Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

)0057

Mijn Eerste Kweek(Verslag) - 1200 Watt - 17X18 Liter

Recommended Posts

planten staan er goed bij kwa gezondheid mooie kleur geen rooie steeltjes

 

kwa toppen kan je er niet zo veel aan veranderen ik denk er aan om lager gelegen topjes weg te knippen omdat het toch fluff word

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit hoor...... Het Plagronschema geeft volgens mij nu juist een verlaging van de Bloom aan meen ik me te herhinneren maar goed, de plantjes liegen niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MisterX, CaveDave thanks!

 

Mbt de fluff onderin, ik laat ze nog even rustig verder ontwikkelen en zal dan wat foto's plaatsen. Als het echt veel zou schelen doe ik t maar liever laat ik ze staan en zie ik t als leergeld dat ik betaal tijdens mn eerste draai!

 

Mbt de voeding heb je gelijk CaveDave, met opvoeren van de voeding bedoelde ik dat ik meer ben gaan geven dan ik deed. Maar ik heb alle weken ruim minder dan het schema gegeven en nu pas voor t eerst gelijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal die fluffy topjes gerust weg )0057, je wilt de energie van de plant echt in de potente toppen hebben. Ik had ze ook laten zitten en al dat spul kon rechtstreeks bij het knipafval en dat vond ik toch zonde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit 0057! Heb ook even paarse steeltjes gehad naar het blad, de EC iets verhoogt en binnen 2 dagen waren ze weer mooi groen. Goed geanticipeerd ook om snel een 2e hokje te maken. Werd ineens erg druk in de 2e week van de bloei zag ik.

 

Succes blijf je volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CaveDave, afval knippen wil ik idd wel zoveel mogelijk voorkomen. Ik zal de komende dagen eens kijken, misschien dat ik er mee begin bij het kleine hok. Bij het rote hok zie ik toch ook wel wat 2e lijns toppen die zich goed ontwikkelen!

 

@Wietsurfer1, thanks! Het was idd even improviseren maar ik ben ook erg blij met de tijdelijke bouw, het is de moeite en kosten zeker waard!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind dat watergeef systeem ook heel vet om te zien!

 

hoe heb je die slang gezet bij de planten zelf? gewoon het topje van de tuinslang in de pot?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind dat watergeef systeem ook heel vet om te zien!

 

hoe heb je die slang gezet bij de planten zelf? gewoon het topje van de tuinslang in de pot?

 

Haha thanks! Eigenlijk ook een noodoplossing maar t werkt goed en had echt niet zonder gekund met zoveel van die enorme dames. De slang had idd in de pot gekund maar ik heb ze aan de schaal vastgemaakt. Schroef in de rand, tiewrap om de slang en schroef en klaar! :) Ik ben nog steeds wel wat tijd kwijt met watergeven omdat ik er niet simpelweg 1,5 liter in om kan kiepen, maar ik kijk graag even om me heen in mn hok dus ik sta wel lekker eigenlijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er mooi bij en als je ze de volgende ronde water via de bovenkant geeft weet je zeker dat ook de gehele pot nat is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 weken op 12/12

 

Ik heb niet heel veel te melden. Behalve dat de dames zichzelf gedieft hebben. Klinkt misschien raar maar dat is wel de beste omschrijving. Als gevolg van een paar dagen iets te droog staan zijn de onderste bladeren opgeofferd voor de bovenste. De rest ziet er echt gezond uit dus dat moet t wel zijn en eigenlijk ben ik er ook wel blij mee. Mijn gevoel zegt me nu dat het fijn is dat ik de eerste keer voor relatief grote planten ben gegaan, omdat ze nu iets meer buffer hebben voor dit soort dingen. Ik zal binnenkort foto's maken bij dit verhaal!

 

Verder wat foto's van gisteren:

 

Top-ontwikkeling (de white widow bigger bud doet haar naam eer aan tot dusver)

gallery_46320_19140_226096.jpg

 

gallery_46320_19140_488352.jpg

 

gallery_46320_19140_1204644.jpg

 

Maar de rest doet vrolijk mee:

gallery_46320_19140_2033753.jpg

 

gallery_46320_19140_2209850.jpg

 

Naast de torens ook de korte en dikkere toppen bij sommige dames:

gallery_46320_19140_1955246.jpg

 

Kleine top in detail:

gallery_46320_19140_1361442.jpg

 

 

Ik zie elke dag ontwikkelingen en als ik bedenk dat dit einde week 5 is heb ik goede hoop! Ook wel een klein beetje de beginnerszenuwen moet ik zeggen maar ik doe geen gekke dingen en houd t goed in de gaten!

