Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Precies PG, dat is de spijker op zijn kop waarom ik met hydro bezig ben, vanwege de moeilijkheidsgraad van het water geven op aarde.

 

Derhalve lijkt coco mij de ideale tussenweg voor mij, want dat is het beste van beide als ik het zo inschat en zeker beter als je in potten kweekt met minder planten per m2.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op aarde moet je toch juist af en toe droog laten trekken.. :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dude... doe nou is bio met tabs, schimmels, bacto, en Bac Bloei of guano of whatever. Dan geef je alleen water zonder je meters en draai je je beste ronde ooit, ik zou 't bijna beloven...

Ik vind dit toch wel een aantrekkelijk idee. Alleen maar kraanwater hoeven geven kan je niet echt verknallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, heb zelf geen vergelijkingsmateriaal. Maar wat ik oppikte heeft me geen windeieren gelegd.

 

 

o.a houdt de grond, zuurstofrijk en luchtig.

 

edit: ff gegoocheld, zie dat velen het wel doen o.a ook in de kweekverslagen van greenhouse terug te zien.

 

Ieder zijn ding natuurlijk :icecream:

Edited by Drrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zag het ook bij GHS en vond het opvallend. Mijn redenering gaat dat planten veel water nodig hebben en dat je beter een constante vochtigheid van de grond hebt met genoeg water EN zuurstof in de aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga sowieso de helft op coco proberen en de andere helft op aarde, hoe of wat precies besluit ik later nog. Ik wil de kans op overbewatering zo klein mogelijk maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben net ook maar ff met de stofzuiger door de tent heen gegaan...... Word tijd dat die kut zooi van endocare is komt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet gewoon slabs...

Alles gaat automatisch.. 1x in de 4 dagen ofZo een Vaatje aanmaken..

Waardes niet goed?? Hup ff wat afgezuurd water erdoor en klaar..

Geen gekut met.. Ojee miss geef ik te veel water.. Nee echt niet!

 

Laatste ronde pompte ik iedere 2u en had ik 50% drain!

Dat wil zeggen pompte 10l erin en kwam 5l uit.

 

Mja.. Ieder1 denkt dat je hoog geleerd voor zoiets moet zijn.

Kind kan de was doen.

 

Mvg :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen slabs? Vanwege het druppelsysteem én omdat ik geschrokken ben van de zeven muterende planten wat ik wijt aan het medium steenwol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon shit weer man..

Maar kom op joh,,

Je laat je toch niet uit het veld slaan nu hé..

 

Ik kan je alleen maar adviseren,

om precies het zelfde nogmaals te doen en alleen de dingen die fout gingen veranderen..

 

Dus zelfde soort,

zelfde medium,

zelfde voeding,

zelfde licht,

zelfde hok enz. enz. enz..

 

Nu natuurlijk wel eerst zorgen, dat je spint vrij kunt gaan kweken.

Dus in jouw geval gooi die gas bom maar lekker in je hok.

 

Stekken laten komen.

Niet liggen kloten met die gif rommel of dompelen in andere zooi.

Tijdig je Tetrixen laten komen.. Ik denk dan aan de 2e week bloei ofzo..

En natuurlijk dat lampje uitschakelen, (draadje los of zo lampje eruit) of afplakken..

 

En dan gaan..!

Ik meen het vriend..

 

Je staat zo vaak andere dingen te proberen,

dat je waarschijnlijk zelf niet meer weet wat/waar of waarom het niet ging zoals je wou..

Jou kweek, was deze keer de beste van allemaal,

totdat de spint je vloerde..

 

Op deze manier, leer je tenminste wat.

Als je nu weer een andere methoden probeert.

moet je weer van voren af aan beginnen met leren..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen slabs? Vanwege het druppelsysteem én omdat ik geschrokken ben van de zeven muterende planten wat ik wijt aan het medium steenwol.

Lol, er zijn tijdens jouw kweek nog 1001 andere redenen langs gekomen waardoor je paar planten onderontwikkeld raakten, en nu is steenwol opeens de schuldige? Wat mij betreft trek je scheve verbanden. Dan ligt het aan een lampje, dan weer aan gif, spint en nu de steenwol omdat Zwemvis ook 1 foto van een slechte plant liet zien op mapito?
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet gewoon slabs...

