Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rainman

Hok Bouwen In Ierland (my First Try)

Recommended Posts

Thanx Ripper,

 

Het is een 1000m3 filter geworden ik heb liever een beetje over capaciteit dan hoef ik niet op volle toeren te draaien en later als het een beetje gaat een tweede lamp er bij.

 

Nog ff een vraag:

qmark_sedmed.jpg

Dit is een electrische inbouw lucht kachel geschikt voor de douche dus water bestendig. Deze blaast warme lucht en eigenlijk wil ik deze in de control kamer bouwen waar de lucht inlaat zit deze lucht verwarmen en dan word deze de groeikamer in gezogen, maar ik ben bang dat dit misschien niet voldoende is om in de winter de 25/28 graden te halen met de lampen uit. Is het aan te raden om deze direct in de groei kamer te plaatsen en zoja waar net boven de vloer of in het plavond dan blaast deze de warme lucht naar beneden. Kachel is 2000 watt.

 

Kijk ff naar het plan A in de control kamer B in de groeikamer klik hier ff laden 200kb.

And let me know!

 

Grtx Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je ook hoeveel watt die elektrische kachel is?

Als we dat weten dan moet wel in te schatten zijn

of die genoeg capaciteit heeft. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor, ziet er al goed uit. Als je problemen hebt met het gewicht van koolfilters is het te overwegen om een Phat filter aan te schaffen. Initieele aanschaf is wel wat duurder , maar op de lange termijn maakt het niets uit. 1500m3 weegt slechts 15 kg !!!! De diameter is ook afwijkende tov conventionle filters, dus wellicht is een extra verloopflens nodig.

Succes met de bouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kachel zou het best zijn in het hokje, maar dan zou je 'm laag moeten plaatsen denk ik -warme lucht stijgt-

Probleem is dan dat hij niet te dicht op de plantjes mag staan, dus niet de warme lucht tegen je plantjes of tegen de potten blazen.

Het mooiste zou denk ik zijn, als je de ruimte buiten je hokje met een conventionele verwarming op een graadje of 21,22 kan houden, en dan daar de lucht van aanzuigen.

Dat is genoeg voor als de lampjes uit zijn, en zo gauw de lampen weer aan gaan, wordt de temperatuur vanzelf weer wat hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik ben zelf Iers, in ierland hebben ze echt kut wiet. En daar betaal je nog veel voor ook. als je een goeie kweek hebt zonder politie gezeik kun je veeeeel geld verdienen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet der alles van vandaar dat ik een poging waag niet te groot maar net genoeg om de kosten er uit te halen (liefhebbers genoeg voor een zeer goede prijs)

 

:no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is een 1000m3 filter geworden ik heb liever een beetje over capaciteit dan hoef ik niet op volle toeren te draaien en later als het een beetje gaat een tweede lamp er bij.

 

Dit is zeker een goede keus. Een voordeel van een filter met overcapaciteit is dat ie ook weer langer meegaat en de kans op geurtjes is minimaal. Ik vind het wel slim van je dat je niet bezuinigt op de spullen die je aanschaft. Als je alles netjes doet is het risico op ontdekking nihil. Het enige risico dat je loopt is dat een overijverige douanebeambte zich afvraagt wat jij met een koolstoffilter moet. In Ierland zal toch ook wel een filter te vinden zijn? Scheelt je ook mega veel verzendkosten.

 

Als de temperatuur van de aangezogen lucht tenminste 18° is, hoef je je hok niet bij te verwarmen. De temperatuur van de aarde zal dan altijd hoog genoeg zijn. Een kachel levert alleen maar extra stroomkosten en onnodig risico op. Die 25 tot 28° is de juiste temperatuur met de lampen aan (gemeten op zo'n 5 cm onder de hoogste toppen en niet in het directe licht van de lamp).

 

Mooie tekening van je hok! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Gelukkig het zit der bijna op, kan helaas alleen in het weekend bouwen door de weeks te veel te doen. Hopelijk zijn vandaag de spullen binnen gekomen anders moet ik het nog een weekje uitstellen het bouwen (heb bytheway alles bij leafman gekocht was de enige waar je met creditcard kan betalen )

 

Heb wel via ebay een Boneco 7131 lucht bevochtiger gekocht voor 30 euro en een Hanna ph meter voor 25 euro en die zijn ook onder weg.

 

Dus misschien nog wat foto's later dit weekend (wil nu wel graag iets met planten doen ipv. gips platen)

 

Grtx Rick

 

3 foto's geplaatst, helaas nog geen bestelling zal wel maandag worden....

Share this post


Link to post
Share on other sites
(wil nu wel graag iets met planten doen ipv. gips platen)

 

 

groot gelijk, maar je werk ziet er goed uit. top, je bent een voorbeeld voor mij als beginner.

nu hopen dat je bestelling er snel is en dan kun je eindelijk klapperen met die handen, hihi.

 

groetjes G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Weer een paar foto's er bij gezet (probeer de foto's allemaal op de eeste pagina te zetten) Ik heb nog een klein probleem, ik kan hier geen watervaste gipsplaten (die groene) kopen/vinden dus maar gewone genomen. Deze moet ik dan natuurlijk eerst voorbehandelen en daarna afdichten. Is der een stucador hier op het forum die mij wat tips kan geven wat het beste te gebruiken. Als eindlaag wil ik witkalk gebruiken.

