Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

50X Casey Jones Op Rfx

Recommended Posts

@misterX

die kleine plokkies tezamen doen een grotere top verschrompelen op de weegschaal

je denkt, ach dat tikt niet aan maar na een stuk of 30 heb je er zomaar 60gr bij wat je anders weggetieft had :hug:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je misschien nog iets meer informatie over de waardes rodja ben er wel benieuwd naar

nu zelf ook op rfx bezig, ik stuur gewoon de hele tijd 5.5 met 1.3 in

ze staan nu paar dagen in bloei en zien er wel gezond uit maar de ph v/d drain is 6.7 ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier precies hetzelfde recept: 1.3, 5.5

Volgende beurt 1.1 in (bladranden staan omhoog)

 

Drain

Ec 1.4, ph 5.7

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hokkie Rodja,gaat lekker he?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat het buiten niet meer heel koud is, is de temperatuur in de tent 30 graden. Dit vind ik eigenlijk iets te warm.

 

5de lamp er weer uithalen of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me niet nodig, 30 graden valt wel mee en de kou zal nooit lang meer op zich laten wachten.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dilago zegt...zolang je plantjes blij eruit zien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

rodja ook jij moet aan een opti geloven :P ;)

 

Want? Lynx werkt prima maar dit type is gemaakt om 4 lampen te koelen.

 

Ik lees teveel over storingen bij opti, dit werkpaard laat me nooit in de steek.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier precies hetzelfde recept: 1.3, 5.5

Volgende beurt 1.1 in (bladranden staan omhoog)

 

Drain

Ec 1.4, ph 5.7

 

 

bladranden die omhoog staan kunnen toch ook gewoon een teken dat ze te warm staan? 30 graden vinden ze namelijk is namelijk wat te warm

dus als de bladranden omhoog staan kan ook een teken zijn dat ze te veel voeding krijgen?

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladranden stonden al omhoog toen de temperatuur nog 24.5 was.

 

Daarnaast zijn te hoge temp / te hoge ec geen totaal losstaande zaken.

 

Alles heeft te maken met verdamping; een plant koelt zichzelf (en je ruimte) als deze water aan het verdampen is. Overvoeding bemoeilijkt de verdamping en hierdoor loopt de gewastemperatuur op. Gevolg: stress.

Een te hoge temperatuur in je ruimte leidt tot meer verdamping omdat de plant zichzelf wil koelen. De plant drinkt meer en krijgt met dezelfde ec dus ook meer voedingszouten binnen. Omdat deze extra zouten niet nodig zijn is het effect hetzelfde als het geven van een te hoge ec.

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaah rodja had waarschijnlijk over t hoofd gelezen dat je een lynx gebruikt.. : P

als met co2 kweekt heb je er helemaal wat aan ;) kweken met iets hogere temp.

ik zelf heb mijn temp op 29 afgesteld.

dan word ie 29.5/30 koelt die weer terug naar 28. loopt weer op naar 29 etc etc.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladranden stonden al omhoog toen de temperatuur nog 24.5 was.

 

Daarnaast zijn te hoge temp / te hoge ec geen totaal losstaande zaken.

 

Alles heeft te maken met verdamping; een plant koelt zichzelf (en je ruimte) als deze water aan het verdampen is. Overvoeding bemoeilijkt de verdamping en hierdoor loopt de gewastemperatuur op. Gevolg: stress.

Een te hoge temperatuur in je ruimte leidt tot meer verdamping omdat de plant zichzelf wil koelen. De plant drinkt meer en krijgt met dezelfde ec dus ook meer voedingszouten binnen. Omdat deze extra zouten niet nodig zijn is het effect hetzelfde als het geven van een te hoge ec.

Dan geef je toch een keer alleen aangezuurd water? Planten die veel drinken maken ook dikke toppen aan.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

Water zonder voeding en inert medium zijn niet echt de beste vriendjes.

Helemaal niet verder in de bloei waar je door alleen water geven de zoutspanning in het medium gaat beinvloeden en zo de plant enorm stresst juist daar waar je het niet wilt, bij de wortels.

 

Dit is een stuk extremer dan op een bufferend medium.

 

@Rodja

hier is 30C te warm en krijg ik bladschade al zal op het randje zitten qua wattage wat er boven hangt ook niet mee helpen

wat dat betreft lamp eruit of die later bij laten schakelen als het koeler is (later in de nacht bedoel ik dan)?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp in het midden is nu op een dimlux broodje aangesloten en draait op 480W

 

Temp is nu 28.4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

Water zonder voeding en inert medium zijn niet echt de beste vriendjes.

Helemaal niet verder in de bloei waar je door alleen water geven de zoutspanning in het medium gaat beinvloeden en zo de plant enorm stresst juist daar waar je het niet wilt, bij de wortels.

Zwemvis doet het ook en die draait prima rondjes. Gewoon kraanwater in een inert medium is prima als je maar aanzuurt (wat in wezen ook een beetje voeding is.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vermengt idd met je zouten in pito dus je geeft nooit puur kraanwater.

 

 

30 graden zou ik nooit voor licht voor uitzetten. mits ze torentjes gaan bouwen in de laatste 2 weken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

Zwemvis doet het ook dus moeten we het allemaal maar gaan doen :withstupid:

De ene kweek(er) is de andere niet :icecream:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

Zwemvis doet het ook dus moeten we het allemaal maar gaan doen :withstupid:

Nee dat zei ik om aan te tonen dat je onzin verkondigt, want het kan prima op een inert medium aangezuurd kraanwater geven.

De ene kweek(er) is de andere niet :icecream:

Joh, je bent op je scherpst vandaag, hier ben ik het dus wel mee eens. Maar elke kweker kan rustig een keer aangezuurd water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal vast kunnen maar ik geef liever een paar keer 1.0.

 

 

Casey is een echte Ca/Mg liefhebber. Hoewel de ec is hoog genoeg is (het blad glimt) zie je bij een paar blaadjes lichte sporen van Ca gebrek. Vanaf nu krijgen ze wat Aptus CaMg mee. 50ml/100l.

 

Ik weet dat h2o2 en aptus in je vat geen goede combo zijn. H2o2 breekt organische elementen af. Toch vermoed ik dat aptus grotendeels mineraal is en dat de planten profiteren van de camg boost. Klopt dit?

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze promoten meestal dat het 100% organisch met topbooster en regulator van Aptus. Het is prima spul durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. Misschien bestaat de rest van hun producten wel uit mineralen

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oude meesters van wf zeggen altijd zo snel mogelijk al je watts op het gewas voor de maximale opbrengst. Nu vraag ik me dus af of het nog wel nut heeft.

 

Ja, waarom twijfel je?

 

P.S. ben een "voltijdsfan" en "halfjaarsvolger" van dit forum.

Waar anderen vanaf oktober gaan overwinteren ben ik juist nu tot aan de zomer weer aktief in Nederland.

Vandaar dus mijn login sinds maanden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...