Alles gaat automatisch.. 1x in de 4 dagen ofZo een Vaatje aanmaken..

Waardes niet goed?? Hup ff wat afgezuurd water erdoor en klaar..

Geen gekut met.. Ojee miss geef ik te veel water.. Nee echt niet!

 

Laatste ronde pompte ik iedere 2u en had ik 50% drain!

Dat wil zeggen pompte 10l erin en kwam 5l uit.

 

Mja.. Ieder1 denkt dat je hoog geleerd voor zoiets moet zijn.

Kind kan de was doen.

 

Mvg :P

ga die jongen nou niet gek maken, eerst normaal leren draaien op een normale simpele ouderwetse manier voordat je aan slabs hydro toestanden begint! het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon shit weer man..

Maar kom op joh,,

Je laat je toch niet uit het veld slaan nu hé..

 

Ik kan je alleen maar adviseren,

om precies het zelfde nogmaals te doen en alleen de dingen die fout gingen veranderen..

 

Dus zelfde soort,

zelfde medium,

zelfde voeding,

zelfde licht,

zelfde hok enz. enz. enz..

 

Nu natuurlijk wel eerst zorgen, dat je spint vrij kunt gaan kweken.

Dus in jouw geval gooi die gas bom maar lekker in je hok.

 

Stekken laten komen.

Niet liggen kloten met die gif rommel of dompelen in andere zooi.

Tijdig je Tetrixen laten komen.. Ik denk dan aan de 2e week bloei ofzo..

En natuurlijk dat lampje uitschakelen, (draadje los of zo lampje eruit) of afplakken..

 

En dan gaan..!

Ik meen het vriend..

 

Je staat zo vaak andere dingen te proberen,

dat je waarschijnlijk zelf niet meer weet wat/waar of waarom het niet ging zoals je wou..

Jou kweek, was deze keer de beste van allemaal,

totdat de spint je vloerde..

 

Op deze manier, leer je tenminste wat.

Als je nu weer een andere methoden probeert.

moet je weer van voren af aan beginnen met leren..

Coco is bij benadering hetzelfde principe, de inhoud van de potten heeft alleen een andere kleur. Echter snap ik je redenatie wel maar ik weet niet of rfx-1 wel zo ideaal is voor mijn toepassing. Het komt het beste tot zijn recht bij een eb- en vloedsysteem en dat is op deze locatie geen optie. De meeste coco kwekers kweken ook niet met een eb- en vloedsysteem en geven met de hand water zoals ik. En ook heb ik de indruk dat wat grotere planten het beter doen op kokos. De voeding is verder hetzelfde en de waarden ook dus het is een hele kleine stap.

 

Waarom geen slabs? Vanwege het druppelsysteem én omdat ik geschrokken ben van de zeven muterende planten wat ik wijt aan het medium steenwol.

Lol, er zijn tijdens jouw kweek nog 1001 andere redenen langs gekomen waardoor je paar planten onderontwikkeld raakten, en nu is steenwol opeens de schuldige? Wat mij betreft trek je scheve verbanden. Dan ligt het aan een lampje, dan weer aan gif, spint en nu de steenwol omdat Zwemvis ook 1 foto van een slechte plant liet zien op mapito?

1001 reden maar liefst waarom benoem je er geen één? Misschien ligt het niet aan de steenwol, ik zoek geen zondebok maar veelmeer een verklaring. Het verbaast me dat mijn planten tijdens mijn kweekjes op aarde nooit muteerden en meteen bij mijn eerste kweek op rfx-1 wel - stekken van dezelfde moeder - en dat Zwemvis het me ook laat zien bevestigt dat vermoeden nog eens extra. Beetje vreemd dat je nu net doet alsof ik onterechte verbanden zoek. Waar ligt het dan aan volgens jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay,

Heb ik verder 0.0 verstand van dus..

Ik ben een eenvoudige modderkweker dat weet je..

 

Nou kom op..

De kop der veur..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ga die jongen nou niet gek maken, eerst normaal leren draaien op een normale simpele ouderwetse manier voordat je aan slabs hydro toestanden begint! het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.

Druppelsystemen begin ik sowieso niet aan maar jij weet niet of hydro moeilijk is, maar ik kan je zeggen dat het principe kinderlijk eenvoudig is. Echter kunnen er ook dingen misgaan waar je geen invloed op hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stwenwol is de schuldige niet.

