Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

)0057

Mijn Eerste Kweek(Verslag) - 1200 Watt - 17X18 Liter

Recommended Posts

@MisterX

 

Thanks! Tot nu toe ben ik ook echt elke keer blij als ik de deur opendoe! Hopelijk kan ik dat zou houden maar daar gaat een extra hokje aan bijdragen denk ik. Ze zitten nu op gemiddeld op 100cm (30 cm pot, 70 cm plant) met de oudste Amnesia die is ongeveer 115 cm. De lamp is net weer omhoog gegaan, ik houd m zo rond de 45 cm omdat ik ook de breedte wel moet hebben. Maar als er morgen 4 uitzijn gaan ze hopelijk ook weer wat energie in de breedte stoppen. Bij de Amnesias zie ik duidelijk de eerste tekenen van bloei, de anderen hebben iets langer nodig.

 

De 2,40 voor mn hok is idd aan de hoge kant. Maar ik moet waarschijnlijk toch nog aanpassingen doen na deze ronde wil ik m op zn vaste plek hebben als droog/voorgroei hok dus dan maar zo hoog mogelijk. Heb ik iig 4 planten die echt de lucht in kunnen! (en ik heb balken gehaald van 2,40 dus dat scheelt me ook zaagwerk :innocent: )

 

Zaterdag een update met het nieuwe hok. Ik zit eraan te denken om ze allemaal eens grondig te inspecteren en gelijk te dieven. Of kan ik met dat laatste beter nog even wachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, hok gebouwd! Het valt altijd toch tegen maar na een dag klussen heb ik het af!

  • 2,30 x 0,9 x 0,9
  • 400 watt
  • Nieuw koolstoffilter
  • 1 van mn inblaasfans van mn andere hok als afzuiger
  • Lumi schakelklokding
  • Brandblussertje
  • Lucht naar buiten afblazen

Dus, 4 dames zijn zojuist verhuisd!

 

Zie hier de beelden:

 

Grote hok (dat is opzich wel duidelijk) met alle dames licht net aan:

gallery_46320_19140_1075737.jpg

 

gallery_46320_19140_908957.jpg

 

Nieuwe hok met 4 dames:

gallery_46320_19140_804181.jpg

 

gallery_46320_19140_140737.jpg

 

Dan zou dat dus ruimte moeten opleveren in het andere hok:

gallery_46320_19140_785495.jpg

 

En ja dat doet het ook, maar de achtergebleven dames maakten dankbaar gebruik van de ruimte die weer ontstond. Dus je zag ze zeg maar hun armen weer laten zakken. Maar dit zijn dus echt maar 13 planten, ik denk dat ik de volgende keer voor 12 ga, even een ideetje tussendoor.

 

Ze hebben allemaal een litertje gekregen om het weekend rustig te beginnen. Nu even monitoren of alles werkt zoals het hoort maar ik ben blij met de extra ruimte. Mocht het nu alsnog echt te ver de hoogte ingaan dan heb ik nog wat ruimte om te knakken/buigen..

 

Keep you posted!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat is nog eens een oerwoud :D :D. Mooie kleur groen. Hoeveel gram ben je van plan om eraf te halen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat is nog eens een oerwoud :D :D. Mooie kleur groen. Hoeveel gram ben je van plan om eraf te halen ?

 

Haha ja ik ga voor het amazone-effect ;)

Mn eerste doel is succesvol de eindstreep halen, als ik dan 500 gram over kan houden ben ik voor de eerste keer tevreden maar ik hoop natuurlijk wel op meer!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je nogal zuinig bent met je doelstelling hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen een update, maar even een vraagje tussendoor: ik heb een aantal 13-vingerige bladeren gespot..

 

Dat is in de eerste plaats erfelijkheid.

