Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

50X Casey Jones Op Rfx

Recommended Posts

Ja daarom blaas ik ook in een andere kamer uit zodat je buiten helemaal niks ruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb ik nu ook maar tijdelijk ik blaas het af in de douche ware een kleine afzuiger staat. Maar dan nog ruik je dat en voel je ook de Hogere LV dan bijv de beneden verdieping. Laatst gingen ook me ramen beslaan alleen op de verdieping waar de plantjes staan. Niet leuk :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar moet.je dus mee uitkijken..zorg altijd voor geventileerde ruimte waar je.uitblaast!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep natslaande ruiten kan je niet echt gebeuiken.

alhoewel met enkel glas heb je het ook dusjaa..

 

zelfs met alluminium puien die wel dubbelglas hebben.

 

alluminium word nogal koud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een troep dat Aptus.. Na slechts 24 uur ruikt een vat met extra CaMg naar rottende bloemkool. Nu overgestapt op Metrop calgreen. Mooi blauw chemisch spul dat tenminste geen ellende in je vat veroorzaakt :)

 

De dosering die ik toepas is 100ml op 300l. Dat brengt de ec van 0.4 naar 0.8. Verder vul ik met AB aan tot 1.0.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees van mensen die de toevoegingen in het vat doen nadat ze met de normale voeding de Ec op de gewenste waarde hebben gebracht. Dus de Ec van de toevoegingen, bvb Calgreen, niet meetellen in de totale Ec. En ook slechts 1/10e van de door de fabrikant aangegeven hoeveelheid Calgreen gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dit is niet echt logisch, nu geef je de plant maar 0.2 van zijn benodigde basisvoeding en de rest van de EC komt van een additief welke je juist gebruikt om een tekort mee áán te vullen, niet de complete voeding mee te vervangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dit is niet echt logisch, nu geef je de plant maar 0.2 van zijn benodigde basisvoeding en de rest van de EC komt van een additief welke je juist gebruikt om een tekort mee áán te vullen, niet de complete voeding mee te vervangen.

 

mijn dames komen niks tekort ;)

 

Ik lees van mensen die de toevoegingen in het vat doen nadat ze met de normale voeding de Ec op de gewenste waarde hebben gebracht. Dus de Ec van de toevoegingen, bvb Calgreen, niet meetellen in de totale Ec. En ook slechts 1/10e van de door de fabrikant aangegeven hoeveelheid Calgreen gebruiken.

 

Er zit veel N in dus het telt gewoon mee met de NPK. De eind EC zou dan 1.7 worden. Dat is veel hoger dan ik op dit moment wil.

1/10 is raadzaam als je het altijd meegeeft. Ik geef het net zoals Aptus maar 1x per week. Alle andere beurten krijgen ze genoeg basisvoeding.

 

 

Het zijn dan ook redelijk vergelijkbare producten:

 

Aptus CaMg Boost

N-Ca-Mg 9-9-2

(aanbevolen dosering: 1x per week 50ml/100l)

 

Metrop Calgreen

N-Ca-Mg 10-15-2

(mijn dosering: 1x per week 33ml/100l)

 

 

 

calgreen beter vernevelen op t blad toch ?

Dat mag, maar hoeft niet :)

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 of 2 per run meegeven heb ik begrepen, bovenop je normale Ec, 1/10e van de aanbevolen dosis. Dat zou voldoende moeten zijn om tekorten te voorkomen, als je het meegeeft op de kritieke momenten, ergens tussen de 3e en 5e week bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ouwe e$kobar gebruikt idd homeopathische verdunningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

En voedt zijn genetica helaas ook zo op, die willen echt niet 'vreten' wat ik ook uithaal, jammer want apart 'geen' EC geven tov de rest werkt hier niet.

IK ben ook niet zo van lekker volproppen overigens al doe ik soms wel eens een rondje vd sport/testen.

 

Mbt Calgreen zit je er naast Rodja.

Metrop verschilt overigens tov vd andere Calgreen omdat er anti schimmel in zit en het daardoor ook op je toppen te spuiten is tot en met week 8.