Op slabs heb je iedere ronde een nieuw medium.. Omdat je ze gewoon weg mikt.

 

Waarom geen druppel systeem?

 

Je moet het natuurlijk allemaal zelf weten :)

Maar druppel systemen Zijn gewoon simpel als je eenmaal weet hoe et werkt.

Its not rocket science :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens Jack White wel. :D

 

Maar ik kan het altijd eens proberen, ik heb hier nog wat slabs te liggen dus waarom ook niet. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met cocos gewoon water geven wanneer de pot licht aan voelt of wanneer je tensiometer het aangeeft zo moeilijk is het niet

liever iets te droog dan te nat, krijg je vaak meer problemen van

van onder of boven geld dit principe alsnog, gebruik beide methodes ieder heeft zijn ding

van beneden nemen ze op naar behoefte,maar boven spoel je beter door en heb je drain en is spoelen met enzymen wat makelijker

zou gewoon 1 ding kiezen je daar in verdiepen advies vragen het dan opbouwen en beginnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lampje zal meegespeeld hebben en ook wel een beetje hittestress.

Ook kan het komen door dat ze te veel voeding of een bepaald element te veel gehad hebben.

Sommige mensen hebben eerder in dit topic opgemerkt dat er wel heel veel blad aan de planten zat, jij was daar juist blij mee, maar dat zou kunnen komen door een teveel aan stikstof in de bloeifase.

Planten kweken is planten leren lezen en daarop voeden in plaats van ze volstouwen. Zoals in veel topics van wat grotere kwekers vaak te lezen was: "Less is more".

Het mooie van RFX is dat je direct kan insturen mochten ze tekorten gaan vertonen, dus kan je gemakkelijker wat minder voeding mee geven. Het is dan wel belangrijker om op tijd de signalen van de planten te zien.

 

Als je wat anders wil, zou ik eerder een andere voedingslijn nemen dan een ander medium.

Er zijn betere merken dan Canna te vinden, getuige een heel aantal verslagen hier op het WF.

Edited by bosrand
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wou je nog wel advies geven en schone stekjes voor je regelen maar ach hoe je op me reageerde, laat nu ook maar.

 

Mijn haze draait nog lekker door, geen ziektes, geen ph meters geen ec meters.

Maar hey ik ben een domme schreeuwer die er niks van snapt ;)

 

Succes met de adviezen om nu cocos te pakken of aarde, of andere voedingen hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lampje zal meegespeeld hebben en ook wel een beetje hittestress.

Ook kan het komen door dat ze te veel voeding of een bepaald element te veel gehad hebben.

Sommige mensen hebben eerder in dit topic opgemerkt dat er wel heel veel blad aan de planten zat, jij was daar juist blij mee, maar dat zou kunnen komen door een teveel aan stikstof in de bloeifase.

Planten kweken is planten leren lezen en daarop voeden in plaats van ze volstouwen. Zoals in veel topics van wat grotere kwekers vaak te lezen was: "Less is more".

Het mooie van RFX is dat je direct kan insturen mochten ze tekorten gaan vertonen, dus kan je gemakkelijker wat minder voeding mee geven. Het is dan wel belangrijker om op tijd de signalen van de planten te zien.

 

Als je wat anders wil, zou ik eerder een andere voedingslijn nemen dan een ander medium.

Er zijn betere merken dan Canna te vinden, getuige een heel aantal verslagen hier op het WF.

hoe wil je insturen op tekorten als je niet eens weet wat voor een tekort je hebt en waneer je een tekort hebt?? aan zijn verslagen te zien is het vaak een raadsel van wat het daadwerkelijk tekort is en zo blijft er gespeculeerd worden over vermoedelijke oorzaken waardoor deze beste kweker het op een gegeven moment niet meer weet, beter gaat deze jongen eens een paar rondes draaien zonder het wietforum erbij te betrekken.