Waarschijnlijk allemaal dezelfde soort, die dat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je nogal zuinig bent met je doelstelling hehe

 

Ik wil graag tevreden zijn op het einde dus dat probeer ik idd te blijven. Ik heb veel verslagen gelezen waarin richting het einde nog dingen misgaan en als ik mezelf dan een te hoog doel stel valt het tegen na zoveel weken en ik vind het te leuk en leerzaam dat risico te willen lopen :yummy:

 

Korte update, beide hokken draaien stabiel. Het kleine hok is wat lager qua temperatuur maar niet over of onder grens. Verder heeft de ruimte het grote hok goed gedaan, de groei zit er nog wel in maar ik kan een dag de lamp laten hangen, weliswaar op een cm of 38 van de hoogste punten maar met de temperatuur en aangepaste fan (die heb ik harder gezet en blaast nu via de wand, alle planten deinen heel zachtjes op en neer) heb ik er vertrouwen in dat ze dat alleen maar ten goede komt. Vandaag weer 1,5 liter gedronken allemaal, de enige die iets minder nodig heeft is de White Widow.

 

Ik las over stress door dieven, is dat iets om rekening mee te houden?

 

Wat foto's gewoon omdat het kan:

gallery_46320_19140_874487.jpg

 

gallery_46320_19140_37363.jpg

 

gallery_46320_19140_526626.jpg

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 44 (Dag 22 12/12)

 

Dus, 3 weken en 1 dag op 12/12 en gelukkig: de echt groei in de hoogte is er uit. Ik heb de lamp er kort op gehouden, soms net iets over de grens van wat ze fijn vinden, maar het heeft geholpen. Ik kan met mn lampen nog 10cm omhoog en dan zit ik op het absolute maximum.

 

Ze blijven veel drinken, ik geef ze tussen de 1 - 1,5 liter per dag (!) dus even ter vergelijking voor iedereen die niet per plant water geeft: dat is 20 liter per dag op 17 planten, oftewel 140 liter per week (ik weet dat iedereen kan rekenen maar grote getallen zeggen soms meer). Zolang ze geen signalen vertonen dat ze teveel of te weinig krijgen houd ik het zo aan, ik vind de kleur en de stand van de bladeren iig goed. Ik zit eraan te denken om vanaf medio volgende week de Green Sensation erbij te gaan geven.

 

Maar goed, eerst foto's:

 

Licht net aan:

gallery_46320_19140_469301.jpg

 

gallery_46320_19140_1608580.jpg

 

gallery_46320_19140_65971.jpg

 

gallery_46320_19140_126025.jpg

 

 

Goed, ik ben nog steeds blij dat het allemaal goed lijkt te gaan. Ik zie geen beestjes, bladproblemen of andere grote uitdagingen. Maar ik blijf voorzichtig en probeer risico's te mijden. Daarom heb ik besloten om de dames helemaal met rust te laten, ik ga niet dieven of wat dan ook. Ik weet dat ze dan energie 'verspillen' tbv het resultaat maar dat is dan maar zo. Verder houd ik t allemaal gewoon goed in de gaten, hopen dat ze lekker blijven drinken en mooie toppen gaan ontwikkelen!

 

Wel even een vraag aan jullie mbt de voeding:

Heeft Green Sensation ook zin als ik het 1 op de 3 voedingsbeurten gebruik? Of kan ik dan beter de hoeveelheid verlagen maar wel elke voedingsbeurt meegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de bladeren zeggen dat 't kan kun je 't meegeven elke keer bij je voedingsbeurt maar ik heb nauwelijks wat nodig maar ik heb de Alga lijn dus dat kan je niet helemaal vergelijken natuurlijk.

 

Maar kijk goed naar je planten want je geeft snel teveel ;)

 

Met de haze zou ik niet eerder als in week 5 bloej green mee gaan geven.

 

Als je foto's kan maken als 't licht uit is zou lekker wese trouwes.

 

Rustaaaagh.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Kamihaze, dan doe ik rustagh aan met de voeding!

