Jump to content

higgley town heroe

Members
  • Content Count

    204
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutraal

About higgley town heroe

  • Rank
    Kind aan huis lid

Previous Fields

  • Taal / Language
    Nederlands + Engels
  1. Jij ook bedankt Silver ! dit was een hele mooie.
  2. Op de laatste foto heeft het iets te nat gestaan.(zie je aan de witte haren en de bladstand) Je gaf al aan de tensio iets droger te willen zetten dus weet ik dat je het zelf ook ziet. Op de 1 na laatste foto heb je te veel radiatie warmte van de lamp dat ophet blad terecht komt.(opgekrulde bladranden),blad word dan hard en brokkelig. (Is in feite niks anders dan lokaal te droge lucht) Dat gaat je vette bud kosten als je er niks aan (kunt) doet (n). (staat wellicht recht onder de lamp of zo ?) Geultjes zijn mischien wat te dicht op elkaar geplaatst en is niet bevorderlijk voor de doorluchtigheid vd bodem. (de drinkwortels die boven in zitten, zitten een heel eind vd stam nog en beslist al wel een paar planten gepasseerd dus om elke plant een geultje heen is mischien wel wat te veel van het goede .probeer 30 cm ertussen te laten of zo) Kleine aanpassing GROOT verschil Ik duim met je mee
  3. Jow cocaloca, goed gezien met dat van boven water geven soms,want ook bovenin zitten nogal wat wortels die wel wat vocht kunnen gebruiken heb ik geconstateerd. Ikzelf geef eigenlijk alleen nog maar van boven water maar dat word gedaan met een slang die 30 cm intervallen heeft en voor 2/3e van zijn lengte tegen de zijkant vd bak aan ligt. Op die manier blijft er nml nog wat lucht zitten tussen de outlets, en de cappilaire actie verdeeld het van onder dan vanzelf wel naar de zijkanten. Maar wat nu belangerijk is, is dat je VNML de randjes van boven goed water geeft en wel in meerdere malen per dag (ik doe zelf 2x) Tegen de randjes (en de bodem) zitten nu al een boel van je worteluiteinden dus die mogen niet te nat of te droog staan om optimaal te kunnen opnemen. Daarom de watergift daar van boven geven en over meerdere beurten spreiden. Om te voorkomen dat het van boven gegeven water geen gaten gaat slaan in het medium zou je het over geperste kokos blokken kunnen laten lopen.
  4. In navolging op Bruut: Ook mijn idee van meest effecient kweken. Zie Bruuts link
  5. Lowryder is wel een zeer slechte keuze als je gewicht wilt pakken. heb je geen hoogte of zo ? Maar waarom iedereen nu gelijk klein moet beginnen snap ik ook niet, is toch iedereen zn eigen zaak hoeveel werk ie wil verzetten, beetje bijleren doe je toch, of je nu groot of klein begint. Als je begint met kleine kweekjes zul je leren hoe "klein" te kweken.... Begin je groot... leer je groot te kweken. Het ga je goed Dandana!
  6. Mooie Posts Whazzup en Jos ! T' is me allemaal een stuk duidelijker nu. Gebruik zelf de voedings lijn van Bio Bizz en de Topmax van die schijnt ook vnml fulvine zuur te wezen. Ik zweer er dus bij, maar moet bij Cannabis wel een veel lager ec aanhouden als dat op de flessen in ML word aanbevolen.
  7. Je hebt al verdomd goed in de gaten wat de bedoeling is Cocaloca Dat vind ik mooi om te zien. Nu de wortels al dicht tegen de bodem aanzitten zou je er beter aandoen om het onderin op 120 mb te houden als laagste waarde. Is effe een zaak van experimenteren op welke waarde ze het meest drinken. Beetje droger vinden ze vaak toch fijner als beetje te nat. Verdelen over meerdere beurten is deswegen idd ook een stuk beter als alles in één keer en dan weer niks voor een poos.
  8. Kunt ook volle bak doen en er net zoveel zaden in kwakken als dat je er behoefte aan hebt. (moet je alleen wel handig zijn in het uitpikken van de mannen en voldoende hoogte hebben.)
  9. Over dat Knakken Coca loca. Bij die ene die echt geknakt (en gebroken) is wel goed opletten dat ie geen herma gaat worden ! Zal zowieso kleiner blijven ook. Gedurende 3 of 4 weken van een 12/12 kweek uit zaad in volle aarde doe ik haast niks anders dan pletten en vouwen vanwege mn beperkte hoogte altijd en om een mooie gelijkmatig afstand te hebben tov de lampen voor de totale bud canopy. Zoals je ziet herstellen ze zich weer volledig. Het voordeel is dat je bladeren op die manier nog steeds de opgerichte stand aan kunnen nemen en niet op elkaar zullen gaan pakken zoals bij scrogg het geval is en dus optimaal blijven ademen en assimileren. Nu het éénmaal effe verkeerd ging zul je onderhand dus wel in de gaten hebben wat nou precies de bedoeling is en wat niet. (Op mannen oefenen, sorry ) Zelf begin ik er al heel vroeg me, 3e of 4e week of zo 'als de stengels nog niet zo dik zijn, bovenin waar de stengels wat dunner zijn kun je eigenlijk niet zo veel verkeerd doen,ik doe dat in de regel met één hand "in een kneep en een vouw "en dat gaat zo snel en met zoveel zelfvertrouwen dat kan je haast niet afknipogen, Sapstroom blijft ook allemaal gewoon doorgaan en buds kunnen zelfs groter worden als verticaal groeienden.