Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

)0057

Mijn Eerste Kweek(Verslag) - 1200 Watt - 17X18 Liter

Recommended Posts

1op1 voor een eerste ronde is gewoon mogelijk als je goed ingelezen bent!

mijn eerste ronde was ook 1op1 (2e ronde was kut) maar goed

 

 

ik ben anti-knakken zo laat in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update! 46 dagen 12/12 (en de dag van de reddingsoperatie)..

 

Na een goede 1,5 uur heb ik de schade weten te herstellen! De rust is wedergekeerd en hopelijk blijft het bij dit incident, niet goed voor mn hart..

 

Ik heb alle (half)dode blaadjes verwijderd, alle potten voorzien van een laagje nieuwe aarde en stokken en draad gebruikt om de boel te organiseren. Zoals jullie zien kan de energie alleen maar naar de toppen en ik was echt positief verrast toen ik alles een keer van dichtbij kon zien. Ik heb echt een flink aantal dikke, stevige, gesuikerde, grote toppen van dichtbij mogen bewonderen :yummy:

 

De Amnesia Haze en WW gaan iets langer nodig hebben dan de Afghan. Op dit moment zou ik inschatten dat die laatste over 2 weken aan de beurt zijn.

 

Foto's!

 

2 topzware (daar komt dat woord dus vandaan) dames als voorbeeld:

gallery_46320_19140_538831.jpg

 

Netjes opgelijnd en van alle rommel ontdaan:

gallery_46320_19140_57543.jpg

 

Moeilijk te zien, maar meerdere toppen van 40+cm

gallery_46320_19140_568714.jpg

 

Dezelfde dame van verder af (pothoogte 31 cm ter vergelijk)

gallery_46320_19140_477501.jpg

 

Aanzicht deur open, check die ontzettende overdrijver op de achtergrond :dribble::

gallery_46320_19140_737362.jpg

 

 

Alle dames hebben goed te drinken gekregen. Nu de komende dagen kijken of het allemaal onder controle blijft!

 

Tips, tricks, vragen en al het andere zoals altijd welkom!

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: dag 52 12/12

 

Kruipend richting het einde, zo voelt t! Alles blijft onder controle, ik denk nog een goede week..

 

Zie hier de foto's (microscoopje 4,5 euro, good enough toch?)

 

Maar eerst voor t overzicht:

gallery_46320_19140_2270505.jpg

 

gallery_46320_19140_1833550.jpg

 

Dan van dichtbij:

gallery_46320_19140_80880.jpg

 

gallery_46320_19140_764095.jpg

 

Wat denken jullie? Ik vind t lastig in te schatten hoe snel t van doorzichtig naar wit naar bruin gaat?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekje denk idd..lastig.te.zien met hps..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt half milky half clear. maar hps kan het beeld vertekenen

ze lijken in de oogst bare periode te zitten

 

 

ga je ze nog koud zetten? of 24 uur helemaal in het donker zetten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kamihaze, klopt idd, ik zal proberen om zonder hps een fotootje te maken..!

 

@ MisterX, dat was idd een van mn volgende vragen! What's next? Ze drinken nu nog bijna allemaal 1,8 liter per dag (de 4 in het kleine hokje 1,2 liter ongeveer). Ik heb mn laatste Green Sensation toegevoegd, die krijgen ze vanavond.

 

Als het dan volgend weekend wordt spoel ik maar een week, hopelijk is dat ok?

 

Als van de week blijkt dat het idd volgend weekend wordt, wat kan ik dan het beste doen. Stel ik zeg het wordt zondag, zet ik dan zaterdag het licht uit zodat ze 24 uur donker hebben?

 

Koud zetten is ook om ze te pushen het laatste beetje extra te geven? Ze staan in vergelijking met wat iedereen aanhoudt al niet heel warm, 18-23 graden (nacht/dag). Wat/wanneer zou ik daar dan mee kunnen doen?

 

Zijn er nog andere acties mogelijk om de laatste loodjes idd het zwaarst te laten wegen? :)

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo te zien staan ze al koud. daar hoef te weinig aan te veranderen.

je moet het alleen even goed timen met je trycomen. te vroeg oogsten is zonde

 

als dit je laatste week is zou ik nog 1x goed water geven. met koud water

droog laten trekken.

