Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

50X Casey Jones Op Rfx

Recommended Posts

iedereen hier kweekt toch voor eigen gebruik?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb t over de prijzen in de shops, die heb ik namelijk niet naar beneden zien gaan.. :rtfm: Waar hadden jullie t over dan? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen hier kweekt toch voor eigen gebruik?

Ja maar er blijft wel eens iets aan de strijkstok hangen, echter mag het geen naam hebben. Althans, bij mij niet helaas. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe werkt dat met een paar ons? Kopen ze dat direct via de toonbank? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes rodja!

Succes met de laatste loodjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga heel af en toe nog wel eens naar mn ouwe shoppie voor n bakkie koffie en n praatje, wiet neem ik zelf wel mee, want wat ze daar verkopen...:X

Kan de eigenaar ff zien wat ik in mn zakken heb, en als hij t lief vraagt en ik heb nog wat over...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe werkt dat met een paar ons? Kopen ze dat direct via de toonbank? :P

Ja hoor, geen probleem ik loop zo naar binnen zonder afspraak is de afspraak. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen hier kweekt toch voor eigen gebruik?

 

Idd, soms had ik nog wel eens wat op zak en ging ergens op de koffie, wouden ze meteen weten of er niet meer van was want dit kregen ze niet vaak onder ogen. Zwaar teleurgesteld vervolgens dat er geen business in zat. Vooral de Herijuana (die sinaasappel pheno) was erg in trek net zoals wel helemaal afgebloeide s5, die hier in de regio in de shop ligt haalt het niet bij de mijne, ik vermoedt zelfs dat die in de shop mijn ex 8wk'er stek is die ik ooit weg gaf omdat ze mij niet beviel.

En dan was er nog niet eens gerookt he, bag appeal en ruiken, jammer desbetreffende, zie quote :vape:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_42960_19165_3553227.jpg

 

Zo begin week 8 kreeg ik wat last van spint, toprot en banaantjes (bekend cj trekje). Dus alles maar omgehaald

 

Alle planten voelden loodzwaar aan dus ben benieuwd :)

Edited by Rodja
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi men! Dacht eerst dat je de handstand kon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog je nu de complete plant op zn kop, en knip je droog?

Wat n k#twerk...

 

Ik droog t grote spul wel hangend aan de takken, maar wel al voor 90% schoongeknipt.. scheelt een hele berg tijd.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is idd kutwerk maar je eindproduct stinkt echt een uur in de wind, en het rookt veel zachter door het geleidelijk drogen.

 

De neus van elke inkoper slaat gelijk op tilt :likken:

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dacht ook al hangt hij nou op de kop in de tent, wel goed voor de buikspieren

mooie toppen, al een beetje een idee wat je eruit hebt gehaald?

tevreden over de waardes die je hebt gegeven en hoe ze erop reageerde?

hier gaat ook wel lekker op de rfx

maak misschien nog wel een keer een verslagje kan wel paar fotos maken als iemand dat leuk vind

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dacht ook al hangt hij nou op de kop in de tent, wel goed voor de buikspieren

mooie toppen, al een beetje een idee wat je eruit hebt gehaald?

tevreden over de waardes die je hebt gegeven en hoe ze erop reageerde?

hier gaat ook wel lekker op de rfx

maak misschien nog wel een keer een verslagje kan wel paar fotos maken als iemand dat leuk vind

Dat vinden we uiteraard zeker leuk!

 

@Rodja dat moet een mooi gevoel zijn, oogstklare toppen na 7 weken! Hoe behandel jij je RFX zo in die laatste week? Spoel je nog, of geef je enkel enzymen en zet je de volgende lading zo hup in de RFX?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maak wel even wat fotos vd week

hoe doen jullie dat met waterstof peroxide dan?

te eerste waar koop je het plus in welke verhouding gooi je het erbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maak wel even wat fotos vd week

hoe doen jullie dat met waterstof peroxide dan?

te eerste waar koop je het plus in welke verhouding gooi je het erbij

schijnbaar is hoog geconcentreerde waterstofperoxide (bijv. 35%) sinds 1-6-2016 gereguleerd en kun je zonder vergunning als particulier dit niet legaal kopen.

Een alternatief zou 12% zijn, dit mag nog wel vrij verkocht worden, bijv. hier.

