Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rainman

Hok Bouwen In Ierland (my First Try)

Recommended Posts

Denk dat je op die manier (plaatje) vrij veel capaciteit gaat verliezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Zit nog te twijfelen maar ik wil het filter liever niet in m'n hok, wil graag alle ruimte gebruiken vandaar m'n idee om het filter buiten het hok te plaatsen. Vrij veel capaciteit verliezen, ik denk dat ik vrijveel over capaciteit heb hok is binnenmaat 210x118x145 nu nog met 1 lamp later 2 x 600watt.

 

Wat denk je?

 

Ga dit weekend aandeslag met het lucht gebeuren... so i have to make up my mind.

 

Grtx,

Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Kan iemand mij vertellen wat een Netfilter 600 watts is/doet?

 

Grtx

 

ps. heb gezocht op het forum helaas niets kunnen vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens is dat een sperfilter ja. Die verbeterd toch de Cosinus Phie (netvervuiling)

Die heb je voor 1 lamp niet nodig. Energiebedrijven kunnen deze vervuiling meten als je veeel lampen hebt hangen.

 

Oja je had een 1500m3 afzuiger he, dan heb je wel wat over capaciteit ja :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Spint,

 

Ja ik ga het maar proberen, slak en filter in 1 box en dan 25cm in/uitlaat, ik hoop dat het een beetje droog is dit weekend dan kan ik deze box in de tuin maken en dan in losse onderdelen naar de zolder.

 

Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel suc6 rainman, en ga deze zeker weten volgen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Weer een update de dubbele bodem zit er in. Kijk op de eeste pagina voor de foto's. Meteen een vraag hoeveel gaten zal ik der nog bij maken ik dacht aan 3 rijen er bij. Graag nog even wat suggesties!

 

Alvast bedankt,

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er strak uit die opstelling! Ik snap alleen niet hoe je die koolstoffilter gaat inbox-en. hij heeft waarschijnlijk geen 2 uitgangen, en hoe gaat de lucht dan weg nadat hij door de koolstoffilter gegaan is? Of is dat een rond gat in het midden van de doos?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er strak uit die opstelling! Ik snap alleen niet hoe je die koolstoffilter gaat inbox-en. hij heeft waarschijnlijk geen 2 uitgangen, en hoe gaat de lucht dan weg nadat hij door de koolstoffilter gegaan is? Of is dat een rond gat in het midden van de doos?

 

Succes!

 

Yepp, in het middenschot zit gat van 25cm de koolstoffilter uitlaat past daar precies in, deze komt uit in de aanzuiging van de slak.

 

Grtx Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik snap alleen niet hoe je die koolstoffilter gaat inbox-en. hij heeft waarschijnlijk geen 2 uitgangen, en hoe gaat de lucht dan weg nadat hij door de koolstoffilter gegaan is? Of is dat een rond gat in het midden van de doos?

 

als je de kist waar het filter in zit vacuum zuigt stroom er toch vanzelf llucht in via het gat in de box. Op dat plaatje lijkt het net of het filter 2 aansluitzijdes heeft maar dat is niet zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rainman.

 

Je gaat hard dude ...

Waanzinnige topic, je blijft gewoon doorstampen.

 

Als ik ooit nog is een Ierland toer ga doen mag ik dan komen proeven ?

Lijkt me echt kicke, jij bent de eerste die Ierwiet pookt.

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Misschien maakt dit plaatje het wat duidelijker (ff snel gemaakt):

 

voor.jpg

 

De lucht word door de slang uit het hok gezogen dan via het filter

(het tussen schot voorkomt dat het filter word ge by passed)

naar de slak en dan naar de demper zo de wijde wereld in.

Volgens mij moet dit goed werken en zo heb ik geen filter

in m'n hok (43cm diameter en 50cm lang) voor een hok als mijn

formaat is dit een aardige winst qua oppervlakte. bovendien zit de

afzuiging recht boven m'n lamp(en) dus meer warmte afvoer

hoop ik, maarja ik zal het snel te weet komen of het werkt zoals

ik het heb geplanned.

 

TAW, mocht je ooit naar Ierland komen stuur ff een meeltje.

 

BTW, misschien de stomste vraag ever (en ik ben niet eens stoned) maakt het nog wat uit de kleur van de vloer in je hok.

Ga morgen nl. de vloer verfen dacht zelf aan wit maar als je kijkt naar de natuur dan is dit misschien groen?

Heb geen idee...

