Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rainman

Hok Bouwen In Ierland (my First Try)

Recommended Posts

Hoi,

 

Ben even opnieuw begonnen met m'n verslag. (site admins hoop dat het niet tegen de regels is)

 

Als eerste de ruimte waar het hok komt, de keinste van de vijf slaapkamers 5 x 2 x 2.4 mtr. Het is nu mijn pc kamer cq rommelhok.

 

gallery_7406_450_4641.jpg

 

Eerst de bodem uitgezet. Heb de vloerbekking laten liggen ivb extra isolatie voor geluid. De 4x4tjes vast geschroeft.

 

gallery_7406_450_6000.jpg

 

Daarna een balk tegen het plavond uitgezet en uitgelijnt, en de eerste staander geplaatst.

 

gallery_7406_450_5059.jpg

 

Nu is het wat makkelijker om de rest van de staanders uit te zetten.

 

gallery_7406_450_12924.jpg

 

Tja het is en blijft een rommelhok weinig ruimte om te werken (zou eigenlijk eerst even moeten uitruimen)

 

gallery_7406_450_20400.jpg

 

De staanders weer even weg gehaald (wat makkelijker werken) de bodem verder uitgezet en isolatie der in.

 

gallery_7406_450_62040.jpg

 

1 mm membraam folie om de boel af te sluiten dus geen gifgassen van de multieplex bodem platen.

 

gallery_7406_450_28560.jpg

 

Zo de bodem is dicht later komt er nog een laag 1 mm membraam folie overheen met opstaande randen meteen waterdicht.

 

gallery_7406_450_3932.jpg

 

De achterwant ook staanders geplaast en dwarsbalken om later de gipsplaten tegen aan te schroeven heb 3 dwars balken zodat de gipsplaaten later niet hol of bol gaan staan van het vocht. Schoefgaten en naaden worden gedicht.

 

med_gallery_7406_450_34433.jpg

 

De achterwand zit er in nu het tussen schot wat de groei kamer en de control kamer doet scheiden, en waar de lucht inlaat zit. In de control kamer is ook m'n water opslag en all

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi rainman,

 

Heb geen verstand van bouwen, maar vind dit er erg netjes uitzien :)

 

Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als je klaar bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super rainman, ben zeer benieuwd, denk dat dit een zeer leerzaam topic wordt voor de beginners... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Yeps, echt voorbeeldhok :)

 

Ziet er nu al strak en goed doordacht uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Ja oa. en tevens voor het isoleren van het geluid, het hele hok is ingepakt binnen en buitenkant 12mm gipsplaat islotatie der tussen.

 

Grtx Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strak hoor rainman :)

 

keep us updated

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar wil niet alles in 1 keer doen ivb met privacy (weet niet of ze kijken of weten wat je besteld en alles in 1 keer is wel erg duidelijk waar het voor is lijkt mij)

 

In Ierland ga je ook niet zo maar eventjes naar een growshop.... Je gaat zeker met zaadjes werken? Stekken zijn denk ik niet te krijgen, tenzij je de juiste kanalen kent. Zijn de straffen hoog in Ierland als je wordt gepakt? Ik speel zelf namelijk al een tijdje met het idee om naar Ierland te verkassen.

 

Ik ga je verslag met meer dan gemiddelde belangstelling volgen. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze straffen hier echt geen vingertje van dat mag je niet doen hoor, maar je gaat gewoon een paar dagen zitten, en ja met zaad beginnen want stekken vinden vergeet het maar je kan niet eens wiet kopen hier alleen een soort van maroc met plastic der in ( rat shit ) niet te roken en erg duur... Vandaar mijn poging voor self supply..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit, erg handig voor mensen die een zelfde soort hok willen bouwen.

Ben je er al uit welke soort je gaat kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er wel goed uit! :)

 

Een slakkenhuis van 1500m3 is wel erg veel voor één lamp van

600 watt, 1000m3 is ook meer dan genoeg.

 

Ik heb nog een paar vragen:

- Bevind de slakkenhuis zich in een softbox?

- Wat zijn de binnenmaten van de kast?

- Is het de bedoeling om op die tafel in de kast de potten neer te

zetten?