 

Alle tips en suggesties welkom zoals altijd!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima veldje!

 

Mijn gevoel zegt me nu dat het fijn is dat ik de eerste keer voor relatief grote planten ben

 

Vind grotere planten ook beter ben van 11 naar 18 naar 22,5 gegaan en bevalt goed!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan er mooi bij man!

 

kweken is op zich best simpel

 

1) klimaat in orde houden

2) beetje uitzoeken wat je plantjes drinken

3) op tijd om schakelen of iets doen om de hoogte onder controle te houden

4) niet te veel voeding geven

5) meten is weten zorg dat je weet wat de PH en EC van je grond is

 

mijn plantjes krijgen al 3 weken elke voedingsbeurt voeding had op het begin wat te weinig voeding gegeven

en me grond EC meter zegt nog steeds dat me grond ec tussen de 0,5 en 1.2 is

 

zodra hij boven de 1.2 komt ga ik water zonder voeding geven

beginners zenuwen zijn niet nodig als jij je goed ingelezen hebt en aan een paar regels houd gaat het goed komen meestal

 

ik draaide me eerste run 1op1 met 5 planten onder 1200watt (2e ronde had ik verneukt omdat ik had lopen kutten met de PH)

Edited by MisterX
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rodja, thanks!

 

@MisterX

Thanks! en ik sluit me idd aan bij de punten die je noemt, wat ik al wel doe en wat ik volgende keer anders ga doen:

 

ze staan er mooi bij man!

 

kweken is op zich best simpel

 

1) klimaat in orde houden (check, mijn voorlopige conclusie mbt temperatuur is dat de bandbreedte belangrijker is dan dat ze de 26-28 graden halen. Ik kom niet boven de 23 maar ook niet onder 18. Dat zijn ze vanaf het begin gewend en dat lijken ze te waarderen)

2) beetje uitzoeken wat je plantjes drinken (check op een uitzondering na, ik voer het voorzichtig op en kijk met name hoe snel ze drinken wat ik ze gegeven heb, ik heb zelf laatst met een spuitje het water wat nog in de bak lag teruggehaald).

3) op tijd om schakelen of iets doen om de hoogte onder controle te houden (haha check voor de helft :), uiteindelijk opgelost met mn 2e hok qua formaat, lengte precies tot op de centimeter goed met mn lampen tegen het plafond)

4) niet te veel voeding geven (check, eerste 3 weken geen voeding vanwege de Plagron Growmix, daarna ca. de helft van het Plagron schema aangehouden en sindskort ongeveer het schema maar dat is op basis van wat de planten me vertellen)

5) meten is weten zorg dat je weet wat de PH en EC van je grond is (geen check, ik meet en controleer wel heel nauwkeurig de PH van mn water, en het lijkt dat het potklimaat ook in orde lijkt te zijn, maar heb wel een EC meter besteld omdat ik het de volgende ronde wel echt bij wil houden)

 

 

 

De eerste ronde 1-op-1 is netjes man! Voor die doelstelling heb ik mezelf 3 rondes gegeven! Maar ik sluit me idd helemaal aan bij wat je zegt, goed inlezen, voorbereiden, bouwen en vervolgens kweken. Ik zie nog weleens topics voorbij komen waarbij ik het idee krijg dat mensen denken dat het simpel is, maar iets goed doen is niet simpel en ik ben blij dat ik dat ook niet onderschat!

 

Ik ben al voorzichtig met de planning van mn volgende ronde begonnen, daarover later meer! Ik wil deze niet jynxen (of hoe je dat schrijft)!

 

Goed, later meer :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 dagen 12/12

 

De dames gaan goed! Wat rode steeltjes maar dat lijkt onder controle te komen nu ik de EC iets verhoog door meer voeding, ook hier en daar wat 'kartelrandjes' maar kleur en stevigheid etc allemaal goed! Wat cijfers ter info:

 

- temp min/max 18-23 graden

- water: ca. 1,4 liter pppd

- ph: 5.8 - 6.1

- voeding: 50ml bloom per 10 liter (gelijk aan het schema), 2ml green sensation (ver onder het schema)

 

Over de topvorming ben ik ook tevreden. Ik zie alle soorten voorbij komen (samen te vatten in 3 types: torens, kerstbomen en bollen). De dichtheid van sommige is echt heel hoog en bij anderen begint dat nu ook te komen. Ook zijn er een paar met echt extreem veel (en lange) pistels. De eerste amberkleurige zijn gespot trouwens maar nog niet eens op allemaal. Ook onderin lijkt het niet tegen te vallen, bij de planten die ik goed kan zien lijkt het met de fluf mee te vallen!