Kun je met andere Calgels/greens maar beter niet doen :innocent:

 

Het komt bovenop je EC puur als additief en telt het niet mee in de totale EC.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik begrepen heb is dat onze kraanwater vaak hard water is met een ec van gem 0.5 . Wat zit erin dan ? Eigenlijk heel veel calcium en beetje magnesium. Trek je de verhoudingen dan niet nog schever met een cal/mag goedje ? Want calcium genoeg, magnesium is wat er ontbreekt.

Of zeg ik nu iets raar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit idd kalk in het gemeentepils, maar blijkbaar onvoldoende voor de hydroteelt. Planten in het midden van het veld krijgen het meeste licht en vaak zie ik daar wat roestvlekken en geler blad bij minimaal voeden. Als ik camg gebruik blijft alles tot het einde diepgroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grootste gedeelte is carbonaat. Dan heb je nog chloride, natrium, nitraat, sulfaat. etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt maar er zit ook 5x meer calcium in dan magnesium. Epsom zout is eigenlijk magnesium dus was mijn idee in plaats van alleen cal/mag ook epsom zout te gebruiken in verhouding!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom bij canna op een laag ec op een ca/mg tekort uit. al het blad is mooi donkergroen op ec 1.5 enkel de kleine blaadjes in de toppen worden gelig en vertonen roest vlekjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag een old school kweker dit op hydro gebruiken.

 

G_guano-extract-bat-no-mercy_1-2.jpg

 

De E.C. waarde is vooral opgebouwd door een zeer hoog fosfor en magnesiumgehalte dat 100% opneembaar is door de planten staat bij de omschrijving. Ooit heb ik al eens een paar van die flesjes gekocht dus eens proberen hoe dat gaat. Het is ontworpen door Spacecees meen ik gelezen te hebben.

 

Wellicht houdt het de bladeren mooi groen zonder tekorten op steenwol.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

Hydro is zo schoon mogelijk werken, 'nuttige' bacterieen houdt je ook zoveel mogelijk buiten de deur.

Waar zitten nuttige bacterieen in?

Organic shite en dat hoort niet thuis in hydro of je moet het graag 10x moeilijker maken dan het is.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom bij canna op een laag ec op een ca/mg tekort uit. al het blad is mooi donkergroen op ec 1.5 enkel de kleine blaadjes in de toppen worden gelig en vertonen roest vlekjes.

 

We hebben Hydro afgestemd op de samenstelling van het leidingwater. In Nederland bieden we drie varianten: voor hard en zacht water – en voor het Maaswater in de regio Rijnmond. Met de juiste variant haal je het beste resultaat.

 

Lijkt me dat je de verkeerde uitvoering hebt Noob ;)

Ik had met de hard water uitvoering vooral problemen op mg gebied maar ook op ph buffering, zacht water uitvoering loste dit allemaal op en dat was in mijn DWC tijd waar geen medium hebben je bijna meteen laat zien hoe de plant reageert.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ouwe e$kobar gebruikt idd homeopathische verdunningen

Hij geeft Ec1.0 bovenop de Ec van zijn startwater, da's hoger als wat jij geeft. Toch?

En dan daar nog Calgreen bovenop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1/10 vd aanbevolen dosis.. 1/10 van 1ml waar je ook gewoon die 1ml kunt geven :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaan ongeveer 20 druppels in 1 ml... dus met 2 druppels zit je aardig in de buurt vd 0.1 ml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het straks ff voor je testen, volgens mij haal ik dubbele aantal druppels uit mijn 3ml pipetje gevuldt tot 1 :innocent:

Maareh als je zo moet werken dan laat je het echt wel op een halve drup aankomen toch?

Stel je voor dat je een drup teveel doet zeg (wat je alleen maar terugmeet op PPM schaal op je EC zie je niks) nou dan euh :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

Hydro is zo schoon mogelijk werken, 'nuttige' bacterieen houdt je ook zoveel mogelijk buiten de deur.

Waar zitten nuttige bacterieen in?

Organic shite en dat hoort niet thuis in hydro of je moet het graag 10x moeilijker maken dan het is.

Hmmm oké dan laat ik de flessen voorlopig maar dicht tot ik misschien weer eens een aardekweek doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...