 

Foto's met licht uit is lastig, daarvoor moet ik planten uit het hok tillen naar een plek waar the sun wel shines B) Maar misschien kan ik t aan om binnenkort een keer met flitsert een fotootje te maken, ik hanteer een zeer streng deur(dichtalshetdonkeris)beleid maar vlak voordat de lamp aangaat moet t kunnen. Wat feedback kan nl geen kwaad!

 

:tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi! Hoe geef je ze achterin water? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi! Hoe geef je ze achterin water? :whistle:

 

Thanks!

 

Als ik alle topics goed heb onthouden zit jij ook met die uitdaging toch? De 3 die vooraan staan geef ik rechtstreeks water, dus gewoon de maatbeker rechtstreeks in de schaal. Voor de overige 10 heb ik een constructie gemaakt met tuinslangen. Ik zal nog een fotootje posten maar kort gezegd:

 

1. Met de gatenboor 6 latjes gemaakt waar 5 gaten inzitten van doorsnee 14mm

2. Deze bevestigd aan de wanden met stoelhoekjes en schroeven

3. De tuinslang op maat geknipt per schaal

4. De tuinslangen door de gaten geleid naar de betreffende schaal

5. Een schroef in de rand van de schaal en vervolgens met een tie-wrap het einde van de tuinslang vastgemaakt

6. Bij het beginpunt alles netjes op dezelfde hoogte afgeknipt

 

Water geef ik dus vanaf 2 plekken (links en rechts van mn deur) met de trechter, dit gaat prima! Voor een paar tientjes echt een ideale oplossing al zeg ik het zelf. Ik wilde nl de mogelijkheid houden om per plant water te geven. Is het de snelste manier, nee dat denk ik niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ben benieuwd naar de fotos, ik zit er zelf niet mee, kan gelukkig aan beide kanten de tent in :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ben benieuwd naar de fotos, ik zit er zelf niet mee, kan gelukkig aan beide kanten de tent in :)

 

Dan had ik t toch niet goed onthouden! Dat is wel het voordeel van een tent moet ik zeggen.. Maar zo ziet mijn watergeefoplossing er dus uit:

 

gallery_46320_19140_635542.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleurtje is goed toch? (heb ff een chainsaw massacre nagespeeld met mn ventilator, gelukkig maar 1 dame slachtoffer geworden)

 

Formaat van het blad lijkt me ook niks mis mee :innocent:

 

gallery_46320_19140_133323.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 25 op 12/12 (Dag 47 totaal)

 

Snelle update:

 

- Lampen hangen op het maximale met het Lumii ophangsysteem, dat haal ik er over een dag of 2 nog tussenuit waarmee ik nog een cm of 10 win

- Ze krijgen 3 dagen alleen PH gecontroleerd water om de balans even te houden, daarna gaan ze weer om de dag bloeivoeding en green sensation krijgen (dat is iig het schema wat ik zelf bedacht heb)

- Kleur van de bladeren is goed, zowel onderin als bovenin geen noemenswaardige zaken

- Hier en daar een rood steeltje, maar zolang dat niet erger wordt laat ik alles rustig zn gang gaan

- Topontwikkeling gaat ook goed volgens mij, heb weinig ervaring met toppen op een stokje ;)

 

So far, still so good.. Hopelijk houden we deze lijn nog een week of 5/6 vast!

 

Licht net aan:

gallery_46320_19140_600468.jpg

 

gallery_46320_19140_823701.jpg

 

:wave:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag, vorige ronde ook op 18 liters gedraaid zeer goed bevallen tov 11. Vind de bladeren op 5 november iets te groen zou de ec wat omlaag halen. Daarbij zou ik amesia niet boven de 1.3 1.4 geven. Mss een idee ik geef nu water dmv een gamma telescoop sproeien watermeter van gardena (20 euro) top apparaat, en dompelpomp. Ook tensiometers wel met cocos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit, dat watergeef systeem vind ik ook erg goed gevonden. Alleen als ik het goed begrijp geef je het de planten via de onderkant in een schaal. Dat zou ik dan liever via boven doen want anders kan je het water ook in een lekbak kiepen, toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ RobinAlberts, thanks! Ben je al over op 12/12?

