Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Zijn Er Nu Werkelijk Zoveel Wietkwekers Onder Ons Die Illegaal Stroom Tappen?

percentages wel/niet aftappen  

2,136 members have voted

  1. 1. Tap jij illegaal stroom af?

    • Ja
      115
    • Nee
      1919
    • Ik laat de meter langzamer lopen
      101


Recommended Posts

ik zou graag bij deze de discussie weer openen , door de vraag :

worden we niet al heel ons leven een poot uit gedraaid door de energiebedrijven ?

of te wel bestolen van onze zuur verdiende centjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 lampen en dan netjes betalen? :spliff: Ik zit hier met 1x 600watter en een electische kachel om mijn toko op te warmen. Werk niet met een magneet of agagraat (of hoe zo'n ding precies heet), meter heefd soms "kuren" en wil af en toe als de lamp aanspringt spontaan niet meer lopen.

Moet er niet aan denken om 3.600kwX12(bloei periode)x30 (dagen) te betalen per maand. Plus nog eens de rest van het huis. Ik zit zonder lamp(en) en electrische kachel op 185euro in de maand. Mijn laatste en eerste jaar afkrekening was 850euro toebetalen over een piriode van 8 maand waar ik 100euro per maand betaalde. Ik en mijn meter zijn er stil van geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Woningbouwvereniging Vestia in Den Haag wil omwonenden informeren via een brief wanneer ergens een wietplantage is geruimd. En weer vind je de zelfde argumenten over onveiligheid, waaronder dat er in de meeste gevallen illegaal stroom wordt afgetapt met alle gevaren van dien.

Nu zat ik me af te vragen of dit werkelijk zo vaak gebeurt als men aanneemt. Vandaar mijn poll.

Ik hoef het van niemand hier persoonlijk te weten, maar percentages vind ik wel interessant.

 

Grtz Miss_J

ik heb zelf 4 van 400 wat en twee van 600 wat en ik betaal gewoon mijn stroom. kijk het kost wel wat maar met een oogst zijn de kosten algemeen zoon 2000 euro,tjes dat is toch niet zo veel als je kijk wat je verdien en wat brand gevaar betreft daar moet je ales gewoon aan doen om het te voorkomen .je blijf netjes en het getochen beleid zegtr dat ze het in beslag kunnen nemen meer niet en 5 planten mag gewoon en als je geen overlast bezorg wat kan iemand het dan nog intrezeren wat jij doet .dus gewoon betalen en niet zeiken over wat het kost dat weet je als je er aan begin.dus niet onder de meter gewoon een groep netjes er bij laten platzen met betaal bewijs en je zit goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp heb jij 4 x 400 wat en 2 x 600 watt.

 

Hoe lang doe je dit al en heb je al een eindafrekening gehad. Ik ken iemand die had ongeveer het zelfde maar bij het invullen van de meterstanden op het internet kreeg hij een rood uitroep teken en het gegeven dat hij wel erg veel stroom verbruikte.

 

Greetzz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sjonnie Poen, ja en?? al wil je 6 elektrische kachels in huis plaatsen :verrygood ......als je maar betaald.

 

Kende ze hoor, die de meter laten terug draaien door de jongens van nuon, die vervolgens ook het zegeltje weer netjes aanbrengen. Heeft geen nut, lopen toch tegen de lamp.

 

Ik snap niet dat mensen nog steeds niet snappen, dat er niks te kloten valt. !

 

Het verhaal is zo simpel. In elke straat of wijk, staan ook tellers. Alle meterstanden in die straat of wijk bij elkaar opgeteld, zal hetzelfde moeten aangeven als in zo'n tussen/verzamel station. Als er een (te groot!) verschil is, dan gaan ze zoeken. Ze zien dan dat er bij pietje iets niet klopt, dan doen aangifte bij de politie, en die komt vervolgens bij jou opruimen, en zij komen mee om te kijken of ze gelijk hadden. :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de noodzaak ook niet, voor de kleine kwekers is het best te doen om gewoon te betalen. De grote doen het voor het geld en eigenlijk geld voor hun natuurlijk hetzelfde. Stroom is een aanzienlijk maar te overziene kostenfactor dunkt me. Zoals ik het snel uitreken zo`n 10% van de opbrengst, je zou toch stom zijn om daar dan zo`n risico voor te nemen.

