Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rainman

Hok Bouwen In Ierland (my First Try)

Recommended Posts

Hey,

 

Ik ben zelf Iers, in ierland hebben ze echt kut wiet. En daar betaal je nog veel voor ook. als je een goeie kweek hebt zonder politie gezeik kun je veeeeel geld verdienen

 

Hi FleM,

 

Je bent Iers misschien kan je me helpen, ik moet nl. een keuze gaan maken qua aarde en alles wat er bij hoort "wormen mest, kalk, perliet enz. enz." helaas ben ik zelf niet Iers maar qua taal kan ik goed uit de voeten. Maar helaas tuinieren in het engels niet misschien kan jij me op weg helpen in het engels zodat ik hier gewoon naar een tuin centrum kan gaan met een lijst van benodigtheden.

 

Thanx in advance, just some info ill start from seeds, Nothern lights and Shiva II.

 

Regards,

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een plaatje van de 2x ballast die ik morgen ga plaatsen

 

gallery_7406_450_47512.jpg

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Heb net m'n Hanna EC binen met calibratie vloeistof, HI 7007 pH 7.01 buffer solution en HI 7031 conductivity calibration solution.

Dus ben nu hopelijk kompleet PH/EC Rood/blauw waterproof meter plus calibratie, maar hoe calibreer je de meters?

 

gallery_7406_450_69087.jpg

 

Ten eerste de meter pas niet in de fles van de calibratie vloeistof, dus wat in een glas gieten? en kan het daarna weer terug of weg gooien?

 

En wat dan?

 

Ben een beetje blond van daar, hulp is meer dan welkom.

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt ook nog phvloeistof nodig van 4.01 pH

 

je steekt dan de meter in de 4.01 en calibreert dan met het knopje waar 4 bij staat de ph meter tot hij ook op 4 staat en dan hetzelfde voor het knopje van 7.

 

ja, in glas gieten en dan terug gieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zomaar

Klik op het plaatje voor de juiste groote!

 

wietforum.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nog wachten op 1 bestelling en dan kan ik het groeihok afmaken in de tussen tijd ben ik aan de elektra begonnen. Eerst een brandvrije plaat opmaat gemaakt (een soort cement plaat van 9mm) daarop heb ik eerst de hoofd kabel aangesloten (2.5 mm) in dit gedeelte van de elektra zijn geen hoge amperage apparaten aangesloten daarom ga ik verder met een lichtere kabel. Alle hoog amperage apparaten zitten op zolder met hun eigen voedings kabel (2.5 mm) en vermogen relais.

 

gallery_7406_450_58677.jpg

 

Als dit klaar is komt er nog een afneembare afdekplaat over, het enige wat je dan nog ziet is de tijdschakelaar en de potmeters van de thermodimmer en evt. nog een paar inbouwschakelaars.

 

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een klein stukje verder de thermodimmer is nu ook aangesloten.

 

gallery_7406_450_1333.jpg

 

Nog 2 bestellingen die deze week moeten aankomen eerder kan ik niet verder met het groeihok.

 

1 x Venso 200 watt set met hamerslag reflector

4 x Kunstoffen flensbus 250mm met gaten

2 x Sunon circulatieventilator

 

Dit heb ik hier in Ierland besteld

 

1 x Hemp Flax, 16Litre size, earth improver, Eco-friendly hemp 10.00EUR

1 x Lite Mix, 50 Litre bag, black bag, fantasic stuff (BIO-LITEMIX) = 20.00EUR

1 x Plagon, Earth worm fertilizer, 25litre bag (HY-80404) = 15.50EUR

1 x Perlite 100L: stores air for loosening earth, (GIB-PERL-100) = 26.50EUR

 

Al met al komt het bouwen aan z'n eind, het wachten op de spullen was en is het grootste obstakel tot nu toe.

Je komt telkens weer dingen tegen die je bent vergeten en helaas kan ik niet even naar een grow shop.

 

Ben me nu alvast theoretische aan het voor bereiden op het ontkiemen en groeien dus zal ik heel langzaam aan een ander topic beginnen.

 

Grtx,

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool echt netjes zou sticky :bier moeten worden ,voor de growers over de grens

moet je ,m wel ff in een peer talen overschijven

echt een mooi voorbeeld hokkie ,maar je ben oo :no k wel een handige jongen moet ik zeggen :smoke

 

 

suc6 verder

en de mzzl kc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ijkvloeistof moet je niet teruggooien in het flesje hoor, na gebruik. En als je een keer wat geld over hebt zou ik ook andere meters nemen, die van Hanna zijn zwaar kut. Voor de rest , veel succes met je hokkie , ziet er netjes uit wat je tot nu toe hebt gedaan. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Jopie,

 

Wat bedoel je met kut, geven ze niet de juiste waarde aan met meten of gaan ze niet zo lang mee of...? en wat zijn dan wel goede meters?

 

Grtx,

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan niet zo lang mee, wat de goede zijn weet ik eigenlijk niet. Ik vind ze allemaal niet geweldig, maar deze staan wel bekend als 1 vd slechtere. ikzelf gebruik milwaukee, maar ben ik ook niet tevreden over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh jopie het maakt niks uit of je die callibratievloeistoffen weer teruggiet of niet.

 

Ik doe het altijd zo, ik heb mijn 3 vloeistoffen in gewone plastic bekertjes staan PH7 PH4 en EC1.41

 

Neem een bekertje giet er wat in, meten, eventueel bijstellen, meter eruit, afspoelen, afdrogen, en volgende meting doen in ph4. enz...