 

Ik gebruik het zelf (nog) niet, maar heb wel last van algengroei op m'n rfx, zeker in m'n groeitentje waar de luchtvochtigheid een stuk hoger is. In de bloeitent is het probleem minder, want op het moment dat het licht door het bladerdek er niet meer goed bij kan en de lv lager ligt gaan de algen vanzelf dood.

 

Ik zou die verhouding ook wel willen weten.

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom vul je de potten niet aan met een laag hydrokorrels ? Had een paar planten langer dan 3 maanden in de zelfde pot met rfx en altijd van boven water geven. Geen 1 haartje alg gezien.

 

Vlotte oogst Rodja droog je de planten in de zelfde tent als waar je gekweekt had ? Zou je wat meer kunnen vertellen over jou manier van drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pinda

Tijdens de ronde houd ik de ec laag dus spoelen is niet nodig. Ik haal de startblokken eruit, verdeel de rfx opnieuw en water in met canna vega 1.2. Bij nieuwe rfx water ik in met 1.6.

Enzymen zijn zonde van je zuurverdiende kweekgeld :P.

 

@fata

Zeer tevreden, alles is keihard en ik gok zo op 0.85 g/w. Waardes waren goed maar volgende keer ga ik eerder starten met de calgreen. Verder ga ik niet meer tussendoor spoelen met lage ec's zodat ze tot het einde groener blijven. Ze bloeien dan ook wat wat langer door.

De waterstofperoxide is een grote jerrycan van 20l. Die heb ik ergens gekocht toen 35% nog legaal was. Ik doe zo'n 300ml in een vat van 300l. 3x zoveel verbruiken met lagere concentraties h2o2 zie ik niet zitten dus als deze tank op is stap ik over zwembadchloor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom vul je de potten niet aan met een laag hydrokorrels ? Had een paar planten langer dan 3 maanden in de zelfde pot met rfx en altijd van boven water geven. Geen 1 haartje alg gezien.

 

Vlotte oogst Rodja droog je de planten in de zelfde tent als waar je gekweekt had ? Zou je wat meer kunnen vertellen over jou manier van drogen.

 

Werken met korrels zie ik zo niet zitten, heb geen last van algen. Drogen doe ik een weekje bij 20 graden in dezelfde tent. Afzuiger max gedimd en ontvochtiger op 50%. Lv in ruimte is dan 55%, niet te droog (te snel drogen houd je weinig smaak en geur mee over) niet te nat (schimmelgevaar)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pinda

Tijdens de ronde houd ik de ec laag dus spoelen is niet nodig. Ik haal de startblokken eruit, verdeel de rfx opnieuw en water in met canna vega 1.2. Bij nieuwe rfx water ik in met 1.6.

Enzymen zijn zonde van je zuurverdiende kweekgeld :P.

En toch zul je merken dat de startblokken véél eenvoudiger te verwijderen zijn mét gebruik van enzymen, het grootste deel van de dode wortels wordt door de enzymen verteert, dan wel afgebroken of verzwakt, waardoor ook je rfx veel minder aaneen gehecht is en makkelijker te verdelen.

 

Ik denk zelf dat ik ook niet meer ga spoelen na een ronde, laatste keer sloegen m'n stekken echt slecht aan toen ik de rfx volledig spoelde. Het maakt het inwateren erna ook zo lastig want de rfx is volledig verzadigd op dat moment.

 

Maar negeer je hiermee het idee van opgehoopte zouten die bij jouw methode overal door de hele pot komen na herverdeling?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het spoelen met kraanwater moet je de rfx-1 eerst droog laten worden, anders heeft het inwateren weinig zin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het spoelen met kraanwater moet je de rfx-1 eerst droog laten worden, anders heeft het inwateren weinig zin.

ja, maar zonder planten die het water eruit opnemen duurt die bezigheid weken, simpelweg uit laten lekken een nachtje is niet voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een week duurde het bij mij en ze hoeven niet kurkdroog te zijn. Maar nog handiger is het als je niet hoeft te spoelen, helaas werkte dat bij mij niet zo denderen en duurde het veel langer voordat de planten aansloegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoort toch ook niet met kraanwater te spoelen maar met voedingsoplossing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou er ook geen kraanwater bij gooien, lijkt me niet zo goed plan

geef de hele kweek door 5.5 met 1.3/1.4 werkt prima meet af en toe de drain is vaak zoon 5.8 1.4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...