- Op de animatie zag ik (nog) geen koolstoffilter hangen maar

ga je die ophangen vlak onder het plafond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De binnenmaat van het hok 145 x 118 x 210 dit is de echte werk ruimte waar de planten staan dan heb ik nog de control ruimte 60 x 118 x 210.

 

Ja een in geboxte slak met veel over capaciteit misschien later met 2x 600 watt werken de koolstof filter word ook in geboxt en naast de slak op zolder... dus een schone kweekruimte.

 

Denk er over na om een tafel aardebak te maken, maar eerst proberen met potten op de tafel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oppervlakte is dan 1,7m2. Dan kan je er inderdaad ook

wel 2 lampen van 600 watt inhangen. Ik heb begrepen dat

je er 4 planten in gaat kweken maar die potten van 12 liter

zijn veel te klein. Ik raad je aan om potten van 25 of 40 liter

te kopen. In potten kweken heeft voordelen t.o.v. in een

aardebak.

 

De planten zul je moeten toppen zodat ze meer in de breedte

en minder in de lengte gaan groeien. Elke plant zal dan 4 tot

8 takken moeten krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okidoki,

 

Thanx ga maar eens op zoek naar 25/40 Ltr potten ben ook bezig om vervangende voeding te zoeken in het engels... probeer de samenstelling van de voeding te achterhalen en kijken of er iest gelijks te koop is in de gewone tuin centra's neem aan dat de voeding niet speciaal ontwikkeld is voor de damens of wel?

 

De vraag wat ga ik proberen te kweken hmmm... heb al hier en daar gezocht maar weet het nog niet .. denk dat ik ga voor de big bud of ?

 

Natuurlijk zoek ik een makkelijk plant om te beginnen heb al bijna ieder forum afzocht en heb al heel wat info op gedaan maar nu nog kiezen. Femenized seeds lijkt me wel handig voor een leek als mij.

 

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feminized is lastig, er zijn weinig zaadboeren die goed zaad hiervan afleveren, en zelfs al doen ze dat is er nog kans op hermafrodiet. Zelfs regulier zaad wat in vorige generatie's is bestoven met fem zaad heeft deze eigenschappen, zie bijvoorbeeld het topic van sannie (smm) maar...

 

Voeding zou ik even online bestellen bij bijvoorbeeld Alien, als beginner zou ik gaan voor de organische voeding, veel makkelijker voor beginners omdat je niet zoveel fout kan doen (geen overvoeding e.d.)... Deze voeding draagt nu de naam "rhizosys" maar zal zeer binnenkort door BAC op de markt gebracht worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

2e bestelling geplaatst:

 

1500 m³ Chaysol snalehousefan 119.95

Carbonfilter 1200 m³ length 75 cm - flange ø 250 mm 151.95

Sound silencer 100 cm length - assembly flanges ø 250 mm 69.95

 

Misschien handig om te weten voor mensen die buiten NL wonen en dingen bestellen online dat je niet boven de 30KG mag komen per item anders moet je het met een pallet laten komen en is erg prijzig. In mijn geval gaat het om de filter die is 32 kg ruw gewogen maar deze word nu even precies nagewogen en misschien is deze net 30 KG anders een andere filter bestellen minder m3.

 

Grtx Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien handig om te weten voor mensen die buiten NL wonen en dingen bestellen online dat je niet boven de 30KG mag komen per item anders moet je het met een pallet laten komen en is erg prijzig. In mijn geval gaat het om de filter die is 32 kg ruw gewogen maar deze word nu even precies nagewogen en misschien is deze net 30 KG anders een andere filter bestellen minder m3.

 

In jouw geval heb je aan wat minder capaciteit ook genoeg. Stel dat je met 1200 watt gaat draaien, dan zal je nooit de volledige 1500 kuub afzuigcapaciteit gebruiken, zeker in Ierland niet waar het zelden warmer wordt dan 25 graden. De capaciteit van je filter moet minimaal de helft van de afzuigercapaciteit hebben. Je zal aan een 800 kuub filter ruim voldoende hebben (25 kilo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

In potten kweken heeft voordelen t.o.v. in een

aardebak.

 

Hee wat zijn volgens jouw dan de voordelen van de potten?

Voor de plant bedoel ik, Niet voor jouw omdat het gemakkelijker is.

Wil ik graag ff weten(kweek in een aardebak)

 

Gr spock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...