 

en dan een dag de lamp niet aanzetten einde van de week. en 24 uur in het donker zetten op een zo koud mogelijke temperatuur

de theorie is dan dat de planten in paniek modus schieten dat de herfst eraan komt en nog snel hun THC productie verhogen

 

deze theorie is btw niet bewezen.

maar ik ga hem ook uitproberen deze ronde want veel kwaad kan het niet

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je dames staan er mooi bij maar ik denk dat ze wel nog wat langer mogen dan een weekje,

Ik zie nog veel witte haren (of zie ik dat verkeerd want is niet zo duidelijk), en het gewicht komt vooral in de laatste 2 weken.

Killing them softly, zo lang mogelijk :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je dames staan er mooi bij maar ik denk dat ze wel nog wat langer mogen dan een weekje,

Ik zie nog veel witte haren (of zie ik dat verkeerd want is niet zo duidelijk), en het gewicht komt vooral in de laatste 2 weken.

Killing them softly, zo lang mogelijk :lol:

 

Thanks! En dat zie je idd goed, overwegend witte haren nog. Maar ik moet ook zeggen dat ik daarvan niet precies weet hoe ik die moet interpreteren. Ik heb gelezen dat de kleur van de pistels beinvloed wordt door lv en temp, en dat alles bruin niet betekent dat het oogstrijp is maar dat je naar de trichomen moet kijken. Kan het dan gebeuren dat die wel aangeven klaar te zijn terwijl de pistels nog wit zijn? Of is daar altijd wel een verband zeg maar?

 

Net nog even gekeken met licht uit door de microscoop, helaas geen heldere foto kunnen maken maar ik zou ze nog wel als transparant omschrijven. De hps maakt ze melkachtig maar dat vertekent zoals al vermoed werd.

 

Is hoeveel ze nog drinken ook nog een indicatie? 1,8 liter per dag nu nog steeds..

 

Ik houd t goed in de gaten en kom dinsdag weer met foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze zijn nog niet klaar hoor, tenzij je haast hebt zou ik ze gewoon nog ff laten staan. Denk misschien nog wel 2/3 week. Ben je al aan t spoelen of ga je dat niet doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze zijn nog niet klaar hoor, tenzij je haast hebt zou ik ze gewoon nog ff laten staan. Denk misschien nog wel 2/3 week. Ben je al aan t spoelen of ga je dat niet doen?

 

Haast zeker niet! Ik zal over een paar dagen fotootjes maken zonder hps. Er staat er wel 1 die echt geel begint te worden, niet zomaar herfst maar ook tekorten aan de bladeren t zien. Denk dat ik die eerder omleg, niet ideaal misschien maar ik neem aan dat ze wel iets van gezond blad nodig hebben de laatste dagen?

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nog even een andere vraag.. Ik ben alvast aan het evalueren wat ik aan ga passen voor de volgende ronde. Een van de uitdagingen die ik heb is het elke dag watergeven, ik weet dat dit ook anders kan maar ik vind die regelmaat een prettige manier van werken. Ik heb een beetje zitten zoeken op internet en ben echt van alles tegengekomen, maar om nou gelijk een heel eb & vloed systeem te bouwen vind ik wat hooggegrepen. Mn oog viel eerder op een autopot systeem, maar is het echt zo handig als dat de marketingtekst doet overkomen? http://www.eugrowshop.eu/nl/kweeksystemen/autopot/1pot-6-pot-systeem-set/

Zoiets en dan x2.. Zou dat werken icm EC en PH goed meten en sturen? Ik zou dan nog steeds zeer frequent controleren etc maar als ik dan een dag moet overslaan kan het iig.. ALS het werkt, welk medium en voeding gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom elke dag watergeven? Kan net zo goed 1x in de 2 dagen, helemaal op 18Liters moet je genoeg buffer hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom elke dag watergeven? Kan net zo goed 1x in de 2 dagen, helemaal op 18Liters moet je genoeg buffer hebben.