(vangen dan meer licht en lucht) Je blad ziet er gezond uit, de budjes er al aardig op. Weet je de EC van je grond mischien ? IK gok nml dat ze al wel wat voeding kunnen gebruiken (sommige buds zijn wat gestrekter en onderontwikkelder als zou moeten) Het is zowiezo al wel een goed idee om met voeden van start te gaan,en wel om later geen tekorten te krijgen en het opbouwen van een verandwoorde Ec ook nog wat tijd in beslag neemt. Als je voor het eerst gaat voeden is het belangerijk dat je dit goed weet op te bouwen. Begin met een voedingsoplossing van ec 0.4 ms, dan elke dag 0.1 ms hoger totdat je op 0.8 ms zit, dan weer schoon water voor een paar dagen en wel liefst met voorgekweekte bacterien er in. In feite hoef je in die bak nooit hoger dan EC 1.1 ms te gaan, dus die 0.8 kun je rustig voor meer dan een week aanhouden voordat je het weer per 0.1 opschroeft. Vind een balans tussen voeden en schoon (bacterien verrijkt )water geven. Als de witte haren niet meer mooi strak naar boven gericht wijzen en er wat als in elkaar gezakte scherpgebochte spagettie uit beginnen te zien geef je te veel water en/of voeding. Bij eerste teken van gele bladpuntjes (al te zien als het nog maar 0.5mm aan de gang is) direct stoppen met voeden en alleen schoon water (+bact.) geven. Die quano extract kan je weinig verkeerds mee doen, die had er allang bij gekund trouwens. Geen kritiek verder, slechts ondersteuning, Het ga(at) je goed!!!
  10. Hoi Deleys, ik heb effe je draad gemist maar wil graag reageren op de foto,s van 17 feb. Op die plaatjes word heel duidelijk TE veel water gegeven, je kan dat herkennen aan dat de bladeren bolrond naar beneden gaan hangen en de nerven beginnen op te zwellen. Hoop dat je dat voor een volgende keer kunt gebruiken.
  11. Had me wat gebrekkig uitgedrukt met mn verleden tijd van "vinden". Ik wilde alleen graag aangeven dat deze er echt uitspringt voor mij,ben dan ook heel benieuwd naar het verdere verloop van deze kweek.
  12. Ik vond dit een hele interresante kweek Silver, heeft echt mn aandacht getrokken en heb er van genoten. Ben zeer benieuwd naar je gemiddeld eindgewicht per plant en zie het voordeel van het werken met 400 watters bij die wel in.
  13. Weetje op zn best weer, Gek maar ik begin steeds meer van die gozer te genieten ! Ben ik toch veel te rationeel voor, malloot die ik ben. Sativa kruidig / musk Indica fruitig / citrus Plantje ruikt anders gedurende verschillende stadia van haar leven. Sommigen ruiken aan het eind zoals anderen aan het begin en andersom. Wat doe ik eigenlijk in deze draad? Scheen belangerijk te wezen en vind het idd wel een mooi idee en mooi gebracht. Zou ik nu ook ineens zo'n zachte worden?
  14. 30 C onder de lamp... als dat ook de bodemtemperatuur is waar je zaden in staan dan doen ze het helaas niet meer. begint te rotten dan. 23/24C zou optimaal zijn.
  15. Hoi Jon. Heel belangerijk voor mij is ook om de planten zo veel mogelijk te laten verdampen zonder dat ze te natte voeten hebben of in een zoutenophoping terecht zijn gekomen. Een tool hiervoor op aarde is om de grondvochtigheid droger te houden dan jij het doet. Ik ga als volgt te werk, mischien dat je er iets aan hebt... Ik houd tensio standen en watergift bij op papier en maak daarvan Grafieken. (net als jij ) De Tensiostanden waarbij het meest gedronken word houd ik aan als optimale. Deze waardes verschillen gedurende de gehele kweek en hangen er ook van af of er "gevoed" of "gespoeld" word. Factoren als luchtvochtigheid heb ik hier gelukkig redelijk constant in het optimale bereik dus hoef ik me als variabele niet veel zorgen om te maken. Als je ze op die manier echt goed aan het drinken hebt kun je op dagelijkse basis vaststellen dat het de juiste kant op gaat. Gooi die Tensio's eens op 120/150 mb of nog droger voor een tijd, en begin dan nog eens te meten, Je zult zien dat meer lucht in de aarde een hogere prioriteit heeft voor een plant om veel te kunnen verdampen dan een hoge worteldruk. Net zoals Weetje al zei dus, goed kijken naar de planten en weten hoe die eruit moeten zien als het ze goed gaat. (En dat stukje kennis is MI het belangerijkste stukje gereedschap dat jij nodig hebt. Je bereikt het door veel plaatjes te bestuderen van planten in verschillend stadia "zowel goed als minder goed gaanden", veel te kweken,en het opeens gewoon te kunnen zien. Scheit advies hè. Hoe je dit ooit verder zou kunnen rationaliseren weet ik helaas ook niet. Voor mij blijft het een spelletje tussen de plant en ik Terug naar je vraag: het klimaat verander ik dus niet, dat blijft stabiel. Ik let er alleen op hoe de planten zich gedragen in dat klimaat en spring daar Kwa watergift en voeding op in.
×
×
  • Create New...