 

Grtx Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je je elektriciteit binnenin je voorste wand hebt aangelegd. Ga je deze wand ook isoleren met glaswol/rotswol? In elk geval hoop ik dat je goed hebt nagedacht over de capaciteit die deze bedrading aan moet kunnen. Anders kunnen ze heel warm worden, de glaswol kan beginnen smeulen en in elk geval is er een risico op brand. Maar aan de rest van de plannen te zien, zal je daar ook wel aan gedacht hebben. Doe zo verder! Heel interessant topic voor beginnende hokkenbouwers :no

 

Ow, nog een kleine bedenking: Je zet je afbeeldingen toch beter op de gallerij van Wietforum zelf. Ik heb er alle vertrouwen in dat je er zorg voor zult dragen, dat ze op de huidige host ook beschikbaar blijven. Maar deze host op zich kan al een aanwijzing zijn voor de 'vieze mannen met blauwe petten' if you know what I mean. Misschien word ik wat parannoïde, maar dat is dan ook weer niet zonder reden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi KOd,

 

Bedankt voor je tip, de bedrading voor het zonnetje is een maatje zwaarder alleen de besturing (din rail tijdschakelaar) naar de din rail vermogens relais is wat lichter maar daar is de amperage bijna niets.

 

En je hebt helemaal gelijk wat de plaatjes betreft op een sever die evt. kan worden getraceerd.

Dus heb nu alles in een album staan en de flash movies op een lycos server.

 

Grtx Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Wij hebben onze kast gemaakt van normale gipsplaat. Dubbelwandig met rockwool ertussen. De naden aan de binnenkant hebben we acrylaatkit en daarna heb ik alles in de afwasbare witte latex gezet (2x) Dit bevalt prima.

 

Hier een verslag

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wij hebben onze kast gemaakt van normale gipsplaat. Dubbelwandig met rockwool ertussen. De naden aan de binnenkant hebben we acrylaatkit en daarna heb ik alles in de afwasbare witte latex gezet (2x) Dit bevalt prima.

 

Hier een verslag

 

Das goed nieuws was een beetje bang dat ik de gipsplaaten moest verwijderen en watervasteplaaten in Nederland bestellen. Nog ff een vraagje, je krijgt geen barsten/scheuren in de naden (waarschijnlijk om dat de kit fexibel is) of in de 2 lagen latex? en blijven de gipsplaaten hard/stevig? Maar zoals je al zei het bevalt prima!

 

Grtx Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

De kit is flexibel en blijft prima zitten. Heb nu na twee kweken de wanden afgeborsteld om omhoog gespetterde aarde eraf te halen. Zit als een huis, die latex.

 

Wij hebben hier geen klachten. Dus laat die platen lekker zitten en kit de boel goed. Lekker makkelijk verwerken ook. Geen gedoe met plastic, alles netjes en strak. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Softbox:

Ik weet hoe je een slak in kan boxen (dan de box weer ophanden in rubbers), maar wat ik nog niet weet is hoe je de slak binnen in de box weer kan ophangen in rubbers. Zijn hier tekeing van te vinden? of andere tips. Hopelijk krijg ik morgen m'n 1500M3 slak binnen en dan maar weer even brainstormen hoe of wat het beste is, wil de slak zo stil mogelijk krijgen.

 

Als vast bedankt voor je moeite,

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een goeie link. Deze hangt alleen niet in rubbers.

Maar misschien wel een aanvulling op je ideeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring is dat een geisoleerde kist die aan rubbers hangt net zo stil is als een softbox en ook geen trillingen doorgeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slak intern ophangen,

 

Wat ik niet wist is dat er auto uitlaat ophang rubbers worden gebruikt om de slak intern optehangen, heb nog ff een conversion besteld voor m'n slak van vierkant naar 25cm rond en ga m'n slak in de rubbers zetten.

Zal hier van ook een verslag van bij houden. Als der nog mensen zijn die tips hebben graag.

 

Grtx Rick

 

Maar wat denk je spint bijde zowel intern als extern ophangen is dat misschien nog stiller ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Heb een foto er bij gezet van het filter 100m3, slak 1500m3 en geluidsdemper allemaal 25cm aansluiting. kijk hier

Het filter weegt aardig zwaar 30 kg hoe hang je die normaal gesproken op? en de demper zo kort mogelijk achter de slak? Graag wederom wat tips wil het zo goed mogelijk doen.

 

Grtx Rick

 

Ps.

Nog een verassing bij het uit pakken van de demper (vol met piepschuim bolletjes) had het bijna weg gegooit 4 doosjes met elk 15 Shiva Shanti II zaden van Sensi seeds, toch aardig van www.leafman.nl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De demper zo kort mogelijk na de slak ja.Het filter hangt bij mij aan 2 ketinngen die rond het filter gaan en het einde van de kettingen aan uitlaatrubbers. Het is wel een Phat filter van 1500m3 maar die weegt maar 15 kilo en is maar 500mm lang. Wel iets duurder maar makkelijker transport en zou langer mee moeten gaan. Uitlaat is 315mm geisoleerde lsang

Afb071.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer ff een update,

 

Vandaag de rest van m'n spullen binnen lamp, sound proofed pijp thermodimmer en wat flenzen enz.

Ook nog ff een plaatje bijgezet (eerste pagina).

 

Wil graag m'n filter en slak samen in boxen (zie plaatje)

 

Grtx,

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...