 

De enige geldige reden voor stroom aftappen zou kunnen zijn om niet op te vallen, maar zoals hiervoor al werd opgemerkt, vroeg of laat zul je tegen de lamp lopen.

 

Let wel mensen, de illegale "tappers" bezorgen de hobbykwekers die het wel goed voor elkaar hebben, en dat is volgens mij de meerderheid, een slechte naam. Het excuus dat in nederland "alles krom" is, vind ik slapjes, natuurlijk is een rechte lijn inzake sofdrugsbeleid moeilijk te vinden. Maar denk ook eens na over de goede kanten van dat zelfde beleid, in de meeste landen mag je niet eens legaal met een stickie over straat of zou je jaren worden opgeborgen voor een hobby als de onze.

 

Als ik zo om me heen kijk worden de meeste mensen gepakt om een aantal redenen, illigaal aftappen, de boel in de fik krijgen, lekkage, stankoverlast, een puinhoop om het huis en een grote bek tegen de buren geven.

Als je er voor zorgt dat je dat allemaal niet hebt/doet, kun je volgens mij heel lang zonder problemen een kweekje draaien en blijf je uit de krant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De echte grote jongens draaien maar 1 keer op zo'n lokatie, en gaan puur voor het grote geld.

 

Trappen een volledige loods vol, tappen de stroom af, oogsten, en zijn vervolgens pleite.

Achterlatend, huurschuld, schade aan gebouwen, enz. enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scheeld ook weer een hoop tijd en geld om alles weer netjes schoon te krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stroom aftappen van de hoogspanningskabels.. is dit moeilijk ? en houd dit enig risico in ?

 

alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat illegaal stroom aftappen in zijn werk ? (ik heb al gezocht via de zoekfunctie, maar heeft weinig opgeleverd)

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Smoka,

 

Misschien, als je even erbij stilstaat, kun je wel nagaan, dat niet zo happig hierop wordt gereageerd.

 

Ten aanzien van de strafbaarheid rond de openbaarheid van Cannabis gerelateerde handelingen moet het WietForum en haar leden al voorzichtigheid betrachten.

 

Als we dan ook nog op andere gebieden het lot gaan tarten....

 

In beginsel ben jij natuurlijk strafbaar als je tot illegaal stroom tappen besluit. Maar degene die je hier in het openbaar ook nog voorziet van de nodige informatie kan natuurlijk gewoon worden gezien als een medepleger. Dus niet eens als medeplichtige. En is dus net zo strafbaar is als jij.

 

De overwegingen die je in je privésfeer maakt, gaan het WietForum natuurlijk niet aan. Maar de aansprakelijkheid van onze leden moeten we natuurlijk bewaken. We kunnen het niet accepteren, dat door dergelijke topics onze leden strafrechtelijk of privaatrechtelijk risico lopen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

je legt het hem op een nette manier uit , respect daarvoor.

maar volgens mij ga je er van uit , dat smoka ook daadwerkelijk iemand is die stroom wil gaan tappen ?

volgens mijn gevoel is het een smeris of hij maakt een geintje.

ik zeg het jullie de smeris is onder ons , met meerdere .

ik ruik/voel het , ze zijn met uitlokking bezig .

 

een smeris is een varken verkleed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja Jeroen, ik noem het gewoon opsporingsambtenaren.

Het staat eenieder vrij zijn of haar mening en of kennis met anderen te delen en ieder weldenkend mens kent daarbij zijn grenzen, zeker op internet.

Een eventueel antwoord op de vraag van smoka zou dan ook snel onzichtbaar zijn, inclusief "zwijgrecht" voor de poster.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het dan toch zou weten hoe je moet stroom aftappen, kan je er een disclaimer bijzetten. Dit zou je toch al een beetje moeten indekken.

 

@ smoka, ik denk dat je gesmoked zal zijn als je probeert stroom af te tappen van een hoogspanningsleiding. En vooral, hoogspanning moet je hoe dan ook nog eens transformeren naar laagspanning, dus daarvoor zou je ook nog moeten kijken. Mijn tip is: Begin er niet aan en als je geen elektriciteit kan betalen, doe zoals ik en zet je plantjes buiten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informatie is nog altijd geheel vrij in dit land zolang je vreiheid van spreken hebt. Behalve als de rechterlijke macht zegt dat je zwijgplicht hebt natuurlijk.