 

@ highpatroon, ze hebben nu idd ook even een paar balansdagen, overigens was dat niet omdat ik ze te donker vond (maar ja, dat is op gevoel en niet op ervaring) maar jij vindt ze dus wel aan de donkergroene kant? Zal eens kijken naar jouw watergeefmethode, ga toch wat aanpassingen doen voor de volgende ronde. Thanks!

 

@ Dilago, thanks! Het was even improviseren maar het werkt gelukkig goed. Maar nu je het zegt, daar heb ik dus echt letterlijk geen seconde aan gedacht. Om de slangen bovenin te leggen. Ik werk met de schalen omdat ik verschillende hoeveelheden wil kunnen geven dus vandaar dat ik niet met een lekbak werk. Maar ik kan met deze methode ook bovenin water geven idd.. Wie weet, de volgende ronde! Het lijstje aanpassingen is in de maak!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vind ze wel erg groen, kwam er ook achter door de tensiometers dat de waterbehoefte pp zeer verschillend kan zijn. Die wat recht onder de lamp staan hebben veel meer nodig dat bv beetje aan de zijkant. Ben tevreden over dit systeem je kan op de 0.1l bepalen hoeveel je ze geeft. Heb ze nu in 45l bakken staan en dan 2 pb.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groenenavond!

 

Binnenkort weer een goede update maar heb even een vraagje tussendoor. Omdat ik nog niet echt de ervaring heb om op gewicht te zeggen: vandaag zoveel water of meer of minder zou ik graag een beetje een idee krijgen van wat normaal zou kunnen zijn. Ik geef nu ca. 1 liter per plant per dag, maar ik ga dit denk ik langzaam iets opvoeren.

 

Mijn concrete vraag: de mensen die op aarde kweken, hoeveel liter water geven jullie ongeveer? Als je er dan ook bij wil zetten hoeveel liter potten jullie hebben dan krijg ik iig een idee..

 

Ik snap dat het per situatie verschilt en dat ik de plant moet lezen, maar dan nog steeds is vergelijkingsmateriaal handig!

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan meer drinken naarmate de bloeifase..

Ik zit in de 4e week bloei nu en zit op een 1.2L in 18L pot :)

 

Grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 30 op 12/12 (52 totaal)

 

We zijn nog steeds goed onderweg! De ruimte is goedgevuld en ruikt top :) Ik geef ze nu ca. 1,5 liter water per dag met Terra Bloom en een minimale hoeveelheid Green Sensation. Ik zag wat rode steeltjes de laatste 1,5 week en heb daarom besloten de voeding iets op te schroeven. Dit vanuit de redenatie dat de Amnesia Haze er minder last van had en omdat ik begreep dat die beter tegen een lagere EC kunnen zocht ik daar de oorzaak. Het lijkt iig te werken!

Verder had ik 1 dag minder water gegeven maar daar waren ze niet van gediend, ze zijn volgens mij aardig gewend aan de regelmaat dus die ik houd nog maar een week of 5 vol dan!

 

Foto's (flits, licht net aan, HPS):

Het grote hok licht net uit:

gallery_46320_19140_742299.jpg

 

Licht net aan:

gallery_46320_19140_678372.jpg

 

gallery_46320_19140_500745.jpg

 

gallery_46320_19140_84055.jpg

 

Licht aan kleine hok:

gallery_46320_19140_1325156.jpg

 

Detailfoto klein hok:

gallery_46320_19140_13729.jpg

 

 

De foto's vertekenen wat want het is een egaler veld dan nu lijkt. Er is wel een verschil waarneembaar in de topvorming, je ziet de torens op de foto's en die hebben de overhand. Maar er zijn ook een aantal dames die lagere dikke toppen aan het bouwen zijn.

 

Wat denken jullie ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...