 

Omdat ik probeer ze niet te lang met hun voeten in het water te laten staan maar ze ook niet te lang droog wil laten staan. En, maar dat is wel op te lossen, ik kan ze per keer maar 1,8 liter per stuk geven omdat dat het maximum van de schaal is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ook over op bubbel buckets en gelijk led er boven.

 

Nadeel wat ik kan vinden is dat het water maar max 19 graden mag zijn.

Zullen dus in de zomer grote koelers op moeten.

En in de winter een flinke verwarming.

 

Verder denk ik dat het samen met leds de toekomst is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ook over op bubbel buckets en gelijk led er boven.

 

Nadeel wat ik kan vinden is dat het water maar max 19 graden mag zijn.

Zullen dus in de zomer grote koelers op moeten.

En in de winter een flinke verwarming.

 

Verder denk ik dat het samen met leds de toekomst is.

 

Dat gaat m niet worden dus in die koude garage van jou....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom elke dag watergeven? Kan net zo goed 1x in de 2 dagen, helemaal op 18Liters moet je genoeg buffer hebben.

 

Niet net zo goed,,,

Beter zelfs.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 57 12/12 (dus precies 8 weken..)

 

Volgens mij is het tijd..! Veel gele bladeren, veel planten met weinig bladeren inmiddels.. Niet alle planten hebben bruine pistels maar dat komt denk ik door de temperatuur ook. Dus, flink veel foto's, volgens mij moeten ze om.. Wat denken jullie, heeft het zin om te wachten?

 

Amesia Haze

gallery_46320_19140_1541937.jpg

 

gallery_46320_19140_1772985.jpg

 

gallery_46320_19140_910717.jpg

 

gallery_46320_19140_459791.jpg

 

Afghan:

gallery_46320_19140_472045.jpg

 

gallery_46320_19140_516087.jpg

 

gallery_46320_19140_1036240.jpg

 

White widow:

gallery_46320_19140_43205.jpg

 

gallery_46320_19140_1389732.jpg

 

gallery_46320_19140_1005447.jpg

 

gallery_46320_19140_1675006.jpg

 

gallery_46320_19140_525232.jpg

 

gallery_46320_19140_746761.jpg

 

gallery_46320_19140_870889.jpg

 

Onder HPS wat willekeurige foto's:

gallery_46320_19140_407821.jpg

 

gallery_46320_19140_1311108.jpg

 

gallery_46320_19140_642070.jpg

 

gallery_46320_19140_2229534.jpg

 

gallery_46320_19140_1939586.jpg

 

gallery_46320_19140_662703.jpg

 

gallery_46320_19140_2362430.jpg

 

Dus.. dat!

 

Thanks!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou... dat zijn n paar smakelijke knuppels geworden!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien mag die amnesia en afgaan.nog.wel ff van veraf te.zien.?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien mag die amnesia en afgaan.nog.wel ff van veraf te.zien.?

 

Ja ik vind t echt lastig te beoordelen.. vooral omdat ik de risico's niet zo goed kan inschatten. Ik vind bij een aantal de verhouding geel en hoeveelheid blad niet meer op het juiste niveau tov het geheel. De pistels zijn bij sommigen nog wel overwegend wit, maar ik weet niet of dat door de lage temperatuur en lv kan komen.

 

Wat zijn de risico's van te lang laten staan? Ik moet alles tegelijk om doen eigenlijk logistiek gezien dus bijvoorbeeld de white widow, die lijkt me klaar maar wat als die nog een paar dagen staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kans op top rot, is vrij klein in deze periode van het jaar.

Ik zou ze nog lekker zeker een weekje laten staan..

Zo te zien, zijn ze nog vrij helder/milky en je wil naar milky/amber

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W.W. lijkt bijna zover maar de Afghan en Amnesia zijn er nog niet hoor en

zoals oude rocker al aangeeft, de l.v. is momenteel zo laag, zou ze mooi nog even laten staan,

je zult zien dat de toppen in dat weekje nog aanzwellen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, thanks voor de reacties! Dus als ik t goed begrijp kan er niet zo heel veel misgaan? Ik word een beetje zenuwachtig van dat weinige en gele blad ;) Ik heb die zoveel mogelijk aan de rand gezet en de lampen naar 600 gezet..

 

Dan til ik het over het weekend heen! Ben benieuwd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...