Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rainman

Hok Bouwen In Ierland (my First Try)

Recommended Posts

Rainman,

 

http://www.multifan.nl/

 

Ze zitten ook in england, het bedrijf is echt top.

 

Ik heb er mijn defecte SEA 6,3 erheen gestuurd dat moest wel onder de naam van een growshop.

Zij hebben hem kosteloos teruggestuurd en gerepareerd iedere vorm van garantie had ik niet meer maar daar is nooit naar gevraagd.

 

Succes ermee ...

 

http://www.multifan.nl/dutch/Ventilation/M...anical_controls

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Afghany Warrior,

 

Thanx heb ze meteen een mail gestuurd...

 

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Alle Multifan ellende even daar gelaten en verder met de slakfan inboxen, eerst even de

multiplex opmaat gezaagd. Had al eerder het conversie stuk geplaatst (vierkant naar 25 cm rond)

 

med_gallery_7406_450_39282.jpg

 

Dan FF passen en meten (opdat moment werd de multifan afgeleverd dus ff proberen)

 

med_gallery_7406_450_47783.jpg

 

Heb de fan in de rubbers gehangen, en een stukje Acoustic Sono-deck hose ø 254 om

de ophanging fexible te houden.

 

gallery_7406_450_12426.jpg

 

En later zal deze weer op zolder worden opgehangen en wederom in de rubbers

(misschien wat overdreven maar ik wil stilte)

 

med_gallery_7406_450_35685.jpg

 

Omdat er nog steeds een bestelling zoek is kan ik helaas de Isoflex geluids isolatie nog niet

in de box plaatsen en tevens de inlaat flens. Dus weer vertraging.

 

 

gallery_7406_450_23534.jpg

 

De box kompleet gesloten en natuurlijk even testen volspeed, totaal geen resonantie de rubbers doen z'n werk!

 

gallery_7406_450_21657.jpg

 

Zo dat was het weer even....

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puik werk Rain, wel pech met je bestellingen maar eens je die schatjes ziet groeien ben je dat allemaal lang vergeten. :verrygood

Wat voor rubbers zijn dat die je gebruikt, heb mijn afzuiger nu ff met een ketting aan een klimhaak gehangen, nog geen klachten gehad maar ga het mss toch ook maar met rubber doen.

 

Greetz, Mr.Green :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zit jij in Noord-Ierland?

Heb je misschien skiekum een groter hokje?

Ik zag net dat ze een partij wiet in beslag hebben genomen ter waarde van 27 mln euro.

 

Gr. Venlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey ik moet zeggen je hebt het echt netjes voor elkaar ik hoop dat er snel plantjes in komen kan ik mee geniet ik blijf je topic zeker volgend ook leerzaam!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn uitlaat rubbers in het begin dacht ik Hmmm wel een beetje stug 4 van die dikke uitlaat rubbers maar ff getest loopt als een zonnetje en gewoon op de vloer....

 

Heb de box met veel pijn en moeite de zolder weten op te slepen (paste net door het luik)

 

gallery_7406_450_25529.jpg

 

Laken der omheen voor een beetje grip (bij gebrek aan touw)

 

med_gallery_7406_450_50450.jpg

 

Nu nog wat obstakels (allerlei spanten van het dak)

 

med_gallery_7406_450_12989.jpg

 

En dan is de fan op zijn plek....

 

med_gallery_7406_450_29313.jpg

 

Was weer een heel avontuur, kan nl. niet ff aan de buurman vragen om te helpen krijg je meteen van

die vragen... die je niet wilt/kan beantwoorden

 

Zo dat was het weer voor vandaag, nog het filter inboxen maar deze zet ik op zolder inelkaar.

 

Grtx Rain

 

Ps. antwoord op een eerder stelde vraag(en) de prijs van wiet laat staan goede kwaliteit is tussen de 30 en 50 euro een gram als je het kunt kopen... er is hier bijna niets te koop en goede wiet is zeldzaam. Heb zelf al een paar keer iemand wiet, stuf enz. laten sturen per post maar nooit aangekomen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat zijn uitlaat rubbers in het beging...

Uitlaatrubbers dus, heb ik iets om naar te vragen i.p.v. weer zo vaag naar "rubbers" te moeten informeren :smoke :no

 

Daaaamn, als ik die prijzen zo zie en de beschikbaarheid :no verkoop 50 gram en je hebt je investering al terug bijna ;).

 

iig suc6 en hou ons op de hoogte :verrygood

 

Greetz. Mr.Green :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mr. Green,

 

Hier ff een fotootje van de rubbers, dit zal het wel wat makkelijker maken

 

gallery_7406_450_33697.jpg

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boutjes waar je rubbers aanhangen steken uit.

