Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

)0057

Mijn Eerste Kweek(Verslag) - 1200 Watt - 17X18 Liter

Recommended Posts

Mooie toppen James Bond :D

Maar de volgende keer mss dieven?? Zoveel klein flut spul helemaal onderin.

En ze mogen nog wel even idd, de meeste.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen James Bond :D

Maar de volgende keer mss dieven?? Zoveel klein flut spul helemaal onderin.

En ze mogen nog wel even idd, de meeste.

 

Haha danku :)

 

Ja ik heb een paar keer over dieven getwijfeld, maar voor de eerste run besloten om het bij toppen te houden.. het leek ook niet zo hard nodig maar toen ik t hokje bijbouwde kregen ze onderin toch aanzienlijk meer licht! Volgende run ga ik t wel doen iig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het?

 

Ik heb besloten ze toch in 2 etappes te doen, vanavond gaan de laatste 8 die nog wat langer mochten. Die hebben dus 9 weken kunnen staan.. Nogal veel werk maar zeker tevreden so far!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geinteresseerden voor t totaal nat gewicht? 😇

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar nooit uitgaan van je nat gewicht haha :D

ik had 660gr nat vn 3 planten en had uiteindelijk 160gr shopdroog haha ;D

ik zou zeggen een 6.5kg nat ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Tromgeroffel op de achtergrond)

 

Het is inderdaad nog niet de eindscore aangezien van natte wiet niemand vrolijk wordt, of ja, ik eigenlijk dit keer toch wel een beetje 😉

 

Het duurt even.. Maar dan heb je ook wat! Het natte resultaat van mn eerste kweek is 6230 gram 😊

 

Ik ben een tevreden man! Gezien het feit dat ik 1 dame flink verminkt heb met de ventilator, het in het begin veel te vol stond, mn temperatuur voor t mooi te laag is geweest (23 max licht aan, 17 licht uit), ik een dag lang mn lucht heb hercirculeert, mn planten toen ze omvielen per ongeluk een liter van boven water heb gegeven wat ik toen al 7 weken niet meer had gedaan (alle troep naar de wortels gespoeld) en last but not least: ik er alleen maar over gelezen had, kan ik dus zeer tevreden zijn met resultaat wat mn verwachtingen flink heeft overschreden!

 

De score verdeeld:

Afghan: 4420 gram (gem. 401 per plant)

Amnesia Haze: 1470 gram (gem. 295 per plant)

White widow: 340 gram (gem. 340 per plant)

 

Verder nog wat klein spul..

 

Nu hangt alles netjes te drogen, daar neem ik goed de tijd voor! Zodra dat klaar is ga ik de voorbereidingen treffen voor de volgende ronde 😊

 

De einduitslag komt volgende week ergens maar voor nu alvast iedereen bedankt voor de reacties en interesse! En het hele forum voor de kennis, heb er echt extreem veel aan gehad! 👍

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geinteresseerden voor t totaal nat gewicht?

 

Nee,

hooguit droog, maar dan nog.. :whistle:

 

Kwaliteit voor kwantiteit hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was ook van plan om t natgewicht te meten, is echter niet gelukt.. als je 20% drooggewicht neemt zit je meestal aardig goed.

Dat zou in jouw geval niet verkeerd uitpakken...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwaliteit altijd boven kwantiteit, maar die laat zich in dit stadium moeilijk meten.. Heb er iig alles aan gedaan inclusief nu zorgvuldig drogen en curen..

 

20% is ook waar ik voor t gemak vanuit ga, maar dat gaat de weegschaal uitwijzen volgende week!

 

@Drrr haha nee dat is zonder tak, heb alles volledig geknipt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou t zelfs nog wel wat meer dan 20% kunnen zijn...:D

Ik droog alles nog aan de takken, maar wel redelijk goed schoongeknipt, en dan is die 20% wel t minimum, meestal wat meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er iig alles aan gedaan inclusief nu zorgvuldig drogen en curen..

 

20% is ook waar ik voor t gemak vanuit ga, maar dat gaat de weegschaal uitwijzen volgende week!

 

Zo....

En dat alles in een week klaar...????

Drogen duurt hier om en nabij 2 week.

Curen duurt ook nog eens 2 maand???

 

Leg mij eens uit, hoe jij dat alles in een dikke week klaar hebt dan? :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat is zeker niet klaar, daarom zeg ik ook alleen maar iets over de kwantiteit en niet over de kwaliteit. Behalve dat ik er alles aan heb gedaan gedurende de kweek en nu mn best doe ook het drogen en curen zo goed mogelijk te doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is t ook max 5-7 dagen, bij n graad of 18-20 en 40%lv hoor... of moet ik nou een bevochtiger in mn droogtent zetten om t proces te vertragen? Kan t spul slecht buiten aan de waslijn te drogen hangen.

Moet wel zeggen dat ik t precies genoeg droog dat t nog wat vocht bevat voor de optimale slow-cure erna, niet zover dat t tot stof vergaat... dan is t naar de kl#te....

Mn privestash is na bijna n jaar nog steeds "vers" op deze manier, maar wel steeds lekkerder door de cure.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de WW zaterdag geknipt en gisteravond in de weckpot gedaan met de deksel nog open.. Ik heb het gewogen om te weten op hoeveel procent ik zat en daarmee een indicatie had. Vandaag doe ik dat nog een keer en als ik onder de 25% van het natte gewicht zit gaat de pot af en toe dicht om deze om daarna te schakelen naar 2 maal daags luchten en daarna nog 1x. Ik zal proefondervindelijk moeten ontdekken of dit het gewenste resultaat oplevert maar volgens mij sluit ik hiermee de risico's uit en houd ik zoveel mogelijk rekening met de biologische kant van het verhaal..

 

Uiteraard alles in het donker en 18-20 graden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik pak vaak een paar grote kartonnen dozen.

 

Daar hang ik dan de takken in en laat het lekker langzaam, zonder ventilatie licht en warnte bron gewoon zijn ding doen.

Alleen wel ff dagelijks de doos openen, ook weer om te boeren.

Dat duurt dan zeker in deze periode zeker 2 week voordat een steeltje knak zegt.

 

Zomers, zet ik de dozen in bv de kelder.

Maar bij voorkeur in mijn afzuig kamer, die naast het kweekhok zit, waardoor ik het filter nog steeds gebruik, om de enorme lucht die vrij komt te neutraliseren.

 

Let wel..

De doos dus gesloten, alleen de lucht rond de doos wordt gefilterd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het drooggewicht is bekend! Nu mag ik echt blij zijn van mezelf 😎: 1452 gram! Dat betekent in mn grote hok 0,9 gram per watt (1440 watt incl boost)!

Dat had ik niet durven hopen! Maar met dank aan alle informatie, adviezen en t allerbelangrijkste: een stabiel klimaat (ondanks dat t niet de ideale waarden waren geloof ik dat dit doorslaggevend is geweest) is t gelukt 😊 De lat ligt voor de volgende ronde iig hoog!

 

Thanks guys 👍🏻

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met je score, erg goed gedaan!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1452 gr met 1440 watt is geen 0,9 gr/watt hoor :whistling

 

Dus gefeliciteerd, je hebt de 1 gr/watt overschreden :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...