 

MAAR, het staat dubieus als wij op dit forum, waar wij uit principe tegen tappen zijn uit gaan leggen hoe het moet. Het is eigenlijk NOT done, wij willen gedoogd worden, en dat gaat niet lukken als wij uitleggen hoe je criminele zaken doet!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Kees,

 

Ik zou zelfs nog een stap verder willen gaan.

 

Het wordt lastig(zo niet ondoenlijk) om maatschappelijke acceptatie van Cannabis consumptie te creeeren, als tegelijkertijd de Cannabis in verband wordt gebracht met overduidelijke wederrechtelijke zaken, zoals diefstal van elektriciteit.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis is illegaal geworden in een tijd dat vrijwel niemand er nog ooit stroom voor aftapte.

 

Maar via deze poll waar we allemaal goud eerlijk blijken te zijn gaan we er echt wel komen. :verrygood

 

 

Alleen een overgrow kan invloed hebben op de politieke situatie nu, net als in de tijd van de alcohol prohibitie van MR Capone.

 

Hoe makkelijker het we ze maken, (door vooral als lamme schapen overal eerlijk te blijven) des te minder rekening ze met ons hoeven te houden.

 

Zij zijn crimineel, niet wij.

 

Zij maken criminelen uit ons terwijl we het in eerste instantie niet eens waren.

 

 

GVD 20 jaar geleden in alle onschuld als 18 jarige mn eerste koffieshop zaden opgegroeid, en nu zou ik plotseling een crimineel zijn terwijl ik verder nooit wat anders heb gedaan???

 

Van zo n zooitje idioten HOEF ik zelfs helemaal geen maatschappelijke acceptatie, die geef ik het liefst een grote bek en mn middelvinger en zoek het verder dan zelf wel uit.

 

(voor de volgende generatie zou het mischien wel leuk zijn maatschappelijk geaccepteerd te worden, maar dan is het niet aan ons om ons nu als makke schapen op te stellen en zo te kweken zoals het de wetgever het beste uitkomt om ons op te pakken)

En nee ik steel nog steeds geen stroom, maar het word toch wel verdomd verleidelijk onderhand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gezegt , mede strijder :verrygood

jammer dat je niet in nederland woont

Share this post


Link to post
Share on other sites

[off topic] Is het niet de bedoeling dat een en ander over de landsgrenzen en in ieder geval binnen Europa netjes geregeld wordt ?

Voer de strijd lokaal, veel onderscheid is er niet tussen een dorp in NL en BE bijv. [/off topic]

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ben jij geweest de laatste 20 jaar whazzup, mars???

Het begint toch zeker allemaal bij die Nazi Amerikanen in eerste instantie.

Maar Ok, voor de sake van het behoud van topic houd ik dan maar weer onvrijwillig mn grote bek.

 

@Jeroen, dank voor je solidariteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[off topic] Is het niet de bedoeling dat een en ander over de landsgrenzen en in ieder geval binnen Europa netjes geregeld wordt ?

Voer de strijd lokaal, veel onderscheid is er niet tussen een dorp in NL en BE bijv. [/off topic]

:verrygood

 

al moet ik jou daar gelijk in geven , maar ome HIGGLEY woont iets verder weg (helaas)

en de bedoeling van mij was , op de uitnodiging die wernard ons deed (mischien kunnen we een keer wat afspreken ) met de bedoeling nederland weer op de rails te krijgen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Highly Town Heroe,

 

Als jij je niet bezig houdt met stroomdiefstal,

Als jij geen overlast bezorgt met je hobby,

Als jij geen brandgevaar creeert,

Als jij je hobby binnen beperkte omvang houdt.

 

Dan ben jij in mijn ogen geen crimineel.

Dan denk ik dan eigenlijk zelfs geen reden bestaat voor wie dan ook om jou als crimineel te bestempelen.

 

Dat is dan toch eigenlijk niet zo moeilijk? En zal ik eens wat zeggen. Als je van dit bovenstaande uitgaat, dan kijkt een gemiddelde verbalisant niet op één of twee plantjes meer. Eén of twee meer, geen tien of twintig natuurlijk.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Eén van de eerste arresten, over stroomdiefstal, stamt van 1921. (HR 23 mei 1921; NJ 1921, 564)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...