Heb je nu vier gaatjes in de bovenkant geboord hiervoor ?

Of ga je de latjes iets laten zakken ofzo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi soca,

 

Ik heb hier voor 4 gaten gemaakt (net zo groot als de maat van een dop/pijpsleutel) zodat ik er nog wat aan kan verstellen (misschien hing de fan wat scheef of moet deze iets voor/achterover als deze zou trillen maar dat was niet nodig), toen de bovenkant dicht ging heb ik een klein beetje kit om de gaten heen gedaan dus lucht dicht afgesloten.

 

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

De control/groei ruimte, (in woording)

 

Gipsplaatje op maat nu nog even 16cm omhoog om de lucht toevoer vrij te houden.

 

med_gallery_7406_450_25681.jpg

 

De deur naar het bloei gedeelte

 

gallery_7406_450_15099.jpg

 

De wand aan de rechter kant is hol, verse lucht van zolder komt zo via de dubbelen want onder de vloer, langs de tube heaters en word zo de bloeiruimte in gezogen en verdeeld door de gatenbodem. En hier ook een zwembadje gemaakt van vijverfolie, want m'n water vooraad komt hier ook te staan.

 

med_gallery_7406_450_2285.jpg

 

Als vast 1 vloerdeel opmaat nu de rest nog om het geheel af te sluiten, later komt er gewoon zwart zijl overheen (makkelijk schoon houden)

 

med_gallery_7406_450_26101.jpg

 

Ohja heb m'n Boneco koude mist ook binnen (deze werkt gelukkig ) gekocht op eBay 35 euro, En plastic schotels gevonden met een opstaande rand

even uit meten hoeveel water er in kan met een volle pot erin... BTW (by the way) hoeveel water slurpt een dame met 12 uur licht (ik ben nl. 12 uur van huis per dag) ik denk dat het beetje water wat in de schotel past niet voldoende is voor 12 uur als de planten groter worden... wie heeft hier op een antwoord?

 

gallery_7406_450_7117.jpg

 

Tot morgen ( heb een vrijedag..!)

 

Ps. Leafman belde me vandaag dat m'n 2 bestellingen terug zijn gestuurt (Grrrrr...) deze worden maandag opnieuw verzonden (en hopelijk is er iemand aanwezig bij de post die kan lezen..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je morgen aan de slag! :verrygood :) :no

nu dat de grootste leverancier van wiet in ierland is opgepakt....

wederom weer aan het kwijlen..hopelijk maak ik mijn ondergrondse bunker ook zo.. tot in de puntjes.. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

rainman,

dit ziet er echt zeer professioneel uit, je moet wel handig zijn om dit zo allemaal in elkaar te krijgen :)

 

complimenten man...

 

en als het kweken net zo gaat als het bouwen, dan ga jij mooie oogsten draain :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Rainman,

 

Wat een strak hok heb je. mijn complimenten. Ik kom zelf ook vaak in Ierland en denk dat je goed bezig bent qua kwaliteit en veiligheid. Wat ik alleen nog mis daaromtrent is de zgn. "silent air" die een etrerische(?) olie met je luchtafvoer mee laat blazen. Ze kosten wel wat (ongeveer €300) maar is weer een extra geruststelling! En pas op met wie je daar zaken doet de mentaliteit is daar iets harder!

 

succes yugo

Share this post


Link to post
Share on other sites
"silent air" die een etrerische(?) olie met je luchtafvoer mee laat blazen. Ze kosten wel wat (ongeveer €300) maar is weer een extra geruststelling! En pas op met wie je daar zaken doet de mentaliteit is daar iets harder!

 

Hey Yugo,

 

Die silent air lijkt me wel wat, al hoewel ik de snailfan (incl. geluids demper en een iso hose) nu wel heel stil heb gekregen de lucht gaat gewoon naar buiten onder m'n dak (het hele dak heeft roosters rondom en heb een sectie afgetimmerd waar de lucht naar buiten kan) ik weet alleen nog niet hoe het zit in de winter met evt. damp die je dan kan zien van buiten, misschien een pijp naast de schoorsteen want in de winter gebruiken we de openhaard dagelijks. Misschien valt het allemaal wel mee mijn buren zitten op zo'n 25 mtr afstand het huis is vrijstaand en 20 min. buiten Dublin vlak aan de zee altijd een briesje/stevige wind.

