Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Fijn, houd je kop dan ook en flikker lekker op uit mijn topic.

Dat maak ik zelf wel uit als je het niet erg vindt, met je aso-smuiltje. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zie ik ook een soort van ph probleempje in je stekken op foto 1 post 1074,zuur jij het water af waarin je de stekblokjes dompelt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote:

En de tabs, kweet niet.

Heb daar niet zoveel gevoel bij..

Ik heb het idee, dat je medium voldoende organisch materiaal moet hebben en vleermuispoep.

 

O.k... beendermeel,vismeel,bloedmeel,vedermeel is geen organisch materiaal dan? De truc met tabletten is om ze te verkruimelen zodat de voedingsstoffen goed verdeeld zijn en sneller opneembaar zijn, werken het beste met aarde lightmix (geen gedeeltelijk cocos mix) die goed is ingewaterd, met nog wat extra tuinmest, lavameel, bacteriën en schimmels, sorry maar bactrex is gewoon dure shit, 22,50 per 50 gram...die gun ik mijn geld niet, colonize AG is dan beter en stukken goedkoper. Maar ja 100 kwekers 100 methoden, wat de 1 fantastisch vindt, vindt de ander weer compleet ruk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow zeker is dat ook organisch materiaal

Dat kun je ook zo in de tuincentra halen.. :)

Tabs verkruimelen deed ik ook al idd.

 

En misschien is het wel duur per 50 gram

Maar het verbruik is ook maar 1 gram op een liter water

 

En misschien is het wel duur per

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dilago

 

Die PB-box is weer vol.

Heb mail gebruikt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lamp dicht op de toppen........waarom gebruiken jullie geen spreader, dan is 30cm geen enkel probleem

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de Azerwings, Al Green en daar laat ik de clipfan onderdoor blazen. Vorige ronde ging dat ook prima en de toppen van mijn Super Skunk planten zijn ook nu weer compact en keihard.

 

Fijn, houd je kop dan ook en flikker lekker op uit mijn topic.

Dat maak ik zelf wel uit als je het niet erg vindt, met je aso-smuiltje. :tu

Dat vind ik wel vervelend. Mijn geduld is op met jou. Irritant betweterig kutventje.

 

Volgens mij zie ik ook een soort van ph probleempje in je stekken op foto 1 post 1074,zuur jij het water af waarin je de stekblokjes dompelt?

Het is momenteel wat te warm in mijn stekkenkast en daar wijt ik het aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij vond het toch zonde van je geld om je stekblokken af te zuren voordat er wortels onderuit kwamen, perfectionist? :head_hurts_kr:

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij vond het toch zonde van je geld om je stekblokken af te zuren voordat er wortels onderuit kwamen, perfectionist? :head_hurts_kr:

Ben je hier nou nog? :kill:

 

Ik zet je wel op negeer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat ik ff van je topic gebruik maak Dilago. Maar even een vraag aan Oude Rocker mbt watergeven: als je meestal vanaf onder watergeeft maar dan toch nog af en toe van boven, wordt t dan niet lastig voor de plant om zn rommel af te voeren? Ik geef tot t bladerdek de rand haalt van boven en dan echt geen druppel meer, alles van onder. De toplaag wordt dan kurkdroog maar dat lijkt geen enkel probleem te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaar, )0057, dat ik van die PVC ringen om de stam heb.

Dan blijft het in een straal rond de stam mooi droog.. :dope:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh zo, weer wat geleerd!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag was het tijd voor de stekken om te verhuizen. Twee zijn afgevallen en de rest is mooi geworteld.

 

gallery_19153_5931_64422.jpg

 

gallery_19153_5931_7495.jpg

 

gallery_19153_5931_109432.jpg

Kijk eens aan!

 

De mooiste negen of twaalf stekken in de startblokken zal ik gebruiken voor mijn komende ronde. Er zal op 50/50 kokos en perliet gekweekt worden in potten van 18liter.

 

gallery_19153_5931_170243.jpg

 

gallery_19153_5931_39253.jpg

De stekblokjes druk je zo in de ronde gaatjes, dat past gewoon!

 

De stekblokjes zijn mooi schoon zoals te zien is, geen spoor van alg waar varenrouwmug zo dol op is. Helaas zitten er wel wat tripsen op de planten en deze heb ik gisteren behandeld met het bleekrecept van Elpredator. Hopelijk werkt het.

 

gallery_19153_5931_122333.jpg

Ze genieten even van de zon, misschien maar voor een keer in hun leven.

 

Direct nadat ik de stekken uit de stekkenkast heb gehaald heb ik ze in de volle zon gezet. Zoals je kan zien kunnen ze dat prima hebben, merk op hoe sterk deze stekken zijn! Werken zonder kap loont de moeite!

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekblokjes zijn mooi schoon zoals te zien is, geen spoor van alg waar varenrouwmug zo dol op is. Helaas zitten er wel wat tripsen op de planten en deze heb ik gisteren behandeld met het bleekrecept van Elpredator.

 

Owjeee voel me helemaal vereerd.

 

Dilago die wat van me aan gaat nemen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekblokjes zijn mooi schoon zoals te zien is, geen spoor van alg waar varenrouwmug zo dol op is. Helaas zitten er wel wat tripsen op de planten en deze heb ik gisteren behandeld met het bleekrecept van Elpredator.

 

Owjeee voel me helemaal vereerd.

 

Dilago die wat van me aan gaat nemen.

Als het werkt neem ik het graag van je aan. En werkt het niet dan brand ik je af tot op de grond.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd of het werkt

Ik heb de spiritus al gepakt maar we gaan het zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste stekken die ik behandeld heb met bleekmiddel zijn meer dood als levend. De bladeren drogen op en ik mag hopen dat ze het nog gaan halen. Ik zal de volgende ronde moeten uitstellen want ze zijn weer bij af. Dus, jammer maar het werkt absoluut niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie heel veel roetepetoeties uit die startblokkies komen,die hebben het lekker he Dil? :whistle:

Als de rest allemaal zo lekker gaat is een uitval van maar 2 zeker te overzien.

 

 

 

Spiritus gebruik ik nooit,vind ik vies. :lol:

 

 

 

Dit waren toch niet die mooie stekken in die startblokkies die je hebt behandeld? :o

Hopelijk komen ze erbovenop maatje.

 

 

 

 

Haile Selassie !

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die stekken waren het inderdaad en ik denk wel dat ze er bovenop komen. De moeders waren bont van de tripsen dus er moest toch wat gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste stekken die ik behandeld heb met bleekmiddel zijn meer dood als levend. De bladeren drogen op en ik mag hopen dat ze het nog gaan halen. Ik zal de volgende ronde moeten uitstellen want ze zijn weer bij af. Dus, jammer maar het werkt absoluut niet.

 

Dan heb je het stappenplan niet goed doorlopen.

 

Eigen schuld.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht stap 2 en 3 vergeten waar je ze nog in schoon water dompelt en daarna in water met bladvoeding.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...