Onder drie 18 watt TL's kleur 33 kan je ook 18 stuks 9 x 9 cm potjes kwijt. Kweenie of jij zwemt in het geld, maar volgens mij ben je voor die lamp plus verzendkosten ruim 100 euro kwijt. Beetje zonde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het geld zwemmen nou niet echt... en ja 112 euro incl. verzend kosten is met ballast en een hamerslag reflector. Anyway het is al besteld heb hier lopen zoeken maar kan geen tl vinden met kleur 33 vandaar.

 

Hier nog even een foto van m'n zojuist geplaatste conversie stuk op de 1500m3 slak (randen om de slak heen gevouwen muurvast en afgekit met siliconen)

 

gallery_7406_450_56265.jpg

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Ben even de water dichte buisverwarming aan het testen in het bloei gedeelte, heb ze even voor de zekerheid op een stukje gipsplaat gezet (even kijken hoe heet ze worden voordat ik ze onder de vloerplaats) ik heb er vier maar hopelijk is twee stuks genoeg voor de bloei ruimte (50watt pers stuk) dan kan ik de andere 2 gebruiken in de control/luchtinlaat/kiem/groei ruimte gebruiken met een eigen thermostaat (die reageert op de lucht inlaat temp.). De temperatuur is nu buiten 17/18 graden lv is 74% het zelfde voor m'n hok. Heb nu de thermostaat op 24 graden staan en in 15 minuten is de temp. gestegen naar 22.6 graden en de lv gezakt naar 67% dus dat werkt okay en dat met 100watt (meet de temp. 60 cm van de bodem). Natuurlijk zal de afzuiging het wat moeilijker maken maar dan nog 1 of 2 tubes erbij. En hopelijk zal de voorverwarming van de luchtinlaat ook een steentje bijdragen.

 

gallery_7406_450_312.jpg

 

Okay dit was weer een update... misschien niet echt boeiend maar het hoort er bij,

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je doet het wel allemaal supernetjes!

Erg mooi, hokje 4 life this!

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, dat gaat goed man :specool

erg interessant topic en zeer professioneel uitgevoerd. ik blijf het zeker volgen ;)

ben ook erg benieuwd naar je kweek!!!!

 

succes,

 

BS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...