 

 

Grtx

Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het veel verlies gaat leiden dat inboxen van je koolstoffilter lad..

je weet dat je na om de zoveel kweken je koolstoffilter moet vervangen..een hoop gedoe als je m inboxt denkik..

ik denk alleen maar mee he.. :smoke :P

succes

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Bambino,

 

Daar heb ik aangedacht het vervangen van het filter der zit nl. een klep met schanieren deze openen en dan vervangen. Mag ik weten waarom je denkt dat het ten kosten zal gaan van de capaciteit?. Volgens mij is en blijft je diameter van de slang het geene wat je een bottle neck kan noemen. Ben benieuwt naar je relaas, ik ben een beginner dus ben nog door geen kennis geremd.

 

Grtx Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke als je kan mat wit verven, de enige reden waarom alle bladeren in de natuur Groen zijn is omdat als je kijkt naar ROGGBIV (Rood Oranje Groen Geel Blauw Indigo Violet), dat Groen hier ongeveer in het midden ligt( dus ook meest kans op groen licht!). Eigenlijk is een blad niet groen, maar weerkaatst het alleen groen licht dat in je oog valt :wOOt

 

voor de rest, ik denk dat je de beste kweker in Ierland wordt :P wat niet eens zo moeilijk is denk ik :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier nog een goeie link. Deze hangt alleen niet in rubbers.

Maar misschien wel een aanvulling op je ideeen.

he soca das geinig heb namelijk ongeveer precies het zelfde alleen ik heb al een bestaande afzuigkist. mdf platen op maat laten zagen, iso spulletje erin hetzelfde als van jou kist erin en dichtschroeven. en je hoort bijna niks wat je hoort komt van je slang en je kunt hem in principe gewoon op de grond laten staan ik heb een aantal verschillende dingen geprobeerd qua isoleren van kisten maar dit vind ik zelf het beste is nog stiller dan een softbox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ervaren kweekers,

 

Wat zou jij als een ervaren kweeker anders gedaan hebben in je hok? Qua elektra, extra stop contacten, meters, fans kortom alles wat je maar kunt bedenken om een super hok te creeeren. Wil m'n hok als een soort lab gaan maken waar ik alle variabelen hopelijk kan controleren.

 

Dus kom maar op met je ideeen.

 

Ik ben nog steeds aan het bouwen dus nog tijd voor aanpassingen.

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rainman, dit is echt waanzinnig mooi.

 

Denk niet dat je last krijgt met het afzuigen, om dat je gewoon 3x zoveel capaciteid hebt genomen.

Verder hoef je volgens mij niet om de paar kweekies je filter te vervangen, want ook dat is een hele knappe.

Verder volg ik je op de voet want ik ben pokke jaloers.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nederland,

 

Heb de kno0p maar doorgehakt en nog 1 600 watt met ballast besteld en 2 wing reflectors (dure krengen voor een plaatje aluminium, eens even kijken hoe ze dit hebben gemaakt), ph+ ph- enz, enz.

Het loopt nu toch al uit de klauwen, maarja als ik iets doe dan doe ik het meteen goed hopelijk.

 

het bouwen gaat okay, nu het groeien nog (kan niet wachten)

 

Grtx Rain

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Wij hebben van die buitenstopkontakten in het hok gemonteerd (met van die afdekklepjes). Een paar schakelen mee met de lampen zodat alles wat je daar in steekt alleen met licht-aan aan gaat. En de andere zijn continue stopkontakten. Daar mag je wel een paar van neerhangen als je toch bezig bent. ZO heb je de vrijheid om luchtbevochtigers en tafelventilatoren in te pluggen wanneer jij dat wilt.

 

med_gallery_5822_236_2146.jpg

 

De andere aanpassingen hebben voornamelijk te maken gehad met de luchtcirculatie. We hebben acheraf toch een dubbele bodem met actieve inblaas gemaakt en de lucht van buiten laten komen voor de extra koeling in de zomer. De inlaat hebben we zo gemaakt dat we deze bij een open raam kunnen hangen (uit het zicht) en ook naar binnen kunnen leggen. In de winter zal het voldoende zijn om de lucht van binnen te zuigen en een raam open te laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Miss J,

 

Ik heb maar 2 lampen maar toch een eigen groepenkast en 2 hoog vermogen schakelrelais voor de 2 lampen zo geschakelt dat ze 1 voor 1 aan gaan, en ja extra stopcontacten waterproof, qua lucht moet ik nog testen... wat is de beste manier om te testen (een soort van stress test, om te kijken wat je hok aan kan zonder te ontploffen)

 

Grtx Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...