 

Op een gegeven moment dacht ik, dat de waardes wel eens zouden kunnen veranderen, dus nog 2 flesjes callibratievloeistoffen gekocht, die andere 2 waren namelijk al half leeg, omdat er toch altijd iets verloren gaat, er blijft altijd iets in het bekertje zitten enz... en dit gaf exact dezelfde waarde aan.

 

Kortom het maakt niks uit of je je vloeistof teruggiet of niet.

je moet nog wel ph 4 hebben rainman.

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kortom het maakt niks uit of je je vloeistof teruggiet of niet.

je moet nog wel ph 4 hebben rainman.

 

NEUS

 

Hi Neus,

 

Heb ik besteld komt er aan dan ff kijken hoe het water hier is (er zit wel heel veel kalk in het water hier)

 

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dit echt een super topic Rainman :specool

 

vind je het nou niet jammer dat het bouwen bijna voorbij is? ik heb altijd als ik iets gebouwd heb dat ik weer iets nieuws wil :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi D-magic,

 

Ja je zoekt toch elke keer weer een nieuwe uitdaging, maar er zal nog wel heel wat fine tunning aan te past komen.

 

Misschien nog een nuttige tip: De water dichte lasdozen hebben van die indraai wartels deze zijn uitstekend om een licht dichte tunnel te maken voor o.a. je lampen kabels en evt. sensoren. Ik heb alles licht en waterdicht gemaakt om evt. vocht tegen tegen te gaan alles is netjes afgedekt.

 

med_gallery_7406_450_175999.jpg

 

med_gallery_7406_450_63535.jpg

 

Thermo dimmer sensor deze kan ik er uitrekken (+/- 1.5 mtr) en plaatsen waar het nodig is om de juiste waarde te meten.

 

gallery_7406_450_33899.jpg

 

 

Op zolder is het nog een zooitje maar daar word aangewerkt!

gallery_7406_450_105599.jpg

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt een hok waar alle puntjes op de i gezet worden :specool

Gaat een geweldig mooi hok worden waar een stel nog mooiere dames in moeten gaan komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi guys and girls,

 

Het is al een keer gepost maar kan het helaas niet meer vinden, het volgende:

Heb m'n slak aangesloten op de thermodimmer en even getest nu vind ik dat deze erg bromt als ik hem 50% knijp en de motor word erg warm (heet) dus ben ik niet erg tevreden over deze dimmer (heb leafman al gebelt en hij neemt deze gewoon terug(no problem)) maar wat nu en welke is goed... heb gelezen over traploze en dat je beter niet kunt dimmen op voltage maar op hertz.

 

Wie kan mij een goede aanbevelen en waar te koop.

 

Alvast bedankt,

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Deze is prima. Leafman had em altijd wel, maar ik kan em even niet vinden.

 

gallery_5822_86_40699.jpg

SMS COM SPC7

 

Regelt traploos en is een goed ding. Bevalt mij prima.

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

En deze laat de motor niet brommen...?

 

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de fancontroller de afzuiger (1000 kuub softbox) terug heeft geregeld tot laagste stand (30%) dan bromt hij wel lichtjes.

In het begin had ik de afzuiger op een stuk piepschuim van 5 cm dikte gezet op de vliering maar de brom dreunde door alle muren heen tot beneden aan toe. De brom bij de afzuiger zelf viel wel mee maar werd versterkt via houten vloeren en wanden, ondankd de piepschuimen plaat waar hij op stond.

Toen heb ik hem in 4 rubbers opgehangen en weg brom.

Ja, de oplettende luisteraar zal tijdens de diepe stilte van de nacht misschien nog wel ergens een licht brommetje waarnemen maar is eigenlijk te verwaarlozen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de slak miet in rubbers hangt moeten ze het ook geen softbox noemen.

Dan is het gewoon een geisoleerde afzuiger. Basta.

 

Ophangen en hij is geruisloos.

Of de trafatronic rain , schijnt ook erg goed te zijn.http://www.blackfeet.nl/

 

 

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

FF voor de duidelijkheid, de slak is ingeboxed en hangt intern in de rubbers (met een conversie stuk) daarna heb ik de box weer in de rubbers gehangen dus daar ligt het niet aan. Het is echt de thermodimmer die de brom veroorzaakt. Dus ben ik op zoek naar een goede thermodimmer die ook de levens duur van je slak niet verziekt.

 

Grtx Rain...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bevalt mij ook ;) :specool

alleen als ie op zijn laagste stand staat hoor ik m zoemen, de dimmer zelf.., niet hard maar gewoon zzzzz :smoke

maar dat is al 1,5 jaar zo :bier

gallery_5822_86_40699.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

FF voor de duidelijkheid, de slak is ingeboxed en hangt intern in de rubbers (met een conversie stuk) daarna heb ik de box weer in de rubbers gehangen dus daar ligt het niet aan. Het is echt de thermodimmer die de brom veroorzaakt. Dus ben ik op zoek naar een goede thermodimmer die ook de levens duur van je slak niet verziekt.

 

Grtx Rain...

 

 

Iedereen geilt op de SMS fancontroller maar ik vind het kutdingen.

 

Multifan SEA 6,3 Amp dat is precies wat jij zoekt Rainman, Kweekkie heeft er eentje te koop.

 

anders bestel je hem online ... echt top spul werkt niet met die brommende transistoren.

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...