 

Foto's!:

 

Kleine hok (4 stuks):

gallery_46320_19140_2575704.jpg

 

gallery_46320_19140_808578.jpg

 

gallery_46320_19140_1988988.jpg

 

gallery_46320_19140_1445080.jpg

 

gallery_46320_19140_677407.jpg

 

En dan het grote hok (13 stuks):

 

gallery_46320_19140_341086.jpg

 

gallery_46320_19140_2299222.jpg

 

gallery_46320_19140_2413609.jpg

 

gallery_46320_19140_1396037.jpg

 

gallery_46320_19140_1850490.jpg

 

gallery_46320_19140_1337874.jpg

 

gallery_46320_19140_86446.jpg

 

gallery_46320_19140_924275.jpg

 

gallery_46320_19140_1279995.jpg

 

Ook aan de rand gaat het niet verkeerd):

gallery_46320_19140_1064964.jpg

 

Om de schaal in te schatten ;):

gallery_46320_19140_2006817.jpg

 

 

Dus, nog steeds fijn onderweg!

 

Omdat ik het niet in kan schatten, 3-4-5 weken? Langer?

 

Alle tips en info welkom! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit!

 

Ik denk dat t met n 3 weken wel gebeurd is hoor... zijn toch snelle indicaatjes?

9 weken is 63 dagen, denk dat je ergens daar in de buurt wel te knippen raakt.

Kan n paar daagjes meer of minder zijn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Scirocco, thanks! Er staan ook 6 Amnesia Haze tussen (voor t gemak ;)) dus ik bereid me voor op 2 eindes

 

Ik kan even geen foto's uploaden maar even een vraagje voor de zekerheid. Als ik op het bladerdek kijk ziet alles er groen en stevig uit, geen gekke dingen. Kijk ik onder het bladerdek dan zie ik onderin de plant allemaal jonge sprietjes ontstaan maar tegelijkertijd ook blaadjes vergelen en af en toe afsterven. Hier en daar gaat dit ook verder omhoog, zeg maar tot op een hoogte van 2/3e van de plant. Ik heb gelezen dat dit normaal is omdat de bladeren die relatief weinig licht krijgen (en vanwege mijn volle hok kan ik me dat goed voorstellen) hun functie verliezen en de plant efficiënt met zn energie om moet gaan, dat is iig mijn interpretatie. Klopt dit? En is het dus in andere woorden normaal dat je richting de laatste weken van de bloei gele blaadjes mag zien liggen?

 

Ik snap dat foto's handiger zijn maar voor mn gemoedsrust toch vast de vraag.. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit 0057!

Mooi hokje heb je ook!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zie ik de toppen graag! word een goeie ronde denk ik zo maar eens

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je onderste bladeren aan t eind vd ronde vergelen is niks bijzonders hoor... herfst noemen we dat.

Ene soortje heeft dat vergelen erger als de ander.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag wel voorzichtig stellen als je zo door gaat zonder iets vreemds tussendoor dat 1 gr/w bijna al wel haalbaar moet zijn, is het niet deze ronde dan is het de volgende :dribble: !!!

 

Wat scirocco zegt heb ik erg gehad altijd bij NLX. Aan het einde van elke ronde was het flink herfst onderin ( soms ook boven in ) nu bij Amnees zie ik wel wat bladeren die gaan aftakelen maar niet zo extreem als bij NLX. Knip ze netjes weg om goed opgeruimd te zijn en de toppen onderin beter te kunnen zien :likken: .

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuuuuuck! Deur open, 6 grote jongens helemaal plat! Onder t gewicht bezweken, slagveld! Goed water gegeven, tiewraps gebruikt voor de eerste hulp, lampen terug naar 320, afzuiging omhoog.. meer kan ik nu niet doen, morgenavond alle planten verstevigen!

 

Oh ja, ik zag wel echt wat ik wilde zien maar niet vanuit deze situatie :(

 

Fingers crossed dat t ze de komende uurtjes drinken en dan lekker gaan slapen zonder al teveel gevolgen!

 

Er moest een keer iets fout gaan zullen we maar zeggen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang de takken niet echt geknakt zijn gewoon ondersteunen nu...... het plantje kan echt wel wat hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang de takken niet echt geknakt zijn gewoon ondersteunen nu...... het plantje kan echt wel wat hebben.

 

Alleen wat kleine takjes bij de bergingswerkzaamheden.. dus ik heb goede hoop maar t voelt ff anders! Had vandaag alles gehaald om dit te voorkomen, wilde t juist morgen gaan doen.. maar goed, fingers crossed!

 

Thanks voor de reacties btw, hopelijk weer in die flow verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...