 

@dilago niet verkeerd naar jou bedoelt maar draai nou gewoon eens met een goed bemeste aarde die je de eerste 6 weken niet hoef te voeden bijv plagron royalmix alleen een beetje wortelstimulator mee geven de eerste 4 weken (startbooster aanrader) je zult gegarandeerd beter gaan draaien en duw er een tensio in, allemaal leuk en handig die druppelsysteempjes maar niks is beter dan gewoon met het handje al helemaal in de ruimte die jij hebt druppelsystemen zijn kut als je een klein tentje hebt de ene plant drink vaker meer dan de andere en als je geen overbewatering wil zal ik hier al helemaal niet aan beginnen :thumbsdown: en dan zal ik het maar niet hebben over de verstoppingen wat dit systeem met zich mee brengt je bent verplicht dat je iedere keer cleaner mee geeft en al helemaal als je organische voeding gebruikt. succes met je nieuwe rondes!

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites
ga die jongen nou niet gek maken, eerst normaal leren draaien op een normale simpele ouderwetse manier voordat je aan slabs hydro toestanden begint! het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.

Druppelsystemen begin ik sowieso niet aan maar jij weet niet of hydro moeilijk is, maar ik kan je zeggen dat het principe kinderlijk eenvoudig is. Echter kunnen er ook dingen misgaan waar je geen invloed op hebt.

kom op kerel meen je dit nu echt? als het zo eenvoudig is had je ook geweten wat de daadwerkelijke tekorten waren en dat weet je niet dat blijkt wel, je bent een echt doorzetter respect maar nu ben je toch echt zeer naïef! ik heb heb zeker een keer op cocos gedraaid en dat beviel me totaal niet omdat het me te veel werk is en het totaal niet meer opleverde dus waarom meer werk en moeilijk doen als het ook makkelijk kan?? ik heb nog nooit zo veel kweek problemen gezien als bij jou en dan ga jij roepen dat het voor jou makkelijk is is een beetje erg naïef toch?? Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

wou je nog wel advies geven en schone stekjes voor je regelen maar ach hoe je op me reageerde, laat nu ook maar.

 

Mijn haze draait nog lekker door, geen ziektes, geen ph meters geen ec meters.

Maar hey ik ben een domme schreeuwer die er niks van snapt ;)

 

Succes met de adviezen om nu cocos te pakken of aarde, of andere voedingen hahahaha

Mensen als een mongool zitten uitlachen die problemen hebben waar ze niks aan kunnen doen en dan janken dat je niet vriendelijk bejegend wordt? Hoe zou dat toch kunnen! :D

Dat lampje zal meegespeeld hebben en ook wel een beetje hittestress.

Ook kan het komen door dat ze te veel voeding of een bepaald element te veel gehad hebben.

Sommige mensen hebben eerder in dit topic opgemerkt dat er wel heel veel blad aan de planten zat, jij was daar juist blij mee, maar dat zou kunnen komen door een teveel aan stikstof in de bloeifase.

Planten kweken is planten leren lezen en daarop voeden in plaats van ze volstouwen. Zoals in veel topics van wat grotere kwekers vaak te lezen was: "Less is more".

Het mooie van RFX is dat je direct kan insturen mochten ze tekorten gaan vertonen, dus kan je gemakkelijker wat minder voeding mee geven. Het is dan wel belangrijker om op tijd de signalen van de planten te zien.

De keren dat een paar planten tekorten vertoonden heb ik de betreffende planten apart gespoeld en dat ging prima. Er was er geen teken van zware overvoeding - dat herken ik ondertussen ook wel - en ook heb ik steeds ingestuurd op dezelfde wijze dat de grote kwekers dat doen. En toen ik later een keer wat lager in de EC ging werden de planten meteen geel. Wat mij betreft lijkt een voedingsoverschot me dan niet erg logisch. Maar uitsluiten doe ik het niet, want het zou zeker kunnen. Nu ik heb gezien dat Zwemvis er ook last mee had en geen oranje lampje in zijn kweekruimte heeft hangen ben ik niet meer zo zeker of dat er aan heeft bijgedragen en dat maakt me terughoudend weer een ronde op rfx-1 te doen.

Als je wat anders wil, zou ik eerder een andere voedingslijn nemen dan een ander medium.

Er zijn betere merken dan Canna te vinden, getuige een heel aantal verslagen hier op het WF.

Het is niet dat ik wat anders wil - op zich is het medium goed bevallen - ik wil een oplossing voor de muterende planten waar ik tegenaan ben gelopen, want daar kan je niks aan bijsturen helaas. Een andere voedingslijn is misschien zo gek nog niet, maar ik denk dat ik de rfx-1 dan nog maar een kans gun en er eventueel een paar op coco bijzet.

 

Dank voor je reactie! :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...