 

En wat de zaken betreft ik weet het, het is vandaag de dag elke dag zo'n beetje prijs met gang killings maar dat is over het algemeen hard drugs. Ik heb 1 voordeel een familie lid is de eigenaar van een bekende pub in het centrum van Dublin als ik afzet wil zijn daar genoeg mogelijkheden. Maar voor nu eerst een kleine selectie van vrienden voorzien tegen een redelijke prijs zodat ik m'n investering er uit kan halen en m'n energie kosten dat is voor mij al voldoende. Het moet een hobby blijven die zich zelf betaald... wil eigenlijk liever de bonsai kant van het wiet kweken opgaan en een eerste klas kwaliteit produceren, maar daar zal nog wel enig jaartje over heen gaan vandaar m'n solide opzet denkende aan de toekomst.

 

Okay that's it for now still busy building but the end is near...

 

Grtx Rain..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Rainman,

 

de naam silent air zegt niets over het geluid, het is een soort cilinder waaronder je een fles olie hangt met daarin een lont. Boven in de cilinder komt de lont uit en daar word lucht langs gezogen door een buisje die je in de luchtafvoer inbrengt. Maar als je buren 25 meter van je afwonen is het idd niet nodig!!

 

Bedenk wel dat er in Ierland geen onderscheid word gemaakt in soft/harddrugs, valt allemaal onder 1 noemer!

 

Mijn schoonouders wonen ook in zuid dublin aan de zee!

 

grt yugo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi all,

 

Net even de afzuiging getest, dit gaat nog beter als verwacht uit elk gat van de dubbelen bodem komt de zelfde hoeveelheid lucht (ff met een reepje papier gestest) en als de fan fullspeed draait moet ik de deur vasthouden ander slaat deze dicht (ik heb alleen m'n filter nog niet aangesloten dus het zal wel wat minder worden) al met al m'n in en uitlaat werken boven verwachting, ik weet zeker dat geen probleem is om de 2x 600 watt te controleren in een wat kleinere ruimte... denk dat ik zelf de fan een beetje moet knijpen, maar een over capaciteit kan volgens mij geen kwaad...

 

Ik heb deze vraag al eerder geplaatst maar helaas nog geen reponce:

 

Heb plastic schotels gevonden met een opstaande rand even uit meten hoeveel water er in kan met een volle pot erin...

BTW (by the way) hoeveel water slurpt een dame met 12 uur licht (ik ben nl. 12 uur van huis per dag) ik denk dat het beetje water wat in de schotel past niet voldoende is voor 12 uur als de planten groter worden... wie heeft hier op een globaal antwoord?

 

 

 

 

Later vanavond nog wat foto's van de control ruimte..

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich zouden die schotels groot genoeg moeten zijn. Desnoods giet je ze vol en doe je als je alle planten hebt gehad nog een rondje. Hoe wil je de achterste planten gaan bewateren? Op den duur kom je er nauwelijks meer bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strakke kast hoor !!!

En ze redden het wel 12 uur met dat schoteltje.

Ging veel vissen in ierland op haai ,echt gelache daar ,me eige rokrtje mee en de hele dag de zee op met een kaptein die last van zeeziekte had.

En whisky zuipe als water :verrygood

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt Jan,

 

"Hoe wil je de achterste planten gaan bewateren? Op den duur kom je er nauwelijks meer bij"

 

Tja daar ben ik nog over aan het nadenken: Ten eerste wil ik geen vaste water aansluiting (kan der ook niet veel mis gaan hoogstens 50 liter water van de voorraad m'n zwembad in daar is rekeing mee gehouden).

 

Ik dacht het volgende als ik nu een water reservoir zo hoog mogelijk ophang met een maat aanduiding dan pomp ik daar de nodige hoeveelheid in, 1 slang naar benden en deze weer verdelen in even lange slangetjes via m'n dubbelen bodem de schotels in. Ik weet alleen niet of de druk van de water reservoir en het verval voldoende is om het water in de schotels te laten druppelen met de bestaande druppelaars.

 

Hier ff een beknopte tekening gemaakt met 1 leiding voor de duidelijkheid (in het echt natuurlijk een leiding of 12)

 

(in het echt natuurlijk een leiding of 9) gallery_7406_450_8471.jpg

 

FF met negen potten

 

gallery_7406_450_1477.jpg

 

Misschien kan ik hier wat mee:

Het principe van de communicerende vaten "... vaten die onderling zo zijn verbonden dat vloeistoffen van het ene vat naar het andere vat kunnen stromen. De vloeistofniveaus liggen alle op hetzelfde horizontale niveau ..." om zo de schotels te voorzien van water

 

gallery_7406_450_2709.jpg

 

Kom maar op met die suggesties!

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een grondbak (1,15 x 1,15 x 0,5)met drainageslang en een tensiometer, die me precies verteld wanneer ik weer water moet geven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...